Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 5 startar vid midnatt

Tråden skapades och har fått 266 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 00:38

Whoo!

Citat:

Leveransstatus

Leverans beräknas till: 2012-09-28

32 GB svart utan abonnemang från Telia.

Gick bättre i Chrome, den glömde inte bort beställningen mellan sidomladdningarna.

Ursprungligen av Vassius:

Whoo!

32 GB svart utan abonnemang från Telia.

Gick bättre i Chrome, den glömde inte bort beställningen mellan sidomladdningarna.

Du vet att den är låst till Telia i 12 mån ändå

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 00:41
Ursprungligen av @ndreas:

Du vet att den är låst till Telia i 12 mån ändå

Ja, det vet jag, men jag planerar inte att byta operatör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 02:34
Ursprungligen av Vassius:

Whoo!

32 GB svart utan abonnemang från Telia.

Gick bättre i Chrome, den glömde inte bort beställningen mellan sidomladdningarna.

Beställde också 32GB svart utan abonnemang från Telia och fick samma leveransdatum som dig, perfekt om den verkligen kommer om en vecka.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-09-21 00:38

Eftersom jag ska förlänga mitt abbonemang hos Tre så måste jag ringa in min beställning, har ringt som en dåre sedan 00:01 utan att komma fram en enda gång!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 00:40

Jag ska inte beställa någon utan köpa i butik men har kollat lite prisuppgifter, statiska fakta är att jag ska använda Telia med deras Flex Mellan abonnemang samt 12 månaders bindningstid.

Se bilderna som visar skillnaderna i pris för en 32GB kontra en 64GB :

Jag är ganska säker (kan leta fram kvittot) på att jag betalade 4300 kr "up front" för 12 månaders bindningstid med Flex Mellan när jag skaffade min 32GB 4S. Nu ska jag alltså betala 5895 kr (2895 + 250x12) för samma upplägg med iPhone 5?

Skämtar de med oss? Det är en skillnad på ca 1500 kr, nästan 40%!Det har aldrig varit sådana enorma prisskillnader tidigare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 00:47
Ursprungligen av zinned:

Jag ska inte beställa någon utan köpa i butik men har kollat lite prisuppgifter, statiska fakta är att jag ska använda Telia med deras Flex Mellan abonnemang samt 12 månaders bindningstid.

Se bilderna som visar skillnaderna i pris för en 32GB kontra en 64GB :

[ATTACH="CONFIG"]35082[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35083[/ATTACH]

Jag är ganska säker (kan leta fram kvittot) på att jag betalade 4300 kr "up front" för 12 månaders bindningstid med Flex Mellan när jag skaffade min 32GB 4S. Nu ska jag alltså betala 5895 kr (2895 + 250x12) för samma upplägg med iPhone 5?

Skämtar de med oss? Det är en skillnad på ca 1500 kr, nästan 40%! Det har aldrig varit sådana enorma prisskillnader tidigare!

Observera också att prisskillnaden för luren är 1100 kr mellan 32GB och 64GB men köper man den kontant så skiljer det endast 1000 kr (?!).

Ursprungligen av zinned:

Jag är ganska säker (kan leta fram kvittot) på att jag betalade 4300 kr "up front" för 12 månaders bindningstid med Flex Mellan när jag skaffade min 32GB 4S. Nu ska jag alltså betala 5895 kr (2895 + 250x12) för samma upplägg med iPhone 5?

Skämtar de med oss? Det är en skillnad på ca 1500 kr, nästan 40%!Det har aldrig varit sådana enorma prisskillnader tidigare!

Har du grävt mera i detta? Jag har också för mig att priserna gått upp men jag har svårt att hitta bevis på det.

Ursprungligen av zinned:

Jag ska inte beställa någon utan köpa i butik men har kollat lite prisuppgifter, statiska fakta är att jag ska använda Telia med deras Flex Mellan abonnemang samt 12 månaders bindningstid.

Se bilderna som visar skillnaderna i pris för en 32GB kontra en 64GB :

[ATTACH="CONFIG"]35082[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35083[/ATTACH]

Jag är ganska säker (kan leta fram kvittot) på att jag betalade 4300 kr "up front" för 12 månaders bindningstid med Flex Mellan när jag skaffade min 32GB 4S. Nu ska jag alltså betala 5895 kr (2895 + 250x12) för samma upplägg med iPhone 5?

Skämtar de med oss? Det är en skillnad på ca 1500 kr, nästan 40%!Det har aldrig varit sådana enorma prisskillnader tidigare!

Du ska iofs dra av 100 per månad från potten så det blir 2895+150*12=4695 även om jag tycker att det är lätt att lura sig när det gäller potter.

