Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4°...

Tråden skapades och har fått 248 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MatsOlov:

-12° och det börjar närma sig halvmetern med snö nu. Bara kallsnö dock, så när det sjunkit ihop blir det väl en decimeter kvar typ. Inget skoterföre än, så jag får nöja mig med band på fyrhjulingen.

Bilden är från i våras, vill inte ut nu

Gryyymt!!!

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-29 16:39

-27° nu.

Senast redigerat 2009-12-29 16:53
Ursprungligen av odis:

-27° nu.

Plats?

Såg på Vädret nyss att de räknar med -35 i Norrlands inland i natt....

Fasen vad kallt...

Treden är tydlig det senaste dygnet här:

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-29 21:25
Ursprungligen av Goflorp:

Plats?

Såg på Vädret nyss att de räknar med -35 i Norrlands inland i natt....

Fasen vad kallt...

Ljusdal i Hälsingland.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-29 20:15

Stjärnklart och väldigt fint ute, egentligen skulle man tagit en tur med skidorna ut i skogen. Men, jag sitter nog kvar vid min dator, lite bekväm och alldeles för mycket god julmat kvar i kylen.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-12-29 21:36
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-29 21:48

Var ute och satte i motorvärmaren till bilen, -27° här nu.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-01-06 20:53

-29° (jag hoppas på skjuts till jobbet imorgon bitti)

Svårt "Konkurrera" med er som bor norröver i rena siffror...

Men Göteborg upplever just nu värsta sedan 1987.
Spårvagnarna (vilken idiot bestämde att vi skulle köpa dem från Soliga Italien?????!!!!) stannar, växlar fryser. Trafiken är så kass att de stänger vägar. Folk krockar till höger och vänster.

Femton minus, i den fuktiga havsluften vi ligger inne med.... inte kul.

Hunden vill knappt gå ut, han får ha täcke på sig.
Jag är klädd i tjocka kängor och Artic-klassad jacka ....

Vänners hus, vattenledningar fryser sönder inne i väggar och i trossbottnar...
Jag är rädd att min farsa som är 70 skall skotta ihjäl sig.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-01-07 08:56
Ursprungligen av Goflorp:

Svårt "Konkurrera" med er som bor norröver i rena siffror...

Men Göteborg upplever just nu värsta sedan 1987.
Spårvagnarna (vilken idiot bestämde att vi skulle köpa dem från Soliga Italien?????!!!!) stannar, växlar fryser. Trafiken är så kass att de stänger vägar. Folk krockar till höger och vänster.

Femton minus, i den fuktiga havsluften vi ligger inne med.... inte kul.

Jo jag vet. Bodde ett tag i götet. Det är ju en helt annan sorts kyla..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-06 21:24

Var ut med hunden nyss, han ville inte direkt vara ute, aldrig varit med om att han bara kissar en gång och sedan vill in, tempen nuddar -30° samt att det blåser lite också. Ute vid havet ser man nu inte iskanten längre, men det är riktigt grinigt där.

Sätter igång motor/kupévärmare redan när jag går i säng i kväll, räcker knappast med 3 timmar för att det skall vara varmt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 22:30

Jag har inlett vinterbeklädnad steg 3 nu vid -15°, vilket innebär halsduk och vinterkängor (istället för vinterskor). Hoppas man slipper understället imorgon (steg 4 och -20°).

Ska försöka hitta ett par tunna men värmande undervantar (i samma material som ett bra underställ) att ha under handskarna, det som lockar mest just nu är detta, har ni andra förslag? Arcteryx Gothic Glove

Hell yeah! Det är som om det har dykt här på slutet

TFE Väderstation

Ursprungligen av staed:

Hell yeah! Det är som om det har dykt här på slutet

TFE Väderstation

Här händer det saker minsann...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-06 22:44

Blev tvungen att gå ut på bron och dubbelkolla med den gamla termometern, och jo, både den och digitalarn' visar på -32° nu

En vän till mig åkte från Hemavan igår och meddelade på Facebook att de hade -38 vilket lät sjukt. Men sen visade det sig visst vara en risknyhet idag att det var precis då vinterns kallaste temperatur. Och nu säger dom på Ekot att det krypit ner till -39 ikväll... huh!

