Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Goflorp jag hade nått liknande problem, antagligen samma.
Tydligen skall man använda sig av flash installerat via internet explorer. Det fungerar alltså inte ifall man laddar ned och installerar med te.x. firefox.

Nu när jag kollade så står det faktiskt i systemkraven

Citat:

Systemkrav

Internetanslutning (helst bredband)
Beroende på telefonmodell behöver du skrivbordsstället DSS-25, DSS-25-kompatibla telefoner, eller USB-kabeln DCU-60, DCU-60-kompatibla telefoner
Macromedia Flash Player installerat via Internet Explorer. Kan hämtas på www.macromedia.com

Systemkrav (minimum):
Windows 2000, Windows XP
Pentium III 600 MHz
300 MB ledigt hårddiskutrymme
256 MB RAM
Macromedia Flash installerat
Internet Explorer

Hoppas detta kan hjälpa dig.

På't igen

Ursprungligen av cenobite:

Goflorp jag hade nått liknande problem, antagligen samma.
Tydligen skall man använda sig av flash installerat via internet explorer. Det fungerar alltså inte ifall man laddar ned och installerar med te.x. firefox.

Nu när jag kollade så står det faktiskt i systemkraven

Hoppas detta kan hjälpa dig.

Tror att jag använde Exploder faktiskt. Det enda som finns i burken.
Nä, jag får svettbrytningar av att sitta framför en Win-PC.
Skall muta Telebolaget på aschebergsgatan, de är hyvens fölk...tar det på måndag.

Som nån vis man sa här - man får använda sin gamla 750 för att öht bli nådd.

Jag kan förstå att vissa saker ballar ur eller hänger sig på en ny lur med Rev 01 i programvaran. Men om de bara lagt luren på bordet i Tjockhult i 5 min så hade de hört att den "går av" nätet ett par ggr på den tiden. Jag anser att det är lika kriminellt som att de lastbilar jag tillverkar säljs till kunden med att de stannar i tre minuter var 30:e minut....

Just nu har jag ett hekto självlysande och tutande plastskrot liggande på köksbordet.

Ni som köper en, dröm inte ens om att använda den innan den är uppdaterad.
Lämna inte butiken utan att de uppdaterat den till senaste programversion.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-06-14 21:48

Uppdaterade idag till senaste version. Än har den inte hängt sig och jag tycker att den har blivit lite rappare i menyerna.

Har annars ett störande klick ljud som jag undrar om det bara är min eller på alla.
Det uppkommer 3-4 sekunder efter att något ljud har hörts ur högtalaren. En blandninng mellan klick och skrap ljud låter det som. Om ni har knapp-ljudet på så prova att trycka på något så det säger klick. vänta i 3 sekunder och hör om det säger klick igen?
Min teori är att telefonen ska spara ström så stänger den av högtalaren 3-4 sekunder efter något ljud har spelats och då klickar det till...
För mig är det oerhört störande faktiskt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-06-16 09:06
Ursprungligen av PATTAN:

Har ett störande klick ljud som jag undrar om det bara är min eller på alla.
Det uppkommer 3-4 sekunder efter att något ljud har hörts ur högtalaren. En blandninng mellan klick och skrap ljud låter det som. Om ni har knapp-ljudet på så prova att trycka på något så det säger klick. vänta i 3 sekunder och hör om det säger klick igen?
Min teori är att telefonen ska spara ström så stänger den av högtalaren 3-4 sekunder efter något ljud har spelats och då klickar det till...
För mig är det oerhört störande faktiskt.

Ingen som kan bekräfta klick ljudet jag beskriver?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-16 09:15
Ursprungligen av PATTAN:

Ingen som kan bekräfta klick ljudet jag beskriver?

Inget skrap eller klickljud här vad jag kan höra.

//Kidde

Uppgradera själv M600i

Det går att redan nu uppgradera M600. Enligt SE-support som ja talat med, finns en uppgradering redan ute. Du kan välja att lämna in din telefon för uppgradering hos någon SE-serviceverkstad, alternativt som jag har gjort, ladda ner filen "programuppgradering" för P910, installera programvaran, låta den ta hem nödvändig kompletterande programvara, startar upp programvaran, följa instuktionerna och man får så småningom säga ok till att programvaran i din M600 kommer att graders upp, vilket också sker. Tidigare versionbeteckning, R1A01, är nu ersatt av R1B01. Telefonen fungerar bättre med färre hängningar (eller inga alls) mm, men är fortfarande seg. Hela uppgraderingsprocessen sker via USB-kabeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 11:19
Ursprungligen av lasset:

