Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Suget tog överhand, besökte lokala Mac-handlaren och införskaffade minstingen i MacBookPro familjen (matt skärm), och den har varit igång i ca 20 minuter och jag är redan helt fast. Btw, min första Mac.. Vilken skön maskin.. sitter i gassande sol och skriver, absolut inga problem med att se skärmen fastän solen ligger rakt på.

Ska titta igenom lite trådar om switcheriet.

Ursprungligen av Martensson:

Suget tog överhand, besökte lokala Mac-handlaren och införskaffade minstingen i MacBookPro familjen (matt skärm), och den har varit igång i ca 20 minuter och jag är redan helt fast. Btw, min första Mac.. Vilken skön maskin.. sitter i gassande sol och skriver, absolut inga problem med att se skärmen fastän solen ligger rakt på.

Ska titta igenom lite trådar om switcheriet.

Härligt! Jag klarar inte av att vänta längre, får nästa flyga ner till shanghai o hämta min

Till vänster: nya LED
Till höger: min 1 år gamla Core 1 Duo

http://www.christofer.info/led_vs_lcd2.jpg
http://www.christofer.info/led_vs_lcd.jpg

Bilden är väsentligt mycket ljusstarkare på nya LED.
(Notera att LED skärmen är överexponerad eftersom kameran mätt inställningarna på den högra skärmen. Ville bara visa hur pass mycket starkare bilden är. Bilden är verkligen kanon på nya skärmarna.)

Tack till Christofer för hosting av bilderna

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-10 13:55

Tack för fotona! Upplever du ljuset som jämnt också?

På min maskin är de jämt fördelat. Ett litet "pixelfel" om de nu fortfarande kallas så på LED skärmar, nere i vänstra hörnet bara men i övrigt så är det min nya favorit.

Jag blir inte riktigt klok på Apples leveranstider. Väljer man 160Gb 7200rpm hårddisk på nån av 15" hopppar lev.tiden iväg till 4-6 veckor. Övriga diskar ger 5 dagar. Väljer man den snabbare disken på 17"aren blir lev.tiden 4 dagar...

Det är väl egentligen inte så konstigt om efterfrågan är på just de modellerna men vad som brukar hända är att bara någon dag senare är lev.tiden nere på 5 dagar och beställer man då får man datorn före de som beställt när det var 4-g veckor... Så var det när jag köpte min MacBook Pro för över ett år sedan. Då rekommenderade Applestore mig att annullera gamla ordern och lägga en ny.

Därför undrar jag om det är någon som beställt en 15" med den snabbare hårddisken och isf vilken leveranstid ni fått?

Sitter med en 2,5 år gammal iBook 12", utslitet batteri och med 7UP under tangentbordet. Min 4 årige son råkade spilla ut sin läsk vid ett obevakat ögonblick. 5 st tangenter är trasiga. Hjälpte inte med en första rengöring, men ska försöka fixa det senare

Jag beställde en 15,4" MBP från Apple Store i lördags. 2,2 Ghz, 160 hd, matt skärm
Det ska bli så härligt med en ny dator. Bara scrollfunktionen blir ett rejält lyft

Jag ska vårda den här nya ägodelen ömt, grabben kan få snegla lite på den, men inte mer. Tycker att han har det bra ändå, inte alla 4 åringar som är datorägare - dessutom är det en Mac

Ursprungligen av Ingela P:

Jag beställde en 15,4" MBP från Apple Store i lördags. 2,2 Ghz, 160 hd, matt skärm
Det ska bli så härligt med en ny dator. Bara scrollfunktionen blir ett rejält lyft

Låter som en rikigt härlig uppgradering. Scrollfunktionen på styrplattan är nog det bästa som hänt hårdvarumässigt på senare år, jag blir så frustrerad när jag använder någon av mina gamla iBook-modeller (en har tjejen och en har pappa) och jag försöker och försöker scrolla med två fingrar men inget händer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:33
Ursprungligen av Ingela P:

Sitter med en 2,5 år gammal iBook 12", utslitet batteri och med 7UP under tangentbordet. Min 4 årige son råkade spilla ut sin läsk vid ett obevakat ögonblick. 5 st tangenter är trasiga. Hjälpte inte med en första rengöring, men ska försöka fixa det senare

Jag beställde en 15,4" MBP från Apple Store i lördags. 2,2 Ghz, 160 hd, matt skärm
Det ska bli så härligt med en ny dator. Bara scrollfunktionen blir ett rejält lyft

Jag ska vårda den här nya ägodelen ömt, grabben kan få snegla lite på den, men inte mer. Tycker att han har det bra ändå, inte alla 4 åringar som är datorägare - dessutom är det en Mac

En 4-åring ska inte dricka läsk!