Beställde även jag en 32GB Telia utan Abb, ber lev 28/9 vet dock inte om jag kommer ta den då jag har Tele-2 för närvarande gjorde en chansning men då den ändå är låst till Telia känns det onödigt att betala 7000 kr för en låst telefon utan abb. Kanske kan sälja den med vinst

Visst ska man kunna välja att man vill hämta den i sin lokala Teliabutik om man beställer på webben? (Telia.se)

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Visst ska man kunna välja att man vill hämta den i sin lokala Teliabutik om man beställer på webben? (Telia.se)

Nej. Telia kundservice har sagt att alla beställningar via internet skickas per post.

fan, nu har telia en kvart på sig att fixa sin skitsida sen går jag och lägger mig istället. ser ju inte ljust ut för min del.

Ursprungligen av tqila:

fan, nu har telia en kvart på sig att fixa sin skitsida sen går jag och lägger mig istället. ser ju inte ljust ut för min del.

Det är lite som Lotto nu. En del har tur och de flesta har en enorm brist på lycka.

  • Medlem
  • 2012-09-21 00:48

Då har man varit uppe helt i onödan. Tre vägrar sälja den kontant. Verkar bara vara Telia som gör det, dock med en operatörslåsning. Man blir så trött.

God natt på er, lyckostar.

Ursprungligen av san:

Då har man varit uppe helt i onödan. Tre vägrar sälja den kontant. Verkar bara vara Telia som gör det, dock med en operatörslåsning. Man blir så trött.

God natt på er, lyckostar.

Oroa dig inte för operatörslåsningen. Telias butiker brukar vara snälla med att låsa upp om man hittar på en bra ursäkt. Det har fungerat för mig varje gång. Se till att få prata med resp. butikschef.

Någon som lyckats komma nånstans på tele2?
Min står och väntar på att bli insläppt på ledig plats i butiken..
Stått där ett tag nu:confused:

Raderat ett inlägg. Vi vill inte att ni skriver dubbla inlägg med liknande innehåll.

/ Mod

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-21 00:54

Fruktansvärt segt på Telia - har försökt beställa nu i snart en timme...

Någon annan som försöker på Telenor? Sidan fungerar inte alls för mig.

Äntligen en 64Gb Svart Telia beställd och bekräftat 28é som leveransdatum!

YES! äntligen beställningen hos telia klar.

längsta internet-beställningen i mitt liv (nästan exakt 1h från första klick tills sista)

Leverans beräknas till: 2012-09-28
svart 16Gb-modell (i mitt fall helt onödigt med större)

även fått bekräftelse-mail.

nu lämnar jag plats åt någon annan på telias sida och går och lägger mig

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-21 01:06

Halebop är fortfarande nere

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 01:10

Yes, en svart 32:a beställd hos Tele2. Leveranstid 1-2 veckor. Man verkar vara med i första batchen i alla fall. Nu är 32:an helt slut, 16 finns med en leveranstid på kryptiska 1-4 veckor och 64:an med 4-8 veckors leveranstid.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-21 01:38

Vart framgår leveranstiden - hittar ej på min orderbekräftelse. ?
men det kan ju vara det att jag är lite trött efter 80 minuters e-handelssejour... G'natt.

Edit: !"Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss." - säkert beroende på att jag tar med ett bef. abb in i ett nytt.
Jaja.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-21 01:55

Har heller inte fått något bekräftelsemail från Telia ännu. Beställde ca 00:10.
Får vänta och se vad som händer.

  • Medlem
  • 2012-09-21 02:09

Svart 64 Gb utan abonnemang beställd, vet egentligen inte varför, är jättenöjd med min 4S... Antar att det är nyhetens behag eller nåt. Bekräftelse från Telenor mottagen.

Telia verkar ju inte fungera så värst bra. Var halvvägs igenom en beställning när det tog stopp och nu kan jag inte logga in via Mina sidor längre, får bara "Ett fel uppstod vid kontroll av personnumret. Var god kontrollera personnumret och försök igen.". Ger upp och sover...

Ursprungligen av Adrian B:

Telia verkar ju inte fungera så värst bra. Var halvvägs igenom en beställning när det tog stopp och nu kan jag inte logga in via Mina sidor längre, får bara "Ett fel uppstod vid kontroll av personnumret. Var god kontrollera personnumret och försök igen.". Ger upp och sover...

Tryck vidare. Lovar dig att det går.
Fått min bekräftelse efter det.

Ursprungligen av illerG:

Tryck vidare. Lovar dig att det går.
Fått min bekräftelse efter det.

Jag fick vänta ett tag, sedan gick det igen.

Men jag stannade upp vid extratillbehören. De har ju kampanj på Spotify och försäkring mm som är gratis i början. Men det är oklart om man förbinder sig att betala för resten av bindningstiden. På den slutgiltiga översikten över kostnaden verkar det vara med resterande månader (t.ex. 12 månader Spotify efter de första 12 fria månaderna).

Och jag hittade ingenstans att ändra pottavdraget från 50 kr till 100 kr.

Bevaka tråden