Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-24 11:40
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har rekordet i idiotstavning på iPhone. Min iPhone skriver istället för "pöss" i slutet av mina SMS....

(Håll i er)

"Preckekörv"

"Älskar dig med honey. Preckekörv"

Oj, knappast tändande att skriva "pöss".

Senast redigerat 2008-11-24 12:02
  • Medlem
  • 2008-11-22 12:15

Tjohoo!
Uppdaterade idag och det verkar som buggen som gnällde varje gång som man uppdaterade ett app har försvunnit! (peppar, peppar ta i trä)
Inget felmedelande som säger att app xxx, yyy och zzz har stött på ett problem och inte kan installeras!

  • Medlem
  • 2008-11-25 14:35
Ursprungligen av munakuppi:

Tjohoo!
Uppdaterade idag och det verkar som buggen som gnällde varje gång som man uppdaterade ett app har försvunnit! (peppar, peppar ta i trä)
Inget felmedelande som säger att app xxx, yyy och zzz har stött på ett problem och inte kan installeras!

Äntligen!!! Jag hoppas det håller i sig.

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2008-11-26 00:28

Jag har köpt min iphone i Italien (inte jailbreakad)och kör med TRE, medföljer problem om man installerar 2.2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-26 00:39
Ursprungligen av zlop:

Jag har köpt min iphone i Italien (inte jailbreakad)och kör med TRE, medföljer problem om man installerar 2.2?

Nej, halva idéen med att köpa den olåst är just att den är olåst... Dock rekommenderar jag: Carrier Bundle Generator iPhone FW 2.2 & PwnageTool 2.2 / Quickpwn 2.2 om du har jailbreakat den. Dvs du får en mobil som fungerar precis som Telialurarna. Dvs du slipper den där forwarding call rutan du måste klicka bort om du ska ringa upp till någon. Och samtalen kopplar snabbare fram.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-29 10:56

windowsvariant?

Ursprungligen av 20hz:

Nej, halva idéen med att köpa den olåst är just att den är olåst... Dock rekommenderar jag: Carrier Bundle Generator iPhone FW 2.2 & PwnageTool 2.2 / Quickpwn 2.2 om du har jailbreakat den. Dvs du får en mobil som fungerar precis som Telialurarna. Dvs du slipper den där forwarding call rutan du måste klicka bort om du ska ringa upp till någon. Och samtalen kopplar snabbare fram.

Såvitt jag kan se så finns ovanstående bara för Mac. Något tips om vad man gör om man bara har tillgång till windows?

Måste man ändra parametrar i carrier bundle när man byter simkort? Vitsen för mig att ha en olåst ipHone är att kunna stoppa i olika sim i olika länder. Ingen idé att jailbreaka om enkelheten i användningen försvinner. Fast man bör väl kunna återställa i iTunes om det verkar struligt.


Har en belgisk iPhone som ska vara olåst. Är dock ännu inte helt övertygad om att olåsta lurar från olika länder reagerar likadant på uppgradering till 2.2 och JB. Det vore bra med en särskild tråd för olåsta lurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-29 11:56
Ursprungligen av jonasolof:

Såvitt jag kan se så finns ovanstående bara för Mac. Något tips om vad man gör om man bara har tillgång till windows?

Måste man ändra parametrar i carrier bundle när man byter simkort? Vitsen för mig att ha en olåst ipHone är att kunna stoppa i olika sim i olika länder. Ingen idé att jailbreaka om enkelheten i användningen försvinner. Fast man bör väl kunna återställa i iTunes om det verkar struligt.


Har en belgisk iPhone som ska vara olåst. Är dock ännu inte helt övertygad om att olåsta lurar från olika länder reagerar likadant på uppgradering till 2.2 och JB. Det vore bra med en särskild tråd för olåsta lurar.

iPhonen är ju olåst, det handlar bara om att du inte kan ställa in vilket voicemailnummer du har osv och detta gör att jag fixade detta och nu fungerar iphonen perfekt. Detta kommer dessutom lösa sig nu när resten av alla operatörer får luren, nu när det nu blir.

Detta fungerar på en pc också. Så länge du inte måste in i sakerna och ändra i efterhand så är det bara göra precis som på macen och använda putty istället för terminalen och ex filezilla ftp istället för ex transmit.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-29 21:44
Ursprungligen av 20hz:

iPhonen är ju olåst, det handlar bara om att du inte kan ställa in vilket voicemailnummer du har osv och detta gör att jag fixade detta och nu fungerar iphonen perfekt. Detta kommer dessutom lösa sig nu när resten av alla operatörer får luren, nu när det nu blir.

Detta fungerar på en pc också. Så länge du inte måste in i sakerna och ändra i efterhand så är det bara göra precis som på macen och använda putty istället för terminalen och ex filezilla ftp istället för ex transmit.

OK så putty är en SSH klint för windows men hur jag utan att ha använt ssh veta vad fizella ftp är och vad det gör. Vad gäller själva carrier bundle fick jag förklaringen här:

:: Elimina el Desvio de llamada Activado en 2.0 :: : planeta iphone, todo sobre el iPhone, el telefono movil de Apple y Movistar

Nu finns nya version av PwnageTool och QuickPwn. Läs noga hela texten för att veta vad som gäller för just din telefon:
blog.iphone-dev.org | The man from DelMonte - He say Yes!

Har man en iPhone 2G och vill låsa upp 2.2 är det dock en väldigt enkel historia:

Locked iPhone 2G (1st Generation)

Restore your iPhone 2G with iTunes then run QuickPwn to do the magic, ‘nuff said.

