Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Json_81:

Ni som har bytt från 12" ibook/pbook är ni nöjda med storleken?

Jag sitter på en 12" ibook idag och är lite orolig för att det ska bli för stort.
Vikten verkar ju dock inte skilja så mycket.

Jag har haft iBook 12" i sex år, och det är ju en inte obetydlig skillnad. Vikten är som sagt inte så farlig, jag trodde nästan den skulle väga mer. Men storleken känns ytters ovan än så länge. Den större skärmen är förstås underbar, efter att levt med 1024x768 i sex år är det en befrielse (när man inte har en extern skärm förstås).

Jag tror jag måste återkomma lite senare eftersom jag bara haft den i ett dygn ännu. Om en vecka eller två vet jag mer. Jag har för vana att lyfta iBooken i ett hörn men det går inte lika lätt med denna, man blir liksom skraj att den ska gå av

Ursprungligen av metalworker:

Nån som har fått sin mbp 15" och vill visa lite bilder på sin stolthet? Skulle gärna vilja se hur stor den är i jämförelse med andra saker.

Jag kan inte läsa det där inlägget utan att associera till helt fel jämförelser, med "min stolthet" osv

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-17 23:05

Min jävla status har inte rört på sig sen jag skrev senast.. Har enligt Apecode en ETA på den 18:e. Hoppas för deras skulle att det är när jag har den i handen!

Men det märkliga är att den attans statusen aldrig ändras!

Ursprungligen av Kekkster:

Min jävla status har inte rört på sig sen jag skrev senast.. Har enligt Apecode en ETA på den 18:e. Hoppas för deras skulle att det är när jag har den i handen!

Men det märkliga är att den attans statusen aldrig ändras!

helg u know

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-17 23:27
Ursprungligen av Agazzie:

helg u know

Tänkte också det. Men stora budfirmor som TNT, UPS, FedEx lär ju knappast ta en paus för helg. Grejerna måste väl ändå skickas vidare även då?

Ursprungligen av Kekkster:

Tänkte också det. Men stora budfirmor som TNT, UPS, FedEx lär ju knappast ta en paus för helg. Grejerna måste väl ändå skickas vidare även då?

Min erfarenhet är att det oftast blir stopp under helgerna. Speciellt om paketet hamnat på ett sorteringskontor någonstans, det finns ju några på vägen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 09:13
Ursprungligen av Kekkster:

Min jävla status har inte rört på sig sen jag skrev senast.. Har enligt Apecode en ETA på den 18:e. Hoppas för deras skulle att det är när jag har den i handen!

Men det märkliga är att den attans statusen aldrig ändras!

Fast gick inte våra någolunda samtidigt? Har du inte fått TNT-nr än på apples sida? Min skickades vidare norröver från Örebro igår 17.19... Den har gått hela helgen alltså... Lämnade Arnhem i fredags eftermiddag, passerade Eindhoven 23.20 samma kväll... Sen var den i Helsingborg i lördags morse och sen då for den från Örebro igår alltså...

Hoppas på leverans senast imorgon, bör väl inte ta såå mycket längre? Den ska till Östersund... Kan knappt vänta att börja fingra på Mac OS X (ja jag är übern00b) och lägga allt som heter windows bakom mig...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 09:18
Ursprungligen av Abbath:

Fast gick inte våra någolunda samtidigt? Har du inte fått TNT-nr än på apples sida? Min skickades vidare norröver från Örebro igår 17.19... Den har gått hela helgen alltså... Lämnade Arnhem i fredags eftermiddag, passerade Eindhoven 23.20 samma kväll... Sen var den i Helsingborg i lördags morse och sen då for den från Örebro igår alltså...

Hoppas på leverans senast imorgon, bör väl inte ta såå mycket längre? Den ska till Östersund... Kan knappt vänta att börja fingra på Mac OS X (ja jag är übern00b) och lägga allt som heter windows bakom mig...

Tror det, min skickades den 12:e (!) och enligt Apecode så lämnade den Shanghai med flyg den 14:e. Notera att jag beställde den 5:e!

14 jun 07 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 18 jun 07
14 jun 07 32 05 Flight Booked Apple Shanghai 18 jun 07
13 jun 07 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai 18 jun 07
12 jun 07 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 18 jun 07

Ska nog ringa säljarn idag, om jag inte får den idag, och klaga då det verkar vara flera som beställt efter (med samma konf) som redan fått sina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 23:10

Har de helg i Kina?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 23:14

Jag blev själv så trött på att gå in flera gånger om dagen och kolla status att jag skrev ett script som loggar på och kollar. *Ler* Sedan körde jag scriptet flera gånger om dagen i stället... tills jag skrev om det så det messar mig när något hänt i stället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 23:43

Jag tror inte heller de stora budfirmorna håller svenska kontorstider. Ler. Vi gör det i alla fall inte i det här forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-18 09:22

Min TNT-status var ännu konstigare. Redan igår (17nde) stod det så här:
18 jun 2007 16:40 Orebro Onforwarded For Delivery
18 jun 2007 01:31 Orebro Import Received.

Kan TNT sia? Har det skrivit fel datum (18nde ist för 17nde)? Skumt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 09:44
Ursprungligen av c5j:

Min TNT-status var ännu konstigare. Redan igår (17nde) stod det så här:
18 jun 2007 16:40 Orebro Onforwarded For Delivery
18 jun 2007 01:31 Orebro Import Received.

Kan TNT sia? Har det skrivit fel datum (18nde ist för 17nde)? Skumt.

Vilket nummer använder du för att söka på deras site? Det som börjar på 80?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-18 09:51
Ursprungligen av Kekkster:

Vilket nummer använder du för att söka på deras site? Det som börjar på 80?

