Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har köpt en M600i. Tycker den känns lite seg jämfört med p910i. Någon som har en idé hur jag får över kontakterna från adressbok till telefonnen utan att ta dem en och en.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-26 02:33
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Har köpt en M600i. Tycker den känns lite seg jämfört med p910i. Någon som har en idé hur jag får över kontakterna från adressbok till telefonnen utan att ta dem en och en.

Jag har tyvärr inte min M600 här för att testa med (inne på reparation... :/) men du kan ju exportera alla adresser i adressboken till en enda vcard-fil genom att markera alla och dra dem till skrivbordet alternativt välja "Export vcard-kort" från Arkiv-menyn.

Detta vcart borde du väl kunna skicka över till telefonen via bluetooth och sedan öppna vcard-filen och få in alla kontakter.

Som sagt, inte testat, men jag tycker det borde fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 20:49
Ursprungligen av mmi:

Någon som har koll på inställningarna för internet och mms till M600 och Telenor...?
Telenors datasystem fungerar inte och via SE hemsida kommer inga sms med inställningar fram...

Vill ju leka med min nya telefon... NU!

Var inga problem att skicka från SEs hemsida men inställningarna för MMS fungerar inte så bra än så länge. Det går inte att hämta hem MMS innehållet med de inställningarna. Jag frågade i en Telenor butik om det och de visste inte ens om att M600 hade släppts...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 21:50
Ursprungligen av odelsteken:

Var inga problem att skicka från SEs hemsida men inställningarna för MMS fungerar inte så bra än så länge. Det går inte att hämta hem MMS innehållet med de inställningarna. Jag frågade i en Telenor butik om det och de visste inte ens om att M600 hade släppts...

Nu lyckades jag ta hem inställningarna oxå...
Jag pratade också med ngn i en Telenorbutik, men hon visste inte heller om att den hade släppts...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 23:52
Ursprungligen av mmi:

Nu lyckades jag ta hem inställningarna oxå...
Jag pratade också med ngn i en Telenorbutik, men hon visste inte heller om att den hade släppts...

Fungerar de för dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-26 10:20
Ursprungligen av odelsteken:

Fungerar de för dig?

Jag hara bara provat att skicka ett mms från min andra lur och det kom fram som det skulle...

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Telefonen accepterar bara enstaka vcard inte en hel katalog, tyvärr.

Jag skickade alla mina kontakter i en stor klump via blåtand från min P900 (med 910 mjukvara) och det fungerade över förväntan.

Är mycket nöjd med min m600, ska hem till päronen och uppdateraden på deras pc.

Ursprungligen av Carlisle_united:

Jag skickade alla mina kontakter i en stor klump via blåtand från min P900 (med 910 mjukvara) och det fungerade över förväntan.

Kan bekräfta att det fungerar att skicka dom i klump för mig oxå - tills iSync uppdaterats med stöd för M600i så är det en nödlösning. Jag hoppas även att Salling Clicker uppdateras snart - det är på gång enligt ett inlägg i forumet, men ingen tid specad.

/CX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-26 19:20
Ursprungligen av mmi:

Jag hara bara provat att skicka ett mms från min andra lur och det kom fram som det skulle...

Och det var inga problem att öppna innehållet (bilden/videon) med inställningarna du fick från sonyericsson.se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 14:38
Ursprungligen av odelsteken:

Och det var inga problem att öppna innehållet (bilden/videon) med inställningarna du fick från sonyericsson.se?

Nix, det fungerar fint...
Så prova igen om det inte fungerar för dig.

Telefonen accepterar bara enstaka vcard inte en hel katalog, tyvärr.

fattigmans-sync...

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Telefonen accepterar bara enstaka vcard inte en hel katalog, tyvärr.

Ställde in adressboken på att använda 2.1 VCard.

Markerade alla, drog till skrivbordet fick EN fil. "AB Volvo och 122 kontakter"
Slängde filen på "Bluetooth-filöverföring".

Telefonen visade upp filen
"Den här filen innehåller 123 kontakter som du kan spara till kontakter"
vänta 3 s. klart

Har förresten skaffat mig en M600i, VIT via total el & it....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-26 12:00

Synd bara att skärmen inte var transreflektiv. Man ser inte ett skit i displayen när det är soligt!

