Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Raven6z:

Finns det någon chans att det kommer ett helsvenskt tangentbord i den nya versionen? Känns jobbigt att behöva jailbreaka bara för den enkla funktionen... Sitter verkligen alla som inte skriver engelska och håller in knapparna för att få fram "specialbokstäver"?

Jag gör det, men jag var sedan tidigare van vid numerisk layout enligt standard, så för min del är det en lättnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-10 17:49
Ursprungligen av Raven6z:

Finns det någon chans att det kommer ett helsvenskt tangentbord i den nya versionen? Känns jobbigt att behöva jailbreaka bara för den enkla funktionen... Sitter verkligen alla som inte skriver engelska och håller in knapparna för att få fram "specialbokstäver"?

Rättstavningen fungerar nästintill felfritt, förutom år/är som fungerade i början men nu flippat.

Elller så förlitar man sig bara på iPhones rättstavningsfunktion som fungerar i 99% av fallen (att är blir år är dock väldigt frustrerande).

Körde tidigare en jailbreakad iPhone 2G, men efter att jag tappade bort den i skogen och senare skaffade en 3G så ser jag inte längre någon anledning till det.

Slangord som inte finns ska man inte skriva

Jag skulle vilja kunna radera ett samtal i taget.. Nuvarande lösning med radera alla är värdelös

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 18:22
Ursprungligen av ru4real?:

Jag skulle vilja kunna radera ett samtal i taget.. Nuvarande lösning med radera alla är värdelös

Samma sak med sms!

Ursprungligen av ru4real?:

Jag skulle vilja kunna radera ett samtal i taget.. Nuvarande lösning med radera alla är värdelös

Samma sak med SMS.

Haha, men vafan...

Men SMS går att radera ett i taget eller hur

Ursprungligen av ru4real?:

Men SMS går att radera ett i taget eller hur

Nej, det går inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 23:01

man raderar per user... men inte att man fått ett telmeddelande på svararen och man vill ta bort det så går det inte utan man måste ta bort alla sms från personen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 19:00

macrumors.com säger att 2.2 kommer inom 10 dagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 21:20

Yes!!!!

Yes!!

Låter spännande.

Vågar man någonsin hoppas på copy&Paste.

Eller framförallt snabbare.

Och vad hände med push notification.

Tror inte på Copy & Paste förrän senare. Push notifications... Well, har inte hört något om det från testerna, va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 07:58

Copy n Past kommer inte i det här släppet. Inte Push heller.
Även om det ena inte har med det andra och göra så kan man ju blir lite sur ibland och undra. Varför japanska småbilder och Google Streetview innan Copy n Paste, skicka kontakter, vidarebefodra SMS, MMS, modemkoppling osv.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-12 16:52
Ursprungligen av acke:

Copy n Past kommer inte i det här släppet. Inte Push heller.
Även om det ena inte har med det andra och göra så kan man ju blir lite sur ibland och undra. Varför japanska småbilder och Google Streetview innan Copy n Paste, skicka kontakter, vidarebefodra SMS, MMS, modemkoppling osv.

Jag gissar på att någon med pengar påverkar.

Konkurrens kanske kan få Apple att påskynda vissa saker.

Nokia Tube kan antar jag ses som det första seriösa försöket att bråka med iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 20:45

Man kan ju bara göra utveckar-team så stora innan de blir för stora. Jag tror inte Apple slöar utan att iPhone-teamet är ett litet team som jobbar så snabbt som möjligt.
zappee > Hur menar du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-12 21:31
Ursprungligen av acke:

Man kan ju bara göra utveckar-team så stora innan de blir för stora. Jag tror inte Apple slöar utan att iPhone-teamet är ett litet team som jobbar så snabbt som möjligt.
zappee > Hur menar du?

Att de tjänar mer på att slänga in japanska smaljies och sälja som fasen där än att lägga in copy/paste för anv. som redan har telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 22:42
Ursprungligen av zappee:

Att de tjänar mer på att slänga in japanska smaljies och sälja som fasen där än att lägga in copy/paste för anv. som redan har telefonen.

Fast folk som inte har den kan nog tänka till både en och två när den saknar Copy n paste, MMS och modemfunktionen. Men japanska smajlies är antagligen en väldigt enkel och snabb sak att lägga till med tanke på vad man får för det ja.

Den ska släppas imorgon om jag inte har fel ?

You are the man! Är du vår Deep Throat?

Ursprungligen av Lionhart:

Den ska släppas imorgon om jag inte har fel ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 21:10

På en fredag?
Källa?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

På en fredag?
Källa?

Yes!!

Varför inte?

  • Medlem
  • 2008-11-20 21:10

Fast devteam varnar för installation om man vill vara säker på att kunna göra en upplåsning framöver

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 22:34

Macrumors säger att Spiegel säger i morgon.
Mac Rumors: Apple Mac Rumors and News You Care About

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 07:46

och där var den släppt

Programuppdatering iPhone 2.2

Den här uppdateringen innehåller många buggfixar och förbättringar, bland annat:
• Förbättringar i Kartor
- Google gatuvy
- färdbeskrivningar med lokaltrafik och till fots
- visar nu adressen för en släppt knappnål
- möjlighet att dela platser via e-post
• Förbättringar i Mail
- löst problem som ibland hindrade schemalagd hämtning av e-post
- förbättrad formatering av breda e-brev i HTML
• Förbättrad stabilitet och prestanda i Safari
• Det går nu att hämta Podcaster i iTunes (både över Wi-Fi och mobildatanätverk)
• Färre tappade samtal och avbrutna uppringningar
• Förbättrad ljudkvalitet i Visual Voicemail-meddelanden
• Återgå till din första hemskärm från någon av de andra hemskärmarna genom att trycka på hemknappen
• Möjlighet att aktivera/avaktivera automatisk korrigering i inställningen Tangentbord

Produkter som är kompatibla med den här uppdateringen:
• iPhone
• iPhone 3G

Funktionsbeskrivningar och kompletta instruktioner finns i funktionsguiden för iPhone på adressen:
<http://support.apple.com/sv_SE/manuals/iphone>

För mer information om iPhone, gå till:
<http://www.apple.com/se/iphone/>

För mer supportinformation och felsökning av iPhone, gå till:
<http://www.apple.com/se/support/iphone>

För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till:
<http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale...>

Ursprungligen av zappee:

och där var den släppt

• Förbättrad stabilitet och prestanda i Safari
• Återgå till din första hemskärm från någon av de andra hemskärmarna genom att trycka på hemknappen

Braaa.

Har redan uppdaterat! Vann jag något?

Bevaka tråden