Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jaaaaaaaaaaaaa! ringde tnt och dom påstår att dom var här igår... Men kom inte in pga att dom inte hade någon portkod... apple hade inte heller gätt dom något tel. nummer till mig.... (vet att dom har ett nummer till mig då det finns med i e-mailet jag fick från dom ang. att leveransen vcar på väg...).

Kanske lika bra att andra får installera först så ser man om de fick systemkrascher eller inte

Är ju inte alltid bra att vara först;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-21 13:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Kanske lika bra att andra får installera först så ser man om de fick systemkrascher eller inte

Är ju inte alltid bra att vara först;)

Pax för första systemkraschen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Men kan det verkligen vara så att vi får före "världspremiären"?

MacRumors skriver att det faktiskt kan vara så.

Då är det dags för den obliatoriska backupen inför nyinstallation!

Det här är ju en religion, kan inte vara mycket annat.

AppleStore klantade till det i vanlig ordning:mad:
min order hade inte ens gått iväg om jag har tur har jag Panther nästa vecka.

Så här kan det gå fast man beställde 2003-10-09

Ingen rättvisa här inte

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Så här kan det gå fast man beställde 2003-10-09

Ingen rättvisa här inte

Den är ju i alla fall på G, jag fick beställa om min. Å andra sidan jmf. med hur dom svarar på mail så är det ju rena undret att något lämnar det stället överhuvudtaget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-21 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Satyricon
Nån som vet om Apples studentrabatt gäller i Apple Concept Stores? T.ex. hos Kullander X 2 i Malmö?

//S.

Tyvärr inte. Det är endast Apple Store som kan erbjuda detta. :/

Johan
Kullander & Kullander

Jag fick motsvarande Apple Stores studentrabatt (5 % tror jag det var) när jag köpte min iBook på Sekvencia i Sthlm för snart ett år sedan.

Det är ju upp till återförsäljaren. Hade jag inte fått den rabatten hade jag ju köpt min dator via Apple Store istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Så här kan det gå fast man beställde 2003-10-09

Ingen rättvisa här inte

Va taskigt... du beställde ju 5 dagar tidigare än jag. Kanske jag fick gräddfil enbart för att en fysisk person knappade in beställningen, jag ringde AppleStore för att dra nytta av den rabbatt jag kunde få i och med att jag förlängde mitt ".Mac"-konto. Betalade då 20 euro mindre. Det borde egentligen gå långsammare med mitt beställningsätt, vad annars har vi datorer till om dom inte han sköta beställningar åt oss. Medans jag skrev detta så kollade jag statusen som nu tagit ny fart:

Jag ringde in min beställning, och idag sa de till mig att inga skulle ha skickats innan 24é alltså att ingen skulle en gå från fabrik innan 24é Oktober.

Betalade in på Bank-Giro också (antar att det är detta som sinkat det hela)

Den 24é Oktober skulle Apple skicka 95% av alla order på panther, men det ser ut som de ramlat ut en och annan innan 24é ändå.

Skitsamma, jag fick min Dual G5 1Oktober och är väldigt lyckligt lottad, finns ju folk som fortfarande väntar, så Panther känns inte så viktigt.. den kommer när den kommer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag ringde in min beställning, och idag sa de till mig att inga skulle ha skickats innan 24é alltså att ingen skulle en gå från fabrik innan 24é Oktober.

Låter ju lite märkligt - hur skulle dom både kunna vara kvar i fabriken och samtidigt finnas klara att lämnas ut över disk... tror inte att dom har full koll och att dom blivit tillsagda att säga så. IOF kan det ju vara så att man lagrar allt på flygplatsen, ser väl det ganska snabbt skulle jag tro. De siffror man ser i mitt exempel leder inte till några siffror som TNT använder och webbadressen är bara en av Apples egna... surt värre

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Låter ju lite märkligt - hur skulle dom både kunna vara kvar i fabriken och samtidigt finnas klara att lämnas ut över disk... tror inte att dom har full koll och att dom blivit tillsagda att säga så. IOF kan det ju vara så att man lagrar allt på flygplatsen, ser väl det ganska snabbt skulle jag tro. De siffror man ser i mitt exempel leder inte till några siffror som TNT använder och webbadressen är bara en av Apples egna... surt värre

Jag menar alltså att de som beställer privat inte skulle få dem skickade innan 24é, men återförsäljare är ju inte inräknade där.. Men det är ju märkligt i.f.s , man kan inte lita på vad de säger ändå har man ju märkt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag menar alltså att de som beställer privat inte skulle få dem skickade innan 24é, men återförsäljare är ju inte inräknade där.. Men det är ju märkligt i.f.s , man kan inte lita på vad de säger ändå har man ju märkt.

