Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av basic:

skak skak skak skak . . . . (bara jag som skakar av upphetsning . . . . ni vet ungefär som när man ska ha sex första gången )

Ja, det har man ju haft så många gånger...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-03 20:19

nä sex första gången har man bara en gång, annars har du gjort fel.

Ursprungligen av basic:

skak skak skak skak . . . . (bara jag som skakar av upphetsning . . . . ni vet ungefär som när man ska ha sex första gången )

... och med lite tur kanske du inte behöver betala så mycket mer än vad det kostade den där första gången

nån som tror på en mac mini? jag tycker det vore trevligare att ha separat skärm...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-04 19:06
Ursprungligen av oskarrr:

... och med lite tur kanske du inte behöver betala så mycket mer än vad det kostade den där första gången

HAha . . nä man kan ju alltid hoppas

det var det jag menade

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 22:22

du har gjort fel?

Tror att nya iMacen kommer att vara ganska lik denna, fast vit: http://www.gateway.com/programs/profile6/

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-04 09:18

ha ha ha . . . fy f*n vad ful den var. Såg ut som en från Transformers som fastnat mitt i sin omvandling

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-08-04 09:36
Ursprungligen av Leftrustle:

Tror att nya iMacen kommer att vara ganska lik denna, fast vit: http://www.gateway.com/programs/profile6/

Trodde den var ett skämt först, men den går ju att köpa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-04 12:19
Ursprungligen av Leftrustle:

Tror att nya iMacen kommer att vara ganska lik denna, fast vit: http://www.gateway.com/programs/profile6/

Hahah, helt fantastiskt! Vilken parodi på allt vad Windowze-PeZe heter! Lika roligt som att SAAB lanserar en 4WD-bil 26 år efter Audi!

  • Oregistrerad
  • 2007-08-05 22:00
Ursprungligen av Leftrustle:

Tror att nya iMacen kommer att vara ganska lik denna, fast vit: http://www.gateway.com/programs/profile6/

Hahahahaha, fy helvete vad ful. "The innovative design of the Gateway Profile 6 houses the display and the computer components in one efficient package." Mmm, väldigt innovativt.

Jonathan Ive borde göra dem en tjänst och rita ihop något på en kvart. Värre kan det inte bli.

Ja inte var den vacker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-04 12:29

Hehe,, kändes som att man hamnade 10 bakåt i tiden..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-04 15:00

Ser ut som en polaroidkamera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 00:15

Steve kommer alltså att närvara, nu är det bekräftat.

"Although already expected by many, The Wall Street Journal confirms that Steve Jobs will specifically be at the Apple event on Tuesday, August 7th. The Apple event is described to be a Mac-focused event with many expectations of a new iMac revision."

http://www.macrumors.com/2007/08/03/steve-jobs-to-be-at-media-event/

Ha!

Jag ska byta till mac snart och har under tiden jag gluttat runt märkt att det finns en sak som apple inte gillar. Det är att alla väntar... väntar på ny imac.... leopard osv...

Och om skolan börjar snart och det är en viktig marknad så borde rimligtvis det vara bra att få fart på det, så folk slutar vänta och kanske hittar något annat? Nu tror jag macmänniskor är de mest märkestrogna som finns... nästan men ändå. Pengar i fickan är inte pengar hos apple

Så vad gissar jag då på.

Jo nya produkter och kanske lite ilife. Men jag tror att man köper dator nu och får fri uppgradering till leopard när den kommer, för att få alla som väntar leopard att komma till skott Att inte göra det är nästan korkat

Gissar jag bra? Jag är nybörjare, men jag har en ipod

Gissar på en ny iPod-nano med wifi/bluetooth samt en speedad mac mini/ mac nano utan intern HD. Eller så är det bara dax för datum för lansering av iPhone runt om i världen.

Vore ju inte helt fel med nya grafikkort till MP.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-05 03:34

Oj oj oj... ny imac beställs på tisdag då med andra ord någon mer än jag som hoppas på blue-ray och hd-dvd???

Ursprungligen av Csoft:

Oj oj oj... ny imac beställs på tisdag då med andra ord någon mer än jag som hoppas på blue-ray och hd-dvd???

http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/product/details/0,,2076_310069963_457317447,00.html
Pioneer har just släppt den, kanske kan leta sig in till nått, men jag betvivlar det.

Kanske som tillval på MacPro, vore väll på tiden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 03:37

Jag hoppas på Blu-Ray i nya iMacs, nya iLife + iWork och kanske Mac Mini som "one more thing".

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-05 12:34
Ursprungligen av boris91:

kanske Mac Mini som "one more thing".

Kommer bli väldigt intressant att se om man får några hints om vad som kommer hända i framtiden i och med integrationen mellan dator och vardagsrum. Känns som om AppleTV måste bli mer dator och innehålla optisk enhet i framtiden, vilket nästan gör den till en Mac Mini. Dessutom håller ju Macbook på att bli datorn som gör att PC-folk vågar switcha till mac, en uppgift som Mac Mini tidigare haft. Mac Mini har dessutom blivit väldigt dyr om man räknar in en ny skärm i priset.

  • Medlem
  • 2007-08-05 12:08

Eftersom alla gissar så gör jag väl det också. Tror på ett ny iMac, motsvarande prestanda som MBP fast med en 3.5-tums disk och möjlighet att välja 8500M GT eller 8600M GT . Kanske också möjlighet att välja till Blue-Ray som tillval. Vi har ju sett tangentbordet så den övra iMacen kommer at vara i samma stil, vitt och borstad aluminium och tunn såklart. Tror inte att 17-tummaren är kvar men man vet ju aldrig.
Tror inte på några större revolutioner vad gäller hårdvara, tyvärr. Men visst vore det skönt med en QuadCore i, det skulle kännas framtidssäkert. Sedan finns det ju önskedrömmar men detta förefaller vara realtistiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-05 13:16

Kan vi möjligen få se en ny Cinema Display 23"? Min 20" känns för liten nu. Har ögonen på en beg 23". Med den kommer HD också.

Best buy och andra amerikanska kedjor har slut på tangentbord, och kommer inte få in nya förrän senare i veckan. Bara så ni vet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 16:03
Ursprungligen av Leftrustle:

Best buy och andra amerikanska kedjor har slut på tangentbord, och kommer inte få in nya förrän senare i veckan. Bara så ni vet.

Perfekt! Ytterligare bevis på att det blir nya tangentbord på tisadg.. men tydligen inga nya möss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 17:21

Återigen så har Apple sagt att det bara ska handla om Mac, och inte om varken iPhone eller iPod.
Jag tror att Blue-Ray-spelare kommer till Mac Pro vid nästa revision, inte på tisdag.

Någon som hört något om denna kommer att gå att följa på macrumorslive.com eller liknande? Eller om det kommer att komma en video-ström?

Ursprungligen av staed:

Eller om det kommer att komma en video-ström?

Kommer nog upp i efterhand. Men jag tänker inte vaka den här gången

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 17:47

Om Steve är med och presenterar tror jag att det blir video.

Skönt med lite Apple-stimula innan man drar igång höstens arbete på allvar. Sommaren har varit ömsom regnig, ömsom mindre solig men idag lyser solen starkare vilket enbart kan tyda på en fruktsam tisdag.

Bevaka tråden