Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Nya läckra MacBook thin

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 18:56
Ursprungligen av Adrian B:

Det skulle vara lite tidigt i så fall, jämfört med när MacBook/iBook brukar uppdateras, snarare november än september skulle jag gissa.

Ah satt och kollade lite på Apple-History och det verkar stämma bra. MacBooken släpptes Maj 2006 uppgraderades November 2006, uppgraderades Maj 2007. Så mycket talar för att den kommer att uppgraderades nu i November.

Tråkigt att det inte blir någon keynote

Ursprungligen av .mp3:

Verkar onekligen intressant, har väntat på en ny MacBook sen augusti.

Shit man, du har verkligen väntat länge!

Ett släpp av nya agresiva MacBooks i samma veva som Mac OS X 10.5 skulle sitta fint.

Ny MacBook med 10.5, CS3 och Office2008 är precis vad jag vill köpa mig i julklapp.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ett släpp av nya agresiva MacBooks i samma veva som Mac OS X 10.5 skulle sitta fint.

Ny MacBook med 10.5, CS3 och Office2008 är precis vad jag vill köpa mig i julklapp.

Konstigt, för jag är också förbaskat förväntansfull inför Office 2008. Första gången jag känner så inför en Microsoft-produkt.

Skrivfel?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306398

Citat:

In Microsoft Windows XP, if the keyboard backlight of your MacBook or MacBook Pro computer is on,

MacBook har väl ingen tangentbordsbelysning?

Ursprungligen av Rickard A:

Skrivfel?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306398

Citat:

In Microsoft Windows XP, if the keyboard backlight of your MacBook or MacBook Pro computer is on,

MacBook har väl ingen tangentbordsbelysning?

Det jag vill säga med detta var att kommande MacBook kanske kommer ha belyst tangentbord. För nuvarande modell har det då inte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-23 14:05

I beskrivningar för olika produkter eller mjukvaror skriver man ibland inte Pro utan MacBook helt enekelt. I kontext förstår man ändå att det handlar om en MacBook Pro då bara den har tangentbordsbelysningen.

Att Microsofts mjukvaruavdelning skulle ha insiderinformation om Apples kommande MacBook-uppdatering finner jag föga troligt.

Ursprungligen av boris91:

I beskrivningar för olika produkter eller mjukvaror skriver man ibland inte Pro utan MacBook helt enekelt. I kontext förstår man ändå att det handlar om en MacBook Pro då bara den har tangentbordsbelysningen.

Att Microsofts mjukvaruavdelning skulle ha insiderinformation om Apples kommande MacBook-uppdatering finner jag föga troligt.

Läste du ens på APPLES sida som jag länkade till? Det kanske du skulle gjort innan du började svamla. Jag gör det lätt för dig och citerar:

Ursprungligen av APPLE:

Products affected
Boot Camp Beta
Microsoft Windows XP (Service Pack 2)
MacBook, MacBook Pro

Ursprungligen av APPLE:

In Microsoft Windows XP, if the keyboard backlight of your MacBook or MacBook Pro

Förstår du i kontext nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 14:45

Hittade två 'mockups' på flickr. Båda påminner om PowerBook 12"

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-23 17:56
Ursprungligen av .mp3:

Hittade två 'mockups' på flickr. Båda påminner om PowerBook 12"

Kolla tangentbordet påminner lite om nya iMac tangentbordet.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 18:35

Jo det stämmer iaf på den första, tangentbordet på den andra bilden verkar vara taget direkt från en PowerBook 12".

Intressanta photoshopövningar men...

Men nog måste man göra botten lite mer tjockare än på denna mockup. Det ser väl ut som om man har tagit nya BT tangentbordet och satt ihop det med en iMac

Vilket ger en intressant balanspunkt. Borde inte laptopen välta hela tiden om tyngden är i skärmen?

-j

Vaddå.. när det gäller tjockleken på portarna -kollade på ethernetporten i 2 minuter och kommer direkt på en helt självklar lösning som gör porten 3mm tjock UTAN att ändra på kontakten elle standarden.. Därför att själva kontakten faktiskt inte är tjockare än så. Egentligen. Nån som fattar hur jag tänker?

Det är lite mer än portarna som ska få plats. Även om vi har en flashdisk så antar jag att batteriet bör göras tjockare för att ge någon batteritid att tala om.

