Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Buckner:

Levererade precis ut vad jag misstänker var sveriges första 15" Macbookpro 2.4Ghz till en kund, någon kommer bli glad när han tar studenten imorgon!

Wow, det var en fin studentpresent. Minns att jag fick ett 28,8-modem när jag tog studenten 1995, det var precis vad jag hade önskat mig! (Det var på stenålder, då fortfarande "surfa", "webb" och till och med "internet" var ett relativt okänt begrepp.)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-07 15:56

Tänkte köpa denna HD och stoppa i den, kanske det blir lite fart
Samsung SpinPoint MP100 HM200JJ 8MB 200GB http://prisjakt.se/produkt.php?e=182622

  • Medlem
  • 2007-06-07 18:30

Ah, Nu ligger den på mitt köksbord. Återkommer så småningom

Ursprungligen av bbus:

Ah, Nu ligger den på mitt köksbord. Återkommer så småningom

fif*n =P hur lyckades du få den så fort?

  • Medlem
  • 2007-06-07 18:41
Ursprungligen av Agazzie:

fif*n =P hur lyckades du få den så fort?

Ringde Macoteket i tisdags direkt efter lanseringen och beställde. De fick hem en batch idag och jag åkte förbi och hämtade.

Ursprungligen av bbus:

Ringde Macoteket i tisdags direkt efter lanseringen och beställde. De fick hem en batch idag och jag åkte förbi och hämtade.

lyckans rackare! bara att gratulera

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-06-07 20:33

Aaaahh, äntligen har de uppdaterat. Jag har beställt en 17-tummare med 7200 varv/min hårdisk och högupplöst skärm. Beställde i butik hos Macsupport vilket skulle ta ca två veckor.

Jag var inne på macbutiken här i stan nu idag (f.d. Grafit, numera "Prova") och där var dom typ "Nämen du vet, den släpptes ju i tisdags, så snabbt går det minsann inte, vi får den kanske om en vecka eller något."

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-06-07 21:35
Ursprungligen av Adrian B:

Jag var inne på macbutiken här i stan nu idag (f.d. Grafit, numera "Prova") och där var dom typ "Nämen du vet, den släpptes ju i tisdags, så snabbt går det minsann inte, vi får den kanske om en vecka eller något."

tar längre tid uppåt landet, skulle tippa på att deras landar imorgon eller måndag.
Vi fick våra i helsingborg idag som sagt, från och med imorgon kan alla som har vägarna förbi beskåda en 15" matt skärm av den lilla modellen hos Janssondata.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-07 22:14
Ursprungligen av Adrian B:

Jag var inne på macbutiken här i stan nu idag (f.d. Grafit, numera "Prova") och där var dom typ "Nämen du vet, den släpptes ju i tisdags, så snabbt går det minsann inte, vi får den kanske om en vecka eller något."

Här i London är den modellen redan passè. Vi har fått den där skärmen blivit åtgärdad. Skarp och fin!:cool:

  • Oregistrerad
  • 2007-06-07 23:55

9 dagars frakt

Jag beställde just den ny MacBookPro. De utlovade 5 dagars byggtid verkar hållas, men 9 dagar för att få den från fabrik till mig?

Beräknat avsändningsdatum: 12 Jun, 2007.

Beräknad leverans: 21 Jun, 2007 - 22 Jun, 2007.

Någon som vet varför?

Ursprungligen av imported_Bengt Renander:

Jag beställde just den ny MacBookPro. De utlovade 5 dagars byggtid verkar hållas, men 9 dagar för att få den från fabrik till mig?

De tar väl helt enkelt en stund att frakta datorn från Kina via Luxemburg till Sverige genom tullar och byråkrati. De verkar inte vara så duktiga på att jobba på helgerna är min erfarenhet, så räkna bort två dagar för helgen också så är det sju arbetsdagar.

Nu ligger min MacBook Pro 15" 2.4 GHz och väntar på mig hos ÅF. Får se om jag hinner hämta ut den idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-08 13:24

Sitter med den i knäet
en 15.4" MBP på 2.4Ghz

sweet...........

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-08 14:23
Ursprungligen av imported_schmuck:

Sitter med den i knäet
en 15.4" MBP på 2.4Ghz

sweet...........

Grattis! Nu vill jag ha en ordentlig genomgång av hur den är?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-08 14:08

Ingen som fått hem en 17" än?

