Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya PowerBook G4 lanserade - det blev inte G5

Tråden skapades och har fått 306 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 14:36

Nuärenuppe!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 14:39

12-tummaren har exakta minimikravet för att köra DOOM 3 enligt de nyaste uppgifterna...
Nu vet vi varför de bumpade!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-31 14:41

Hur gör dem med dem kunder som har bestält en mac så nära en uppdatering?

Jag beställde en PB 12" i torsdags.

Ursprungligen av Shinzon:

Hur gör dem med dem kunder som har bestält en mac så nära en uppdatering?

Jag beställde en PB 12" i torsdags.

Dom brukar få den nya om den "gamla" inte redan är ivägskickad har jag för mig.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-31 14:48
Ursprungligen av southtown:

Dom brukar få den nya om den "gamla" inte redan är ivägskickad har jag för mig.

tror inte den är ivägskickad för den var open i lördags. plus att jag tog en störe hdd än den som satt i 12" superdrive

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-01-31 15:04

Hyfsad liten uppdatering.
Väljer man Pb15" får man bl.a.
100 Gb 5400 rpm HD
8 x Superdrive med stöd för både + och -
128 Mb Radeon med dual-link DVI
Analogt ljud in
2 st USB2-kontakter
"Stötsäker" HD ala IBM-reklamen (fast resten av datorn blir förmodligen skrot)
- för samma pris som igår...

Kanske blir det en Pb15" ändå... (om man bara visste hur länge det dröjer innan gefemman kommer).

Coolt, man kan driva 30" med dem!

Annars; 6 månaders, eller mer, väntan för detta?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 14:42

Tvåfingers-scrollning, coolt

"Trackpad scrolling capability"

Har Apple upptäckt SideTrack?

känns som en väldigt "fattig" uppgradering :rolleyes:

bluetooth 2
scroll "mus"
512 standard ram
Sudden Motion Sensor
5400 rpm standard
billig!

ojojoj

Ursprungligen av No-Mac-yet:

bluetooth 2
scroll "mus"
512 standard ram
Sudden Motion Sensor
5400 rpm standard
billig!

Ja, det är ju faktiskt inte så illa ändå när man tänker efter. En massa små bra förbättringar - ingen revolution. Nu vill jag ha en PB15!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-31 14:50
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ju faktiskt inte så illa ändå när man tänker efter. En massa små bra förbättringar - ingen revolution. Nu vill jag ha en PB15!

Min 12:a från i augusti har jag tyvärr varken samvete och egentligen inte ekonomi för att byta ut ännu, men annars blev jag ganska sugen på en sån jag också - bara för sakens skull

Ursprungligen av skamuel:

Min 12:a från i augusti har jag tyvärr varken samvete och egentligen inte ekonomi för att byta ut ännu, men annars blev jag ganska sugen på en sån jag också - bara för sakens skull

Då har du det rätt bra ändå, jag släpar på en iBook G3/800 och det är i långsammaste laget numera...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-31 14:55
Ursprungligen av Adrian B:

Då har du det rätt bra ändå, jag släpar på en iBook G3/800 och det är i långsammaste laget numera...

Jo, jag är fantastiskt nöjd med den, och borde egentligen skämmas som suktar efter en uppgradering. Men nytt är alltid lockande.
Men självklart håller jag på min 12:a ett bra tag till. Är mer sugen på att "komplettera" med en 20" Cinema Display.

Förstår däremot din önskan att byta upp dig...

Hoppas det kommer scrolling uppdatering till de äldre powerböckerna också. Det är väl tekniskt möjligt i alla fall.

Ursprungligen av southtown:

Hoppas det kommer scrolling uppdatering till de äldre powerböckerna också. Det är väl tekniskt möjligt i alla fall.

Installera SideTrack så har du det redan idag. Sök på 99mac för att läsa mer om det.

Ursprungligen av Adrian B:

Installera SideTrack så har du det redan idag. Sök på 99mac för att läsa mer om det.

Sidetrack gör väl bara ett fält på sidan av musplattan. Man vill ju ha tvåfingerscrolling.

Ursprungligen av southtown:

Sidetrack gör väl bara ett fält på sidan av musplattan. Man vill ju ha tvåfingerscrolling.

Ah, då har jag missat något, vad är skillnaden?

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, då har jag missat något, vad är skillnaden?

Att man med nya PB kan scrolla på hela musplattan. När man styr musen med två fingrar så scrollar man.

Med hjälp av SideTrack så scrollar man med ett finger på sidan av musplattan.

FAN VA GLAD JAG BLEV!!!:D:D mer minne som standard, SNABBARE, mer hårddisk, scroll,bluetooth 2.0 mm.

Ursprungligen av southtown:

Hoppas det kommer scrolling uppdatering till de äldre powerböckerna också. Det är väl tekniskt möjligt i alla fall.

Jorå. Använder själv Sidetrack. Fungerar utmärkt. Finns att ladda ner på http://www.macupdate.com/info.php/id/12800.

/Arthur

Sudden Motion Sensor verkar ju hur bra som helst. Hårdisken parkeras vid plötslig acceleration för att förhindra dataförluster!

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-01-31 14:52

vill också ha den nya scrollningen!

Skillnaden är att man med apples system scrolla så fort man använder två fingrar. Typiskt Apple, enkelt och genialt. Slipper man oroa sig för att komma åt fel del av paden.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-31 14:56
Ursprungligen av Leftrustle:

Skillnaden är att man med apples system scrolla så fort man använder två fingrar. Typiskt Apple, enkelt och genialt. Slipper man oroa sig för att komma åt fel del av paden.

Lite smått genialt faktiskt. Att hoppas på en mjukvaruuppgradering för oss med tidigare PB:modeller är väl att hoppas för mycket...även om det inte borde vara mer än mjukvaran som är annorlunda?

Ursprungligen av skamuel:

Lite smått genialt faktiskt. Att hoppas på en mjukvaruuppgradering för oss med tidigare PB:modeller är väl att hoppas för mycket...även om det inte borde vara mer än mjukvaran som är annorlunda?

Kan komma hack eller uppdatering av Sidetrack, men knappast från Apple. Då förlorar de ett säljargument.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-31 15:01
Ursprungligen av Leftrustle:

Kan komma hack eller uppdatering av Sidetrack, men knappast från Apple. Då förlorar de ett säljargument.

Du har säkert rätt i det.

Jag upphör inte att förvånas över Apples uppfinningsrikedom. Jag kör SideTrack och tycker det är kanonbra, men undrar varför ingen tidigare tänkt på att koppla scrollningen till två fingrar? Skitsmart. Så enkelt, men fantastiskt smart.

om man beställer ett 512 minne till powerbook kostar det 710kr :eek: på macoteket kostar det ca 1000kr

Det verkar också att man får med en Mini DVI - DVI kabel på köpet.. Det fick man inte förut.. 200 kr

Bevaka tråden