Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fick detta meddelande igår:

"Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget
för att avtala tid för leveransmottagandet.

Beställningsdatum : 08-10-2003
Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9227S/A MAC OS X PANTHER 10.3 RETAIL-SWE 1 EA

Dina produkter levereras av TNT.
Frakt datum : 21-10-2003 från Irish Express Cargo, Cork,Irland.
Vikt : 0.49 KG
Volym : 2.25 CDM"

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Olle> Det står på Applestores första sida, ibland är det dock iPodgrejer istället.

Det måste var sant, det står i tidningen

Om AppleStore inte ens kan bemöda sig att svara på epost, hur fasen skulle dom kunna hålla det löftet?

Har alla köpt en fullversion ??

Ingen som bara väntar på Uppdatering från 10.2.7 ihop med G5:an.

Kanske dessa leveranser inte är lika prioriterade ?

Jag har betalat in hela summan yes.. hela 195 SEK

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 10:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Det måste var sant, det står i tidningen

Om AppleStore inte ens kan bemöda sig att svara på epost, hur fasen skulle dom kunna hålla det löftet?

Det kanske inte är samma personer som svarar på eposten och som skickar paketen ;).
Ett faktum är ju att paketen är skickade, sedan är det nu upp till TNT att få ut dom.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Det kanske inte är samma personer som svarar på eposten och som skickar paketen ;).
Ett faktum är ju att paketen är skickade, sedan är det nu upp till TNT att få ut dom.

Jag hoppas verkligen du har rätt!!!!

Pratade precis nu med AppleStore Support angående de 10 siffror som på Shiping Status anges som "Trackingnumber". OM man går till TNT´s sidor och fyller i detta som referensnummer i morgon bitti så ska man kunna se när paketet transporterats. Man sa också att 90-95% av alla beställningar kommer så att dom hinner levereras under kvällen den 24:e

För mig gäller att kunna få fram TNT´s gena siffror så att jag kan ändra leveransadressen till jobbet efter som jag jobbar den dagen/kvällen.

Pratade oxå med AppleStore nyss...
De har dragit pengarna och allt är ok, det är skickat trots inte det är uppdaterat på deras sida när man kollar statusen.. de har skickats som brev och jag skall ha det på Fredag, senast Måndag!

Jag får väl bara en skiva inte hela kartongen antar jag... eftersom det inte är fullversion.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 11:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
För mig gäller att kunna få fram TNT´s gena siffror så att jag kan ändra leveransadressen till jobbet efter som jag jobbar den dagen/kvällen.

Ringer dom inte innan?

min kommer efter helgen verkar det som

jag som vill leka till helgen :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Ringer dom inte innan?

Det gjorde dom inte när dom skulle hämta och lämna en skärm som jag hade på lagning så smartast är nog att kolla via referensnummret och sedan ringa dom och bestämma när du finns till hands... det lär nog bara vara vid 2 tidpunkter som du får se till att dom kan släppa av paketet på sin runda - dom kör alltså inte ut paket som unika transporter - om jag t.ex bara kan finnas på plats 10 över 3 på eftermiddagen så kan dom lika gärna vara på andra sidan stan... ring dom är nog bästa rådet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
min kommer efter helgen verkar det som

jag som vill leka till helgen :rolleyes:

Har du en fullversion eller inte?

fullversion?

jag har idag 10.2.8 för G5 och den jag får blir väl en fullversion? för det blir väl inte en "uppdatering"?

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
fullversion?

jag har idag 10.2.8 för G5 och den jag får blir väl en fullversion? för det blir väl inte en "uppdatering"?

Har man beställt en Panther för 195Kr så är det uppdatering inte fullversion alltså du måste ha 10.2 i burken för att uppdatera, rätta mig om jag har fel, men det sa Apple till mig.

Därför skickas t.e.x min inte med TNT utan som vanlig post.

A BIG

så - varje gång jag skall installera os'et så måste jag installera jaguar först!?

jag/vi fick våra G5or för någon vecka sedan - och missade således att erhålla en DVD-skiva med Panther. Skall vi få en uppdatering på CD-rom/DVD nu då eller!? Vad är poängen med det?

jag kom ihåg när 10.1 kom - då kunde man få den gratis och då var man tvungen att ha 10.0installern. men nu - när man betalar för det? nä - låter konstigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-22 12:25

För en stund sedan fick vi in våran leverans av Panter-licenser

Så nu finns det många till på fredag kväll.

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
Skall vi få en uppdatering på CD-rom/DVD nu då eller!? Vad är poängen med det?

Tycker nog att du ska vara glad över att du över huvud taget fick något - du kan ju inte varit omedveten om att 10.2.7 (?) var det som skulle följa med din G5:a. Har du riktig tur så är den uppdateraren en fullversion utan manual och kartong.

För lite över ett år sedan så var ju uppdateringsskivan egentligen en fullversion och då cirkulerade det på nätet uppgifter om hur man plockade bort en fil och brände om imagen... då blev den identisk med hela systemskivan - kanske en lösning ifall det blir nödvändigt. Minns dock inte vad den filen hette eller om det kommer gå att göra så denna gång. Gör man så ja då bryter man förmodligen mot något avtal... Apple var skitsura förra gången detta läckte ut.

Olle @ den positivt tänkande staden Göteborg

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
A BIG

så - varje gång jag skall installera os'et så måste jag installera jaguar först!?

jag/vi fick våra G5or för någon vecka sedan - och missade således att erhålla en DVD-skiva med Panther. Skall vi få en uppdatering på CD-rom/DVD nu då eller!? Vad är poängen med det?

jag kom ihåg när 10.1 kom - då kunde man få den gratis och då var man tvungen att ha 10.0installern. men nu - när man betalar för det? nä - låter konstigt.