Nä. Mitt nr börjar på 26 (Carrier Tracking Number).

Ursprungligen av Kekkster:

Vilket nummer använder du för att söka på deras site? Det som börjar på 80?

På TNT-s sida kan du söka på 80-numret om du klickar i Referens. Men det förutsätter såklart att godset lämnats till TNT.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 11:09
Ursprungligen av c5j:

Min TNT-status var ännu konstigare. Redan igår (17nde) stod det så här:
18 jun 2007 16:40 Orebro Onforwarded For Delivery
18 jun 2007 01:31 Orebro Import Received.

Kan TNT sia? Har det skrivit fel datum (18nde ist för 17nde)? Skumt.

Exakt samma är det för mig! Tänkte inte på datumet först men exakt lika står det för mig... Pratade med TNT idag som sa att loggen stod fel, dock osäker på att han visste exakt vad han pratade om men han sa att mitt paket lämnats över till Poståkeriet i Örebro och att leverans sker först på onsdag?

Enligt honom gick paketet vidare tidigt imorse från Örebro, men det kan ju inte heller stämma? Hm... Bara datorn inte försvinner ut i voiden nu... :S

Var i sverige bor du nånstans? Min ska till Östersund...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 09:55

Ah.. det som jag inte fått än alltså!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 11:16

Är osäker, men jag tror en liiiten ändring är gjord på min sida "shipment status" på Apple.
Nu står det: "Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 18 Jun 2007".
Har för mig att det stod "14 Jun" sist jag kollade. Inget annat är ändrat och inget tracking number än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 11:21

Kekkster, har du fått raden "accept scanned at EDC NLAMS07" på apecode?

I samband med att man får sista raden på Apecode, dvs: " truck arrived at final destination Apple Shanghai" så ska man få trackingnumret från TNT eller vilken carrier som nu används... Så var det för mig iaf... den första raden jag frågade om är ju när det ska lämnas över till TNT så har du den ska ju paketet finnas hos dem iaf...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 11:33
Ursprungligen av Abbath:

Kekkster, har du fått raden "accept scanned at EDC NLAMS07" på apecode?

I samband med att man får sista raden på Apecode, dvs: " truck arrived at final destination Apple Shanghai" så ska man få trackingnumret från TNT eller vilken carrier som nu används... Så var det för mig iaf... den första raden jag frågade om är ju när det ska lämnas över till TNT så har du den ska ju paketet finnas hos dem iaf...

Har inte fått nåt sånt! Ska kontakta säljaren nu!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 12:38

YAY.. äntligen en update på Apecode åtminstone:

15 jun 07 booking slot obtained Apple Shanghai18 jun 07

Läste en kommentar på Apecode angående denna status:
"It was probably delivered to Apple's distribution centre in The Netherlands today or will be tomorrow."

Vågar dock inte hoppas på nånting förrän jag har datorerna hos mig!

Ååh, jag vill också sitta här och spåra en sprojlans MBP var tredje minut..
Imorrn börjar dock mitt sommarjobb, sen blir det en MBP 2,2Ghz, frågan är bara om jag ska välja glossy eller matt skärm?

Kan knappt vänta!

Ursprungligen av MacRazy:

frågan är bara om jag ska välja glossy eller matt skärm?

Då har jag tråden just för dig: Glänsande eller inte när man ska köpa ny MBP?

Adrian: Tackar så mycket!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-18 18:00

Då har UPS killen idag åkt förbi med min nya fina MBP i sin bil utan att hitta korrekt hus. Jisses, han hade printat ut kartan via hitta.se, han hade inget telefonnummer, och orkade tydligen inte stanna och fråga, så nu får jag vänta tills i morgon. Suck. Trodde att dom flesta var utrustade med GPS idag, och hade han tänkt ställa kartongerna utanför? Hemska tanke.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 18:09
Ursprungligen av Fisen:

Då har UPS killen idag åkt förbi med min nya fina MBP i sin bil utan att hitta korrekt hus. Jisses, han hade printat ut kartan via hitta.se, han hade inget telefonnummer, och orkade tydligen inte stanna och fråga, så nu får jag vänta tills i morgon. Suck. Trodde att dom flesta var utrustade med GPS idag, och hade han tänkt ställa kartongerna utanför? Hemska tanke.

Jäklar vad surt! Hoppas du får den imorgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 18:28

Den närmar sig...:D

18 jun 2007 17:57 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
18 jun 2007 17:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
16 jun 2007 22:37 Shanghai Shipped From Originating Depot
15 jun 2007 20:02 Shanghai Consignment Received At Transit Point
15 jun 2007 18:15 Shanghai Consignment Picked Up

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-18 21:28
Ursprungligen av Fisen:

Då har UPS killen idag åkt förbi med min nya fina MBP i sin bil utan att hitta korrekt hus. Jisses, han hade printat ut kartan via hitta.se, han hade inget telefonnummer, och orkade tydligen inte stanna och fråga, så nu får jag vänta tills i morgon. Suck. Trodde att dom flesta var utrustade med GPS idag, och hade han tänkt ställa kartongerna utanför? Hemska tanke.

UPS? Trodde det var TNT i hela Sverige..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-18 22:02
Ursprungligen av Kekkster:

UPS? Trodde det var TNT i hela Sverige..

Inte här i alla fall. UPS.

Hur surt var detta att läsa!!!

18 jun 2007 14:20 Arnhem Hub Unsendable - Consignment Damaged
15 jun 2007 21:34 Shanghai Shipped From Originating Depot
15 jun 2007 12:15 Shanghai Consignment Received At Transit Point
15 jun 2007 08:54 Shanghai Consignment Picked Up

Bevaka tråden