Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 21:52

Ja isync måste komma snart....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 08:24

@ Rasmus

Kul att höra. Är också grymt nöjd med min...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 10:26

fortfarande ingen som vet hur lång tid innan ett eventuellt isync släpp?

Kollar man på det som sägs om nästa OS X uppdatering (10.4.8) så ser det ju mörkt ut. Inget nämns om uppdatering av isync tyärr. Vi vi får hålla tummarna men det bästa är att släppa det så man inte blir besviken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 11:54

Om det inte kommer med nästa updatering så byter jag nog tillbaka till pc.
Vist jag älskar mac för det är pålitligt, det fungerar alltid.... men inget är ju kompatibelt i grunden såvida det inte är ett år gammalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 11:59

Jag menar.. vi i vår familj använder ical fullt ut! vi skriver vad som ska göras och vi har hela arbetscheman för oss båda som syncas över till våra mobiler.
MEN nä då... min fru får en ny nokia n73 som funkar klockrent! men att jag ska få en ny cool m600i.. glöm det för det funkar inte med mac!!! grrrr
Jag betalar gärna för en enkel lösning.. men för tillfället finns det ju ingen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-28 12:06

Det borde var ett ganska stort segment som är intresserade av att få sina mobiler synkade, eftersom det är samma problem med P990…

Uppskattar att många av dessa mobilinnehavare också är Mac-ägare.

Vågar Apple strunta i det?

"Uppskattar att många av dessa mobilinnehavare också är Mac-ägare."

Om man ser statistiskt på det så tror jag att de personer med dessa 2 smartphones består en avsevärt lägre andel mac-användare än den övriga befolkningen eftersom telefonerna är business-inriktade. Macar är större hos vanliga konsumenter än på företag förutom i den kreativa branschen och där skulle jag tro att smartphones är mindre vanliga.

Iaf...
Men med tanke på att Apple stödjer typ samtliga andra SE telefoner så borde stödet komma men frågan är bara när.

Alla som äger en m600i (eller av andra anledningar väntar på iSync stöd) fyll i det här formuläret, där ni kort förklarar att in skulle vilja se stöd för SE m600i (syncML) i iSync så snart som möjligt.

http://www.apple.com/feedback/isync.html

Skicka också ett email till SE och be dem implementera stöd för SyncML, questions.se@support.sonyericsson.com

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-28 23:36
Ursprungligen av sandstrom:

Alla som äger en m600i (eller av andra anledningar väntar på iSync stöd) fyll i det här formuläret, där ni kort förklarar att in skulle vilja se stöd för SE m600i (syncML) i iSync så snart som möjligt.

http://www.apple.com/feedback/isync.html

Skicka också ett email till SE och be dem implementera stöd för SyncML, questions.se@support.sonyericsson.com

Nu har jag skrivit och skickat till både Apple och SonyEricsson!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-29 01:30

Jag har installerat Symbian- iTunes på min M600 och gillar det skarpt, hemma kör jag ibland musik direkt från telefonen via Wlan.

Har även pratat med Tre som nu insett att det tillkommit grafik och andra megabytekäkare på det mobila internet och dom har sänkt priset från 10kr till 1kr mb så att man faktisk har användning av 3g. För visst var det knasigt att det skulle kosta 40 spänn att skicka en låt tex.

Närå, jag bara skojja...

Tyvärr kamrater, det kommer inte iSync-stöd för M600i i 10.4.8.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-29 10:20
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Tyvärr kamrater, det kommer inte iSync-stöd för M600i i 10.4.8.

Källa?

Ja det är fel forum för att diskutera datorbyte eller pc-köp. Men alltså, du kräver nog lite mycket om du tycker att Apple ska stödja varenda tänkbar telefon precis efter den lanserats. Det finns ju hur många som helst, med olika synkstandarder. Apple måste, precis som alla andra företag, göra avgränsningar. Det kommer stöd för M600i, var så säkert, men inte förrän Apple lagt grunden för SyncML som Symbianbaserade telefoner bygger på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-30 12:59

Naturligtvis förstår jag det men... fortfarande så tar det på tok för lång tid för just isync att komma med uppdateringar.
Jag behöver ha detta att fungera nu! det är ju inte apples problem utan mitt! men faktum kvarstår att om jag behöver få det att fungera nu så måste jag byta system igen till pc.. sorgligt men sant!

du ska inte sälja din M600 då, ja menar, va är det för jä....... företag som inte gör mjukvara som funkar på mac. eller har du sett nått av deras program för mac? du blir nog tvungen o byta mobiltelefon tillverkare, för de gör ju inte saker som funkar till alla operativsystem. mac har funnits i 30 år eller vad det är, osx i snart 7 år ändå har de inte släppt nått. dålig stil. men apple är ju värre, de släpper inte stöd för en mobil som bara funnits i nån månad eller två och som följer tidigare standarder. 2 månder är ju värre än 7 år, eller för den delen 30 år

ironi

håller med de andra, låter jävligt krångligt o överge osx bara för en mobil, istället för att köpa en mobil som funkar med osx. eller varför inte vänta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 10:36

Mrmmbbbrrrb du har nog rätt.. älskar mac mer än jag älskar sonyericsson.... har en m600i till salu nu ifall någon undrar
Det blir en nokia n73 istället.

du kommer inte ångra dig, N73 är en ruskigt fin mobil

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-10-01 14:05

Hur gör jag för att koppla ihop min m600 via datorn och köra telefonen som ett bluetoothmodem i 3G-nätet?

