Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kopplade in min M600 med USB idag, via en USB hub - är det inte meningen att telefonen skall dyka upp som en drive på skrivbordet? I System Profiler så dyker den dock upp:
M600i:

Version: 0.00
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 12 Mb/sec
Manufacturer: Sony Ericsson Mobile Communications
Product ID: 0xd031
Serial Number: 35931500002015
Vendor ID: 0x0fce

/CX

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-27 22:44
Ursprungligen av Charles Xavier:

Jag kopplade in min M600 med USB idag, via en USB hub - är det inte meningen att telefonen skall dyka upp som en drive på skrivbordet? I System Profiler så dyker den dock upp:
M600i:

Version: 0.00
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 12 Mb/sec
Manufacturer: Sony Ericsson Mobile Communications
Product ID: 0xd031
Serial Number: 35931500002015
Vendor ID: 0x0fce

/CX

Har du ställt telefonen som "Filöverföring" eller "Telefonläge" under USB-funktioner?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-28 00:07
Ursprungligen av Jetwash:

Har du ställt telefonen som "Filöverföring" eller "Telefonläge" under USB-funktioner?

Det hade jag inte tänkt på att testa, men tyvärr inget kort kommer upp hos mig då heller. Funkar bara med läsare och adapter som jag skrev innan.

//Kidde

Ursprungligen av Jetwash:

Har du ställt telefonen som "Filöverföring" eller "Telefonläge" under USB-funktioner?

Hej,
ställde om den men tyvärr inte - kanske inte skall gå via en hub? Någon som fått det att fungera antingen direkt eller via en hub?

/CX

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-29 00:03
Ursprungligen av Charles Xavier:

Hej,
ställde om den men tyvärr inte - kanske inte skall gå via en hub? Någon som fått det att fungera antingen direkt eller via en hub?

/CX

Som jag har förstått det så är M600 den första telefonen vars kortläsar-protokoll inte har stöd i OSX. Alla tidigare SE-telefoner (som haft funktionen) har fungerat rakt av med OSX, men inte M600. Den dyker utan knussel upp som enhet under VPC-Win XP.

Själv har jag köpt en kortläsare för 195kr och så läser jag M2-kortet på det sättet.

Ursprungligen av Charles Xavier:

Jag kopplade in min M600 med USB idag, via en USB hub - är det inte meningen att telefonen skall dyka upp som en drive på skrivbordet? I System Profiler så dyker den dock upp:
M600i:

Version: 0.00
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 12 Mb/sec
Manufacturer: Sony Ericsson Mobile Communications
Product ID: 0xd031
Serial Number: 35931500002015
Vendor ID: 0x0fce

/CX

Kopplade du in den via USB till Macen så händer nog inget mer än att datorn känner att nått är inkopplat. USB fungerar bara med PC.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-28 00:10
Ursprungligen av Carlisle_united:

Kopplade du in den via USB till Macen så händer nog inget mer än att datorn känner att nått är inkopplat. USB fungerar bara med PC.

Man måste ju prova i alla fall

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-28 00:02

Och iSync stödjer fortfarande inte efter 1.4.7

förvisso, förvisso

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-28 01:51

För oss som inte har en Win-PC, fungerar det att uppdatera telefonen genom Virtual PC med Windows XP installerat?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-28 10:34
Ursprungligen av Rasmus:

För oss som inte har en Win-PC, fungerar det att uppdatera telefonen genom Virtual PC med Windows XP installerat?

I och med att det inte funkar med Parallels så borde det inte funka med VirtualPC, det funkade t.o.m. inte ens i BootCamp av någon konstig anledning.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 11:01

Sync problemen

Funderar själv på att beställa en men såg detta på SE hemsidan när jag jämförde lite funktioner...

Någon som lyckats med sync ännu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 13:00
Ursprungligen av Matto:

Funderar själv på att beställa en men såg detta på SE hemsidan när jag jämförde lite funktioner...

Någon som lyckats med sync ännu?

Man får ju hoppas att det bara är så pga att synkningen inte fungerar ännu, och att det kommer att ändras.
Vore ju mycket märkligt om stöd för denna lur inte kommer i ngn iSync-uppd så småningom...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-28 14:39
Ursprungligen av Matto:

Funderar själv på att beställa en men såg detta på SE hemsidan när jag jämförde lite funktioner...

Någon som lyckats med sync ännu?

Jag skrev till SE-support och frågade om stöd för sync i iSync och hänvisade till bilden du la in här. Fick detta svar...

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Sony Ericsson har ingen programvara för Macintosh.

Vi har tyvärr ingen information om Apple har eller kommer lansera programvara som stödjer Sony Ericsson M600i.

Ursprungligen av Rasmus:

Jag skrev till SE-support och frågade om stöd för sync i iSync och hänvisade till bilden du la in här. Fick detta svar...

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Sony Ericsson har ingen programvara för Macintosh.

