Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 5 startar vid midnatt

Tråden skapades och har fått 266 svar. Det senaste inlägget skrevs .

telia verkar inte klara trycket heller, var inne och surfa på telia.se men vid 23:59 stendog hela siten. men kom tillbaka en minut senare. men nu är den riktigt trög att surfa på

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 00:04

Hahahaha, vilka skämt till operatörer vi har i Sverige

Som alltid så tror de att max fyra personer kommer besöka sajten efter midnatt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-21 00:05

Hmm.. Telenors sidor laddar, om än lite slött, men jag hittar ingenstans var man faktiskt ska kunna förboka den... Finns inte i webshoppen, och på iPhone-sidorna sår det bara att den kan förhandsbokas - ja för 5 minuter sedan...

Väldigt pinsamt för Telia. Undra vilka som lyckas beställa.

Tele2 loopar mig!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-21 00:08

Nu dök den upp, men bara 16 GB versionen... Hmmpf...

Lyckas komma till steget efter att man valt att beställa med abonnemang, men där tar det stopp för att priserna inte genereras.

Jag lyckades kl 00.05 slutföra min order efter väldigt långsamma sidouppdateringar på Telia. Jah har fortfarande inte fått ett bekräftelsemail av dom så man ska väl inte ropa hej än kanske.

Det gick att beställa kontant.

Jahapp. 225:- extra i månaden i 24 Månader...
Det blir alltså 5400 spänn eller något!

Så några av er har lyckats beställa från Telia?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 00:15
Ursprungligen av maskh:

Så några av er har lyckats beställa från Telia?

Jag tryckte "Fortsätt" för att komma till sista steget, och efter en refresh-orige så laddades sista sidan... utan ett spår av min beställning så långt...

Ursprungligen av Vassius:

Jag tryckte "Fortsätt" för att komma till sista steget, och efter en refresh-orige så laddades sista sidan... utan ett spår av min beställning så långt...

Jag kom till sista steget och när jag bekräftade så stendog det.

  • Medlem
  • 2012-09-21 00:17

Ja men så trevligt av Tre att inte tillåta en att beställa den kontant. Suck ... "Vi hörs i natt!" skriver de i ett sms som skickades till mig tidigare idag, men det är klart som tusan att det angivna numret inte går att nå.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-21 00:19

Sådärja. Nu är den äntligen beställd Det tog ett tag innan alla modeller dök upp på Telenors sida, men till slut!

Ursprungligen av Arvid:

Sådärja. Nu är den äntligen beställd Det tog ett tag innan alla modeller dök upp på Telenors sida, men till slut!

Jag är trogen Telenor hittills, oklart varför. Vilken modell blev det och om det finns olika abonnemangsformer (har inte lyckats komma så långt i shopen än), vilket blev det?

Det går segt...

Pinsamt Telia......

  • Medlem
  • 2012-09-21 00:21
Citat:

Ring oss på 0735-300 333 och få personlig service.

Öppettider
Torsdag och fredag 20/21 september: kl. 00:01 – 04:00

Tjena!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 00:25

Att operatörerna inte fattar detta, de är så löjligt mycket födda igår

Tänk vad de hade tjänat på att vara DEN operatören med en fungerande sajt, en sajt som tål trycket. Men nej, så intelligent är ingen av dem

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 00:27
Ursprungligen av telia.se:

Ett fel har uppstått

Just nu har vi tyvärr tekniska problem med sidan eller tjänsten som du vill komma åt.

Försök gärna igen lite senare.

Tjoho

Leveransstatus:
Leverans beräknas till 2012-10-01

Så var det äntligen klart. En 16 GB vit med Telia Mobil Flex Liten. Förstår inte konceptet med månadsavgift, men det hör väl till spänningen att se var det landar någonstans. Tydligen en massa potter som kan användas och så vidare.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 00:29

Nu har telia.se tappat bort min beställning tre gånger i olika stadier. Dags att ge upp?

Telenor
Svart
16Gb (dom hade inga andra modeller ännu för förköp/beställning tydligen)
tog ett 449:- abonnemang som innebär:
ringa för 449
3000 sms/mms
fri surf (30Mb)
och 24 månader bindningstid.

Får hem AVI i brevlådan den 28:e för att hämta ut på Posten.. Nano-sim i brevlådan tidigare..

Ursprungligen av rosen888:

Telenor
Svart
16Gb (dom hade inga andra modeller ännu för förköp/beställning tydligen)
tog ett 449:- abonnemang som innebär:
ringa för 449
3000 sms/mms
fri surf (30Mb)
och 24 månader bindningstid.

Får hem AVI i brevlådan den 28:e för att hämta ut på Posten.. Nano-sim i brevlådan tidigare..

Lyckas inte alls med min beställning hos Telenor. Blivit utkastad några gånger och nu funkar inte sidan alls. "fri surf (30Mb)"? Har tidigare haft Telenor för att de inte har några begränsningar alls. Det kan väl inte stämma det du skriver?

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-21 00:31

Det tog 27 minuter innan min beställning gick igenom.
Men äntligen så vart det bekräftat och klart
Leverans beräknas till: 2012-09-28

Edit Telia

Ursprungligen av Mazak:

Det tog 27 minuter innan min beställning gick igenom.
Men äntligen så vart det bekräftat och klart
Leverans beräknas till: 2012-09-28

Edit Telia

Intressant att det tog längre tid för dig och ändå fick ett tidigare leveransdatum..

Ursprungligen av maskh:

Intressant att det tog längre tid för dig och ändå fick ett tidigare leveransdatum..

Har ni fått bekräftelse-mail ännu? Känns inte som man vågar vara allt för kaxig. Min order gick igenom 00.05 men fortfarande inte hört något från Telia.

Ursprungligen av kafferast:

Har ni fått bekräftelse-mail ännu? Känns inte som man vågar vara allt för kaxig. Min order gick igenom 00.05 men fortfarande inte hört något från Telia.

Yes, har fått bekräftelse via e-post.

Ursprungligen av maskh:

Intressant att det tog längre tid för dig och ändå fick ett tidigare leveransdatum..

köpte du från telia eller?
fasiken isåfall, inte lyckats komma igenom en hel beställning än.. så får väl vänta jag också då :S

efter valet om man vill att det ska vara ett nytt abonnemang eller om man ska förlänga osv, där stendör det.. vägrar funka

Ursprungligen av tqila:

köpte du från telia eller?
fasiken isåfall, inte lyckats komma igenom en hel beställning än.. så får väl vänta jag också då :S

Köpte från Telia, ja. Den enda operatör som fungerar bra här.

Kan tillägga att mitt leveransdatum är 2012-10-01. Alltså ingen enorm skillnad. Bara måndagen efter fredagen så att säga. 2012-08-29 är en fredag i kalendern, och därefter stannar postgången.

Bevaka tråden