Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"One more thing"

Tråden skapades och har fått 763 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att det skulle vara nya macar som presenteras verkar osannolikt.

Angående G4:ans långsamma utveckling på senare år, så tycker jag att det är lite märkligt att man kan köpa uppgraderingar till PowerMac som ligger på 2 GHz, medan Apples produkter ligger på max 1,67. Visserligen kan juPowerLogix (och andra märken?) köra med överklockade processorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 23:10

Men det är en skillnad och det är portabelt vs stationär. Mac Minin är i stort sätt en iBook designmässig. En 2.0 Ghz G4 drar nog mer ström och utvecklar mer värme än en på 1.42 Ghz. Sen skulle ju Mac Minin nästan bli lika snabb som iMacen och det går ju inte i Apples värld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 23:13

Gällnade updateringar eller nya produkter får vi se... Ny PowerMac lär kommer snart i och med att IBM faktiskt har lancerat nya CPU:er - annat vore konstigt. Det kanske inte kommer på detta event dock, men enligt ryktessiterna som i regel är pålitliga lutar det åt det.

Fel har de dock haft förr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 23:34

En tanke med Apples "one more thing event" är att många "vanliga" journalister är inbjudna i tron om ex. en iPod lansering. Varför då inte köra ett Mac + iPod event och på så vi "froda" Mac-marknaden också?

Bara en tanke….Börjar hoppas för mycket nu - inte bra…

Ursprungligen av Erik.dv:

En tanke med Apples "one more thing event" är att många "vanliga" journalister är inbjudna i tron om ex. en iPod lansering. Varför då inte köra ett Mac + iPod event och på så vi "froda" Mac-marknaden också?

Bara en tanke….Börjar hoppas för mycket nu - inte bra…

Ja, det låter sannorlikt.
Undrar bara varför det inte gick att visa upp grejerna redan i Paris?
Fel typ av media bevakning alltså?
Nu har de ju verkligen satt pirr i magen på oss pryltorskar...

Eftersom detta skall vara "Year of HDTV" enligt Jobs så borde det vara dags att fixa en produkt som levererar nåt som påminner om snacket. Personligen skulle jag vilja se en mediagrunka för video. AirTunes fast för video. Jag skull lätt kasta mitt plastkort efter Apple om dom kunde göra BangOlufsensaker för hemmet, fast på Applesätt.

Jag tror och hoppas på Videostore. Marknaden är redo för det och visst vore det mysigt att ha "1000 movies in your pocket".

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 00:37
Ursprungligen av ace4711:

Eftersom detta skall vara "Year of HDTV" enligt Jobs så borde det vara dags att fixa en produkt som levererar nåt som påminner om snacket. Personligen skulle jag vilja se en mediagrunka för video. AirTunes fast för video. Jag skull lätt kasta mitt plastkort efter Apple om dom kunde göra BangOlufsensaker för hemmet, fast på Applesätt.

Amen!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-07 23:57

Asså blir det inte en nu iPod blir jag faan sur. Jag avbeställde ju min iPod bara för att jag fick läsa om den nya. Kul att man ska ha behövt vänta en vecka extra om det nu inte är det. Det skulle suga emu.

De släppte ju just en ny iPod så det vore knasigt om de släppte en ny nu.
De måste ju förlora massor av potentiella kunder pga att många nöjer sig med sin nya Nano.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 01:18

10.4.3 kommer nog i alla fall!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 14:49

vem f*n vill ha en madonna ipod egentligen? Hoppas verkligen att det inte stämmer, vilken skituppdatering det skulle vare då. Hoppas också på en moviestore samt en videoipod samt en iTablet. En powerbook 10" med vridbar eller avtagbar skärm, mums.

Den som lever får se...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-09 15:24

Själv hoppas jag vid Gud att det inte blir ytterligare en iPod-modell. Nanon kom ju precis, så det räcker ett tag nu. Det som VERKLIGEN behövs är PowerBook-uppdatering, i stil med skiftet från iMac G4 till dagens iMac. Nåja, kanske inte med G5-processor, men omdesignad och fräsch. Och allra helst med bättre skärm!

Men pessimist som jag är, blir det nog en iPod till. Och då blir jag för första gången allvarligt besviken på Apple.

Ursprungligen av Snooze:

Själv hoppas jag vid Gud att det inte blir ytterligare en iPod-modell.

Det är ju skillnad på en NY modell och en uppdaterad. Den stora, vanliga, iPoden har inte uppdaterats sen i februari så det är hög tid för den att få en uppfräschning. Jag förstår inte varför man ska bli så besviken på en sådan sak, Apple måste väl få släppa iPod-uppdatering också?

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Känns inte som "One more thing" betyder upphottade Powerbook-modeller. Orka bjuda in pressen för DDR2-minnen och högre upplösning.