Jag har Comviq/Tele2 som operatör.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-02 00:40
Ursprungligen av Rasmus:

Hur gör jag för att koppla ihop min m600 via datorn och köra telefonen som ett bluetoothmodem i 3G-nätet?

Jag har Comviq/Tele2 som operatör.

Ladda ner Sony Ericsson 3G modem skriptet här:
http://www.taniwha.org.uk/files/SonyEricsson3G-2005-01.sit

Lägg de i Bibliotek -> Modem Scripts

Under Systeminställningar och Bluetooth så väljer du att ställa in M600:an, välj sen att ansluta till internet med mobiltelefonens anslutning

GPRS-CID sträng du skall ange är : internet.tele2.se och inget användarnamn och lösenord.
Modemmanus är de du laddade hem, välj att visa alla tillgängliga manus, så ser du Sony Ericsson 3G CID1 , efter det skall du kunna koppla upp dig!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-10-02 09:35
Ursprungligen av Jetwash:

Ladda ner Sony Ericsson 3G modem skriptet här:
http://www.taniwha.org.uk/files/SonyEricsson3G-2005-01.sit

Lägg de i Bibliotek -> Modem Scripts

Under Systeminställningar och Bluetooth så väljer du att ställa in M600:an, välj sen att ansluta till internet med mobiltelefonens anslutning

GPRS-CID sträng du skall ange är : internet.tele2.se och inget användarnamn och lösenord.
Modemmanus är de du laddade hem, välj att visa alla tillgängliga manus, så ser du Sony Ericsson 3G CID1 , efter det skall du kunna koppla upp dig!

Stort tack!! Det funkade utmärkt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-12 10:46
Ursprungligen av Rasmus:

Hur gör jag för att koppla ihop min m600 via datorn och köra telefonen som ett bluetoothmodem i 3G-nätet?

Och nu med 10.4.9 så behöver man inte längre använda sig av scripten (och därmed DUN, DIalUp Networking) utan man kör med det modernare(?) PAN (Personal Area Networking). Detta startas (och stoppas) genom att välja "Join Network in [mobil]" i bluetooth-menyn.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-10-01 17:00

Jag fick nyligen svar från SonyEricsson ang. support för iSync.
Dom skrev att nästa version av iSync "förmodligen" kommer fungera med m600i!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 18:36

Jo jag rinde dom me.. men dom vet ju inte, dom antar bara, och hoppas för att dom ska slippa stå för programvara.
Lata rackare det där!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 21:51

Hoppar in i snacket om iSync... det suger!

Personligen lackade jag och sålde min m600, blev en Nokia N80 istället. Den funkar i allafall på alla plan ;).

Inge mer SE på ett tag för mig.

Samma här, tack! Hade problem med modem-köret förut. Nu har det dock uppstått ett irritationsmoment. OS X ger ett felmeddelande i ungefär 30 sek efter man byter mellan modem-uppkoppling och wifi-uppkoppling. Det verkar som det tar ett tag för att den ska fatta vad man använder. Detta gäller även när datorn kommer ur sovläge. Tidigare så öppnade man locket och så var man ute på nätet nu tar det typ 30 sek innan man kommer ut och försöker man gå in på en sida innan så får man felmeddelande. Nån annan med samma problem?

Kan någon hjälpa med GPRS-inställningar för Telia måntro? Jag får inte till det, lyckas aldrig koppla upp... har *99# som CID-sträng.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 13:51

Har du parkopplat telefonen först med datorn och kan kommunicera med bluetooth?

Mina inställningar på telefonnummer är: online.telia.se
På bluetoothmodem står det: Ericsson GPRS CID1

Tack! Nu funkar det. Jag fattar i och för sig inte varför man måste ange online.telia.se, pratade med en kille på Sony-Ericsson-supporten som sa att det inte behövdes.

Nu använder jag CID3-scriptet och det verkar också funka bra. Men vad är egentligen skillnaden mellan dem?

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-04 08:18

tjena alla, har nu äntligen fått tummen ur... och köpt mig en M600i, är sjukligt nöjd. En grej jag inte lyckats med än är att få in mina mail från gmail, till den. Är det några extra inställningar jag skall göra? -Har kopierat alla inst. från Apple Mail så det borde väll inte vara några problem?

//Filip

Bevaka tråden