Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Ingen är hundraprocentig.

Nejvisst. Nu är det ju dock också så att det han rapporterar om är ju vad alla ryktessajter sagt ett bra tag, så det är väl ett ganska riskfritt uttalande. Vi får se om detaljerna kring hur man "klipper och klistrar" stämmer sen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-16 21:48
Ursprungligen av Capeman:

Nejvisst. Nu är det ju dock också så att det han rapporterar om är ju vad alla ryktessajter sagt ett bra tag, så det är väl ett ganska riskfritt uttalande. Vi får se om detaljerna kring hur man "klipper och klistrar" stämmer sen.

Ja..

Någon som vet var/om man kan se/lyssna på eventet online?

Ursprungligen av zappee:

Ja..

Någon som vet var/om man kan se/lyssna på eventet online?

Inget som sagts om det än. Live är det ju aldrig, däremot kanske Apple lägger upp eventet senare.

Ursprungligen av Capeman:

Inget som sagts om det än. Live är det ju aldrig, däremot kanske Apple lägger upp eventet senare.

Fast ljudsändningar live har det ju faktiskt varit några stycken det senaste. Aldrig officiella men av ryktessajter.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Fast ljudsändningar live har det ju faktiskt varit några stycken det senaste. Aldrig officiella men av ryktessajter.

Okej, det har jag missat. Tror jag jobbat över de senaste gångerna. :-/

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag har inget vidare förtroende för Kevin Rose. Det känns som om han säger mycket men sällan har täckning för vad han säger.

Han har haft tillräckligt mycket rätt för att man kan anta att han faktiskt har eller har haft äkta källor. Jag tror han t.ex. var först ut med att iPhone 3G skulle få GPS. Men så har han också haft helt fel ibland också, så det är svårt att veta med honom.

Arnold Kim (MacRumors-killen) sammanfattade hans "track record" i somras och då hade han haft 3 rätt, 2 fel och 1 halvrätt.

Ursprungligen av Adrian B:

Han har haft tillräckligt mycket rätt för att man kan anta att han faktiskt har eller har haft äkta källor. Jag tror han t.ex. var först ut med att iPhone 3G skulle få GPS. Men så har han också haft helt fel ibland också, så det är svårt att veta med honom.

Arnold Kim (MacRumors-killen) sammanfattade hans "track record" i somras och då hade han haft 3 rätt, 2 fel och 1 halvrätt.

Jo och sedan dess hade han ytterligare ett rätt då han helt förutspådde iPod Nano G4, men samtidigt sa att hans källor sa att Mac OS 10.5.6 skulle innehålla Blueray-stöd. Jag tycker det att hans senaste framträdande bara sammanfattade de mest önskade sakerna typ. Jag är som sagt fortsatt lite skeptisk till hans förutsägelser, vilket man ju ska vara med alla analytiker.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jo och sedan dess hade han ytterligare ett rätt då han helt förutspådde iPod Nano G4, men samtidigt sa att hans källor sa att Mac OS 10.5.6 skulle innehålla Blueray-stöd. Jag tycker det att hans senaste framträdande bara sammanfattade de mest önskade sakerna typ. Jag är som sagt fortsatt lite skeptisk till hans förutsägelser, vilket man ju ska vara med alla analytiker.

Denna gång verkar han dock ha träffat helt rätt så när som på MMS: iPhone 3.0 Rumor Check: Rose Was Right

Men han är väl inte analytiker utan entreprenör? Analytikerna brukar vara de sista man ska lita på, dom har sällan egna källor utan gissar bara och vissa av dom är konstant fel ute, som t.ex. Scott Moritz. MacRumors har bra koll på de olika analytikernas "track record".

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-17 07:25

"3 rätt, 2 fel och 1 halvrätt." då är det ca 50% chans att vi får en copy paste om några timmar

Nån som sett något om en spoilerfri länk nånstans?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-17 09:27
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nån som sett något om en spoilerfri länk nånstans?

Läs inga nyheter tills du har sett special event podcasten. Brukar dyka upp några timmar efter presentationen.

