Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-22 23:05

Hejsan allihopa!
Ny på forumet, ny i applevärlden och absolut ny användare av både leopard och mackbookpro beställde dessutom Touch 8gb samtidigt!

jag beställde min någon gång i början av oktober.. den skickade den 13e october och idag ska den tydligen ha lämnat nederländerna, beräknad leverans ska vara den 25e dvs på torsdag

så ja.. det stämmer som alla säger.. att leveransdatum för en mbp är en månad.. ganska trist faktist men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller? haha

Ursprungligen av tuleby:

2. Det borde väl komma en ny version av MacBook Pro runt 15 januari .. kanske vänta tills dess? Vad säger rykten att det kommer bli för updates (förutom kanske lägre pris:)?

Bara för att det är mässa då behöver inte betyda att MacBook Pro uppdateras då. Vänta 3 månader pga opålitliga rykten? Nja jag vet inte jag. Köp nu, det är mitt råd.

Rickard A:
Flyttade mitt inlägg till egen tråd...
Ahh helt sant, habegäret är stort nu så varför vänta 2.5 mån... men det verkar iofs verkligen som att den kommer uppdateras då.. MacRumours buerys guide brukar vara rätt träffsäker

http://buyersguide.macrumors.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 17:30

Det kan t.o.m vara så att det det dyker upp en ny MacBook den här veckan.
Köp inte nu är mitt råd.

http://www.macrumors.com/2007/10/28/new-apple-macbook-on-tuesday-gma-x3100/

Jag ska helt klart vänta november ut i alla fall

Ursprungligen av packep:

Det kan t.o.m vara så att det det dyker upp en ny MacBook den här veckan.
Köp inte nu är mitt råd.

http://www.macrumors.com/2007/10/28/new-apple-macbook-on-tuesday-gma-x3100/

Jag ska helt klart vänta november ut i alla fall

Tråden handlar om MacBook Pro och det som kanske uppdateras imorgon enligt ryktet är MacBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 17:38
Ursprungligen av Rickard A:

Tråden handlar om MacBook Pro och det som kanske uppdateras imorgon enligt ryktet är MacBook.

Om dom nu släpper en MacBook i dagarna så lär det inte dröja innan Pro kommer också.
Jag skulle absolut inte köpa något nu.

Ursprungligen av packep:

Om dom nu släpper en MacBook i dagarna så lär det inte dröja innan Pro kommer också.
Jag skulle absolut inte köpa något nu.

Nu har ju iofs inte det hängt ihop så mycket tidigare men visst, vill man vänta ihjäl sig så varför inte.

Första inlägget här!

Kan meddela att jag beställt mig en MBP + en ipod toch. Så risken att den uppgraderas nu ökar således brutalt mycket med min otur

Men det ska iafall bli GRYMT kul att äntligen bli mac'are. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar att komma igång med att köra Leopard istället för XP.

Är det någon skillnad på 15" och 17" skärmen?
Har hört att det ska sitta en LED skärm i 15" stämmer detta.

Ursprungligen av thefinger:

Är det någon skillnad på 15" och 17" skärmen?
Har hört att det ska sitta en LED skärm i 15" stämmer detta.

Ja, så vitt jag vet stämmer det fortfarande.

Ursprungligen av thefinger:

Är det någon skillnad på 15" och 17" skärmen?
Har hört att det ska sitta en LED skärm i 15" stämmer detta.

17" är större

Och tro det eller ej, Apple har mer information:
http://www.apple.com/macbookpro/specs.html

Ahh tack. Är den bättre än 17"??
Har inte testat 17" men hört att den ska vara "dassigare". Mer åt det gula hållet som gamla Powerbook. Stämmer även detta?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-04 23:39

Ja, vissa upplever 17" skärmen som sämre än alternativet. Skillnaden är dock att MacBook Pro med 17" inte har LED belysning vilket gör den aningen mörkare. Om du sedan har tur med kvaliten slipper du förhoppningsvis även gulheten.

Då var den beställd.
15" 2.6, 4 Ram o den där snabba hårddisken.

Bevaka tråden