Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-03-13 11:26

Jag tror på ett uppdaterat GUI med Spotlight och mer integration med social network-tjänster som Facebook. Det har man gått mer mot i senaste iPhoto, och det är också det som t ex Palm Pre har gått mot. Synkning med adressboken och kalendern vore nice. Jag tror också att Googles Latitude kommer som en native app som Google Maps, och att andra funktioner kommer integreras med detta. Sen hoppas jag på en iPhone HD som "one last thing..", och/eller/som är en lite större modell som kan agera tablet och vara den netbook som det har ryktats om

Märkte en sak i Itunes nu, om man kollar vid uppdateringen så kan man se att Itunes kommer att söka efter en uppdatering 2009-03-17.
Kolla vid det röda på bilden i länken.

http://yfrog.com/08itunesiphonep

Kan inte det ha något med 3.0 att göra eftersom den skulle redovisas eller något den 17/3.

MvH Emil Kihlström

Ursprungligen av Emilio95:

Märkte en sak i Itunes nu, om man kollar vid uppdateringen så kan man se att Itunes kommer att söka efter en uppdatering 2009-03-17.
Kolla vid det röda på bilden i länken.

http://yfrog.com/08itunesiphonep

Kan inte det ha något med 3.0 att göra eftersom den skulle redovisas eller något den 17/3.

MvH Emil Kihlström

Men, det handlar väl mer om schemat för koll efter nya versioner på din dator?!
Vilket görs en gång i veckan eller så.

Min ska kolla efter uppdateringar den 19:e så det är helt individuellt..

Haha inte bra! Synd...

Jag tror inte det släpps något just nu. Apple vill visa världen vad dom har på gång. Att dom frångår sitt vanliga hemlighetsmakeri att aldrig snacka om vad dom har på gång - beror på Palm Pre (tror jag den hette).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-13 14:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Att dom frångår sitt vanliga hemlighetsmakeri att aldrig snacka om vad dom har på gång - beror på Palm Pre (tror jag den hette).

Fast de har alltid visat upp Mac OS, Mac OS X och iPhone OS innan det är färdigt för att släppas. Anledningen är inte Palm utan att ge sina utvecklare tid att utveckla.

Shit...där sprack min dagliga konspirationsteori :mad::$

Ursprungligen av acke:

Fast de har alltid visat upp Mac OS, Mac OS X och iPhone OS innan det är färdigt för att släppas. Anledningen är inte Palm utan att ge sina utvecklare tid att utveckla..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-13 14:26
Ursprungligen av Zimmerman:

Shit...där sprack min dagliga konspirationsteori :mad::$

Klockan är bara 14.27, du hinner med en till.

Försöker ju trappa ner...liksom...

Ursprungligen av acke:

Klockan är bara 14.27, du hinner med en till.

Ang. dom nya Palm, mjukvaran är ju en kopia av Iphone!
Dåligtdåligt...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-03-13 18:00

Äh, de tänker bara berätta att nästa generation av iPhone ska köra Android...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-13 19:38

Alltså, så tror jag att en hel bunt av funktioner som finns i jailbreakade iphones kommer att dyka upp - utan att jailbreaka.

Ursprungligen av marQz:

Alltså, så tror jag att en hel bunt av funktioner som finns i jailbreakade iphones kommer att dyka upp - utan att jailbreaka.

Funktionerna som kräver jailbreak men ändå används är nog väldigt bra exempel på vad folk verkligen vill ha, så det är ju en bra fingervisning för Apple om vilka behov som finns. Sen är det antagligen så att en del behov är kända sedan starten hos Apple, men som Apple medvetet inte vill tillåta.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag tror framför allt att de kommer anstränga sig stenhårt för att göra det sjukt svårt att jailbreaka..

