Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-17 13:14

Nu har jag också tagit steget och beställt en MBP. Det blev 15"-arn med 2,2GHz. Ska använda datorn som studiedator, jobbdator och hemdator Stackaren har många år av slaveri framför sig

Beställde min första mac i fredags, en 2.4ghz med 15" och matt skärm. Får den mellan 2 aug och 8 aug. Detta är min första mac och har knappt använt mac innan så detta ska bli väldigt intressant. Men det känns som att jag inte kan bli annat än nöjd, hoppas bara att man kan få Leopard billigt sen när det kommer ut..

  • Medlem
  • 2007-07-17 22:03

Beställde en macbook pro 2,4, 160gb 7200rpm och 17" hi-res skärm den 7:e via en macbutik (janssondata), när bör jag förvänta mig leverans som det sett ut sedan dess?

Dom sa 1-2 veckor när jag beställde.

Fick en mycket trevlig överaskning idag. Tnt som leverera skulle inte ha kommit förens den 8:de nästa månad men jag fick den idag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-18 15:24

Tycker det är överraskande många som beställt den dyrare 15"-modellen. Själv tycker jag att prisskillnaden på de två 15":arna är omotiverat stor.

Ursprungligen av Vaiden:

Tycker det är överraskande många som beställt den dyrare 15"-modellen. Själv tycker jag att prisskillnaden på de två 15":arna är omotiverat stor.

Jo, du är inte ensam, kolla den här diskussionen: 128 eller 256 MB grafikminne i nya MacBook Pro - värt kostnaden?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-18 15:51
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, du är inte ensam, kolla den här diskussionen: 128 eller 256 MB grafikminne i nya MacBook Pro - värt kostnaden?

Oj oj, som det har diskuterats Har läst in mig på ämnet ordentligt, slutsatsen bekräftar det första intrycket - prishoppet är för stort, jag är verkligen ingen gamer.

Edit: Stavfel

nu har jag fått min också

Beställde min den 6 Juli, Macoteket gissade att den skulle levereras mellan slutet på Juli och början på Augusti, det har ju gått 15 dagar nu så jag börjar längta lite!

Vad tror ni, när kan den tänkas komma?
2,2GHz Glossy, annars helt standard!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-21 13:30

Jag beställde samma dag, samma spec men med 160Gb disk och den kommer att bli försenad till början av augusti fick jag besked om häromdagen. Beror tydligen på brist på glossyskärmar

Ursprungligen av Coyote:

Jag beställde samma dag, samma spec men med 160Gb disk och den kommer att bli försenad till början av augusti fick jag besked om häromdagen. Beror tydligen på brist på glossyskärmar

Valde du 7200rpm's HD?
Isåfall kan nog det vara den främsta anledningen till förseningen..

Ååh, jag vill ha min MBP nu!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-07-21 21:53

Min kom i veckan - första intrycket är underbart. När kvällen kom och tangentbordet tändes fick jag rysningar... larvigt: javisst!

(Beställde 27 juni!)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-22 00:02

Jag har en liten fråga till er som fått era.
Jag har idag en ibook och trivs väldigt bra med det tangentbordet.
Klämde lite på en macbook pro för några dagar sedan o tyckte det kändes plastigare o sämre.

Vad tycker ni?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-22 13:42

Nej, det gjorde jag inte. Så här skrev dom till min handlare: "There is a severe delay in building this configuration, so it will be end July before we can ship from China"

Jag tror inte det betyder leveransproblem på hårddiskar, troligen är det skärmarna.

Jag fick första leveransbesked byggs 16/7, hos mig 23/7 men det försenas alltså tydligen.

Ursprungligen av Coyote:

Nej, det gjorde jag inte. Så här skrev dom till min handlare: "There is a severe delay in building this configuration, so it will be end July before we can ship from China"

Jag tror inte det betyder leveransproblem på hårddiskar, troligen är det skärmarna.

Jag fick första leveransbesked byggs 16/7, hos mig 23/7 men det försenas alltså tydligen.

Ok, skumt!
Men lova att inte bli ledsen nu, men jag ringde just Macoteket, där jag beställde ifrån, de hade fått ett mail av Apple där det stod min dator hade skickats och att den skulle ha kommit under torsdagen förra veckan.. Killen jag pratade med sa att de inte alltid är exakta med leveranstiderna.. Jag antar att datorn kanske fastnade på nåt postkontor eller nåt annat ställe under helgen, men iallafall skulle den komma nu i veckan!

