Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt MBP Early 2011 (Thunderbolt)

Tråden skapades och har fått 355 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av qms:

skulle du kunna posta en skärmdump?

Tackar

För all del. Så här ser det ut just nu:

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-02 08:45

Hur hittar ni den detaljerade spårningsinfon om era MBP? Min skickades i måndags men det står bara "På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort" och har gjort så sedan dess. Det ända som ändrats är leveransdagen, från den 7/3 till 12/3.

Man går in på sin beställning på Apples hemsida och långt ner till vänster står det dels vilken budfirma som används men också vilket spårnummer firman har.

Bara att kopiera numret, gå in på budfirmans hemsida och klistra in numret i rutan där man söker efter sin försändelse. Violá!

Fast idag kommer jag inte ens in på min orderstatus på Apples hemsida. Jag loggar in med mitt Apple-ID och sedan får jag upp ett meddelande som förkunnar att "på grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan".

Fan vet vad som hänt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-03 08:34
Ursprungligen av Hatesong:

Man går in på sin beställning på Apples hemsida och långt ner till vänster står det dels vilken budfirma som används men också vilket spårnummer firman har.

Frågan är då hur lång tid efter det att ni fick ert meddelande om att Apple hade skickat ordern, som denna info dök upp? Min skickades i måndags, Men det står fortfarande "På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort" i rutan för budfirmans spårningsnummer...

Ursprungligen av a-born:

Frågan är då hur lång tid efter det att ni fick ert meddelande om att Apple hade skickat ordern, som denna info dök upp? Min skickades i måndags, Men det står fortfarande "På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort" i rutan för budfirmans spårningsnummer...

Weird. Budfirmans spårnummer låg där i rutan mer eller mindre direkt för mig. Vilken budfirma har du då?

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-03-02 09:58

Det står att min 2,7 ghz MBP 13" ska levereras innan dagens slut lördag 5/3. UPS kör väl knappast ut en lördag? Senaste statusen var 07.33 Langenhagen, Germany.

Det här är en smärtsam väntan. I väntan på Apple-prylar är som väntan på julen som barn. Eller som Cartman på Nintendo Wii!

Ursprungligen av tompash:

Det står att min 2,7 ghz MBP 13" ska levereras innan dagens slut lördag 5/3. UPS kör väl knappast ut en lördag? Senaste statusen var 07.33 Langenhagen, Germany.

Det här är en smärtsam väntan. I väntan på Apple-prylar är som väntan på julen som barn. Eller som Cartman på Nintendo Wii!

Jag har samma besked. En lördag? Wtf.

Undrar om de hinner få hit datorn under fredagen eller om de helt enkelt väntar till på måndagen i så fall.

Ingen mer än jag som får upp det där felmeddelandet på Apple Store?

Svedala:

Citat:

Tyvärr...
På grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan. klicka här för att återvända till webbutiken Apple Store.

Usa:

Citat:

Thank you for shopping at the Apple Online Store
Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems.
We apologize for any inconvenience.

Det är antagligen inget fel i Svedala, bara en ren bieffekt av uppdateringen i Usa.

Ursprungligen av Black Gold:

Svedala:

Usa:

Det är antagligen inget fel i Svedala, bara en ren bieffekt av uppdateringen i Usa.

Skönt att höra. Blev nästan lite orolig där en sväng.

Mja, men jag vill - precis som du, fast kanske i Svedala för din del - se Nu! när min dator landar i soliga Kalifornien.

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-03-02 17:04

Glostrup, Danmark 15.15!!! Nu är det inte så långt borta.

Ursprungligen av tompash:

Glostrup, Danmark 15.15!!! Nu är det inte så långt borta.

Sweet för dig! Min har varit fast i Köln ända sen inatt. Ändå beställde jag i torsdags.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-03-03 06:12

Byggnumret i min är :10J3210

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-03-03 06:11

Upplever ni precis som jag att de nya macbookarna kör med OSX "10.6.6.5"? Det visar sig när bla. plugins till mail tex. inte är kompatibla med versionen som körs. Plus en del andra saker som har med apples egna "inbyggda" program att göra,.
Dessutom går inte DPn av 10.7 att installera som jag hade hoppats på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-03 08:25
Ursprungligen av never88:

Upplever ni precis som jag att de nya macbookarna kör med OSX "10.6.6.5"? Det visar sig när bla. plugins till mail tex. inte är kompatibla med versionen som körs. Plus en del andra saker som har med apples egna "inbyggda" program att göra,.
Dessutom går inte DPn av 10.7 att installera som jag hade hoppats på.

Jag har inte haft några som helst problem med min. Allt har funkat som det ska.

Min är destinationsskannad i Bromma runt fyratiden i morse.

Yeah. Det drar ihop sig.

Nu har min stått stilla i Köln i nästan 36 timmar... :S

Koeln, Germany 02.03.2011 1:58 Avgångsskanning

Beräknad leverans imorgon fredag, men jag hade hoppats på leverans om inte igår så idag iaf.

Ursprungligen av Retroid:

Nu har min stått stilla i Köln i nästan 36 timmar... :S

Koeln, Germany 02.03.2011 1:58 Avgångsskanning

Beräknad leverans imorgon fredag, men jag hade hoppats på leverans om inte igår så idag iaf.

