Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-04-12 17:58

Men när kommer iSync-stöd!? Det här börjar ju bli löjligt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-12 18:32

Jag är inte helt övertygad om att det kommer någonsin faktiskt.

  • Medlem
  • 2007-04-13 00:22

Vad talar mot ett iSync-stöd bortsett från att det inte kommit hittils?

Att andra senare telefoner har fått stöd i olika uppdateringar och att SyncML är väsentlig annorlunda att ge stöd för.

Jag gav upp min M600. En telefon som kraschar och bootar om när man ska svara på ett samtal (bland annat) är ingen telefon. Det är en beta-version av en fickdatorwannabe. I förrgår gick jag till Telia, förklarade att jag vill ha en telefon och inte en laboratorieprodukt. Och efter lite argumentation fick jag byta till annan modell.

Nu har jag en W880i istället och är mycket nöjd. Och ååh så skönt det är att kunna synka igen!

Hur länge hade du haft den?

Ursprungligen av Johan S:

Hur länge hade du haft den?

Sedan oktober. Den första blev stulen för ett par månader sedan så fick jag en ny. Den var lika usel. Kom med gammal firmware, måste uppdateras, kraschade i diverse situationer. Nu är det väl inte hårdvaran i sig det är problem med, utan symbian os. 990:an har ju samma problem. Nu börjar många företagskunder tröttna på att betala dyrt för att betatesta dem. Jag känner faktiskt ingen som inte har problem med sin M600 eller 990.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag känner faktiskt ingen som inte har problem med sin M600 eller 990.

Jag har haft min 600 sedan i juni den går klockrent, har aldrig kraschat
Kör både telefoni, mail, lite webb, almanacken som jag skickar till iCal via Bluetoth ibland och adressboken förståss.
No problem so far

jag är med Örjan!
Min funkar också klockrent! Dock "bara" sen i januari, men ändå!

  • Medlem
  • 2007-04-15 21:56

Jag är extremt nöjd med min M600 och har haft den nu sen 2 månader.

Den har allting jag vill ha och saknar allt jag aldrig använder. Helt perfekt! Dessutom kan man ha den i kavajfickan utan att den syns.

Saknar nu bara ett stöd för iSync sen är det min drömtelefon....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-25 23:27

Som försäljare på ett företag som 99% jobbar med företagskunder så kan jag inte annat än säga att M600i är rent skräp. Tyvärr, på en sån trevlig telefon. Jag kör den själv som jobbtelefon och det är inte det roligaste kan jag säga. Dock är den VÄLDIGT BRA när den väl fungerar som den skall och inte crashar en massa program som t.ex. blackberry klienten och annat smått och gott.

Som tur är så är det påväg bort ifrån marknaden samma sak med P990i. Som snacket går nu (läs rykten) så ska dessa två lurar ersättas med EN ny smartphone. När detta händer är det ingen som har koll på än.

Så mitt tips till alla som är påväg att köpa en M600i så tänk en gång extra (välj P990i istället) och se verkligen till att ni får den senaste mjukvaran installerad innan ni får den levererad till er!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-05-08 14:16

jag har m600.. haft sen november förra året eller nåt... riktig skit telefon i alla fall.. buggig och seg som satan.. köp inte en sån.. tjejjen har p990 och den är ju ännu sämre.. hänger sig hela tiden... varför sälja en telefon som inte ens är klar??? Jag längtar till iphone!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-08 14:43
Ursprungligen av p2d:

jag har m600.. haft sen november förra året eller nåt... riktig skit telefon i alla fall.. buggig och seg som satan.. köp inte en sån.. tjejjen har p990 och den är ju ännu sämre.. hänger sig hela tiden... varför sälja en telefon som inte ens är klar??? Jag längtar till iphone!!!

Har ni provat att uppdatera dem? Jag har en M600 som inte buggar och kollegor har P990 som inte buggar efter uppdatering.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2007-05-08 15:26

Jag har uppdaterat min telefon och då funkade den bättre. Vissa saker är bra i telefonen och andra suger hårt. I det stora hela så stör jag dock mig på telefonen alldeles för mycket (framförallt med gräns-snittet) och så fort det kommer en iPhone kommer jag antagligen byta telefon.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-05-08 22:14
Ursprungligen av moname1:

Har ni provat att uppdatera dem? Jag har en M600 som inte buggar och kollegor har P990 som inte buggar efter uppdatering.

Jag har den allra senaste firmwaren... Och visst har den slutat bugga en del.. Men den är ju fortfarande hur seg som helst... bara att starta telefonen från avstängt läge tar ju nästan 2 min... Från att man fått ett sms till att man kan läsa det tar 10 sek...

Och alla menyer och hela gränsnittet är inte alls genomtänkt...

Vilken firmware är den senaste?

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-05-08 22:15
Ursprungligen av Johan S:

Vilken firmware är den senaste?

Kan det vara samma som CDA?? Jag har i alla fall
CDA162016/14 R6A01..

Om jag går in på more när telefonen är i standby.. Sedan status...

Uppdaterade firmware igår och en del nytt verkar kommit (minns dock inte vilken firmware jag hade innan)

Det jag hittat hittils: En liten statusbar har lagts till när man bootar telefonen, samt att man nu kan stänga av "övergångar" för att få lite snabbare menyer.

Min CDA är nu: R6A13 (om de nu är den man ska kolla på)

Kan man uppdatera firmware genom macen?

Så som jag förstått det är det bara med PC eller har jag fel?

