Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 18:56

Kanske redan har sagts här, men när kommer Apple att börja leverera Macar med 10.3?

Jag är på gång att inhandla en Mac, men har inte jättebråttom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-08 19:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Dessutom bor du i Norrland!

Fast... att bo i norrland är ju bara ett plus...
*hemlängtan*

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-10-08 19:38

Går det handla på Education-avdelningen och samtidigt stödja 99mac.com? Hänger kakorna med om klickar sig vidare dit?

995:- är onekligen ett ganska sympatiskt pris...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Går det handla på Education-avdelningen och samtidigt stödja 99mac.com? Hänger kakorna med om klickar sig vidare dit?

995:- är onekligen ett ganska sympatiskt pris...

Det hoppas jag på, för så gjorde jag. :rolleyes:

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-08 20:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av otg
Fast... att bo i norrland är ju bara ett plus...
*hemlängtan*

Håller med:)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Loranga
Kanske redan har sagts här, men när kommer Apple att börja leverera Macar med 10.3?

Jag är på gång att inhandla en Mac, men har inte jättebråttom.

Detta svar fick jag från en av säljarna på äppleaffären:

"Hejsan Jens!

Det stämmer att Panther v. 10.3 har nu släppts. Denna kommer att skeppas med alla nya maskiner från och med idag!

Mvh,
Helene"

...så då är det väl bara att shoppa loss?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Yens
Detta svar fick jag från en av säljarna på äppleaffären:

"Hejsan Jens!

Det stämmer att Panther v. 10.3 har nu släppts. Denna kommer att skeppas med alla nya maskiner från och med idag!

Mvh,
Helene"

...så då är det väl bara att shoppa loss?

Betyder det att det kommer att vara gratis när du köper en ny maskin eller ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Nu kanske ni tycker jag är en klageröv, men fatta att jag fick min nya dator först igår. Trots beställning för länge sen. Och tror ni där är 10.3 i den? Närå. Det känns -rätt- så surt...

Läste nåt om att alla som köpt efter den 8 oktober får en gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 20:16

Det kan ju vara en anledning till att G5 2x2 är så himla försenad. Tror inte det, men ser det ändå som en tröst.

Nej, då kostar den bara $20.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Yens
Detta svar fick jag från en av säljarna på äppleaffären:

"Hejsan Jens!

Det stämmer att Panther v. 10.3 har nu släppts. Denna kommer att skeppas med alla nya maskiner från och med idag!

Mvh,
Helene"

...så då är det väl bara att shoppa loss?

Så trots att skivorna inte kommer ut i handeln förrän den 24 så kommer de att installeras på alla datorer redan nu? Det var ju intressant.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
Betyder det att det kommer att vara gratis när du köper en ny maskin eller ?

Det verkar så på det svar jag fick. Jag har ju sagt till att jag vill vänta med att köpa nytt tills jag vet att Panther skeppas med.

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Dessutom bor du i Norrland!

Ursäkta? Försök till rolighet eller dryghet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
Betyder det att det kommer att vara gratis när du köper en ny maskin eller ?

Fullständiga regler:
http://www.apple.com/macosx/uptodate/

Edit: Det finns förstås en svensk sida också:

http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 20:25

När jag köpte min Powerbook förra hösten hade Jaguar precis kommit ut. Samma erbjudande gällde då. Fast uppgraderingsskivorna låg redan i lådan när jag fick datorn från Macoteket. Några kunder som mot bättre vetande handlade långt senare från Redagruppen fick snällt beställa sina skivor för 200:- och vänta en mindre evighet på dom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 20:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Fullständiga regler:
http://www.apple.com/macosx/uptodate/

Fast egentligen är dom reglerna bara för USA och Kanada. Vi kan väl dock förmoda att motsvarande kommer för oss i resten av världen inom kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 20:34

Kostar 747.50:- på mecenat apple store

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:36

hmm... verkar ju som kvinnan på applestore är ute och cyklar när man läser reglerna om uppdateringarna.

jag ska ta ett allvarligt snack med den där Helene...

du vet väl att skåningar är kända för att vara dryga

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Ursäkta? Försök till rolighet eller dryghet?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:45

Köpte min iMac precis i skarven förra gången. Hade köpt den före det datum eftere vilket man fick Jaguar billigt, men fått den levererad av Apple Store efter datumet. jag ringde och tjatade och fick det till det billiga priset trots att köpdatum ju var för tidigt. Allt annat hade ju varit orimligt. Åberopa detta!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Går det handla på Education-avdelningen och samtidigt stödja 99mac.com? Hänger kakorna med om klickar sig vidare dit?