Vi har tyvärr ingen information om Apple har eller kommer lansera programvara som stödjer Sony Ericsson M600i.

mailade kundsupport på SE och frågade när de släpper den vita:

Ursprungligen av Goflorp:

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Sony Ericsson M600i är enbart lanserad i färgen Granite Black i dagsläget. Vi har tyvärr ingen information om när Crystal White kommer att lanseras.

Vänliga hälsningar,
/Kim
Sony Ericsson Call Center

Zero information. En del i ÅF ledet snackar om mitten av Juli...
Noterar att SE själva verkar vara befolkat av folk som knappt orkar bry sig.
Funderar STARKT på att köpa en telefonjävel från en finsk gummistöveltillverkare i ren jävla protest.

//Goflorp

Ursprungligen av Rasmus:

För oss som inte har en Win-PC, fungerar det att uppdatera telefonen genom Virtual PC med Windows XP installerat?

Kan du synka med Outlook också?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-28 15:37
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Kan du synka med Outlook också?

Det vet jag inte. Du svarade på min fråga med en fråga

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-28 17:13
Ursprungligen av Rasmus:

Det vet jag inte. Du svarade på min fråga med en fråga

Tyvärr inte. Jag har bråkat ett bra tag med det. Sen gick jag till en pc och vips så gick det direkt. Så svaret blir nog tyvärr nej.

Är inte säker, det fungerade inte med min gamla p900 men dom kanske har bättrat sig sen dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 14:00

Uppdaterade (via pc och internet) precis och fick följande versioner:
Telefon: R3A004
Bluetooth: R3A01
Organizer: R3A06
CDA: R3A03

Har inte märkt ngr förändringar ännu, men å andra sidan upplevde jag inga större problem innan heller...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-28 15:36
Ursprungligen av mmi:

Uppdaterade (via pc och internet) precis och fick följande versioner:
Telefon: R3A004
Bluetooth: R3A01
Organizer: R3A06
CDA: R3A03

Har inte märkt ngr förändringar ännu, men å andra sidan upplevde jag inga större problem innan heller...

Fick också R3A004 nu efter uppdatering. Känns tryggt att vissa Sony Ericsson service ställen har koll!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 16:13
Ursprungligen av Jetwash:

Fick också R3A004 nu efter uppdatering. Känns tryggt att vissa Sony Ericsson service ställen har koll!

hade du några problem med att återställa telefonen från backupen?
min stänger av sig under återinstallationen (efter den första automatiska omstarten), och lämnar mig med en telefon utan mina inställningar och information...

GRRRRR!!!!

och SE support är lika klipska, kompetenta och hjälpsamma som vanligt... Not!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-28 16:50
Ursprungligen av mmi:

hade du några problem med att återställa telefonen från backupen?
min stänger av sig under återinstallationen (efter den första automatiska omstarten), och lämnar mig med en telefon utan mina inställningar och information...

GRRRRR!!!!

och SE support är lika klipska, kompetenta och hjälpsamma som vanligt... Not!

Nej jag testade att köra en backup innan men då hittade den inte telefonen, så jag körde uppdateringen ändå.

Jag börjar bli van att konfa M600:an (GPRS/MMS/RSS/MAIL), kan det snart i sömnen

(Resten kontakter och sånt tar jag in via synkning.)

Mummel Mummel; hur svårt kan det vara att göra telefoner som följer standarder...

Jag klarar mig med Bluetooth isåfall, men det hade varit snyggare om den funkat som masslagringsenhet när den sitter i dockan.

/CX

Tänk på att kundtjänsten/supporten inte är anställda av sonyericsson utan av inhyd firma och KT har ingen större koll på saker och ting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 06:47
Ursprungligen av wrongturn:

Tänk på att kundtjänsten/supporten inte är anställda av sonyericsson utan av inhyd firma och KT har ingen större koll på saker och ting.

Helt sant att de inte har ngn större koll på ngnting...
Så frågan är ju snarare vad den typen av kundtjänst har för existensberättigande/kundnytta...?
I mina ögon en helt onödig funktion, när deras kompetens är nästintill obefintlig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 11:34

om man kollar i whitepapers för m600 såp nämns det inget om mac och sync över huvudtaget. http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=85103 men om man kollar i K800 så finns det en not om att de söker stöd hos apple. http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=83458 kolla sidan 21

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 14:11
Ursprungligen av moname1:

om man kollar i whitepapers för m600 såp nämns det inget om mac och sync över huvudtaget. http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=85103 men om man kollar i K800 så finns det en not om att de söker stöd hos apple. http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=83458 kolla sidan 21

Måste ju komma sync till M600an. Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl det samma operativ som P990 leker med... och får inte isync stöd för det blir det väl halvt om halvt ramaskri.

Synd bara att man inte redan kan ha det klart när mobilerna börjar existera på marknaden. Demolurar har ju funnits ute ett tag för utvecklarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 16:53

iSync kommer att komma (såklart), men M600 är väl en av de första med Symbian9 i?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 17:58
Ursprungligen av Tangen:

iSync kommer att komma (såklart), men M600 är väl en av de första med Symbian9 i?

/Tangen

Japp, till och med den första!

Bevaka tråden