  • Medlem
  • 2007-06-08 18:24

Äntligen det utlovade solljustestet

15" matt skärm. Mycket bättre min gamla Powerbook G4. Ser riktigt bra fast solen lyser direkt på skärmen

Nöjd!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-08 20:01
Ursprungligen av bbus:

Äntligen det utlovade solljustestet

15" matt skärm. Mycket bättre min gamla Powerbook G4. Ser riktigt bra fast solen lyser direkt på skärmen

Nöjd!!

Kan bara hålla med! Sitter på balkongen med solen in bakifrån. Det funkar inte alls med min gamla 12" PB (som tjejen nu fått ärva)
Även jag har den matta skärmen och är väldigt nöjd även med skärpan, precis som jag var med powerbooken, även den med GeForce kort.
Det enda jag stört mej på hittils är att tangentbordet känns plastigare än på G4'an samt att Exposé tangenten F10 kräver att man håller ned "fn"

mvh/jensa

Ursprungligen av bbus:

Äntligen det utlovade solljustestet

15" matt skärm. Mycket bättre min gamla Powerbook G4. Ser riktigt bra fast solen lyser direkt på skärmen

Nöjd!!

Ursprungligen av imported_schmuck:

Kan bara hålla med! Sitter på balkongen med solen in bakifrån. Det funkar inte alls med min gamla 12" PB (som tjejen nu fått ärva)

Kul att höra att från er båda, det låter mycket lovande.

Jag ska jobba hela sommaren och detta är ett bra argument för att övertyga min bättre hälft om att jag borde byta ut min iBook redan nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-08 14:19

Sitter och pillar på min nya 15,4 med matt skärm

Kan säga att jag fattar inte vad Joachim på Macpro.se menar med att skärmen äär suddigt, hehe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-08 14:27

Den känns väldigt snabb.. jämfört med min gamla iBook

Ursprungligen av tobot:

Den känns väldigt snabb.. jämfört med min gamla iBook

Ah, sitter på en iBook nu, jag har en känsla av det det skulle bli ett hyfsat lyft

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-06-08 14:49

hoppas de fått bort en del barnsukdomar nu, rena lotteriet detta och jag har dragit 2 nitlotter på rad nu. slutar väl med att jag får en ny dator igen, men då får jag ju denna uppdatering iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-08 15:38

Den matta skärmen är bra tycker jag. Nästan helt jämnt belyst. Inte som min iMac 20", men det kan man knappast begära.

Nu är min skickad iaf. Beräknad leverans 13 juni (onsdag) =D skulle ju inte skada om den råkade komma ännu fortare =P lyckans ni som redan fått era.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-08 22:55

Jahapp, nu(!) har även min leveransrapport ändrats. Från avsändning idag, till avsändning den 13:e. Beräknad leverans 21:a-22:a.

Är det nån som har koll på om det är möjligt att hitta en burk snabbare hos någon återförsäljare? Jag vill ha en 17" 1920x1200, glossyskärm, 160 GB @ 7200 rpm. Jag bor i Stockholm.

Jag antar att det bara går att få tag i standardkonfigen hos ÅF i ett sådant här tidigt skede, eeeller?

  • Medlem
  • 2007-06-09 08:55

Min ÅF sa att de bara tar hem standardkonfiguration med matt skärm "på spekulation". Om man vill ha glossy eller annan disk får man beställa.

Ursprungligen av bbus:

Min ÅF sa att de bara tar hem standardkonfiguration med matt skärm "på spekulation". Om man vill ha glossy eller annan disk får man beställa.

Så sa dom här i Umeå också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 05:50
Ursprungligen av Nirre:

Jahapp, nu(!) har även min leveransrapport ändrats. Från avsändning idag, till avsändning den 13:e. Beräknad leverans 21:a-22:a.

Tjohoo nu har vi börjat jobba in tid!

Ursprungligen av Apple:

Skickades den: Jun 11, 2007
Estimated Delivery Date: 19 Jun 2007 (Subject to change)

Att jobba in lite mer tid avseende leveransdatum borde bli en lätt match. Vi är heta nu!

Nu har jobbet beställt en MBP 15,4 mellan modellen. Får se när jag får den. Det blev en med matt skärm. Jag har redan kollat på en MB 13 med glossy som kompisen har och jag fick spel av allt som speglade sig på skärmen... Dessutom ska man jobba med burken 8 tim om dagen så måste man ha något vilsamt för ögorna

Bevaka tråden