Som jag förstått det är det redan rätt svårt faktiskt, tills de hittat rätt luckor som ofta finns på en mycket låg hårdvarunivå. Enligt Dev Team är t.ex. iPhone 2G i princip möjlig att jailbreaka för alla framtid pga av att hålet de uttnyttjar sitter djupt i hårdvaran. Jailbreak av iPod touch 2:a gen tog t.ex. väldigt lång tid.

Som MuscleNerd uttrycker det:

the irony is that modern iphone+ipod jailbreaks have been *forced* to be so low level that once found, they're good forever

Så om inget grundläggande hål hittas i nästa iPhone kan det dröja rätt länge innan det kommer jailbreak till den.

Jag tror framför allt att de kommer anstränga sig stenhårt för att göra det sjukt svårt att jailbreaka..

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag tror framför allt att de kommer anstränga sig stenhårt för att göra det sjukt svårt att jailbreaka..

Sant. Just nu är det ju inga problem på Windows med tanke på USB-drivrutinerna, men det kommer säkert att förändras.

Förhoppningsvis minskar behovet utav jailbreak för oss som jailbreakar i dagsläget, i och med 3.0.

Ursprungligen av henkebarn:

Förhoppningsvis minskar behovet utav jailbreak för oss som jailbreakar i dagsläget, i och med 3.0.

Ja, det är ju verkligen idealfallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-15 21:39

En video med Kevin Rose och en jobbigt gapig amerikan om iPhone 3.0: http://www.viddler.com/explore/djsteen/videos/762/

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-15 23:15
Ursprungligen av acke:

En video med Kevin Rose och en jobbigt gapig amerikan om iPhone 3.0: http://www.viddler.com/explore/djsteen/videos/762/

Värsta väckelsemötet... iPhone 3.0 är inte svaret på världssvält och fred på jorden, men man kan ju få det intrycket av videon.

Vilken världssvält? Jag har iPhone. Finns det att ladda ner?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Värsta väckelsemötet... iPhone 3.0 är inte svaret på världssvält och fred på jorden, men man kan ju få det intrycket av videon.

Jag tyckte mest de buade...

Fy fan va gött det ska bli när 3.0 lanseras. Ska bli så gött med horisontella tangentbord, det är något som stör mig att det inte funnits sedan början.

Ursprungligen av Krillepille:

Fy fan va gött det ska bli när 3.0 lanseras. Ska bli så gött med horisontella tangentbord, det är något som stör mig att det inte funnits sedan början.

Jag längtar till att få MMS, har saknat det. Men också bättre tangentbord och nya grymma program i App Store

Apple lär väl också släppa något grymt Bluetooth Stereo Headset i samband med 3.0

Ursprungligen av Patrik D:

Apple lär väl också släppa något grymt Bluetooth Stereo Headset i samband med 3.0

Det har jag inte ens tänkt på! Det vore riktigt schysst. Det skulle jag vilja ha

Jag har inget vidare förtroende för Kevin Rose. Det känns som om han säger mycket men sällan har täckning för vad han säger.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-15 23:47
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag har inget vidare förtroende för Kevin Rose. Det känns som om han säger mycket men sällan har täckning för vad han säger.

Jasså, jag har fått för mig att han brukar "gissa" rätt. :">

Väldigt vidrig film dock...publiken, kom igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-16 00:40
Ursprungligen av Adzam 1:

Jasså, jag har fått för mig att han brukar "gissa" rätt. :">

Väldigt vidrig film dock...publiken, kom igen?

Både och tror jag. Han har gissat rätt och nu senast var det si så där vad jag vet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-16 06:30
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag har inget vidare förtroende för Kevin Rose. Det känns som om han säger mycket men sällan har täckning för vad han säger.

Han har faktiskt haft en del rätt innan angående Apple-produkter.

Ursprungligen av zappee:

Han har faktiskt haft en del rätt innan angående Apple-produkter.

Ja, och en del fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-16 16:26
Ursprungligen av Capeman:

Ja, och en del fel.

Ingen är hundraprocentig.

Bevaka tråden