//Rob

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nån som sett något om en spoilerfri länk nånstans?

Om man vill hålla sig spoiler-fri så ska man nog undvika alla typer av nyhetssidor och forum timmarna efter presentationen och endast kolla denna länk: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=668872

Har jag helt fel att Iphones helnummer updates 1.0, 2.0, 3.0 har kommit i samband med en ny generation iphone realese?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Har jag helt fel att Iphones helnummer updates 1.0, 2.0, 3.0 har kommit i samband med en ny generation iphone realese?

Nej, så är det.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nej, så är det.

Borde då inte det vara en ganska rejäl hysteri i vilken "sorts" Iphone som kommer släppas i sommar?

Tror Ni inte att Apple kommer att släppa en ny version av iPhone idag??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-17 11:52
Ursprungligen av Helmot:

Tror Ni inte att Apple kommer att släppa en ny version av iPhone idag??

Nej men man vet aldrig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 18:09
Ursprungligen av Helmot:

Tror Ni inte att Apple kommer att släppa en ny version av iPhone idag??

En 32GB-modell med samma utseende. Ja det tror jag. En helt ny designad. Nej det tror jag verkligen inte.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-17 10:58

Förhoppningsvis kommer Apple göra det smarta draget nu att göra telefonen mer kompatibel med Mac med så som blåtand till kontakter (ringa smsa etc), donglefunktion, ichat. antingen denna gången eller nästa.
(mata ut enorma mängder telefoner, vänta ett tag - släpp grymma funktioner som fungerar bäst med mac, har vänner som blev pepp på mac enbart av funktionen med flera färgade kalendrar)

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-17 11:48

Tror inte på en ny iPhone.
Till skillnad från SE och Nokia som matar ut en ny modell lika ofta som spådamerna i Hollywood ändrar vad som kommer vara inne nästa vecka så behöver apple inte det eftersom telefonen är stilren (iaf i nått år till) och det är innehållet som räknas (mjukvaran). och det är väl det som de ska presentera idag?
sen kommer ju telefonen absolut komma i nya varianter då hårdvaran måste uppdateras

Apple har ju hintat lite om produktionscykeln för iPhone som löper från juni-juni så jag tror inte att vi får se någon ny iPhone förrän då. På samma sätt som vi inte får se iPhone OS 3.0 släppas ikväll heller, det handlar ju bara om en förhandsvisning och antagligen ett SDK-släpp så att utvecklare kan börja utveckla program till det nya operativsystemet. Men att det kommer en ny iPhone till sommarn är väl de flesta överens om, sen hur stor skillnad det kommer att vara på den och på iPhone G2 återstår att se.

Jag tror iaf innerst inne att Iphone Nano kommer komma (A) Men de är kanske en önskedröm

Nej ni har rätt, inte är Apple en prylutspottare!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-17 11:58

Neh, de släpper information om iPhone 3.0 mjukvaran idag, så att alla ska hinna utveckla, hypa och diskutera om vad som komma skall. Ny lur blir det till sommaren.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-17 12:11

Min PC hoppade precis till och berättade att det fanns tre nya uppdateringar från Apple
MobilelMe-kontrollpanel
Safari
iTunes + QuikTime (vet att itunes uppdateringen är "gammal")
Är detta gamla uppdateringar eller kom de nu? (litar inte på att min PC har stenhård koll på att ta hem uppdateringar direkt när de släpps)

Kollade uppdateringar i min Imac, fanns inget nytt....

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-17 12:41

nä det har inte kommit något till min mac heller... men jag minns inte att det kommit ngt nytt mobileme till macen...

Ursprungligen av thor:

nä det har inte kommit något till min mac heller... men jag minns inte att det kommit ngt nytt mobileme till macen...

Finns inga uppdateringar till min jobb-PC, så det är nog något gammalt mög.

hade staterna haft samma tid som oss hade vi fått reda på news version 1.0

Ursprungligen av snällpåriktigt:

hade staterna haft samma tid som oss hade vi fått reda på news version 1.0

Hmm, vad menar du?

Bevaka tråden