Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Patrik D:

Jag tycker det är kul att båda programmen som Telia släppte (autologin på WiFi och skicka MMS) kommer vara inbakade i 3.0

Mycket pengar åt skogen där för dom.

Man kan inte tro det med tanke på hur de ser ut..

Ursprungligen av Patrik D:

Jag tycker det är kul att båda programmen som Telia släppte (autologin på WiFi och skicka MMS) kommer vara inbakade i 3.0

Mycket pengar åt skogen där för dom.

har inte riktigt förstått den. vad menar de med autologin för wifi? är det inte redan det idag? eller är det Telia Homerun de menar?

Ursprungligen av Ollebro:

har inte riktigt förstått den. vad menar de med autologin för wifi? är det inte redan det idag? eller är det Telia Homerun de menar?

Precis, på de ställen där man måste logga in via hemsidor, kommer bli riktigt smidigt!

Ursprungligen av Patrik D:

Precis, på de ställen där man måste logga in via hemsidor, kommer bli riktigt smidigt!

Mycket smidigt! Bodde på ett hotell i förra veckan som hade HomeRun, men det var irriterande att bli utloggad varje gång iPhone gick i "vila".

Bor man i Sthlm's innerstad så är detta ett gissel. Åker man t.ex. buss så passerar man ofta en HomeRun-zoon och då tappar man uppkopplingen tills man har stängt ner vad man höll på med, öppnat Telias sunkiga inloggnings-app som tar en till en trög sida först, loggat in - och sedan kan man fortsätta/börja om. Fi fa'n va' uselt och stenålder. Jezez Telia - ni gör verkligen ingenting för att piffa upp erat usla rykte.

Just när man loggat in så kör bussen och man hamnar i 3G igen. Okej. Men efter två kvarter så är man i en HomeRun-zoon igen och....etc...etc...

Jag har stängt av WiFi på min iPhone.

Ursprungligen av Capeman:

Mycket smidigt! Bodde på ett hotell i förra veckan som hade HomeRun, men det var irriterande att bli utloggad varje gång iPhone gick i "vila".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 09:21
Ursprungligen av Zimmerman:

Bor man i Sthlm's innerstad så är detta ett gissel. Åker man t.ex. buss så passerar man ofta en HomeRun-zoon och då tappar man uppkopplingen tills man har stängt ner vad man höll på med, öppnat Telias sunkiga inloggnings-app som tar en till en trög sida först, loggat in - och sedan kan man fortsätta/börja om. Fi fa'n va' uselt och stenålder. Jezez Telia - ni gör verkligen ingenting för att piffa upp erat usla rykte.

Ja det där suger verkligen har samma problem/lösning. Jag förstår iofs vad tanken är, man vill att folk utan abbonemang skall kunna signa upp sig för ett dag eller en timme, på ett hotell tex.

Med modernare basstationer kan man två ju ha två nät (som i nya airport) och en lösning skulle då vara att ett nät för webinloggning och en annan för de som redan har konto där man loggar in med någon av de standarder som finns för wifiauthenticering.

Nu får man väl hoppas på att 3.0 lösningen funkar bra för nät som har en webbinloggning.

Det är enklare än så: Telia kan programmera sitt nät (man behöver inte två) och databas så att dom med "fri surf" automatiskt loggas in och dom med "inte fri surf" måste logga in manuellt. Det är en baggis - en dags arbete för några på deras IT-avdelning. That's it. Men detta är Telia som sagt. Telia.

Ursprungligen av Stickan:

Ja det där suger verkligen har samma problem/lösning. Jag förstår iofs vad tanken är, man vill att folk utan abbonemang skall kunna signa upp sig för ett dag eller en timme, på ett hotell tex.

Med modernare basstationer kan man två ju ha två nät (som i nya airport) och en lösning skulle då vara att ett nät för webinloggning och en annan för de som redan har konto där man loggar in med någon av de standarder som finns för wifiauthenticering.

Nu får man väl hoppas på att 3.0 lösningen funkar bra för nät som har en webbinloggning.

Ursprungligen av Patrik D:

Precis, på de ställen där man måste logga in via hemsidor, kommer bli riktigt smidigt!

Nej gud vad härligt! som jag har längtat efter det! där jag går i skolan finns det homerun i närheten men använder det aldrig då jag inte orkar slå in användarnamn och lösen varje gång jag kommer till skolan. synd bara att safari inte också kunde komma ihåg inloggningsnamn och lösen för andra sidor, som denna tex.

Ursprungligen av Ollebro:

Nej gud vad härligt! som jag har längtat efter det! där jag går i skolan finns det homerun i närheten men använder det aldrig då jag inte orkar slå in användarnamn och lösen varje gång jag kommer till skolan. synd bara att safari inte också kunde komma ihåg inloggningsnamn och lösen för andra sidor, som denna tex.

