Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-24 14:29

Yes, dom ringde och är på väg nu! Det blir nog till att sluta jobbet tidigt idag. Häftigt att även vi lantisar får vara med på premiären, "night of the panther" har blivit "day of the panther"

Jag har fått min också!!

På nummerpresentationen såg jag att de ring igår t.o.m men jag hade inte varit hemma, idag kom de kl 11:37

På min beställningsstatus (AppleStore) står det fortfarande att den packas

Dum som man är beställde jag hos den lokala åf:en.

OCH DOM HAR INTE FÅTT NÅGON LEVERANS.

Helgen är kaputt.

/Brake6

Jag tänker inte installera innan fler har gjort det först, så man slipper problem om det nu finns några.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-24 15:18

Jag får vänta tills måndag på mitt ex, om man nu ska tro på vad apple store säger. nu har man ju i alla fall tid för annat i helgen

det var det besked jag fick också...

jag som vill göra en Raid0 på mina två interna SATA 250 GB'are och köra systemet på den sammanslagna enheten. någon som vet om det är okey trots att det är en maxtor och en western digital?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Jag får vänta tills måndag på mitt ex, om man nu ska tro på vad apple store säger. nu har man ju i alla fall tid för annat i helgen

På AppleStore står det att min skeppats, i mailet jag fick stod det att det skeppats från "fabriken" den 21:a oktober. Kollade TNT:s sida för att spåra paketet, där har den legat hela dagen idag (kom från Belgien i morse).

Mailade därför TNT och frågade om jag skulle få mitt paket idag som alla andra och fick till svar: "den kommer på tisdag den 28 oktober till dig".

TNT SUGER P*NG!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
TNT SUGER P*NG!!!

Censureras pung? Kan man säga att TNT suger balle utan att det censureras?

F ö kan jag säga till de som väntar med att installera att de kan vara lugna och sätta igång - vissa jag känner har kört det i 2 veckor utan problem

Edit: Pung var tydligen egencensurerat

  • Avstängd
  • 2003-10-24 16:46

Jag gick ett ärende. Då passade postis på att leverera Som tur var är att ena sonen var hemma. 15.30.
Snygg låda. Öppnat en Pilsner skall läsa lite och sen köra igång.
Lilla julafton

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-10-24 19:00

Verkar inte som jag får den innan helgen, har inte hört något från TNT alls idag. Enligt statusen var den "Onforwarded For Delivery" i Örebro 9:30, men sedan ingenting mer. Och TNT:s kundtjänst stängde 18!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 19:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Verkar inte som jag får den innan helgen, har inte hört något från TNT alls idag. Enligt statusen var den "Onforwarded For Delivery" i Örebro 9:30, men sedan ingenting mer. Och TNT:s kundtjänst stängde 18!

Dont worry man, jag trodde också att jag skulle få min idag. Du kommer att få din fina burk på måndag eller tistag. När du väl har fått den, glöm inte att lukta på den när du öppnar

*såg minsann en långtradare med släp från TNT igår*

Det skramlade av små kartonger och den gick norrut.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 19:40

Man blir lite småirriterad när TNT-trackingen ser ut så här:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 19:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
*såg minsann en långtradare med släp från TNT igår*

Det skramlade av små kartonger och den gick norrut.

och du hojtade men han hörde dig aldrig..:D

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-25 01:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Så här kan det gå fast man beställde 2003-10-09

Ingen rättvisa här inte

Jag blev lovad samma som du Motif men våran gemensamma kontakt på Apple har inte skickat mig några uppgifter som hon lovade! Jag sitter med fingret på skicka knappen till att beställa den för fullpris.

Hur bar du dig åt? Jag skulle få ett mail med ett BG nummer för insättning men inget har hänt.

Önskar att jag hade samma tur som du... Skall jag vänta eller beställa från annat håll?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Jag blev lovad samma som du Motif men våran gemensamma kontakt på Apple har inte skickat mig några uppgifter som hon lovade! Jag sitter med fingret på skicka knappen till att beställa den för fullpris.

Hur bar du dig åt? Jag skulle få ett mail med ett BG nummer för insättning men inget har hänt.

Önskar att jag hade samma tur som du... Skall jag vänta eller beställa från annat håll?

Jag fick aldrig heller något mail, men jag pratade med Wivika och då fick jag BG kontot mm att sätta in pengarna på.. Du får väl låna min skiva så länge

De gör ju ingenting innan de ser att pengarna kommit in och de drar dem sedan behandlar dem ordern.. SJUKT men det är ju Apple.

Detta bankgiro är det och skriv ditt referens nummer alltså W 00000000 nummer i meddelande fliken.