Det kan alltså hända att den levereras tidigare än vad som anges?

Jag har ju leveransdatum på lördag men den kan alltså - om det finns en gud, vill säga - komma redan i morgon?

Sällar mig till a-born och står lika undrande: inget nummer har dykt upp hos mig heller, bara "skickades den 28 mars". Leveranstiden har ändrats från senast den 10:e till den 12:e. Trist! Under leveransmetod står det
Merge In Tnst NL Til - nån som vet vad det betyder, förmodligen inget mer spännande än att allt skickas när det kommer in eller nåt... Längtar...:confused:

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2011-03-03 14:06
Ursprungligen av NettySpetty:

Sällar mig till a-born och står lika undrande: inget nummer har dykt upp hos mig heller, bara "skickades den 28 mars". Leveranstiden har ändrats från senast den 10:e till den 12:e. Trist! Under leveransmetod står det
Merge In Tnst NL Til - nån som vet vad det betyder, förmodligen inget mer spännande än att allt skickas när det kommer in eller nåt... Längtar...:confused:

Samma här ingen info.
Men den ska vara skickad den 2 Mars beräknad leverans 15 Mars

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-04 23:26
Ursprungligen av NettySpetty:

Sällar mig till a-born och står lika undrande: inget nummer har dykt upp hos mig heller, bara "skickades den 28 mars". Leveranstiden har ändrats från senast den 10:e till den 12:e. Trist! Under leveransmetod står det
Merge In Tnst NL Til - nån som vet vad det betyder, förmodligen inget mer spännande än att allt skickas när det kommer in eller nåt... Längtar...:confused:

Jag ringde Apple idag för att kolla vad detta beror på, och enligt damen jag talade med är detta generellt för alla som beställer med andra konfigurationer än standard. Då byggs burken i Kina och skeppas i bulk till Holland, först där lämnas den ut till en speditör för sluttransport. Det är först då som man får ett tracking nummer.

  • Medlem
  • 2011-03-05 11:05

Jag fick min 13.3" iCore5 i torsdag. Skickades med UPS och beställde den samma dag. Sjukt nice och snabb. Har satt i en Corsair Performance 3 SSD disk vilket varit struligt men verkar fungera ok nu.

Ursprungligen av a-born:

Jag ringde Apple idag för att kolla vad detta beror på, och enligt damen jag talade med är detta generellt för alla som beställer med andra konfigurationer än standard. Då byggs burken i Kina och skeppas i bulk till Holland, först där lämnas den ut till en speditör för sluttransport. Det är först då som man får ett tracking nummer.

Jaha, men då är det väl bara att bita ihop och vänta då... vi som inte nöjer oss med standardkonfigurationen

Ursprungligen av Hatesong:

Det kan alltså hända att den levereras tidigare än vad som anges?

Jag har ju leveransdatum på lördag men den kan alltså - om det finns en gud, vill säga - komma redan i morgon?

alltså jag vet inte, har läst att andra har fått leveranser innan utsatt datum. Och det såg ut att gå så bra innan min satt fast i 36 timmar

Förresten, är det någon som vet om en anhörig kan ta emot paketet i mitt ställe, om man inte skulle vara hemma när dem levererar?

Nu är den i Danmark i alla fall. Scheduled Delivery:Friday, 03/04/2011, By End of Day

Glostrup, Denmark 03/03/2011 3:15 P.M. Arrival Scan
Langenhagen, Germany 03/03/2011 8:07 A.M. Departure Scan
03/03/2011 5:02 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 03/03/2011 1:22 A.M. Departure Scan

Ursprungligen av BoltThrower:

Nu är den i Danmark i alla fall. Scheduled Delivery:Friday, 03/04/2011, By End of Day

Glostrup, Denmark 03/03/2011 3:15 P.M. Arrival Scan
Langenhagen, Germany 03/03/2011 8:07 A.M. Departure Scan
03/03/2011 5:02 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 03/03/2011 1:22 A.M. Departure Scan

Samma här. Hoppas nu bara de lyckas hålla leveransdatumet, min har pendlat mellan i morgon och måndag ett par gånger nu. Hade känts lugnare om den kunde scannas för avgång snart så man vet att den är på väg till slutdestinationen...

Ursprungligen av Retroid:

Förresten, är det någon som vet om en anhörig kan ta emot paketet i mitt ställe, om man inte skulle vara hemma när dem levererar?

UPS tillåter att en annan skriver på och tar emot paketet.

Det går nog bra att anhörig tar emot. När jag beställde min iPod för ett par år sedan var jag inte hemma och då lämnade budfirman helt på eget initiativ in paketet till grannen som var helt nyinflyttad och vi hade inte ens hälsat. Kändes lite sådär, tänk om det hade varit en ovänsgranne!

Lyllos ni som redan fått er, jag har inte ens fått veta budfirma/nummer!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-03-03 18:54

Precis som några av er beställde jag min i Torsdags när den släpptes. Igår kväll var den i Danmark och i morse kom den fram till Västerås. Fick den idag runt 2-3 tiden And i love it!!!

http://img145.imageshack.us/i/img0160kz.jpg/
http://img69.imageshack.us/i/img0162fa.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/img0167ks.jpg/

Bevaka tråden