Näe, precis. Om det inte hänt något drastiskt med PowerBook så tror jag Apple hellre bara släpper en pressrelease precis som Think Secret skrev.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-11 09:08
Ursprungligen av Adrian B:

Det är ju skillnad på en NY modell och en uppdaterad. Den stora, vanliga, iPoden har inte uppdaterats sen i februari så det är hög tid för den att få en uppfräschning. Jag förstår inte varför man ska bli så besviken på en sådan sak, Apple måste väl få släppa iPod-uppdatering också?

Naturligtvis måste de få det. Men hur skulle det vara med lite Macar ibland också? Nu var det kanske inte sååå länge sedan Minin och iMacen kom, men det har varit väldigt mycket fokus på iPod nu. Känns som att Macarna kommer i skymundan. Och Powerbook är i STORT behov av uppfräschning. MITT önskemål är att det inte är ytterligare en ny iPod. Men det rimmar kanske inte med Apples planer och då önskar jag ju fel tydligen.

-- Patrik

Ursprungligen av thevil:

Pre-show Preparation prediction...
Perspective from Mr. J.

Källa där du kopierat det ifrån? Eller har du skrivit det själv?

Ursprungligen av Snooze:

Naturligtvis måste de få det. Men hur skulle det vara med lite Macar ibland också? Nu var det kanske inte sååå länge sedan Minin och iMacen kom, men det har varit väldigt mycket fokus på iPod nu. Känns som att Macarna kommer i skymundan. Och Powerbook är i STORT behov av uppfräschning. MITT önskemål är att det inte är ytterligare en ny iPod. Men det rimmar kanske inte med Apples planer och då önskar jag ju fel tydligen.

Jo, jag förstår verkligen behovet av nya macar och personligen tycker jag det är mera intressant. Men macanvändarna generellt sett måste acceptera att iPod är Big Business för Apple numera. Så länge Apple inte glömmer bort sin kärnverksamhet, dvs macarna - och det tror jag absolut inte Apple gör - så är det ok med mig.

Jag tror ingen vet behovet av en ny PowerBook bättre än Apple. De sitter ju på siffrorna över försäljningen och jag är rätt säker på att ingen på Apple sitter och säger: "Nja, vi väntar väl några månader extra med att lansera en ny PowerBook, bara för att slippa tjäna pengar." Dröjer en produkt av någon anledning så beror det nog oftast på tekniska skäl, t.ex. att Apple väntar in en ny processor (eller väntar in rätt produktionsmängd av en ny processor, det räcker ju inte med att den går att tillverka, den ska gå att tillverka i tusental varje dag).

Men nu verkar det ju som om vi faktiskt får nya PowerBookar och PowerMacar *också* så det är väl det bästa av två världar... (och tisdag som det är idag ska jag kolla inte Apple Store lite extra, även om alla rykten talat om onsdag...).

Ursprungligen av Adrian B:

Källa där du kopierat det ifrån? Eller har du skrivit det själv?

Skrivit själv. Försöker vara rolig ibland.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 14:08
Ursprungligen av thevil:

Skrivit själv. Försöker vara rolig ibland.

Bra gjort! Grymt kul skrivet, jag ser fram emot att se det bli verklighet nu också!

  • Medlem
  • 2005-10-11 14:12
Ursprungligen av thevil:

Försöker vara rolig ibland.

Du lyckades verkligen! Det var mycket bra skrivet.

Ursprungligen av thevil:

Skrivit själv. Försöker vara rolig ibland.

Wow, då är jag imponerad! Ska erkänna att jag inte trodde det först (kanske mest för att det var på engelska).

Hm...hoppas kan man alltid göra, jag hoppas på en ny powerbook.
Tror att dom kommer byta ut 12" mot en 13" widescreen, snabba upp superdriven, leverara med mer ram, större hårddisk a vem vet...bättre helt enkelt!

Tror iPod Nano kommer levereras i fler fäger.

Känns inte som "One more thing" betyder upphottade Powerbook-modeller. Orka bjuda in pressen för DDR2-minnen och högre upplösning.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-10-09 17:42

"One more thing", låter definitivt som en video iPod, men jag vill inte!!!

Jag känner mest för nåt HTPC, eller snarare HTMac, -aktigt.

Think Secret fortsätter att släppa detaljer om onsdagens händelse(r): Two new iPods and at least four new Mac configs due Wednesday

Two new iPods, each available in two colors, will debut at Apple's media event Wednesday, sources have tipped Think Secret. The new models will be priced exactly the same as the ones they replace at $299 and $399.

As previously reported, the October 12 event will see the updated iPods debut but feature changes will be much less significant than the video capabilities some have expected. Sources have said the iPods will sport smaller enclosures while the $399 iPod will very likely see a bump to 80GB. The $299 iPod may also see its storage capacity double from 20GB to 40GB. The color options are expected to mirror the iPod nano, white and black.

Apple is reportedly not worried about extending the capacity gap between the 4GB iPod nano and the current 20GB iPod as the nano and iPod mini it replaced have sold far more units than the full-size ipod. Meanwhile, one Madonna fan site has predicted that Apple will debut a pink Madonna-edition iPod nano. Think Secret sources could not confirm that development, however.