Apple kanske har någon typ av snabbleverans till återförsäljarna?
Aja, jag kan knappt vänta, när jag lade på luren fick jag typ värsta glädjeruset och hoppade runt i hela lägenheten, tur att ingen annan var hemma!:p

Switchade till en Powerbook G4 12" för 2 år sedan efter 20 års pc-vana (ovana?). Här är min nya:

2.2GHz Intel Core 2 Duo
2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
160GB Serial ATA Drive@7200rpm
SuperDrive 8x
15" Widescreen Display
No Modem
No Optional S/W
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Country Kit-SWE

och den ska levereras IDAG!!! Är så j***a otålig just nu!
Beställde den 25 juni, lyckades snacka ner tillverkningstiden från 6-8 v till 10 dagar. ÄNTLIGEN PÅ VÄG!!!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-23 14:49

Jag beställde också från en lokal Apple dealer, såg också denna länk:
http://www.macrumors.com/2007/07/18/macbook-pro-display-component-shortages-strangling-supply/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-23 14:49

Naturligtvis hoppas jag att du får din så snart som möjligt, väntan är olidlig

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-07-24 14:59

Beställde precis en MacBook Pro 17 tum med High-res skärm (ej glossy) och 160 Gb - 7200 rpm hårddisk. Anledningen: Grafikkortet och CD/DVD-brännaren gav på upp i min Powerbook 1,67 GHz. LAN-master på Rörstrandsgatan skulle ha 12 000 kr för reparation, vilket det inte är värt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-26 12:38

Sådär, nu fick jag beställt en 15" 2.2Ghz.

Ni som fått den levererad till era jobb hur har ni gjort?
Ringt i efterhand?

Ursprungligen av Json_81:

Ni som fått den levererad till era jobb hur har ni gjort?
Ringt i efterhand?

Nu köpte jag i butik denna gång, men tidigare när jag beställt från Apple har jag i samband med beställningen angivit en separat leveransadress, det finns ett fält för det.

så idag skicka dom datorn...nu ska dom bara ta ca. 10-11 dagar att leverera den. dom är inte snabba inte.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-29 16:41

MacRazy !

Har du fått din Mac?

Isåfall skall jag kolla med min åf var min är imorgon

Ursprungligen av Coyote:

Har du fått din Mac?

Isåfall skall jag kolla med min åf var min är imorgon

Nej, dessvärre har jag ju inte det!
Senast jag ringde Macoteket sa de att den skulle komma om 1-2 veckor, vilket borde vara senast nästa vecka.
De sa att datorn försenats (antar att du hade rätt angående bristen på skärmarna! )

Så här sitter man, med en virusdrabbad PC som knappt orkar driva 3 flikar i Firefox och Antivirusprogrammet samtidigt, grattis!
Först var planen att jag skulle ha haft datorn i början på sommarlovet, men nu har jag 22 dagar kvar av mitt sommarlov och har inte ens sett skymten av datorn! :/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-31 22:52
Ursprungligen av MacRazy:

Nej, dessvärre har jag ju inte det!
Senast jag ringde Macoteket sa de att den skulle komma om 1-2 veckor, vilket borde vara senast nästa vecka.
De sa att datorn försenats (antar att du hade rätt angående bristen på skärmarna! )

Så här sitter man, med en virusdrabbad PC som knappt orkar driva 3 flikar i Firefox och Antivirusprogrammet samtidigt, grattis!
Först var planen att jag skulle ha haft datorn i början på sommarlovet, men nu har jag 22 dagar kvar av mitt sommarlov och har inte ens sett skymten av datorn! :/

Sorry about that, dock har jag fått information att min kommer att byggas på lördag.
Jag antar (och hoppas) att din blir gjord då också

Den som väntar på något.........

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-29 18:53

Fick min igår Trevlig liten maskin

Har haft min i några veckor nu och är allt annat än nöjd.

Trist när skärmen är def. (yellow tint) fläktar och hårddisk låter samt att ljusstyrkan inte på något sätt kan upplevas som bra.

Apple får allt skärpa sig med kvaliteten. Detta är den tredje datorn på ett par år jag införskaffar från företaget och samtliga ar haft def. punkter.

Börjar tröttna...

J

Evig väntan

Tjenare
Micke här i Malmö. Ser att det är ganska många som lyckats få sina MacBooK Pro 2.4 men jag har fan ta mig väntat i över 7 veckor och har fortfarande inte fått något besked om leverans.

Beställde en MBP 4GB ram samt 7200 disken av Kullander & Kullander i Malmö direkt när Apple släppte maskinerna på Applestore... men inte fan har jag fått någon maskin

Där fick jag för att jag ville handla av en butik istället för att köpa på Applestore och få CSN pris (Måste ha klämt huvudet)

/Micke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 12:21
Ursprungligen av jonassandwall:

Har haft min i några veckor nu och är allt annat än nöjd.

Trist när skärmen är def. (yellow tint) fläktar och hårddisk låter samt att ljusstyrkan inte på något sätt kan upplevas som bra.

Apple får allt skärpa sig med kvaliteten. Detta är den tredje datorn på ett par år jag införskaffar från företaget och samtliga ar haft def. punkter.

Börjar tröttna...

J

Kan hålla med om den dåliga skärmen, den förra modellen har mycket skarpare skärm. Måste bli av med skitet o fixa den förra. Nån som vill köpa? haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 12:42
Ursprungligen av Vaiden:

Fick min igår Trevlig liten maskin

Inte "Yellow tint" problem? Då har du tur För alla er som är osäkra på om ni har problemet ladda ner denna bild o testa : http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=77658&d=1182869620

Bevaka tråden