Det skulle vara AutoFill i 3.0, så om jag fattat rätt borde den väl även komma ihåg lösenord?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:59

En av de största sakerna som inte nämns så mycket i kväll är nog ändå alla funktioner som tidigare bara Apple kunnat använda men som nu öppnas upp för utvecklare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:59

Nu får man ju dock vänja sig med dessa kommentarer under en lång lång tid:

"VA, hade de inget bättre?! Apple suger och de kommer gå i konkurs imorgon!"

"Jasså, nu kommer ni era äckliga iPhone-ägare! MMS duger nu va, VA?!"

"MEN VART ÄR INBYGGDA MIKRO?!"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 20:01

Dock tror jag inte vi snackar miljoner i utvecklingskostnader...plus att det fortfarande är några månader kvar för dem att kränga programmen ovetande människor.

Läste ni detta?

"Apple also revealed that Bluetooth support can be activated in the 2nd generation iPod Touches"

uppgradering? kostnad

hur blir det med uppgradering? kostnad?

Ursprungligen av jonpatron:

hur blir det med uppgradering? kostnad?

Det framgår lite varstans på nätet. Gratis för iPhoneägare, en mindre kostnad för iPod Touchägare. Precis som förr alltså.

fint. Jag tvekade inför köpet av iPhone pga vissa påtalade brister men efter att ha haft den ett tag nu förstår jag inte hur jag kunnat vara utan den.... att innevarande version kan uppgraderas till version 3 utan kostnad är ju makalöst trevligt...

Själv har jag helt snöat in på Apple; iPhone, iMac 24, Macbook 13.3 alu, Time Capsule, Apple Hifi, iPod Video och snart en Mac mini..... det mesta under 2008 och så enormt nöjd!

Ursprungligen av Capeman:

Det framgår lite varstans på nätet. Gratis för iPhoneägare, en mindre kostnad för iPod Touchägare. Precis som förr alltså.

Ursprungligen av jonpatron:

fint. Jag tvekade inför köpet av iPhone pga vissa påtalade brister men efter att ha haft den ett tag nu förstår jag inte hur jag kunnat vara utan den.... att innevarande version kan uppgraderas till version 3 utan kostnad är ju makalöst trevligt...

Själv har jag helt snöat in på Apple; iPhone, iMac 24, Macbook 13.3 alu, Time Capsule, Apple Hifi, iPod Video och snart en Mac mini..... det mesta under 2008 och så enormt nöjd!

Härligt att höra!

Jag ser fram emot 3.0 i princip lika mycket som 10.6. iPhone har liksom blivit en andra dator och det är som att få ett nytt OS till sin dator, oerhört spännande.

Ursprungligen av Capeman:

Härligt att höra!

Jag ser fram emot 3.0 i princip lika mycket som 10.6. iPhone har liksom blivit en andra dator och det är som att få ett nytt OS till sin dator, oerhört spännande.

Jag håller med Dig. iPhone är som en liten mini dator, eller som du uttryckte det. En andra dator

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-03-17 21:14
Ursprungligen av jonpatron:

Själv har jag helt snöat in på Apple; iPhone, iMac 24, Macbook 13.3 alu, Time Capsule, Apple Hifi, iPod Video och snart en Mac mini..... det mesta under 2008 och så enormt nöjd!

Är du gjord av pengar eller? Dela med dig lite! Jag har inte råd med nånting...:(

Ursprungligen av Patrik D:

Läste ni detta?

"Apple also revealed that Bluetooth support can be activated in the 2nd generation iPod Touches"

Det är den bästa nyheten av alla för mig.

Det hade varit önskvärt om de lagt upp denna videon som en podcast precis som de gjorde med Macworld - jag vill titta på den i min Touch.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det hade varit önskvärt om de lagt upp denna videon som en podcast precis som de gjorde med Macworld - jag vill titta på den i min Touch.

Den kommer nog.

Jag tycker mig ana att det faktiskt är många nöjda och glada iPhone/ Touch ägare här inne just nu.

Mycket! Juni kan inte komma fort nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 20:29

Som jag läst så verkar äntligen notes synkas. Undrar nu bara om färgerna på kalendrarna..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 20:31
Ursprungligen av acke:

Som jag läst så verkar äntligen notes synkas. Undrar nu bara om färgerna på kalendrarna..

Mina färger synkas korrekt till min iPod touch.

Frågan är om Juni kommer tillräckligt fort.

Tror ni att skicka mms kommer bli så enkelt som att skicka ett sms i dagens läge samt tror ni att det kommer gå att synka bild, text och ljud riktigt bra i ett mms?

PS. varför är youtube loggan grön en dag som denna? sjukt störande?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

PS. varför är youtube loggan grön en dag som denna? sjukt störande?

St. Patricks Day?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

PS. varför är youtube loggan grön en dag som denna? sjukt störande?

Hur kan det vara sjukt störande att den är grön? Och varför just idag?

Meeen , hahaha visste att det var någonting jag glömt idag, ja bara för de blev ja tvungen att ta en öl ur kylskåpet nu!

Men åter till min mms fråga någon?

Bevaka tråden