I slutet av artikeln finns länkar för att ladda ner QuickPwn.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-23 02:11

Hmm. Har bara haft min iPhone i några få månader och har därför bara upplevt 1(2?) uppdateringar. Detta blir min första när jag kör jailbreakad lur.

I alla fall, folk snackar om att aktiveringen försvinner när man uppdaterar till 2.2, är det här något man behöver oroa sig för vid uppdatering om man har en italiensk upplåst telefon som är quickpwnad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-23 11:50
Ursprungligen av pherlo:

Hmm. Har bara haft min iPhone i några få månader och har därför bara upplevt 1(2?) uppdateringar. Detta blir min första när jag kör jailbreakad lur.

I alla fall, folk snackar om att aktiveringen försvinner när man uppdaterar till 2.2, är det här något man behöver oroa sig för vid uppdatering om man har en italiensk upplåst telefon som är quickpwnad?

Nope... har själv kört en uppdatering i Itunes till 2.2 självklart försvann Cyndia och Installer plus alla "deras" program MEN luren upplevs fan 100gånger snabbare nu... Skall trycka in Cyndia och Installer när jag kommer hem efter jobbet och hoppas på att den är lika snabb fortfarande... tycker att det är massa skit som "installeras" med installer och Cyndia men men det är en annan femma och en annan tråd hehehehe

Jag håller med, gjorde först en uppdatering till 2.2 och iPhonen var mycket rappare. Faktiskt så mycket rappare att jag ångrade att jag inte gjorde en "benchmarking" före och efter.

Sedan så gjorde jag en ny JB när quickpwn kom. Luren är fortfarande snabb men... att slå på den verkar ta mycket längre tid med en JB-lur än med en ren lur.

Jag tycker min iPod touch blivit snabbare osv sen jag uppdaterade till 2.2. Men det har hänt något med coverflow. Det fungerar inte som det ska, en del omslag dyker bara upp på ett fult sätt som de inte gjorde innan och ett omslag är svart. Är det någon annan som har samma problem? Och så undrar jag om "street view" bara är till iPhone?

Mvh

Ursprungligen av Lavaaktiga:

Och så undrar jag om "street view" bara är till iPhone?

Ja, den funktionen är bara för iPhone.

  • Medlem
  • 2008-11-23 14:54

Flyttar ett inlägg om trådens placering hit:
http://www.99.se/feedback/255304-varf-r-ligger-somligt-i-nyhetstips.html

Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-23 18:07

Formateringen av svenska telefonnummer är bra nu, telefonen tycks nu känna till "alla" svenska riktnummer så att skiljestrecket alltid hamnar på rätt ställe (08-xxx, 031-xxx, 0611-xxx etc). Tror inte att det fungerade lika bra i 2.1, men jag kan förstås ha fel (det har tydligen hänt!).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 19:12

Ser bra ut i kontaktlistan också.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 21:48

AAC+ ska vara fixat också!

Lazyweb: När man klickar på Home-knappen tas man till första sidan om man är inne på någon annan sida på skärmen (i startläge alltså). Är det nytt för 2.2? Hade inte sett det förut.

Det är nytt ja. Egentligen en fullkomligt onödig funktion, men what the hell.

Ursprungligen av henkebarn:

Det är nytt ja. Egentligen en fullkomligt onödig funktion, men what the hell.

Jo, inte viktigast i världen. Men jag kan tänka mig ett scenario där någon samlat på sig så många program att det tar en stund att växla alla sidor för att komma tillbaka till förstasidan. Så för vissa kan det nog spara lite tid.

En vinkel jag inte sett det ur. Så ja, den är användbar

  • Medlem
  • 2008-11-24 12:16

Jag köpte min iPhone 3G i Usa med ett såndat här extra kort på Simsläden och sen har jag då TRE som leverantör här och allt har då gått som tåget tills jag av ren slarvighet installerade 2.2 inatt utan att veta konsekvenserna. Nu har jag "Ingen service" och är då följaktligen lätt handikappad. Någon som guida mig rätt så jag jag får tillbaka täckningen.

MYCKET tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 13:46

StUka

Ursprungligen av stUka:

Jag köpte min iPhone 3G i Usa med ett såndat här extra kort på Simsläden och sen har jag då TRE som leverantör här och allt har då gått som tåget tills jag av ren slarvighet installerade 2.2 inatt utan att veta konsekvenserna. Nu har jag "Ingen service" och är då följaktligen lätt handikappad. Någon som guida mig rätt så jag jag får tillbaka täckningen.

MYCKET tacksam för hjälp.

Har precis samma problem - hojta om du får fram ngn lösning så gör jag detsamma!
Lycka till.

Ursprungligen av Sebbax:

Har precis samma problem - hojta om du får fram ngn lösning så gör jag detsamma!
Lycka till.

samma sak här.. kan man installera in 2.1 om man kört in 2.2....???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 22:22
Ursprungligen av olovbag:

samma sak här.. kan man installera in 2.1 om man kört in 2.2....???

Nix,, man är helt smoked tillsvidare,, hoppas att det dyker upp en lösning snart. Just nu så agerar min iPhone iPod vilket känns lite segt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 20:45
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 20:48

Här brukar de sammanfatta bra också:
iPhone OS version history - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2008-11-26 01:31

Tack för svaret.

Det är som sagt en olåst lur från italien och den är inte jailbreakad.
Men jag har det där problemet med vidarekoppling av samtal och det tar tid att ringa upp på den. Men till saken tillhör att jag hade samma problem på tidigare telefoner(från tre). Varför är det så?

Bevaka tråden