Jag körde det i VMWare, funkade bra. Direkt i Maccen går det inte :/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-08 13:33

Va pa vag att kopa en m600, men den funkar alltsa inte med isync an? Verkar ju som den aldrig kommer funka med isync...

Ar det nan ide att kopa en m600, och rakna kallt med att den kommer stodjas i isync?

Senast redigerat 2007-07-08 15:19
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2007-07-08 20:00

Alltså, telefonen fyller mina ganska blygsamma behov men jag måste säga att de PALM-pilots jag haft tidigare var mycket bättre. Stabilare, snabbare, mer intuitiv programvara etc. Ångrar faktiskt att jag inte köpte en Palm Treo istället. Det suger hårt att M600 inte går att synca till mac och tyvärr ser det väl inte ut som att den någonsin kommer göra det. Tidigare var jag lite småsur på Apple för det men nu när iPhone kommer så förstår man ju varför de inte vill hålla på och krångla med andra mobiloperatörer. Det borde ju ligga i Sony Ericssons eget intresse att fixa syncen.

Ja, nu har de nog alla fått sig en kalldusch. Om inte övriga operatörer hänger med i svängarna så kommer de blir ifrånåkta igen (ungefär som iPod). Vi får väl hoppas att inte samma misstag begås igen. Det vore ju för tragiskt för mobilmarknaden.

Summa summarus: ATT DET SKA VARA SÅ JÄKLA SVÅRT ATT GÖRA ANVÄNDARVÄNLIGA MOBILTELEFONER SOM GÅR ATT SYNCA BRA MED DATORN

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-17 00:14

Skaffade nyligen W880i, jääävligt nöjd.. ska fimpa min ipod och tidigare telefon och invänta 2:a generations iphone. För w880i ägare finns det Isync script + script för att synka med itunes... rikigt sweet

http://johnjones.org/2007/02/gprs_bluetooth_w880i_and_a_mac.html
http://johnjones.org/2007/02/configuring_the_w880i_with_a_m.html

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-18 01:27

Den här skittelefonen, M600i. Nu har den VERKLIGEN börjat balla ur! Det går knappt att ringa, det går inte att använda knapplåset och om man mot förmodan kan aktivera det så låser den upp sig själv efter ett antal sekunder eller minuter. Tangenten på vänster sida under hjulet fungerar inte längre, den stänger av program och låser sig och hänger sig och … ja, herregud!

På måndag ska jag kolla när jag köpte SKITEN. Har garantin gått ut ska jag gå till Elgiganten och be dom slänga den åt mig!!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-08-23 07:00
Ursprungligen av Rasmus:

Den här skittelefonen, M600i. Nu har den VERKLIGEN börjat balla ur! Det går knappt att ringa, det går inte att använda knapplåset och om man mot förmodan kan aktivera det så låser den upp sig själv efter ett antal sekunder eller minuter. Tangenten på vänster sida under hjulet fungerar inte längre, den stänger av program och låser sig och hänger sig och … ja, herregud!

På måndag ska jag kolla när jag köpte SKITEN. Har garantin gått ut ska jag gå till Elgiganten och be dom slänga den åt mig!!

Knappen under hjulet stänger av och på knapplåset om du håller den intryckt ett par sekunder. Gissar även på att den "backar" ut ur samtal om du håller den intryckt. Den stänger ju även av program, eller rättare sagt återgår till förstasidan.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-23 09:12
Ursprungligen av theoo:

Knappen under hjulet stänger av och på knapplåset om du håller den intryckt ett par sekunder. Gissar även på att den "backar" ut ur samtal om du håller den intryckt. Den stänger ju även av program, eller rättare sagt återgår till förstasidan.

Jag formulerade mig nog lite dåligt. Det är alltså inte bakåtknappen som gör alla konstiga saker med telefonen. Det är telefonen som stänger av program, hänger sig, startar om och så vidare.

Bakåtknappen är den knapp jag använt uteslutande mest på telefonen. Och nu fungerar den inte över huvudtaget. Den är alltså trasig…

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-08-23 22:14
Ursprungligen av Rasmus:

Jag formulerade mig nog lite dåligt. Det är alltså inte bakåtknappen som gör alla konstiga saker med telefonen. Det är telefonen som stänger av program, hänger sig, startar om och så vidare.

Bakåtknappen är den knapp jag använt uteslutande mest på telefonen. Och nu fungerar den inte över huvudtaget. Den är alltså trasig…

Oki... jag bara tänkte att alla de problem du beskrev kunde bero på att din knapp har "hängt sig".

  • Oregistrerad
  • 2007-08-21 16:06

Precis fixat en begagnad M600i efter att min W950i blev vattenskadad.

Ni som har haft den lite längre får gärna hjälpa mig med ett par saker... Tack!
1. Kan den inte läsa taggar på musik? Jag får upp två artister och sen okänd på resten.
2. Det låter riktigt kass med knaster när jag stoppar i HF. Hur är era?
3. Vilken är senaste firmware? Hittar för övrigt inte uppdateringstjänsten på SEs hemsida längre. Någon som vet var den är?
4. I kontakter så hamnar de som börjar på "Ö" under "O". Går det att fixa?
5. Någon som fått iSync-insticket att fungera?

Tacksam för hjälp. Den ska ju helst hålla tills Iphone kommer.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-21 16:10

En sak till: Är det inte USB2?
Tycker att det går grymt slött..

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-22 18:22

Nu har jag lagt min M600 på hyllan och gått tillbaka till en gammal K750i. Mycket bättre telefon!!

Benjamin, det ska tydligen raspa i headsetet på den modellen. Det är en liten "cool feature" som SonyEricsson bjuder på.

Bevaka tråden