Jag håller tummarna att det inte är så!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Tycker nog att du ska vara glad över att du över huvud taget fick något - du kan ju inte varit omedveten om att 10.2.7 (?) var det som skulle följa med din G5:a. Har du riktig tur så är den uppdateraren en fullversion utan manual och kartong.

För lite över ett år sedan så var ju uppdateringsskivan egentligen en fullversion och då cirkulerade det på nätet uppgifter om hur man plockade bort en fil och brände om imagen... då blev den identisk med hela systemskivan - kanske en lösning ifall det blir nödvändigt. Minns dock inte vad den filen hette eller om det kommer gå att göra så denna gång. Gör man så ja då bryter man förmodligen mot något avtal... Apple var skitsura förra gången detta läckte ut.

Olle @ den positivt tänkande staden Göteborg

Men de hållde ju inte på G5:orna för att Panther skulle bli färdigt.. Naturligtvis skall alla som köpt en G5:a få Panther Gratis det tycker jag!!

Men vi får nog en update skiva gissar jag på.. vilket är halvkul att när man skall installera få göra det 2ggr för att få in Panther.. HOppas det inte är så.. Bara vänta och se.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men de hållde ju inte på G5:orna för att Panther skulle bli färdigt.. Naturligtvis skall alla som köpt en G5:a få Panther Gratis det tycker jag!!

Men vi får nog en update skiva gissar jag på.. vilket är halvkul att när man skall installera få göra det 2ggr för att få in Panther.. HOppas det inte är så.. Bara vänta och se.

Och som vanligt så tar vi ut alla eventuella besvärligheter i förväg. Svaret kommer ju om några dagar eller möjligen timmar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Och som vanligt så tar vi ut alla eventuella besvärligheter i förväg. Svaret kommer ju om några dagar eller möjligen timmar.

Kan det vara så att vissa inte kan följa sin leverans och att det beror på att det är p.g.a att de skickas med vanlig post om det bara är en upgrade!

Vilket inte alla vet... stör det dig att folk undrar ?? och att detta forum är till för att folk skall kunna utbyta kunskap och information..
Jag anser inte att vi tar ut några besvärligheter i förväg

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Kan det vara så att vissa inte kan följa sin leverans och att det beror på att det är p.g.a att de skickas med vanlig post om det bara är en upgrade!

Vilket inte alla vet... stör det dig att folk undrar ?? och att detta forum är till för att folk skall kunna utbyta kunskap och information..
Jag anser inte att vi tar ut några besvärligheter i förväg

När någon har fått sin Panther och det visar sig vara endast en uppdatering, då är det läge att gnälla. Om man gör det nu så tycker jag att man är ute i ogjort väder. Ingen VET ju ännu. Mitt råd: vänta och se.

Om man inte har kunskap så kan man ju inte utbyta den med någon annan som inte heller har kunskap. Det kallas rykten och finns speciella forum för. Det här är ju ett nyhetsforum..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 13:21

Däremot stör det mig att så många ringer och undrar om sin licens status att jag när jag skulle beställa en dator inte kom fram i växeln.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Naturligtvis skall alla som köpt en G5:a få Panther Gratis det tycker jag!!

Alla har rätt att ha olika uppfattningar, någonstans längs vägen så kommer alltid nyare versioner och hade jag köpt en ny bil för att sedan se en lite häftigare variant dyka upp på marknaden och då kräva att jag borde få någon kompensation så tycker jag detta är lite magstarkt. Nu bjuder ju Apple på en uppdaterare så varför då gnälla - vänta och se VAD den innehåller.

Har ni noterat att Applestore ligger nere 13:35 ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 13:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av mig
Däremot stör det mig att så många ringer och undrar om sin licens status att jag när jag skulle beställa en dator inte kom fram i växeln.

Citat:

Skrevs ursprungligen av olle
Har ni noterat att Applestore ligger nere 13:35 ??

Där kanske förklaringen till att jag inte kom fram. Det är nog inget annat än att G6 Powerbook för 9995:- släpps.

Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Där kanske förklaringen till att jag inte kom fram. Det är nog inget annat än att G6 Powerbook för 9995:- släpps.

G6, nä jag tror det är G-Which you got one...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
När någon har fått sin Panther och det visar sig vara endast en uppdatering, då är det läge att gnälla. Om man gör det nu så tycker jag att man är ute i ogjort väder. Ingen VET ju ännu. Mitt råd: vänta och se.

Om man inte har kunskap så kan man ju inte utbyta den med någon annan som inte heller har kunskap. Det kallas rykten och finns speciella forum för. Det här är ju ett nyhetsforum..

Jag gnäller inte.. skiter i vilket om det är en Udate eller inte..

Men t.e.x El Gringo visste inte detta heller !! Varför skickas alla med TNT och min med post .. jag har köpt en G5, El Gringo har köt en G5 .. kanske har det med de att göra!

Att vissa orkar.. bara!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Nu bjuder ju Apple på en uppdaterare så varför då gnälla - vänta och se VAD den innehåller.

Nej man får köpa till ett lägre pris 200Kr.
Dock inte fullversionen med kartong o.s.v

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif

Att vissa orkar.. bara!

Ja, några har ju lyckats få ihop väldigt många inlägg i det här forumet.

Det var nog inte stackars Alf Nilsson som tyckte att det gnälldes lite... du får nog skylla på mig där. Jag för min del har änndå uppfattningen att 200 kronor är en helt OK deal... nog pratat om detta - kan vi gå vidare nu ???

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Det var nog inte stackars Alf Nilsson som tyckte att det gnälldes lite...

Vaddå stackars, har man gett sig in i leken etc.:)

Bevaka tråden