Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 5 startar vid midnatt

Tråden skapades och har fått 266 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag har fortfarande denna, beställd i butik :

Där står ändå " preliminär leveransdatum". På min som flyttades fram står " leveransdatum". En viss skillnad - men tydligen inte enligt Telia......

Och nu kommer SMS om eventet under natten med nattöppna butiker som öppnar 00.01 men när jag klickar på länken för att hitta vilka butiker som detta gäller så lyckas jag inte hitta någon på ett enkelt sätt.

Har någon annan fått detta sms från telia?

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu kommer SMS om eventet under natten med nattöppna butiker som öppnar 00.01 men när jag klickar på länken för att hitta vilka butiker som detta gäller så lyckas jag inte hitta någon på ett enkelt sätt.

Har någon annan fått detta sms från telia?

Jag har fått det med budskapet " har du inte förbeställt kan du få den direkt i handen" Jäkligt snart gjort med tanke på alla senareläggningar av order/leveranser. Hurra Telia.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-24 16:58
Ursprungligen av adress@mac:

Jag har fått det med budskapet " har du inte förbeställt kan du få den direkt i handen" Jäkligt snart gjort med tanke på alla senareläggningar av order/leveranser. Hurra Telia.

Vad menar du?

Klart man får den direkt i handen om man köar och är där i tid. Det har ingen betydelse om man har eller inte har beställt den tidigare, om man har en beställning så är det ju bara att strunta i den när den väl kommer om man skulle ha fått tag i en tidigare i butik.

Ursprungligen av zinned:

Vad menar du?

Klart man får den direkt i handen om man köar och är där i tid. Det har ingen betydelse om man har eller inte har beställt den tidigare, om man har en beställning så är det ju bara att strunta i den när den väl kommer om man skulle ha fått tag i en tidigare i butik.

Budskapet var inte mitt - utan Telias. Jag förstår också att man får den i handen....... Problemet är väl snarare att man skickar ut ett sådant sms till kunder som fått sina leveranstider framflyttade upp till en månad. Där är problemet med att skicka ut ett sådant sms. Tycker du att det är snyggt jobbat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-24 22:58
Ursprungligen av adress@mac:

Budskapet var inte mitt - utan Telias. Jag förstår också att man får den i handen....... Problemet är väl snarare att man skickar ut ett sådant sms till kunder som fått sina leveranstider framflyttade upp till en månad. Där är problemet med att skicka ut ett sådant sms. Tycker du att det är snyggt jobbat.

Nej, jag håller helt med dig men jag förstod bara inte riktigt vad du menade. Jag fattade det som att Telia påstod att eftersom du hade förbeställt så kunde du inte köpa en i butik för då skulle du ha tillgång till två stycken...som att du inte hade möjlighet att strunta i din beställda ifall du skulle få tag i en i butik

Språkförbistring.

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu kommer SMS om eventet under natten med nattöppna butiker som öppnar 00.01 men när jag klickar på länken för att hitta vilka butiker som detta gäller så lyckas jag inte hitta någon på ett enkelt sätt.

Har någon annan fått detta sms från telia?

Japp, och jag hittade denna länk till vilka som har öppet. Artikel - Aktuellt - Privat - Telia.se

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu kommer SMS om eventet under natten med nattöppna butiker som öppnar 00.01 men när jag klickar på länken för att hitta vilka butiker som detta gäller så lyckas jag inte hitta någon på ett enkelt sätt.

Kolla in: Nattöppet hos 17 Telia-butiker natten mot fredag

Adrian, det här kanske du har koll på.

Umeå har väl två butiker? Har båda öppet?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Adrian, det här kanske du har koll på.

Umeå har väl två butiker? Har båda öppet?

Ja, listan är inte helt tydlig. Men det är den fristående huvudbutiken, den mitt emot Stadium, som här kallas för "Umeå". Det är bara den som kommer att ha öppet. På hemsidan för butiken står det att den öppnar vid midnatt.

Den andra, Umeå, MVG, har ingen speciell information på hemsidan, så den öppnar nog som vanligt vid 10.00 på fredag.

Jag har också fått framflyttat datum till 15 oktober tråkigt nog.
Ser även att de ändrat "leveransdatum" till preliminär "leveransdatum".

Samma som innan, preliminärt 31/10.... hoppas de spottar ur sig fler telefoner snabbare Köa hade varit ett alternativ om det inte var så att jag vet att de inte kommer få någon 32 gb variant hit till visby den 28....Så då får man snällt vänta

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-09-24 21:02

Jag är glad i alla fall: hade 30/10 som leveransdatum efter beställning i fredags. I morse var det ändrat till 8/10.
Får se om man blir tillbakaflyttad när dom fixat "problemet" med kön.