  • Medlem
  • 2006-06-26 19:19

Någon som vet om telefonen hanterar dubbla blåtandsanslutningar.

Det jag vill ha är att jag skall ha telefonen anslutet till ett BT headsett, men ändå kunna skriva och läsa sms på telefonen. Alternativt styra datorn med telefonen utan att behöva koppla ifrån headsettet.

Kan inte köra dem från 910:an då jag har tappat den annars skulle jag inte köpt någon ny. Jag har allting synkat med PB:n men får ändå plocka över kontakterna en och en. iCal kan jag glömma tills iSync fungerar igen.

Vilken operatör har bäst erbjudande på M600 om man tecknar abbonemang? Är lite intresserad och behöver samtidigt ett nytt abbonemang.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-27 11:57
Ursprungligen av Kristofer:

Vilken operatör har bäst erbjudande på M600 om man tecknar abbonemang? Är lite intresserad och behöver samtidigt ett nytt abbonemang.

Jag kör på Tele2.
Där kostar telefonen 3196 kronor INKL. moms om du betalar den utan avbetalning.

Telefonen är EJ operatörslåst till Tele2.

Själv kör jag på Tele2 FastPris. Varje månad får man 3000 min till alla nät, 3000 sms och 3000 mms, ingen uppkopplingsavgift. Allt för 399 kr i månaden.

Det är bra men framförallt är telefonen väldigt billig hos dom. 3196 kr, som sagt var, utan operatörslås!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-27 16:03
Ursprungligen av Rasmus:

Det är bra men framförallt är telefonen väldigt billig hos dom. 3196 kr, som sagt var, utan operatörslås!

Nu ser jag att priset är exkl. moms, trots att Tele2-kundservice sa att det var inkl. moms!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-26 21:12

Såg i denna tråd att det kommit ut en ny mjukvara idag till M600 som enbart service ombuden har änsålänge.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=116399&st=60&searchtime=

Förhoppningsvis så löser den ett flertal buggar, bl.a batteri problemet (som jag upplever).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-27 12:42
Ursprungligen av Jetwash:

Såg i denna tråd att det kommit ut en ny mjukvara idag till M600 som enbart service ombuden har änsålänge.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=116399&st=60&searchtime=

Förhoppningsvis så löser den ett flertal buggar, bl.a batteri problemet (som jag upplever).

Jag antar att jag fick min telefon uppgraderad med den programvaran när den var inne på service nyss. Ännu har jag inte hittat några buggar, och nästan allt jag tidigare klagade på fungerar nu. (Versioner: BT: R3A01, Organizer: R1B01, CDA: R1B01)
+ Idt i AAC fungerar
+ Nätet är stabilt
+ Inga för tidigar batterivarningar
- Platsinställningarna strular fortfarande, men jag kanske missuppfattat betydelserna för Aktuell tidszon och Önskad tidszon. (se mitt inlägg här för en beskrivning av problemet)

Tyvärr fungerar ju fortfarande inte iSync, men det har ju inget med uppdateringen av telefonen att göra...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-27 14:52
Ursprungligen av Arvid:

Jag antar att jag fick min telefon uppgraderad med den programvaran när den var inne på service nyss. Ännu har jag inte hittat några buggar, och nästan allt jag tidigare klagade på fungerar nu. (Versioner: BT: R3A01, Organizer: R1B01, CDA: R1B01)
+ Idt i AAC fungerar
+ Nätet är stabilt
+ Inga för tidigar batterivarningar
- Platsinställningarna strular fortfarande, men jag kanske missuppfattat betydelserna för Aktuell tidszon och Önskad tidszon. (se mitt inlägg här för en beskrivning av problemet)

Tyvärr fungerar ju fortfarande inte iSync, men det har ju inget med uppdateringen av telefonen att göra...

Nja, det är samma versioner som jag fick efter uppdateringen på Internet. Så då finns det nog en ännu nyare.

