Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-10 11:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lempriére
Min USB overdrive funkar fint....no probs.

Over drive funkar fint men gör så att unktionstangenterna för mig och en del andra slutar funka

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 15:11

Mitt GeForce 2MX funkar inte med Panther 7B85... vad ska man göra åt det?? :((

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-10 15:15
Citat:

Men HEJ! Kul för dig, Daniel! Synd att det är jätteförbjudet att stoppa in samma 10.3 i din nya 15tummare

Undrar bara om detta är sant ??!! Får man inte ha samma OS i två burkar? Det låter ju helsjukt att man inte får ha det i EN egen burk till.

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Undrar bara om detta är sant ??!! Får man inte ha samma OS i två burkar? Det låter ju helsjukt att man inte får ha det i EN egen burk till.

Kolla mitt inlägg tidigare i denna tråd.

tror faktiskt att det är så...när du köpte dina två datorer ingick systemet. köper du panther så berättigar den till installation på en dator - skall du installera fler får du köpa familjelicens. 500 kronor extra för 5 datorer.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-10 15:23

jaha....det var ju inte lite snålt det ju....:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 22:47

Så har det ju alltid varit. Inga konstigheter där.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 23:09

Tror de verkligen att någon bryr sig? Jag har aldrig någonsin köpt mer än ett operativsystem för minda burkar (PC), tänker aldrig göra det heller. Ockerfasoner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 12:53

Nä, tror mest att de är glada när folk köper familjepaket eller flera med licenser till flera datorer. Är hårdvaran de tjänar mest pengar på.

Antagligen så tänker de på det sättet. Helt inofficiellt förstås. Skulle de verkligen bry sig så skulle de köra med Microsoftsättet med serienummer och aktiveringar. Återigen så tror jag att de kostar mer än det smakar.
Där med inte sagt att jag tycker att det är det minsta ok att piratkopiera.

  • Medlem
  • 2003-10-15 13:49

I det här fallet har jag inga som helst skrupler angående "piratkopiering". Jag tolkar det som min licens, och jag kan installera den på datorer som jag använder. Den logiken applicerar jag på alla program, och ser inga som helst moraliska hinder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 13:50

Apple har gjort justeringar på System Requriments sidan. Nu står det "PowerBook G3 Bronze" Tidigare var det FireWire versionen..

Vad är USB overdrive som diskuteras här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 20:58

En generell drivrutin för möss och andra styrdon som ger funktioner till scrollhjul olika knappar med mera. Programmet är shareware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 23:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Självklart kommer de göra det. Den kommer inte ha en betanumrering till att börja med. Förmodligen kommer den inte heller att gå att uppgradera via Software-update.

Det går utmärkt att uppgradera via software update

Brukar iLife-programmen följa med på CD:n med OS:et? Nån som vet om de följer med Panther?

//S.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Satyricon
Brukar iLife-programmen följa med på CD:n med OS:et? Nån som vet om de följer med Panther?

//S.

Jo. Ja.

Har hört ryktas att DW MX blir som ett normalt program i hastighet under Panther... Kanske även 2004 går att köra då - någon som känner någon som testat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-20 15:13

kanske svarats på tidigare..men jag hittade inget om det.

Kommer vi som beställt 10.3 på Apples hemsida att få cd/dvd:n först nästa vecka eller kommer den att komma under dagen den 24:e?

Har man tur så har man Panther i sin hand innan helgen.

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget
för att avtala tid för leveransmottagandet.

Beställningsdatum : 08-10-2003

Beställda produkter:
Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9227S/A MAC OS X PANTHER 10.3 RETAIL-SWE 1 EA

Dina produkter levereras av TNT.
Frakt datum : 21-10-2003 från Irish Express Cargo, Cork,Irland.
Vikt : 0.49 KG
Volym : 2.25 CDM

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-21 09:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Har man tur så har man Panther i sin hand innan helgen.

Det vore ju ett lagom pyssel till helgen! Fast nu blir man väl beroende av att uttolka TNT:s tracking-sida...

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Fast nu blir man väl beroende av att uttolka TNT:s tracking-sida...

Kan man ringa TNT och ändra lev. adress tro? Jag är ju på jobbet hela dagarna. Var hamnar paketet om jag inte är hemma när de kommer?

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-21 10:18

Då får du en liten lapp i brevlådan där det står att du ska ringa och komma överrens med dom om en tid då de kan komma och leverera. Då kan du be dom att komma till jobbet... Men då måste dom först ha försökt leverera en gång, ring med en gång och säg till...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Har man tur så har man Panther i sin hand innan helgen.

Har vi tur så kommer det redan på torsdag den 23:e - se bilden:

Senast redigerat 2003-10-21 11:44

Jag ringde TNT på Landvetter flygplats och det sk. trackingnummret är enligt dom troligen bara är ett fraktnummer... för många siffror för att dom ska kunna hjälpa till. Men dom sa att i natt så uppdateras deras sidor för de leveransåtaganden som dom fått nu på morgonen. TNT´s växel öppnar 07:30 i morgon bitti och faan vet om jag inte ska be dom hålla paketet och att jag åker ut och hämtar det - ja förutsatt att det flygs över i natt. Vill ju gärna vara först på 99mac och hinna innan alla som ställer sig i kö utanför bl.a Macotekets butik

Olle

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-21 12:40

Min panther är oxå på väg, himla trevligt. Men kan det verkligen vara så att vi får före "världspremiären"? Är det inte så att frakt kan ta upp till 9 dagar? (Har för mig att jag läste det någonstans på Apples hemsida...) I alla tar det väl mer än en dag innan jag har det hemma, hämtar man det på flygplatsen kanske det går lite fortare...

Samma sak igen som med G5:orna Apple Apple Apple...

Jag beställde "precis" när de släpptes.. min är inte skeppad ännu, pratade nyss med minkontaktperson på AppleStore och hon sa att hon fick in beställningar igår t.e.x som gick med en gång hon "förstod" ointe varför.. Apple hade sagt att INGA PANTHER skall skeppas innan 24é på Fredag alltså.

SÅ det hjälper inte att man är först:-)

TNT .. skall varje Panther skiva levereras med TNT ?? låter helt sjukt.. om inte annat för miljön.. inte för jag bryr mig så men det låter helt sinnesjukt.. Går väl skicka hem i brevlådan.

jag betalade via bankgirot och då tar betalningsverifikationen extra lång tid...så min är inte skickad ännu

jag tycker apple har konstiga betalningsrutiner. betalningen går till ngn utländsk bank och det tar typ 1-2 veckor för dom att få betalningen registrerad - från det att jag har betalat :rolleyes:

min dator skickades från Irland den 10.. och har inte kommit fram än. TNT är inte lite sega...

Man kanske skulle starta en egen firma som bara kör ut Apples produkter och tar hand om betalningsrutinerna.

Nån som vet om Apples studentrabatt gäller i Apple Concept Stores? T.ex. hos Kullander X 2 i Malmö?

//S.

Bevaka tråden