Lastly, reliable sources have informed Think Secret to expect at least four new Mac configurations on Wednesday, although further details were not specified.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 08:29

Om think secrets "gissningar" stämmer blir jag en besviken appleanhängare
Börjar kännas som de släpper små uppdateringar bara för att kunna mjölka oss på ännu mer pengar.
Kom med nåt nyskapande apple, jag vill ha en lika stor händelse som när ipodden introducerades.

//HerrOber

Ursprungligen av HerrOber:

Om think secrets "gissningar" stämmer blir jag en besviken appleanhängare
Börjar kännas som de släpper små uppdateringar bara för att kunna mjölka oss på ännu mer pengar.
Kom med nåt nyskapande apple, jag vill ha en lika stor händelse som när ipodden introducerades.

//HerrOber

Jovisst, men hur många såna saker kan ett företag komma på?
Få framgångar det senaste åren kan jämföra sig med iPod.

Vi har det senaste året fått minin och en iMac som har en intressant design.
Nanon är lungt en av de skönaste spelarna just nu.
Hur många andra datortillverkare har släpp nånt som inte är en grå låda?
Inte många.

Jämför Apple med Dell, Hp och Microsoft så kanske du ser vad jag menar.

Jag tycker att Apple är nyskapande, men tyvärr så får folk så otroligt höga förhoppningar varje gång Applestore är nere eller något event närmar sig.

Det kommer att komma fler nyskapande saker från Apple, men inte varje månad...

Sedan så är det faktiskt Apples uppgift att mjölka oss på pengar. Aktiebolag finns för sina ägare och inte för sina kunder.

Ursäkta om jag är tråkig.

Senast redigerat 2005-10-10 09:07
Ursprungligen av HerrOber:

Kom med nåt nyskapande apple, jag vill ha en lika stor händelse som när ipodden introducerades.

Det är väl detta som måste vara den otacksammaste delen för Apple, att kunderna (eller ska vi kalla dom "fansen"?) förväntar sig revolutioner och mirakel varje gång en produkt ska uppdateras. Vilket förstår är helt orealistiskt. Det är aldrig tillåtet för Apple att bara förbättra existerande produkter en aning, för då blir användarna så besvikna och skriker högljutt.

Jag vet att Apple delvis har sig själv att skylla eftersom de för det både gärna brer på i marknadsföringen och framförallt leverar små revolutioner då och då (även om många macfans inte ens fattar det även om det ser det mitt framför näsan). Men det innebär inte att Apple alltid måste (eller kan) göra det.

Apple är och ska vara det företag som ligger i framkanten med nyskapande produkter, det är mycket därför jag gillar Apple. Men det betyder inte att jag blir djupt besviken varje gång de gör en mera mänsklig, normal, produktuppdatering.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är väl detta som måste vara den otacksammaste delen för Apple, att kunderna (eller ska vi kalla dom "fansen"?) förväntar sig revolutioner och mirakel varje gång en produkt ska uppdateras. Vilket förstår är helt orealistiskt. Det är aldrig tillåtet för Apple att bara förbättra existerande produkter en aning, för då blir användarna så besvikna och skriker högljutt.

Jag vet att Apple delvis har sig själv att skylla eftersom de för det både gärna brer på i marknadsföringen och framförallt leverar små revolutioner då och då (även om många macfans inte ens fattar det även om det ser det mitt framför näsan). Men det innebär inte att Apple alltid måste (eller kan) göra det.

Apple är och ska vara det företag som ligger i framkanten med nyskapande produkter, det är mycket därför jag gillar Apple. Men det betyder inte att jag blir djupt besviken varje gång de gör en mera mänsklig, normal, produktuppdatering.

Jag ser det som ngt de har dragit på sig själva, ung. på samma sett som Nintendo gjort. Dessa två företag delar mycket egenskaper och kraven att revolutionera marknaden varje gång kommer lika mycket från deras sida som från vår sida dvs. fansen.
Hur som helst så hoppas jag inte på en ny PB för det har jag inte råd med just nu, eller kommer det en x86 baserad PB så tar jag mig råd

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 10:45
Ursprungligen av Adrian B:

Apple är och ska vara det företag som ligger i framkanten med nyskapande produkter, det är mycket därför jag gillar Apple. Men det betyder inte att jag blir djupt besviken varje gång de gör en mera mänsklig, normal, produktuppdatering.

Jag kan medela att apple datorer blir allt sällsyntare på stora och midre produktionsbolag... De macar som fortfarande finns kvar är det ingen som jobbar på utan g5or står och samlar damm
i något hörn. Jag skiter i de flesta uppdateringar, men apple måste göra nått revolutioerande med
sina top of the line maskiner annars kan de glömma de proffessionella anändarna... Jag är apple fan
för att jag föredrar osX framför allt, men inte till vilket pris som helst. Ja, badbollen förekommer
alldeles för ofta även på de snabbaste G5orna. PC är överlgset när det gäller 3D och rörlig grafik,
After Effects mm... sorgligt men sant. Kom igen apple. Stig ut ur garderoben!

Bevaka tråden