Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-27 17:42

Det är dom "enkla" lösningarna som är dom bästa

Yes!!

Ingen som vill kunna ställa sekunder i Timern ? Så man kan koka ägg på 5 min och 30 sekunder.. Det är väll standard...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 15:27
Ursprungligen av jurassic579:

Ingen som vill kunna ställa sekunder i Timern ? Så man kan koka ägg på 5 min och 30 sekunder.. Det är väll standard...

För att vara världens bästa mobil har den vääääldigt många små brister..

Önska kostar ingenting...

Ursprungligen av Alexio:

För att vara världens bästa mobil har den vääääldigt många små brister..

Ni har inte refreshat på något vis efter att ni lagt in Är osv blad kontakter? Jag har provat omstart men jag får det aldrig till att fungera.

Coverflow när man bläddrar bland sina kontakter vore mäktigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 21:36
Ursprungligen av southtown:

Coverflow när man bläddrar bland sina kontakter vore mäktigt.

Som HTC.

Ursprungligen av zappee:

Som HTC.

En av de många visuella men onödiga funktionerna...

Tills att iPhone får det.

Det vore kul, men det hade nog nyttjat väldigt mycket (intern)minne. Vi som gnällt över att Kontakter varit seg vill väl inte att en massa bilder och Coverflow ska sega ner det ännu mer. Lyckas man dock göra det snabbt och snyggt så är det klart välkommet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 11:20

2.2 betan innehåller tydligen gömda Emoji-symboler:
MacRumors iPhone Blog: iPhone 2.2 Includes Hidden Japanese Emoji Icons

Ursprungligen av acke:

2.2 betan innehåller tydligen gömda Emoji-symboler:
MacRumors iPhone Blog: iPhone 2.2 Includes Hidden Japanese Emoji Icons

Såg det med, kul att en sån sak som är så betydelselös i Sverige kan vara så viktig i Japan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-06 12:05
Ursprungligen av acke:

2.2 betan innehåller tydligen gömda Emoji-symboler:
MacRumors iPhone Blog: iPhone 2.2 Includes Hidden Japanese Emoji Icons

Glöm inte!

Citat:

- Support for Japanese emoji icons (screenshot) -- a popular feature for Japanese phones. The lack of emoji support has been blamed as part of the reason for slow iPhone adoption in Japan.
- Support for Google Street View for the Google Maps application. Street View allows users to view panoramic street level photographs in select cities within the Google Maps application. The feature was recently demoed on Google's Android phone.

Finally, Apple has also addressed one common request within the iPhone's Keyboard settings, allowing users to disable the iPhone's auto-correction.

iPhone 2.2 Hidden Features: Google Street View, Emoji, Auto-Correction Off - Mac Rumors

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 21:06

precis, så nu kan ni stänga av det och sluta gnälla om är och år

Det roliga är att när jag fortfarande körde PC bävade jag inför uppdateringar. Jag stängde av automatiska uppdateringar och tackade oftast nej till dem när de väl kom. det blev så jädrans mycket strul!

Nu ser jag alltid fram emot dem, för jag vet att de är av godo Både för iPhone och Mac!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 14:04
Ursprungligen av henkebarn:

Nu ser jag alltid fram emot dem, för jag vet att de är av godo Både för iPhone och Mac!

Förutom 2.0 för iPhone då...

Ursprungligen av rhesus:

Förutom 2.0 för iPhone då...

Hade ingen iPhone innan dess, så det kan jag varken bekräfta eller dementera. Men jag har ju inte undgått klagosången...

Vad hände egentligen med stödet för push notifications som utlovats? Har de skrotat det helt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 18:16
Ursprungligen av Capeman:

Vad hände egentligen med stödet för push notifications som utlovats? Har de skrotat det helt?

Vill minnas att det jobbas med internt och kommer komma i en senare beta av 2.2.

Ursprungligen av acke:

Vill minnas att det jobbas med internt och kommer komma i en senare beta av 2.2.

Okej, har du någon källa på det jag kan läsa? Det har inte stått mycket om det på länge. I en av kommentarerna till artikeln på theappleblog.com stod det: "Background application support will likely never be implemented for a variety of reason documented by Apple and others. Maybe in a few years, but not likely.", men ingen källa där heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 18:32
Ursprungligen av Capeman:

Okej, har du någon källa på det jag kan läsa? Det har inte stått mycket om det på länge. I en av kommentarerna till artikeln på theappleblog.com stod det: "Background application support will likely never be implemented for a variety of reason documented by Apple and others. Maybe in a few years, but not likely.", men ingen källa där heller.

Tyvärr inte. Har bara detta och det är ju kanske inte man ska satsa huset på. Push notifications "running a bit late" - Mac Forums

Tror dock mer på att det kommer än theappleblog.com-kommentaren.

Ursprungligen av acke:

Tyvärr inte. Har bara detta och det är ju kanske inte man ska satsa huset på. Push notifications "running a bit late" - Mac Forums

Tror dock mer på att det kommer än theappleblog.com-kommentaren.

Vi får väl avvakta och se om det kommer någon mer trovärdig information framöver. Synd att det blivit så försenat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 19:11
Ursprungligen av Capeman:

Vi får väl avvakta och se om det kommer någon mer trovärdig information framöver. Synd att det blivit så försenat.

Jag har en trovärdigare källa men inget som jag kan länka till. Ja, verkligen. Jag skulle vilja att Apple släpper iChat för iPhone. Lägg till Yahoo och licensiera MSN så har man en vinnare.

Ursprungligen av acke:

Jag har en trovärdigare källa men inget som jag kan länka till. Ja, verkligen. Jag skulle vilja att Apple släpper iChat för iPhone. Lägg till Yahoo och licensiera MSN så har man en vinnare.

Ja det skulle verkligen vara trevligt.

Absolut. Synd att vi inte har något stöd för MSN redan i iChat för OS X, det är ju trots allt vad de flesta i Europa använder oavsett vad man tycker om Microsoft eller protokollet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 19:39
Ursprungligen av Capeman:

Absolut. Synd att vi inte har något stöd för MSN redan i iChat för OS X, det är ju trots allt vad de flesta i Europa använder oavsett vad man tycker om Microsoft eller protokollet.

Japp, och skulle göra det mycket enklare för unga switchers. Skulle vara mycket värt att ha alla protokoll samlade under iChats tak, både under Mac OS X och i iPhone.
Man kan undra varför det inte redan har fixats. MSN ger nog med sig bara priset är rätt.

Ursprungligen av acke:

Japp, och skulle göra det mycket enklare för unga switchers. Skulle vara mycket värt att ha alla protokoll samlade under iChats tak, både under Mac OS X och i iPhone.
Man kan undra varför det inte redan har fixats. MSN ger nog med sig bara priset är rätt.

Javisst. Åtminstone rudimentärt stöd genom libpurple eller liknande hade varit en bra start.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 21:08
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 21:44

Acke, vad vill du ha i iChat för iPhone som du inte har i AIM från App-store?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 22:50

Yes > Yahoo och MSN.

Bevaka tråden