Ursprungligen av ninjamac:

Vaddå.. när det gäller tjockleken på portarna -kollade på ethernetporten i 2 minuter och kommer direkt på en helt självklar lösning som gör porten 3mm tjock UTAN att ändra på kontakten elle standarden.. Därför att själva kontakten faktiskt inte är tjockare än så. Egentligen. Nån som fattar hur jag tänker?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-24 13:01

Nu blir det att troligen köpa denna nya MacBook eller nya mac överhuvudtaget när den släpps

Hur mycket skulle ni tro den ligger på jämfört med dagens MacBook?

När tror ni att MacBooken uppdateras då?
Ska köpa en vit macbook för 10K nu i veckan och skulle inte bli så värst glad om apple släpper nytt för samma peng veckorna efter..

Ursprungligen av RosaFloyd:

När tror ni att MacBooken uppdateras då?

Kolla några inlägg högre upp i den här tråden där har din fråga redan diskuterats:
http://www.99.se/1352834-post53.html
http://www.99.se/1352867-post55.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 15:26

Angående portar, lämnade inte apple in en patentansökan på "ihopfällbara" (eller vad man nu ska kalla det på svenska) portar nyligen?

  • Oregistrerad
  • 2007-10-06 15:49

Så vad den senaste sidan handlat om är att det skall komma en ny mb/mbp/mbX nu i oktober eller novermber? Har jag förstått rätt? >_>

Ursprungligen av imported_Mute:

Så vad den senaste sidan handlat om är att det skall komma en ny mb/mbp/mbX nu i oktober eller novermber? Har jag förstått rätt? >_>

Som RockyMontana skriver så kan man aldrig säkert veta. En rimlig gissning har hela tiden varit att MacBook borde uppdateras innan jul eftersom den kom i maj och eftersom december är lite sent är november troligare. Det ligger också i linje med tidigare höstlanseringar av iBook/MacBook.

Men man kommer bara så långt med rimliga gissningar med Apple, för ingeting är säkert. Ett gäng rykten som verkar trovärdiga kan dock spä på troligheten en annan och nu finns det i alla fall ett rykte om MacBook i november, men det är fortfarande inte något som är säkert.

Ska o ska, det vet man inte förrän det är dags...
Apple duvet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-18 22:48

Borde det inte komma en ny MBP riktigt snart? Jag menar den har ju sett likadan ut sedan PowerBooken.

Ursprungligen av fredHo:

Borde det inte komma en ny MBP riktigt snart? Jag menar den har ju sett likadan ut sedan PowerBooken.

Det tror jag inte händer. MacBook Pro fick sig en större uppdatering än på länge i juni i år (även det bara var under skalet) och det betyder att en ny modell tidigast kommer ett halvår senare, dvs december. Men Apple släpper knappast en dator i december, därför dröjer det till nästa år. Så tidigast på MWSF i januari tror jag vi kan se en ny MacBook Pro, eller så dröjer det till februari-mars i värsta fall.

Allt kan förstås hända när det gäller Apple, men det är vad jag tror (och jag brukar ha rätt ).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-19 01:05
Ursprungligen av Adrian B:

Det tror jag inte händer. MacBook Pro fick sig en större uppdatering än på länge i juni i år (även det bara var under skalet) och det betyder att en ny modell tidigast kommer ett halvår senare, dvs december. Men Apple släpper knappast en dator i december, därför dröjer det till nästa år. Så tidigast på MWSF i januari tror jag vi kan se en ny MacBook Pro, eller så dröjer det till februari-mars i värsta fall.

Allt kan förstås hända när det gäller Apple, men det är vad jag tror (och jag brukar ha rätt ).

Jo, jag tror inte den kommer nu men jag tror den kommer före den vanliga MacBooken.

Ursprungligen av fredHo:

Jo, jag tror inte den kommer nu men jag tror den kommer före den vanliga MacBooken.

Inte då, om du frågar mig. MacBooken uppdaterades i maj senast, så den ligger först på tur av dessa två. Dessutom brukar iBook/MacBook traditionellt sett uppdateras på hösten, vanligtvis i november och det tror jag händer i år också, se tråden jag länkade i inlägget ovan.

Ursprungligen av fredHo:

Jo, jag tror inte den kommer nu men jag tror den kommer före den vanliga MacBooken.

Ah, hade nästa glömt ett "Vad var det jag sa?" här, det vore inte likt mig

Vi har redan en separat tråd om det där, eftersom det *inte* verkar vara den omtalade nya tunna bärbara från Apple: "Speedbumpad" MacBook i november?

Bevaka tråden