Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt MBP Early 2011 (Thunderbolt)

Tråden skapades och har fått 355 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-03-03 19:26

Vad hade du för planerat leveransdatum?

Ursprungligen av tompash:

Vad hade du för planerat leveransdatum?

Mitt leveransdatum har flyttats fram 3 dagar sedan den skickades, nu är det torsdag nästa vecka som gäller.

Min har legat kvar i Bromma hela dagen.

Ber en bön att den kommer imorgon.

Min lämnade Shanghai igår, ankom Köln idag och är nu tillbaka i Shanghai...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-03-03 19:30
Ursprungligen av MatthiasG:

Min lämnade Shanghai igår, ankom Köln idag och är nu tillbaka i Shanghai...

Det är bara papperna som är fixade, den kmr skickas till Köln så småningom

Ursprungligen av Emporio:

Det är bara papperna som är fixade, den kmr skickas till Köln så småningom

Den har nu lämnat Shanghai för andra gången och leveransdatum är framflyttat till måndag om en vecka...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-03-03 20:01
Ursprungligen av MatthiasG:

Den har nu lämnat Shanghai för andra gången och leveransdatum är framflyttat till måndag om en vecka...

Sweet, har du tur så får du den tidigare som jag fick.

Ni som redan har fått den levererad, fick ni den med UPS eller TNT?

Jag misstänker att man åkte på en nitlott att få den skickad med TNT. Jag beställde min några timmar efter släppet, men beräknat leveransdatum är på måndag.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-03-03 19:31
Ursprungligen av niklaskb:

Ni som redan har fått den levererad, fick ni den med UPS eller TNT?

Jag misstänker att man åkte på en nitlott att få den skickad med TNT. Jag beställde min några timmar efter släppet, men beräknat leveransdatum är på måndag.

Fick den med UPS idag Och beställde den 17.40 nåt samma dag. Hade också beräknad leverans på måndag. Men det finns en Gud och jag fick den idag. Överlycklig

Jag har aldrig använt en Mac-laptop tidigare i hela mitt liv, bara PC-dito. Jag har rätt stora förväntningar på själva konstruktionen, att den ska kännas gedigen och välgjord. Om någon dag får jag veta hur den känns att jobba med.

Vad säger ni som redan har en MBP? Hur fasen är den att hålla på med?

Ursprungligen av Hatesong:

Jag har aldrig använt en Mac-laptop tidigare i hela mitt liv, bara PC-dito. Jag har rätt stora förväntningar på själva konstruktionen, att den ska kännas gedigen och välgjord. Om någon dag får jag veta hur den känns att jobba med.

Vad säger ni som redan har en MBP? Hur fasen är den att hålla på med?

Gedigen, välgjord och trevlig.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-04 09:41

Jag beställde mitt livs första mac kvällen när den släpptes.
15" Hires glare
2.2Ghz
8GB RAM
128GB SSD

Beräknad leverans är måndag med UPS
Nu står det Jonkoping, Sweden 04.03.2011 7:26 Destinationsskanning

Ska bli skönt att komma bort från PC-träsket.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2011-03-04 10:55

Beställde min första Mac den 25/2 och ser fram mot att blir macfreak.

IWORK '09 RETAIL-SWE MB942S/A 1

MBP 13.3/2.3/2X2GB/320/SD-SWE

Banköverföring som betalalternativ beräknad leverans den 15/3 Har dock inte ännu fått något spårningsnummer tyvärr.
Hoppas den kommer snabbare.

Och där kom den äntligen.

Dags för unoxing. Yeah!!

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-03-04 11:29

Fick min idag också! Kommer bli en trevlig helg!

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-03-04 12:15

Meeeh! Min har senaste status Destinationsskanning Bromma 13.27 (igår)

Tycker den borde köras ut idag, men jag kanske bor för långt ifrån.
Satan också! Längtar ihjäl mig!

Senast redigerat 2011-03-04 13:07

Tjoho, nu kom min också!

Wohooo skriver från min nya 15"

Snackade lite med budkillen, han berättade att han i stort sett endast kört ut Macbooks hela dan

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-03-04 16:33

Fick min nu också!

Ringde runt två idag till UPS och tjejen jag pratade med sa att jag skulle få vänta till på måndag på mitt paket. Jag blev extremt glad när jag mot förmodan såg bilen svänga in på gatan!

Levererad:):):)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-03-06 00:18

Drog mig ett tag för det, men beställde till slut en 15" i7 2,3 GHz 8 MB RAM med högupplöst skärm. Uppgradering av min nuvarande i7 2,66 från april -10.

Leveransdatum 16 mars enligt statusen.

Sen väntar montering av en optibay med SSD för operativsystem och program istället för DVD och en 1 TB lagringsdisk för hemmappen.

Fick min i 13" i fredags och måste säga att jag är sjuk nöjd
Plus att den gjorde underverk med mitt skrivbord.

Innan: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Efter: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Jag är också sjukt sjukt nöjd med min MBP 15" 2.0. Har satt i en 120 GB intel x-25 SSD + den gamla HDDn i en data doubler. I morgon kommer förhoppningsvis de 8 GB RAM jag beställt. Vilken skillnad SSD gör!

Jag beställde en Macbook Pro 15 2.0Ghz till en säljare på jobbet från Dustin...
Vi beställandet var det leverans 11 mars, tänkte jag kunde leva med det, nu är det 28:e.
Känns som om Apple ser till att ha sina egna apple store lager fyllda först, vilket självklart är förståeligt.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-06 21:59
Ursprungligen av Firechild:

Jag beställde en Macbook Pro 15 2.0Ghz till en säljare på jobbet från Dustin...
Vi beställandet var det leverans 11 mars, tänkte jag kunde leva med det, nu är det 28:e.
Känns som om Apple ser till att ha sina egna apple store lager fyllda först, vilket självklart är förståeligt.

Tror inte det har så mycket med det att göra. Beställde du en standardvariant?

  • Medlem
  • Årsta
  • 2011-03-06 22:17

Hämtade min I7, 2.2, 17", 8gb minne, 750gb i torsdags. Tjo hoo! Oskulden är tagen. Första Macen för mig. Im loving it

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2011-03-07 00:23

Min nya 15"/2.0/Hi-res är på väg hem till mig.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-07 16:23

Nu verkar det som att min maskin äntligen anlänt till distributions centret i Nederländerna. Tog bara en vecka från att den skickades från Kina, man kan ju undra om Apple skeppar via tanssibirska järnvägen...

Förhoppningsvis lämnar de snart över till en distributör som kan leverera ett tracking nummer så jag kan börja följa ordern...

Yess! Det tog en stund via transibiriska men nu har min fått ett referensnummer och blivit spårbar - befinner sig i Arnhem! Åker din oxå via TNT a-born? Min förhoppning är att man får lite koll så det går att vara hemma och ta emot budet!! Tur att man har möjlighet att jobba hemma

...och tidigarelagt leveransdatum: 9 istället för 12!! Oj så larvig man är när man väntar på någe trevligt!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-07 22:07
Ursprungligen av NettySpetty:

Åker din oxå via TNT a-born?

Ja, det verkar som att våra maskiner har backpackat tillsammans genom Asien. Min har också ändrat leveransdatum till den 9:e och befinner sig under kvällen i Arnhem

Bevaka tråden