Det går att redan nu uppgradera M600. Enligt SE-support som ja talat med, finns en uppgradering redan ute. Du kan välja att lämna in din telefon för uppgradering hos någon SE-serviceverkstad, alternativt som jag har gjort, ladda ner filen "programuppgradering" för P910, installera programvaran, låta den ta hem nödvändig kompletterande programvara, startar upp programvaran, följa instuktionerna och man får så småningom säga ok till att programvaran i din M600 kommer att graders upp, vilket också sker. Tidigare versionbeteckning, R1A01, är nu ersatt av R1B01. Telefonen fungerar bättre med färre hängningar (eller inga alls) mm, men är fortfarande seg. Hela uppgraderingsprocessen sker via USB-kabeln.

Direkt i Mac?

Någon som vet mer om iSync entourage och M600?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-15 17:00

Jag var och kollade M600i idag.

Jag blir lika förvånad varje gång man är beredd att lägga nästan 5.000 kr på en mobiltelefon och bara får en plastig dummy, med ett klistermärke som symboliserar skärmen, i handen! Ger det ett positivt och rättvist intryck av telefonen? Knappast!

Ni som har telefonen, är ni nöjda? Ska man kanske vänta ett tag tills barnsjukdomarna är borta?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-15 20:40

Fungerar inte för mig att uppdatera, provade internetknappen som ersättare för "c" men det fungerar inte..Någon mer som kört uppdateringen?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 21:38

Körde uppdateringen i eftermiddags och det funkade sådär, uppdateraren fastnade i slutet men telefonen är uppdaterad enligt telefonstatus (R1B01 nu, R1A01 innan). Använde "riktig" PC på jobbet, försökte med MacBook Pro, Windows XP Pro men det funkade inte av någon anledning. PC-suiten fungerade utan problem på MBP så jag tog backup där innan.
SMS-problemet verkar ha försvunnit, annars har jag inte märkt någon skillnad.
Är förövrigt supernöjd och rekommenderar verkligen telefonen.

//Kidde

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-15 21:49

Förresten hur kollar man vilken version man har?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 21:51

Mer -> Status (i normalläge eller vad man ska kalla det)

//kidde

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 22:00

Det kommer med en testversion av McAffee viruskontroll, behövs det på en mobil eller kan jag öppna wordfiler etc utan att oroa mig?

//Kidde

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-15 22:52

Det fungerade förresten med internetknappen för uppdateringen. Problemet var usb porten på den datorn jag försökte uppdatera luren med var trasig..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 22:54
Ursprungligen av Robban B:

Det fungerade förresten med internetknappen för uppdateringen. Problemet var usb porten på den datorn jag försökte uppdatera luren med var trasig..

Så enkelt det kan vara ibland

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-15 23:11
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-16 11:44

Överallt man läser om m600i så rapporteras det om irriterande problem och barnsjukdomar. För nästan 5.000 spänn borde man kunna förvänta sig bättre kvalité, även om det går att uppgradera mjukvaran allt eftersom SonyEricsson åtgärdar felen.

Jag väntar nog till efter sommaren innan jag köper en m600i. Under sommaren ska man ju dessutom vara ledig och inte så himla anträffbar så man behöver inte e-post, internet och almanacka vart man än går

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-16 20:10

Ni som redan har M600:an kan någon testa om EMame funkar?
http://www.yipton.demon.co.uk/content.html#EMame-P800

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 21:01

Är helnöjd med min M600, har dock haft två problem som antagligen hänger ihop lite.
1. Ibland tappar den kontakten med nätet. Dock hade jag det problemet även med min W800 innan och Telenor har skickat ett nytt SIM-kort.

2. Ibland skickar den inte SMS utan lägger det bara i utkorgen, när man sedan försöker skicka det därifrån går det inte utan man måste kopiera texten och klistra in den i ett nytt sms istället. Störigt men tror det hänger ihop lite med mitt första problem samt att jag hade den första mjukvaran i min telefon. Uppgraderar den just nu...

Min svarta M600 kommer passa klockrent med min svarta Macbook som är påväg...

Har en tråd med bilder/video, svar på frågor etc. om M600 här:
http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=48899

För er som har en och vill ha en screenprotector har jag beställt dessa från ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=9736430058&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Inte fått dem än men säljaren hörde av sig till mig och bad om mått på displayen så att "killarna i fabriken" kunde skära exakta mått till mig. Trevligt och dessutom billigt. Hoppas kvaliteten är bra...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-17 19:49
Ursprungligen av odelsteken:

För er som har en och vill ha en screenprotector har jag beställt dessa från ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=9736430058&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Inte fått dem än men säljaren hörde av sig till mig och bad om mått på displayen så att "killarna i fabriken" kunde skära exakta mått till mig. Trevligt och dessutom billigt. Hoppas kvaliteten är bra...

