Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-17 19:28

I sommar, det blir lång väntan...

Yes!!

Hoppsan:
Free this summer! But the old iPhone won’t get the MMS or Stereo Bluetooth.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-17 19:29

Ingen MMS eller A2DP för 1st gen iPhone. WTF???

//Rob

Ingen tethering? Det var med på min lista över önskemål. Annars en bra uppgradering, känns mer som ett färdigt OS än tidigare. Man kan jämföra med OS X som i min mening blev "klart" först i Tiger.

Ursprungligen av Mattias A:

Ingen tethering? Det var med på min lista över önskemål. Annars en bra uppgradering, känns mer som ett färdigt OS än tidigare. Man kan jämföra med OS X som i min mening blev "klart" först i Tiger.

Kan ev komma med den utökade "connectivity" men de kanske håller en låg profil?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:40
Ursprungligen av Mattias A:

Ingen tethering? Det var med på min lista över önskemål. Annars en bra uppgradering, känns mer som ett färdigt OS än tidigare. Man kan jämföra med OS X som i min mening blev "klart" först i Tiger.

Q: Where do you stand on tethering?
A: There’s two pieces needed to support that: client side and working with carriers. We’re absolutely supporting tethering in the client side in iPhone 3.0, but we’re working with carriers around the world to see when they can add tethering support on their networks. But we are building that support into iPhone 3.0.

FREE UPGRADE för 3G
Japp!

Synd att Bluetooth pairing inte verkar vara aktuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:40

11:39AM Q: Where do you stand on tethering?

A: Scott (explains tethering): We're supporting tethering in the client side, we're building that support in. We're working with our carriers around the world. We are building that support in.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:41
Ursprungligen av acke:

11:39AM Q: Where do you stand on tethering?

A: Scott (explains tethering): We're supporting tethering in the client side, we're building that support in. We're working with our carriers around the world. We are building that support in.

Yes, äntligen hann jag först!

Q: Where do you stand on tethering?
A: There’s two pieces needed to support that: client side and working with carriers. We’re absolutely supporting tethering in the client side in iPhone 3.0, but we’re working with carriers around the world to see when they can add tethering support on their networks. But we are building that support into iPhone 3.0.

Det enda som man hade hoppats på var att man kunde växla mellan program eller att den åtminstone minns, pausade.

Men är det som dom säger gällande batteritid så...

Palm Pre är som sagt ett alternativ men om jag fattat det rätt kör dom enbart webb apps, vilket kanske då anstränger luren mindre och därför drar mindre batteri.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:45
Ursprungligen av draags:

Det enda som man hade hoppats på var att man kunde växla mellan program eller att den åtminstone minns, pausade.

Men är det som dom säger gällande batteritid så...

Palm Pre är som sagt ett alternativ men om jag fattat det rätt kör dom enbart webb apps, vilket kanske då anstränger luren mindre och därför drar mindre batteri.

Kanske nästa generation iPhone kommer stödja detta?

Nu känns det verkligen som om de flesta av de funktioner som borde varit med från början kommer, med några undantag, t ex videoinspelning.

Ursprungligen av Capeman:

Nu känns det verkligen som om de flesta av de funktioner som borde varit med från början kommer, med några undantag, t ex videoinspelning.

Apple kanske vill presentera detta i samband med nästa Gen iPhone, "man kan alltid hoppas. :-)"

Många avbockningar på min lista så jag är helt klart nöjd.

LIte intressant att oväntat gick apple ut med MMS, men dom märkte väll att det inte skulle funka med dåliga APP liknande saker som sabbar reklamen för Iphone då folk som inte är ägare testar en vänns och andvänder då den dåliga appen och på så sätt får den dålig reklam!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:47

Ska man då tro att iPhone OS 3.0 kommer ut på WWDC samtidigt som nästa version av iPhone. Tycker jag fortfarande låter rimligt.

Ursprungligen av acke:

Ska man då tro att iPhone OS 3.0 kommer ut på WWDC samtidigt som nästa version av iPhone. Tycker jag fortfarande låter rimligt.

Känns som det stämmer mer och mer, om man tittar på flera faktorer såsom att original iPhone-ägarna snart kommer att ha löpt ut sina 24 månaders abb. och förmodligen skulle AT&T inte ha något emot att det råkade komma en ny iPhone som skulle kunna locka kvar dessa människor som kunder.

Fast sen finns det säkert en himla massa andra skäl som är minst lika viktiga... bara att jag inte är helt säker på vilka.

Ursprungligen av Bluestreak:

Fast sen finns det säkert en himla massa andra skäl som är minst lika viktiga... bara att jag inte är helt säker på vilka.

Dåligt...

MYCKET dåligt att du inte vet säkert vilka dessa är.

Ursprungligen av draags:

Dåligt...

MYCKET dåligt att du inte vet säkert vilka dessa är.

Äsch då! Här står jag och steker bacon, inte har jag väl tid att drömma upp en massa bra skäl då heller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:50

Futtig info på den sidan tycker jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:52
Ursprungligen av acke:

Futtig info på den sidan tycker jag.

Jag är bara budbäraren!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:55
Ursprungligen av Adzam 1:

Jag är bara budbäraren!

Tror jag inte. Seså, gå och skriv en bättre text än första försöket istället för att häng här!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-17 19:48
Ursprungligen av draags:

Apple kanske vill presentera detta i samband med nästa Gen iPhone, "man kan alltid hoppas. :-)"

Det känns inte som ett helt orimligt antagande.

Överlag måste jag nog ändå säga att detta blev bättre än jag hade väntat mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 19:50

Inget mer "den kan ju inte ens ta emot MMS" som en formulering för att förvränga det till att iPhone inte kan speciellt mycket alls.
Men jag kommer nog inte använda MMS mer nu än vad jag gjorde med mina föregående skräptelefoner som "åtminstone" hade MMS. Eller det skulle vara för att skicka kontakter iofs - det medger jag är mycket användbart.

Jag tycker det är kul att båda programmen som Telia släppte (autologin på WiFi och skicka MMS) kommer vara inbakade i 3.0

Mycket pengar åt skogen där för dom.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag tycker det är kul att båda programmen som Telia släppte (autologin på WiFi och skicka MMS) kommer vara inbakade i 3.0

Mycket pengar åt skogen där för dom.

Ja just det...hade jag inte ens tänkt på! Håller med...riktigt kul.

Bevaka tråden