995:- är onekligen ett ganska sympatiskt pris...

Japp, det går alldeles utmärkt!

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Fast egentligen är dom reglerna bara för USA och Kanada. Vi kan väl dock förmoda att motsvarande kommer för oss i resten av världen inom kort.

Kolla tillbaka på mitt inlägg igen, jag la till en svensk länk bara nån minut efter att jag skrev det ursprungliga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kambei
Kostar 747.50:- på mecenat apple store

För någon timme sedan kostade det 1495:- på mecenat apple store. Bra att de ändrade priset neråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 21:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Kolla tillbaka på mitt inlägg igen, jag la till en svensk länk bara nån minut efter att jag skrev det ursprungliga.

Vad var det jag sa: "inom kort..."

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Ursäkta? Försök till rolighet eller dryghet?

Äsch, gissa! En skånings dryghet är mer av den sorten att han äter håning och gröd och myser, inte är otrevlig mot andra.

Jag försökte vara lite rolig. Jag fullkomligt ÄLSKAR Norrland, jag lovar dig, Daniel!

[samtidsreflektion]Ingen verkar längre förstå en skriven glimt i ögat om man inte bifogar en smilegubbe. Synd. Man ska inte misstänka det värsta i alla situationer. Det går mycket lättare om man misstänker det bättre...[/samtidsreflektion]

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-10-08 21:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Japp, det går alldeles utmärkt!

/M

Då trillar det in några kronor hos er nu då...:)

Föresten, har de ändrat på vilka som får handla på Education-Store? Har för mig att det gällde lärare i skolor, men nu stod det att det är KomVux, Folkhögskola och Universitet som gäller.

Får väl se om de kollar mig...:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Vad var det jag sa: "inom kort..."

Apples sajt är förresten rätt föredömlig jämfört med många företagssajter. Jag tog bara den amerikanska länken och la till /sv och så hittade jag den svenska sidan!

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
[samtidsreflektion]Ingen verkar längre förstå en skriven glimt i ögat om man inte bifogar en smilegubbe. Synd. Man ska inte misstänka det värsta i alla situationer. Det går mycket lättare om man misstänker det bättre...[/samtidsreflektion]

Det är av den enkla anledningen att man omöjligt kan förstå ironi eller "glimten i ögat" på annat sätt.

Är bara på dåligt humör, skit i mig.

Jag blir på bättre humör då mina grejjer kommer, jag lovar

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 22:59

men alltså!

jag köpte mig en mycket trevlig powerbook som jag fick levererad i mitten av augusti. med den fanns ju också 3 kuponger av något slag..

men.. om jag nu vill uppgradera till 10.3.. vad blir det billigaste alternativet? eller måste jag köpa hela paketet för fullpris? det vore ju korkat ju... om det är så. vilken funktion har kupongerna egentligen? har inte dom bredvid mig så jag kan inte läsa vad som står på dom.

/m

Citat:

Skrevs ursprungligen av Agent Cooper
men alltså!

jag köpte mig en mycket trevlig powerbook som jag fick levererad i mitten av augusti. med den fanns ju också 3 kuponger av något slag..

men.. om jag nu vill uppgradera till 10.3.. vad blir det billigaste alternativet? eller måste jag köpa hela paketet för fullpris? det vore ju korkat ju... om det är så. vilken funktion har kupongerna egentligen? har inte dom bredvid mig så jag kan inte läsa vad som står på dom.

/m

Apple verkar inte ge rabatt retroaktivt. Du får således betala 1495 kr, alternativt 757,50 kr om du är student, för att uppgradera. Kupongerna är i detta fall vädelösa. Surt men sant.

/M

Bevaka tråden