Smart, återkom gärna när det har dykt upp! (Eller dubbla ordern om det går så kan vi dela frakten).

//Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-17 23:05
Ursprungligen av Kidde:

Smart, återkom gärna när det har dykt upp! (Eller dubbla ordern om det går så kan vi dela frakten).

//Kidde

Med tanke på att de kostar under hundralappen med frakt är det knappt lönt att snacka om delad frakt, bara att slå till om det visar sig att de håller bra kvalitet. De borde dyka upp i kommande vecka, skriver här när jag testet dem.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-20 15:55
Ursprungligen av odelsteken:

1. Ibland tappar den kontakten med nätet. Dock hade jag det problemet även med min W800 innan och Telenor har skickat ett nytt SIM-kort.

Hade samma problem med min M600 och har lämnat in den för service. Surt som sjutton om det är kortet som är boven och inte telefonen. Kortet fungerar ju fint i andra telefoner så jag förutsatte att det var telefonen.

Vad hände med din W800 och hur löste det sig?

Klart intresserad om du bytt kort och fått det att fungera!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 16:44
Ursprungligen av Arvid:

Hade samma problem med min M600 och har lämnat in den för service. Surt som sjutton om det är kortet som är boven och inte telefonen. Kortet fungerar ju fint i andra telefoner så jag förutsatte att det var telefonen.

Vad hände med din W800 och hur löste det sig?

Klart intresserad om du bytt kort och fått det att fungera!

Fick nytt simkort och problemen med samtal som inte kan kopplas eller samtal som går till röstbrevlåda istället har försvunnit. Dock har jag kvar problemet med att vissa SMS inte kan skickas och att de som ligger i utkorgen inte går att skicka igen. Tror det är mjukvarurelaterat. Ska jag vara ärlig stör det mig inte så mycket eftersom det finns en kopiera och klistra in funktion, hade värre annars. Dessutom händer det någon gång då och då bara. Det är antagligen ett problem som de fixar i nästa uppdatering.

Min W800 har jag nu som arbetstelefon och den fungerar bra med Telia.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-18 01:21

Hmmm, jag är inte dum på riktigt Tänkte du skulle ta smällen först...

Den vita finns att beställa på dialect, dock inget lagersaldo, men ett gott tecken på att det kommer även till sverige! så du behöver nog inte vända dig till deutchland om du inte vill Goflorp!

/marcus

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-20 15:00

Dagens ord: Push-mail, fantastiskt bra funktion.

Allt börjar rätta till sig. Med nytt 1GB M2-kort och bytt SIM-kort är alla funktioner i full gång utan avbrott. Suger batteri friskt, men får väl lära mig att ha den i bordsladdaren när jag är på kontoret.

//Kidde

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-20 23:24

Med nya Microkortet (M2) som också hade en adapter i förpackningen kunde jag få upp det direkt genom 24" Dell-skärmen som har inbyggd kortläsare, smiiiidigt :).
Kört Active Sync med Push-mail hela dagen utan minsta problem. Känns än en gång som allt verkligen fungerar nu.

//Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-21 13:10

Fick precis mina displayskydd som jag köpte på ebay. Kanonbra, dock två saker som kunde varit bättre.
1. Jag fick mina uppskurna enligt mått, tyvärr måste jag angivit fel mått. De jag fick är 1mm för smal och 1mm för kort. Det är alltså ett litet glapp mellan skyddet och kanten mot skalet.

2. Det är väldigt glossy, påminner mycket om Macbookens display, dvs. kollar man lite från sidan ser man reflektioner. Det blir även reflektioner när displayen är nersläckt.

I övrigt är jag nöjd och måtten har jag bara mig själv att skylla, så jag kan varmt rekommendera dessa. Man får dessutom 3st för $9 (+$3,5 i shipping), så det gör inget om man sätter på det fel första gången eller det blir skadat/skitigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 16:51

Internet- och mms-inställningar till M600?

Någon som har koll på inställningarna för internet och mms till M600 och Telenor...?
Telenors datasystem fungerar inte och via SE hemsida kommer inga sms med inställningar fram...

Vill ju leka med min nya telefon... NU!

Bevaka tråden