Så har det nog alltid varit med Apple, man får ta allt med en nypa salt när det gäller vad dom lovar. Om man kollar det mail dom sänder ut så står det klart och tydligt att just "Frakt datum" är idag och med tanke på att det skulle kosta onödiga slantar hos leverantören att ligga och smyghålla på paketen så tror jag nog att det inte är otroligt att dom flygs över i natt.

När jag nu ska kolla "order status" så kommer följande upp på skärmen... kanske vi är för otåliga in i deras server

Did not receive any response from application. It is possible that the application does not exist, or that the requested url is incorrect.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Did not receive any response from application. It is possible that the application does not exist, or that the requested url is incorrect.

Den har jag också fått upp de senaste gångerna!

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Den har jag också fått upp de senaste gångerna!

Jag kollade mitt SEB-konto efter att ha läst i ett forum hos Macrumors att en person redan hade fått beloppet draget från sitt konto - tyvärr så har inte samma sak skett på mitt konto. Där fanns 2 personer som redan fått sina försändelser, den ena av dom påstod att han var återförsäljare i London och fått 5 paket.

Enligt AppleStore så är mitt belopp också redan draget!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-21 21:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Roos
Det är ju upp till återförsäljaren. Hade jag inte fått den rabatten hade jag ju köpt min dator via Apple Store istället.

Nej, för tillfället är det bara Apple Store som kan ge Apples rabatt. Du måste fått din rabatt på något annat sätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Enligt AppleStore så är mitt belopp också redan draget!

Får dom verkligen dra beloppet innan du fått varan... undrar verkligen om detta är god sed Stämmer beloppet så att det inte är att du bara förlängt ditt .Mac-konto ?

Senast redigerat 2003-10-21 22:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
jag betalade via bankgirot och då tar betalningsverifikationen extra lång tid...så min är inte skickad ännu

jag tycker apple har konstiga betalningsrutiner. betalningen går till ngn utländsk bank och det tar typ 1-2 veckor för dom att få betalningen registrerad - från det att jag har betalat :rolleyes:

Ja, så är det. Helt sjukt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Den är ju i alla fall på G, jag fick beställa om min. Å andra sidan jmf. med hur dom svarar på mail så är det ju rena undret att något lämnar det stället överhuvudtaget

Aha, det är därför som den heter G!

Kanske ett sammaträffande men både Europeiska, Amerikanska och Canadensiska stället för att kolla sin order låg nere under några timmar men är uppe nu.

För skoj skull testade jag hos TNT utifall paketet skulle flygas ut under natten och när det skulle vara framme vid min dörr - verkligheten kan vara en annan efter som ingen av oss har de 9 siffror som behövs för att göra en riktig spårning. Ska man tro detta så är det den 23:e, dvs. torsdag mellan 9 och 18 som jag vågar sätta en krona på - se bilden.

Senast redigerat 2003-10-22 01:54

Iallafall någon som fått sin box :

http://homepage.mac.com/trilby/PhotoAlbum11.html

Bygget är 7B85 som väntat

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 09:14

Såg nu på Applestore att det står "Beställ nu för kvällsleverans den 24 oktober".
Kan det vara så att Apple gjort någon deal med TNT så att dom knackar på hemma hos mig klockan 20.00 på fredag... Isåfall är det ju mycket snällt av Apple att tänka på oss ute i landsbygden som inte har möjlighet att handla i affär så där utan vidare. Givetvis är det ju även trevligt om TNT knackar på redan imorgon (torsdag) :D.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 09:23

TNT??
förlåt mej i resten av mitt liv o jag neggar lite (läs; mycket) men vad har dom lyckats med på sista tiden??
inte o komma rätt i alla fall...
men för alla människor som sitter vid sin dörr o väntar på underbara saker så hoppas jag givetvis att allt ska klaffa!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Såg nu på Applestore att det står "Beställ nu för kvällsleverans den 24 oktober".

Kan inte se detta, please ett URL så att jag kan se om jag kan snabba upp mitt redan beställda exemplar.

Kanske ingen nyhet men Apple har för respektive land en sida för feedback och MacOSX - kan ju vara värt lite att lämna sina synpunkter till dom:

http://www.apple.com/se/macosx/feedback/

Senast redigerat 2003-10-22 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Iallafall någon som fått sin box :

http://homepage.mac.com/trilby/PhotoAlbum11.html

Bygget är 7B85 som väntat

Ja då var det (som alla redan misstänkte) bekräftat alltså.

Snygg kartong! (Som alltid när det gäller Apple numera.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ja då var det (som alla redan misstänkte) bekräftat alltså.

Jo men en vild gissning är att just den personen är en återförsäljare. Får hoppas att det är TNT dörr till dörr som gäller och att inte svenska Posten blir inblandad, om det senare inträffar får jag vara glad om jag ser Panther i mitten av NÄSTA vecka

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 10:30

Olle> Det står på Applestores första sida, ibland är det dock iPodgrejer istället.

Bevaka tråden