Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bolle:

Aktiveringen försvinner bara om man gör en restore, men om man gör en update så ska det fungera (det fungerade iaf för mig)

Helt rätt. Jag kan nästa svära på att Dev Team först påstod att aktiveringen försvinner vid uppdatering, men det kan också varit jag som inte läste deras postning ordentligt.

Att aktiveringen överlever uppdatering men inte återställning låter egentligen rimligare för det var precis så det var från 2.0->2.1.

Däremot kan det ändå vara bra att vänta på att verktygen uppdateras, för om man behöver göra en återställning (eller gör det av misstag) så får man problem och behöver nedgradera (vilket enligt rapporter på nätet ska gå att göra på iPhone 2G).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 01:28
Ursprungligen av 20hz:

Ingen har skivit om detta i den här tråden om 2.2an och cyndia. Kan vara bra för folk som hackat sin gamla lur att kanske veta om detta?

Självklart skall det informeras om ev. problem med upgraderingar & hackade iPhones!!

Andemeningen i min kommentar var just att hackade telefoner, Installer & Cydia brukar strula i och med att Apple uppgraderar…

Således, "har vi hört den förut…;)

- Torkel
( …med ohackad 3G )

tog mig 10 min

stabilt har det ju blivit, men det var inte värt all väntan.

Någon som listat ut hur man får street wiev att funka ? Urhmmm

Ursprungligen av Lionhart:

Någon som listat ut hur man får street wiev att funka ? Urhmmm

Funkar i dessa städer och gator:
Google Street View - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av Patrik D:

Funkar i dessa städer och gator:
Google Street View - Wikipedia, the free encyclopedia

Funkar inte I sverige va ?

Ursprungligen av Lionhart:

Funkar inte I sverige va ?

Men har du gått in på på sidan som jag länkade till ens? Där ser du ju vart det funkar någonstans.

Frankrike, Italien och Spanien (i Europa).

Ursprungligen av Patrik D:

Men har du gått in på på sidan som jag länkade till ens? Där ser du ju vart det funkar någonstans.

Frankrike, Italien och Spanien (i Europa).

Därför jag frågade, Ville dubbel kolla.

Kan inte hitta Sverige

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 22:37
Ursprungligen av Patrik D:

Funkar i dessa städer och gator:
Google Street View - Wikipedia, the free encyclopedia

Observera att Street View fungerar om du går in på Kartor och väljer några av ovanstående städer. Vill bara förtydliga att det även fungerar fastän det inte finns stöd för Sverige än.

YouTube - iphone 2.2 overview

Gå in där och hör vad han säger.

spola fram till 2:10

Så här skriver Apple om Emoji:
"Not all customers can create and view Emoji. Emoji can only be sent from an iPhone running OS 2.2 with a SoftBank email account and a SoftBank SIM. Viewing Emoji on an iPhone requires iPhone OS 2.2 or later and a SoftBank SIM. Emoji cannot be sent from an iPhone running OS 2.1 or earlier."

iPhone: Mail or SMS messages may include special characters if sent from Japan

Ursprungligen av Patrik D:

Så här skriver Apple om Emoji:
"Not all customers can create and view Emoji. Emoji can only be sent from an iPhone running OS 2.2 with a SoftBank email account and a SoftBank SIM. Viewing Emoji on an iPhone requires iPhone OS 2.2 or later and a SoftBank SIM. Emoji cannot be sent from an iPhone running OS 2.1 or earlier."

iPhone: Mail or SMS messages may include special characters if sent from Japan

Aight...

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-11-21 16:24

skönt att ar blir är och inte år, men nu blir ta = tä och va = vä...
smart appel eller smärt äppel män känske skä säga

Ursprungligen av thor:

skönt att ar blir är och inte år, men nu blir ta = tä och va = vä...
smart appel eller smärt äppel män känske skä säga

blä

Ursprungligen av thor:

skönt att ar blir är och inte år, men nu blir ta = tä och va = vä...
smart appel eller smärt äppel män känske skä säga

Det problemet hade jag i 2.1 också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 18:04

Transit fungerar bara i USA antar jag?

Går det att använda hotmail nu I appen mail ? testade men gick inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 18:43
Ursprungligen av Lionhart:

Går det att använda hotmail nu I appen mail ? testade men gick inte.

Det finns apps för detta och om det inte står att de infört det och det inte fungerade så fungerar det nog inte?

har jailbreakat min så jag väntar med att köra min update, men för dom som gjort det frågar jag: Hur känns menyerna osv? Är dom snabbare av sig eller? Någon skillnad på just den aspekten, den där delayen som fanns när man klickade runt i menyerna i iphonen som INTE fanns lika tydlig på 1.1.4 men som kom mer i på 2.1 versionen.

Tacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 18:47
Ursprungligen av andrezinho:

har jailbreakat min så jag väntar med att köra min update, men för dom som gjort det frågar jag: Hur känns menyerna osv? Är dom snabbare av sig eller? Någon skillnad på just den aspekten, den där delayen som fanns när man klickade runt i menyerna i iphonen som INTE fanns lika tydlig på 1.1.4 men som kom mer i på 2.1 versionen.

Tacksam för svar

Tycker det ligger på ungefär samma som i 2.1, dock betyder inte det att de är långsamma.

ok för att ha förstått allt detta rätt

en iPhone 2g 2.1 (upplåst med pwnage) kan alltså uppdateras på iTunes genom att bara trycka på "update" knappen? (jailbreak försvinner)

Rätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-22 01:36
Ursprungligen av weei_85:

ok för att ha förstått allt detta rätt

en iPhone 2g 2.1 (upplåst med pwnage) kan alltså uppdateras på iTunes genom att bara trycka på "update" knappen? (jailbreak försvinner)

Rätt?

Självklart försvinner jailbreaken...

Ursprungligen av zappee:

Självklart försvinner jailbreaken...

men den uppdateras till 2.2 utan problem?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-22 11:56
Ursprungligen av weei_85:

men den uppdateras till 2.2 utan problem?

Inga problem så länge du inte behöver göra en restore.

Ursprungligen av weei_85:

ok för att ha förstått allt detta rätt

en iPhone 2g 2.1 (upplåst med pwnage) kan alltså uppdateras på iTunes genom att bara trycka på "update" knappen? (jailbreak försvinner)

Rätt?

iphone-dev.org säger att:

Some facts -

  • The 2.2 firmware for 3G contains a baseband update for the 3G iPhone

  • The 2.2 firmware for 2G (1st gen iPhones) doesn’t contain a baseband update and the baseband is still at 04.05.04

  • We believe that our Pwnage technique (and therefore the Jailbreak) isn’t affected, but PwnageTool and QuickPwndo not support this release as yet, so DO NOTinstall 2.2 using iTunesas you will lose your jailbreak

  • If you apply this update and you previously relied on PwnageTool or QuickPwn to activate your phone, it may become temporarilydeactivated and unusable(until we release the new version of PwnageTool or QuickPwn).

  • PwnageTool and QuickPwn updates will be released assoon as possible that will allow a safe update path to 2.2 the release of these updates is inevitable but not imminent, we are creating the modifications right now and we need to put the new software through the usual testing process.

  • If you apply this update and you have third-party (non AppStore) applications that you rely on they will stop working.

  • 2G (1st gen) iPhone users who cannot wait for the new PwnageTool or QuickPwn can safely “Update” to 2.2 using iTunes, this will preserve the existing activation. However “restoring” to 2.2 using iTunes will return the iPhone to the unactivated state. If you are in any doubt just wait.NB: This works for 2G ONLY.

  • The use of SIM-Proxies (small circuit boards/chips that sit underneath the SIM card) to provide GSM/UMTS service on your locked iPhone 3G is a method that we have alwaysadvised against. Early reports suggest that the 2.2 update disables the functionality of these devices. The techniques used were always unreliable and we are surprised that they have lasted this long.

  • We arenotworking on the 2nd generation iPod touch at the moment, so we cannot comment on what the the 2.2 software update may do to this specific model

So, as always, if you are in any doubt whatsoever please delay the install of this firmware on any of your devices until we have investigated the release in more detail. Watch this space

Ursprungligen av RockyMontana:

iphone-dev.org säger att:

Some facts -

  • We believe that our Pwnage technique (and therefore the Jailbreak) isn’t affected, but PwnageTool and QuickPwndo not support this release as yet, so DO NOTinstall 2.2 using iTunesas you will lose your jailbreak

  • If you apply this update and you previously relied on PwnageTool or QuickPwn to activate your phone, it may become temporarilydeactivated and unusable(until we release the new version of PwnageTool or QuickPwn).

So, as always, if you are in any doubt whatsoever please delay the install of this firmware on any of your devices until we have investigated the release in more detail. Watch this space

Det skrevs en bit upp på samma sida.

Jag har rekordet i idiotstavning på iPhone. Min iPhone skriver istället för "pöss" i slutet av mina SMS....

(Håll i er)

"Preckekörv"

"Älskar dig med honey. Preckekörv"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 01:16

Bara jag som har problem med att gamla apps som man köpt på appstore, och som kräver att man har telefonen i landscape inte funkar? Mina apps ställer sig på högkant i landscape och säger åt mig att tilta telefonen åt vänster. Nothing happens... Störande!

Bevaka tråden