Ju kallare det blir desto torrare blir det i luften och risken för statisk elektricitet ökar (iaf är det min erfarenhet). Man får akta sig för att släpa tofflorna för mycket i golvet om man inte vill ha stötar av allt man tar i (tangenbord, förstärkare, lampa...)

Det är -25 grader utanför mitt köksfönster nu

...och i Hemavan är det -40 just nu enligt Foreca Väder *brrr*

Ursprungligen av Adrian B:

...och i Hemavan är det -40 just nu enligt Foreca Väder *brrr*

Huga!

Nu visar samma vädersida -41 grader och VK har skrivit om det: -40,8 grader. Hemavan kallast igen

Det är sjukt kallt faktiskt.

Ursprungligen av Adrian B:

Nu visar samma vädersida -41 grader och VK har skrivit om det: -40,8 grader. Hemavan kallast igen

Det är sjukt kallt faktiskt.

Västerbottens-Kuriren - - 44 grader i Tärnafjällen

Fy fasen. Fryser bara jag tänker på't.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-07 08:37

Med det gamla junk jag har, både hus och bil, blev det till att stanna hemma i dag. I källaren där vattnet kommer in är det just nu bara +10, så går strömmen fryser nog vattnet ganska snabbt, har en marschall i beredskap.

I Thailand (där jag nu sitter i baren) är det varmt och skönt iaf

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-08 14:46

Det blev plötsligt väldigt kallt inne när temperaturen tvärsteg ute, alla element blev kalla. Min avkännare ute på väggen är inte riktigt i harmoni med den i huset :/

Hade -33 i går kväll vid 11 tiden. Tror aldrig det varit så kallt här tidigare när jag bott i huset.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-01-18 07:12

-4° här i Ljusdal. Rena Bahamas!

Ursprungligen av odis:

-4° här i Ljusdal. Rena Bahamas!

Samma här i Näsåker. Helt underbart - kunde gå med öppen jacka mellan husen, vilket jag inte har kunnat på länge då vi har haft neråt -34° vissa dagar... Ruggigt värre, men nu så är det ju rena rama sommaren!

Ursprungligen av Papperskatt:

Samma här i Näsåker. Helt underbart - kunde gå med öppen jacka mellan husen, vilket jag inte har kunnat på länge då vi har haft neråt -34° vissa dagar... Ruggigt värre, men nu så är det ju rena rama sommaren!

Nog för att jag inte skulle gilla -34 grader, luften blir så torr, men nästan plusgrader är ingen höjdare heller. Det gör det svårare att klä sig och därför blir man antingen kall o därmed förkyld eller för varm och svettig och därmed förkyld. Näpp, jag tycker -20 till -25 var helt underbart. Det SKA vara kallt och snöigt på vintern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-21 14:47

-13° och mycket snö i Stockholm nu. Verkar som att så fort man inte ser övergångsstället så är lyser grönt hela tiden. Folk går lite hur som helst och det även när bilar är på väg. Bilar kör i sin tur lite hur som helst. Vilda västern!

Har inga problem alls med detta väder. Det tar lite längre tid att komma till jobbet bara då tunnelbanan inte är pålitlig.

Det var ett par tjejer (förra vecka på Söder tror jag) som väntade på grön gubbe och gick när det var grönt men någon idiot kom och sket i att stanna, körde på rött och mejade ner dem, så det spelar nog inte så stor roll...

Vi har precis varit ute och skottat och jag tycker att väder som idag med sol och -13˚C är tusen gånger bätre än -1˚C och fuktigt.

Länge leve snö och minusgrader tills våren kommer, ingen skitvinter här tack!

Förresten, Mark tittade förbi och han verkar trivas bra i vårat vinterväder för att vara engelsman...

LCR

Bevaka tråden