Ska också beställa en liknande MBP i veckan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-12 15:43
Ursprungligen av Ingela P:

Sitter med en 2,5 år gammal iBook 12", utslitet batteri och med 7UP under tangentbordet. Min 4 årige son råkade spilla ut sin läsk vid ett obevakat ögonblick. 5 st tangenter är trasiga. Hjälpte inte med en första rengöring, men ska försöka fixa det senare

Jag beställde en 15,4" MBP från Apple Store i lördags. 2,2 Ghz, 160 hd, matt skärm
Det ska bli så härligt med en ny dator. Bara scrollfunktionen blir ett rejält lyft

Jag ska vårda den här nya ägodelen ömt, grabben kan få snegla lite på den, men inte mer. Tycker att han har det bra ändå, inte alla 4 åringar som är datorägare - dessutom är det en Mac

Ge grabben din iBook! Min brorson (3) fick min gamla Mac (mest för att retas med min PC nörd till bror)! =D

Ursprungligen av bossep:

Ge grabben din iBook! Min brorson (3) fick min gamla Mac (mest för att retas med min PC nörd till bror)! =D

Det har jag redan gjort, jag lånar den bara av honom tills min nya MBP kommer

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 12:10

Min ska komma den 15nde enligt Applestore, men den är ju inte så exakt. Och med min otur så kommer den väl först efter helgen.. Men funkar inte den där apetracker nåt mer? Finns det nån annan?

vad köper/har ni för sleeves/väskor till booksarna?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-11 15:17
Ursprungligen av gabriela:

vad köper/har ni för sleeves/väskor till booksarna?

För min del blir det en TekIWear eXecutive army:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=9469E1BF&nplm=TM175

Tycker den är jefligt snygg!

Ursprungligen av Kekkster:

För min del blir det en TekIWear eXecutive army:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=9469E1BF&nplm=TM175

Tycker den är jefligt snygg!

camo är ett måste. dock enbart för 17" ? sucks! jag vill juhe ha till 15. kanske ebay kan erbjuda nått.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-12 16:30
Ursprungligen av gabriela:

vad köper/har ni för sleeves/väskor till booksarna?

Tucano 2nd Guaina MBP15 Brown @ 295 SEK (ex.moms tror jag).
Från Macoteket. Har haft en tucano till min PB, funkat bra.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-11 17:10

Det märkliga är att jag hittade den under väskor för 15,4"!

Ursprungligen av Kekkster:

Det märkliga är att jag hittade den under väskor för 15,4"!

Väskan står som både för 15 och 17 på deras hemsida....gillar väskan berätta gärna hur du tycker den är och hur den skulle fungera för en 15.4" mbp

Passar

* 17-tums MacBook Pro
* 17-tums PowerBook

Klart 15 går i men den ska väl sitta perfekt! men vad vet jag =/

Beställt mig en MBP 15,4" 2.2 160 glossy. Ska komma den 22 juni

Nu har även jag beställt en 2,2Ghz med 160GB 5400rpm hårddisk. Förväntas att skickas 14/6 och levereras 28/6. Inget är som väntans tider....

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-06-12 13:55

2.4Ghz, 2gig ram, 160 5400rpm, 15.4 matt... "In transit" Kommer den 20e...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-12 15:59

Var och hämtade min nya Macbook Pro på lunchen. Det har varit en låååång eftermiddag på jobbet. Vill hem och packa upp den!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-12 17:24

Jag beställde den billiga varianten i standardkonfiguration med glossyskärm i söndags. Efter att ha sparat och suktat efter en Macbook i ett år blev den här uppgraderingen, i kombination med annonseringen av Starcraft 2, för mycket. Varför nöja sig med mindre? Dock undrar jag över leveranstiderna, den ska skickas den 14e, men beräknas inte vara framme förrän 25-26 juni. Är det någon som har erfarenhet av leveranstiderna till Stockholm? Jag hoppas självklart att det ska vara en liten överskattning. Men den som väntar på något gott, å andra sidan...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-12 20:18

Fan.. På sidan för beställningsstatus har det inte stått leveransdatum på hela dan, bara det här:

"Ej skickad ännu

Beräknad avsändning: 12 Jun, 2007
Beräknad leverans:"

Dom skulle ha skickats idag men inte gått iväg ännu. Nån som vet om det bara är Apples system som är segt på att uppdatera sidan eller brukar det vara förseningar? Beställde den 5:e.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-12 20:37
Ursprungligen av Kekkster:

Fan.. På sidan för beställningsstatus har det inte stått leveransdatum på hela dan, bara det här:

"Ej skickad ännu

Beräknad avsändning: 12 Jun, 2007
Beräknad leverans:"

Dom skulle ha skickats idag men inte gått iväg ännu. Nån som vet om det bara är Apples system som är segt på att uppdatera sidan eller brukar det vara förseningar? Beställde den 5:e.

Har med tidskillnad att göra tror jag. Kolla i morgon får du se.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-12 20:40

Men leveranssätt är "Merge In Transit NL". Som jag förstått det så är grejerna i Nederländerna nu..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-12 21:00
Ursprungligen av Kekkster:

Men leveranssätt är "Merge In Transit NL". Som jag förstått det så är grejerna i Nederländerna nu..

Jag vet inte ens varifrån dom skickas, men det stod likadant för mig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-12 21:53

Kina.

Går via Holland. Oj som fan, har fått mitt leveransdatum framflyttat från 18-19 till 15:e som är nu på fredag!! Beställde GIVETVIS samma dag den släpptes!

MBP 15/2.2 CTO (matt, 160GB HD)

Shipped to : UMEÅ, SE 08 Jun 2007
Estimated Delivery Date: 15 Jun 2007 (Subject to change)

Bevaka tråden