Har bara förlängt mitt telia abonnemang samtidigt som jag beställde min vita iPhone 5 kl 04.35 fredag morgon. Har beräknad leverans den fredag den 28

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 05:59

Det är nytt datum igen från Telia och den här gången till det bättre, nu har jag helt plötsligt fredag som preliminärt leveransdatum. Om detta stämmer så nog tusan kan jag bjuda på en moonwalk eller liknande

Ursprungligen av stile:

Det är nytt datum igen från Telia och den här gången till det bättre, nu har jag helt plötsligt fredag som preliminärt leveransdatum. Om detta stämmer så nog tusan kan jag bjuda på en moonwalk eller liknande

[ATTACH="CONFIG"]35175[/ATTACH]

Samma här - tillbaka till 28/9. Telia hävdade igår på sitt forum - där det var hysteri pga framflyttade leveranser - att under veckan skulle det för somliga ändras till det bättre igen när dom fått ordning på bokningarna. Hävdade att det bokades på så många sätt - kundtjänst , butik och telia.se. Jag påpekade att på natten då dom flesta bokade som fått "strul" var nog varken kundtjänst eller butik öppna . Det hade man inget svar på.

Men vad i hela friden....
jag tittade in i natt mellan 01-02 (var sömnlös, skulle gärna påstå av detta, men jag har trots allt ett liv:)) och då var det 16/10 för mig...

nu är det 1/10 igen.

Ver inte om jag ska skratta eller gråta, vågar dock inte hoppas förrän jag ser att den är skickad...

Senast redigerat 2012-09-25 06:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 06:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Ver intern jag ska skratta eller gråta, vågar dock inte hoppas förrän jag ser att den är skickad...

Exakt, Telias system verkar ju inte helt pålitligt, men vi får hoppas att det nu stämmer med datumen som visas just nu.

Vi får hoppas. Det verkar som om de har ett batchjobb som går omkring fyrasnåret (skulle jag gissa) så det blir spännande att se vad som händer i morgon.

det skulle också kunna vara att de ha gjort en omfördelning mellan förköp och butiker, men jag vet inte hur sannolikt det är?

Har med fått 28/9 som leveransdatum igen.. Gött.. får man hoppas....

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-09-25 10:28

Jag tänker beställa via apple.se. Är det nån som har koll på när Apple tänker/brukar öppna sin onlinebutik på fredag hur var det med iPhone 4S?

  • Medlem
  • Norrland
  • 2012-09-25 10:36

Från 1/10 till 16/10 till 1/10. Datum rally.

Fick mitt nano sim med posten idag. Nu fattas bara en telefon också......
Om Telia inte ändrar sig igen - för vilken gång i ordningen - bör den vara komplett på fredag .

Ursprungligen av what:

Jag tänker beställa via apple.se. Är det nån som har koll på när Apple tänker/brukar öppna sin onlinebutik på fredag hur var det med iPhone 4S?

iPhoneS släpptes i bl.a. Sverige den 28/10 2011. Jag beställde den från AppleStore 21/10 och fick den 8 november.
Går man på det - förutom att det var 1 månad senare - så borde det gått att beställa redan. Men det gör det ju inte ........

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-09-25 19:22
Ursprungligen av adress@mac:

...Jag beställde den från AppleStore 21/10 och fick den 8 november...

Den 21/10 förra året då du gjorde din beställning var det midnatt som gällde då?

Jag bara funderar på om jag ska vara uppe hela torsdagen för att göra en beställning 00:01 eller om Apple uppdaterar sin Store sida med priser typ kl 10:00 på fredag morgon..

Fick mitt datum ändrat under natten, från 31/10 till 1/11 Tror jag överlever den förskjutningen
Är ändå hoppfull om att Apple kan öka produktionen lite så man får den snabbare

Idag fick jag ett nano-SIM med posten från Telia. Antar att ni andra som gjort förköp också fått det?

Edit: Eh, sorry, borde ha kollat några inlägg tillbaka först

Senast redigerat 2012-09-26 12:47
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-26 12:30
Ursprungligen av Adrian B:

Idag fick jag ett nano-SIM med posten från Telia. Antar att ni andra som gjort förköp också fått det?

Jag beställde utan abonnemang, så jag antar att jag får gå till en Teliabutik och be om ett nytt SIM. Jag tvivlar på att de är smarta nog att lista ut på egen hand att jag behöver ett nytt till mitt befintliga abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 12:48
Ursprungligen av Vassius:

Jag beställde utan abonnemang, så jag antar att jag får gå till en Teliabutik och be om ett nytt SIM. Jag tvivlar på att de är smarta nog att lista ut på egen hand att jag behöver ett nytt till mitt befintliga abonnemang.

Just det ja, jag ha ju också ett redan befintligt abonnemang och har inte fått någon nano-SIM. Men detta borde man kunna få på vilken Teliabutik som helst om man knallar in där.

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-09-26 15:22
Ursprungligen av stile:

Just det ja, jag ha ju också ett redan befintligt abonnemang och har inte fått någon nano-SIM. Men detta borde man kunna få på vilken Teliabutik som helst om man knallar in där.

Om du köpte din mobil utan någon koppling till ditt befintliga abonnemang så får du inget sim automatiskt utan måste beställa det av kundtjänst. Jag ringde i söndags och hade mitt kort igår, så det gick fort.

Jag har förresten också haft 28/9 som preliminärt datum hela tiden och har precis som ni andra "Väntar på lagerleverans". Gissar på att de skickar ut lurarna under morgondagen.

Bevaka tråden