Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-26 07:50
Ursprungligen av zlop:

Tack för svaret.

Det är som sagt en olåst lur från italien och den är inte jailbreakad.
Men jag har det där problemet med vidarekoppling av samtal och det tar tid att ringa upp på den. Men till saken tillhör att jag hade samma problem på tidigare telefoner(från tre). Varför är det så?

Fråga Tre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-26 11:11
Ursprungligen av zappee:

Fråga Tre?

Exakt. Fungerar kalas här både på min gamla tre-lur och även iphonen med tre för min del.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-26 14:32

Jag har en olåst lur från Grekland som är jailbreakad och kör med Tre som operatör. Jag har inte alls problemet som ni beskriver ovan. Samtalen kopplas fram direkt utan nån vidarekoppling osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-26 17:32
Ursprungligen av CEk:

Jag har en olåst lur från Grekland som är jailbreakad och kör med Tre som operatör. Jag har inte alls problemet som ni beskriver ovan. Samtalen kopplas fram direkt utan nån vidarekoppling osv.

Du får inte upp detta: Call Forwarding Active ("Call Forwarding Active" popup message - Mac Forums)

Alla lurar som inte är brandade får upp detta så det vore väldigt unikt om din inte fick detta.

Ursprungligen av 20hz:

Du får inte upp detta: Call Forwarding Active ("Call Forwarding Active" popup message - Mac Forums)

Alla lurar som inte är brandade får upp detta så det vore väldigt unikt om din inte fick detta.

snicksnack, jag får inte upp det där...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-29 21:01

20hz; Nej, testade ytterligare en gång nu och jag får inget sånt. Det bara kopplar upp och ringer. Lucky me I guess.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 18:52

Klicka på en adress i Kontakter, så startar Maps. Enkelt sedan att få en vägbeskrivning:
Vet inte om det är nytt? Men jäkligt bra är det.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-03 08:33

Tack för hjälpen.
Tog den via iTunes och datorn.

Yes!!

  • Medlem
  • Nora
  • 2008-12-09 18:18

jag har en jailbreakad iphone 2g som jag köpte i usa.. när jag uppdaterade den till 2.2 via itunes så försvann jailbreaken men den funkar ffr med halebop. den gick inte tillbaka till att vara låst till AT&T. tyckte jag var väldigt bra

Du kan nedgradera till 2.1, men du har kvar baseband från 2.2.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-23 21:05

Upplåsning 2.2

Jag har, mitt i julstressen, lovat att hjälpa en kompis med hans iPhone G1.

Förutsättning:
MacBook med 10.5.5, iTunes 8.0.1 och QuickPwn 2.2.

Gjorde en Restore via iTunes till ver 2.2.
Körde QuickPwn och jailbreakade telefonen, fick Installer och Cydia installerad.
Körde Cydia och installerade BootNeuter.
Kör BootNeuter.... som säger Determining Current Settings.... och den verkar hänga sej med skärmen ljusare i mitten och mörkare runtom. Efter flera minuter bootar telefonen om.
Kör BootNeuter igen, samma resultat, den är inte responsive för Home- eller Powerknappen. Ombootas efter flera minuter.
Kör BootNeuter igen.... samma resultat.

Började skriva detta inlägg, körde BootNeuter igen för att se vad det står exakt (Determining...). Då funkade den, den hängde sej inte. Kunde välja Neuter och Unlock!
Och efter en omstart funkar det med TeliaSIM

Tänkte först radera detta, men skickar det ändå, som tröst om någon får samma "hängning" med BootNeuter.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag har efter 3 månaders användande lyckats övertyga min iPhone om att jag oftast vill skriva "är" istället för "år". Nu föreslår den alltid "är" när jag skriver "ar". Så med lite tålamod så ska iPhone förr eller senare fatta.

EDIT: Eller har jag drömt? Jag var ju tvungen att testa och nu vill den skriva "år" igen. Men jag är helt säker på att den har föreslagit "är" den senaste veckan för jag var så glad över att det äntligen hade löst sig. Skumt...

Nä men det är så. Man lyckas knäcka den, tror man. Ett tag senare är den tillbaka på "år". De borde släppa en "iFixMyOwnSpelling"-app så att man kan justera vilka ord som bör ligga i närheten av vilka bokstäver.

EDIT: Som när jag jag skriver "ta" som att "ta med min hatt", blir det alltid "tä" by default. Sjukt jobbigt.

Ursprungligen av bastuman:

Fick en idé angående "är" och "år". Läste någonstans att iPhone kan skriva alla adresser som man har i sin kontaktbok. Eftersom mamma och pappa bor tillsammans fick den ena av dem bo på gatan Är är i staden Är. Och wips, nu slipper jag år.

Har provat ditt tips, men det hjälper inte. Har iofs inte startat om luren, men kan jag ha missat något?

Lade till adressfält till en kontakt och skrev "Är" och "Ta" som adress och ort...

Bevaka tråden