//Kidde

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-27 22:41
Ursprungligen av Arvid:

Jag antar att jag fick min telefon uppgraderad med den programvaran när den var inne på service nyss. Ännu har jag inte hittat några buggar, och nästan allt jag tidigare klagade på fungerar nu. (Versioner: BT: R3A01, Organizer: R1B01, CDA: R1B01)
+ Idt i AAC fungerar
+ Nätet är stabilt
+ Inga för tidigar batterivarningar
- Platsinställningarna strular fortfarande, men jag kanske missuppfattat betydelserna för Aktuell tidszon och Önskad tidszon. (se mitt inlägg här för en beskrivning av problemet)

Tyvärr fungerar ju fortfarande inte iSync, men det har ju inget med uppdateringen av telefonen att göra...

Jag kollade med en SE service ställe idag om den omtalande uppdateringen i ett annat forum, men det är R1B01 som är den senaste. Min har nu slutat att klaga på låg batteri nivå, det krävdes bara en omstart efter uppdateringen.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-27 13:36

Nu när Tele2 har så bra pris på m600i funderar jag på att slå till. Vill dock bara försäkra mig om att den inte är lika plastig som k750i är?

Ni som har m600i, knakar den och är allmänt plastig eller är den stabil som en dyr Samsung-telefon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 14:08
Ursprungligen av Rasmus:

Nu när Tele2 har så bra pris på m600i funderar jag på att slå till. Vill dock bara försäkra mig om att den inte är lika plastig som k750i är?

Ni som har m600i, knakar den och är allmänt plastig eller är den stabil som en dyr Samsung-telefon?

Den är stabil och känns inte alls billig, mer som 910:an än någon annan sonylur, men jag ville inte vänta till 990 kommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 18:08
Ursprungligen av Rasmus:

Nu när Tele2 har så bra pris på m600i funderar jag på att slå till. Vill dock bara försäkra mig om att den inte är lika plastig som k750i är?

Ni som har m600i, knakar den och är allmänt plastig eller är den stabil som en dyr Samsung-telefon?

Tycker det är den mest välbyggda SonyEricsson telefonen jag haft - och jag har haft en del...

Ursprungligen av Kidde:

Nja, det är samma versioner som jag fick efter uppdateringen på Internet. Så då finns det nog en ännu nyare.

//Kidde

Japp, det finns en nyare men den får endast deras serviceställen i första hand. Vet ej när den släpps via nätet...

Ursprungligen av Oscar:

Har era M600 FM-radio? Det står lite olika på sajterna som testat den..

Nope, ingen radio. Dock kan man få det genom att t.ex. hitta ett HPM-80 headset, som bl.a. följer med W900, som har hårdvaruradio i fjärrkontrollen. Tyvärr säljs det inte separat...

Ursprungligen av Johan S:

Kan man byta signal på sms till mp3or o dylikt? På min K700 kan man bara välja mellan några olika alternativa SMS-signaler

Japp, alla "ordentliga" SonyEricsson lurar efter K750 kan man ändra meddelande- och alarmsignaler på.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 22:18

Tagit ut en idag

Idag kunde jag inte hålla mig längre. kartongen innehållandes en M600i hade legat på hyllan i butiken där jag jobbar och bara ropat mitt namn i två dagar. Tanken från början var att jag skulle köpa en K800i det var inte en tanke på nåt annat.

Men sen när vi fick in M600an och jag klämde lite på den blev jag kär :)...
Igår bestämde jag mig för att jag iaf skulle vänta till onsdag (imorgon) då vi får in K800an. Jag tänkte att jag skulle ha båda framför mej och då kunna göra ett val, men jag klarade helt enkelt inte att hålla ut. Får se imorn när vi får in K800i om jag ångrar mig direkt =P.
Jag får ju iaf glädja mig åt att jag fick den sjukligt billigt (skryt).

Men precis som alla andra undrar jag ju givetvis hur det är med iSync, misstänker att det tar ett tag innan det fungerar.

En fråga till
Är det någon som hittat en vettig hemsida med lite program eller liknande till M600??
Vad saknas?

Ps. Min telefon känns än så länge buggfri. Ds:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-27 17:12

Har era M600 FM-radio? Det står lite olika på sajterna som testat den..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-27 17:14

Nix, ingen radio.

Kan man byta signal på sms till mp3or o dylikt? På min K700 kan man bara välja mellan några olika alternativa SMS-signaler

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 17:31

det går alldeles utmärkt att byta efter eget tycke och smak...
till andras förtret kanske...

Bevaka tråden