BG: 5599-4206
Mottagare
STITCHING TRUSTED THIRD PARTY BIBIT

  • Avstängd
  • 2003-10-25 09:37

Hittills är jag inte spe iellt imponerad av Panther. o h varför fattas bokstäver när jag skall skriva ?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-25 12:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag fick aldrig heller något mail, men jag pratade med Wivika och då fick jag BG kontot mm att sätta in pengarna på.. Du får väl låna min skiva så länge

De gör ju ingenting innan de ser att pengarna kommit in och de drar dem sedan behandlar dem ordern.. SJUKT men det är ju Apple.

Detta bankgiro är det och skriv ditt referens nummer alltså W 00000000 nummer i meddelande fliken.

BG: 5599-4206
Mottagare
STITCHING TRUSTED THIRD PARTY BIBIT

Fixat nu! PANTHER på väg hem... du får nog din först igen! ) då kommer jag ner och kikar!! Eller om du kommer upp!?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-25 12:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Hittills är jag inte spe iellt imponerad av Panther. o h varför fattas bokstäver när jag skall skriva ?

Pirre är det bara "C" som saknas? skumt... Gjorde du en ren Install eller upgraderade du?

  • Avstängd
  • 2003-10-25 14:13

Uppgraderade eftersom jag måste ha kvar ClassiC ett tag till. Hoppsan stora C går bra men inte lilla see. Förbannat konstigt?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-25 14:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Uppgraderade eftersom jag måste ha kvar ClassiC ett tag till. Hoppsan stora C går bra men inte lilla see. Förbannat konstigt?

Ja det var en konstig bug!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 16:26

Nu vet jag inte om detta hjälper dig men kan ju vara värt ett försök iaf:

"After installing Panther, I could not use the lowercase "a" key. After 8 hours of troubleshooting and typing (do you have any idea how many words have an "a"?) I discovered the conflict was with Synergy, the itunes utility that puts player controls in the menu bar. I turned it off and sure enough, I got back functionality of the "a" key.
- Sean P."

Källa: http://xlr8yourmac.com/

Köpte min Panter på Officeline i Köpenhamn klockan 20 över 8 igår. Och installerade direkt när jag hade kommit hem. Direkta kommentarer...

Hur det nu ser ut när man markerar en ikon är något underligt och de "klara" färgerna på marketad text är lite... Windows liknande? Usch? Osäker, kanska man vänjer sig...

Sen den nya finders... super bra, men tar den inte lite mycket stor plats?

Jag har haft problem med en sak, när min Powerbook (1ghz Ti) har varit i viloläge och jag startar den har den tappat internet. Jag kör Airport Extreme och bredbandsbolaget och jag har aldrig haft detta problemet tidigare... senaste det hände tog det typ 5 minuter samt att jag behövde stänga av och sätta på Airporten... skumt...

Annars? snyggare i alla fall. Sen har jag lagt in ren installering så ny fin, rensad HD, och ett nytt trevligt operative system.

Good times

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
fullversion?

jag har idag 10.2.8 för G5 och den jag får blir väl en fullversion? för det blir väl inte en "uppdatering"?

Jaha, blev det en fullversion eller inte?

  • Avstängd
  • 2003-10-28 08:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Ja det var en konstig bug!

Jag stängde CopyPaste ( ett extraprogram ) sen fick jag tillbaka c.

Skall uppdatera CopyPaste när de fixat bug.

jag har inte fått min ännu!? den är fortfarande "being reviewed" :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Jaha, blev det en fullversion eller inte?

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men de hållde ju inte på G5:orna för att Panther skulle bli färdigt.. Naturligtvis skall alla som köpt en G5:a få Panther Gratis det tycker jag!!

Men vi får nog en update skiva gissar jag på.. vilket är halvkul att när man skall installera få göra det 2ggr för att få in Panther.. HOppas det inte är så.. Bara vänta och se.

Hallå där! Hur gick det, blev det en update eller en fullversion?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Hallå där! Hur gick det, blev det en update eller en fullversion?

Yepp det är en Update på 3 skivor inkl Mac OS X Xcode Tools, manualer och programkuponger 3 st för 10.3.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Yepp det är en Update på 3 skivor inkl Mac OS X Xcode Tools, manualer och programkuponger 3 st för 10.3.

Betyder det att man först måste installera Jaguar eller?
Jag har nämligen G5:a hemma som jag inte packat upp och börjat använda eftersom jag ville göra en ren installation direkt med Panther (som jag förhoppnisvis får men TNT idag).

Nej .. detta är exakt samma som den du betalar fullpris för, skillnaden är den att det inte är kartong med!

Det jävligaste var att det damp ner ett paket till i brevlådan med exakt samma..

Jag har nu alltså 2st fullversioner av Panther

Någon som vill köpa den ena .. EJ ÖPPNAD !!! Inkl 3 kuponger för 10.3 samt instruktionsböcker.

Hmm skall nog lägga ut denna på annons snarast ..

Bevaka tråden