Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2007: Apple lanserar iPhone

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

att folk ens diskuterar avsaknad av 3G när SJ klart och tydligt säger att en 3G-modell är på väg!? lönt att diskutera detta? nej.

Klar och tydlig var han ju knappast, han hänvisade till en massa fina produkter i framtiden. Om Apple släpper en telefon om tio år och den har 3G lär det ju inte hjälpa om man står på en åker i Småland i höst.

»…and plan to make 3g phones and all sorts of other amazing things in the future.«
(50 Min 21 Sek.)

Självklart är det lönt att diskutera huruvida det är smart av Apple att överhuvudtaget lansera en mobil i Europa om den inte har 3G.

Apple kommer att föra diskussioner angående 3G innan Europa lansering och detta på en nivå som långt överskrider de diskussioner som förs här.

So dont worry be happy

Ja, det får man ju ändå hoppas.

Fan. Stämmer det så kommer alltså inte jag kunna använda iPhone?
Jag använder Telia, och vägrar verkligen gå över till något annat, för det är det enda som fungerar acceptabelt i Näsåker.

Du får väl flytta då.

Vad är det egentligen för 200 patent som Apple har?

Och vad är det som gäller för multi touch patentet - vad betyder det för andra tillverkare, nån som är insatt i detta med patent?

Visserligen så bor jag nu i Sundsvall, men jag är ändå väldigt mycket i Näsåker. Sedan så tycker jag att Telia är det bästa.
Hoppas att man, om det stämmer, på något sätt kommer kunna låsa upp den.

Apples marknadsföring kan det inte vara något fel på när till o med min fru idag började prata om iphone och ville se hur den såg ut. Vi har varit ihop i över tio år och detta måste vara en av de få gångerna som hon intresserar sig för teknik.

Efter att tittat på lite filmer sa hon.

-den skulle till o med jag klara av.

-häftigt

-Den verkar bara lite känslig, att den lätt skulle gå sönder om den låg o skakade i en väska.

Om min fru ser positivt kring en teknik pryl - då tror jag denna kommer att sälja riktigt bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-17 21:07
Ursprungligen av draags:

Apples marknadsföring kan det inte vara något fel på när till o med min fru idag började prata om iphone och ville se hur den såg ut. Vi har varit ihop i över tio år och detta måste vara en av de få gångerna som hon intresserar sig för teknik.

Efter att tittat på lite filmer sa hon.

-den skulle till o med jag klara av.

-häftigt

-Den verkar bara lite känslig, att den lätt skulle gå sönder om den låg o skakade i en väska.

Om min fru ser positivt kring en teknik pryl - då tror jag denna kommer att sälja riktigt bra.

Apple kan inte andas ut ännu. Den har inte passerat min mor ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-18 07:31

Fan repfritt glas kan väl inte vara så svårt att fixa det har ju funnits på armbandsur sedan farfars tid.

Ursprungligen av Fred!:

Fan repfritt glas kan väl inte vara så svårt att fixa det har ju funnits på armbandsur sedan farfars tid.

Farfars armbandsur hade nog inte en tryckkänslig skärm....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-18 08:13
Ursprungligen av Leftrustle:

Farfars armbandsur hade nog inte en tryckkänslig skärm....

Ha ha ha, nej!:D

ja - och det man har läst är att den minst lever upp till det som apple visar "live". alltså från de lyckliga som har fått prova den på riktigt.

dom måste nog släppa en lösning för att skydda skärmen...

Men har dom inte tagit patent på nått diamant glas liknande?

hm...dom har sagt att apple lagt ner mycket "utveckling" på att skärmytan skall vara "stryktålig". hörde från någon att det var nokia som patenterat en legering som var "diamantliknande".

Apple kommer möta ett tufft motstånd om dom inte kan kalla in sina advokater. Fast vad har de för möjligheter där måntro.

Denna ser ju annars onekligen intressant ut.
http://www.vr-zone.com/?i=4659

även denna:
http://news.com.com/2300-1035_3-6158987-1.html

sen så har vi ju även LG´s Prada telefon som det sägs Apple snott sin design ifrån.

http://www.telecomskorea.com/index.php?option=content&task=view&id=5074&Itemid=42

Ja det kan onekligen bli riktigt intressant och jag måste säga att det kommer verkligen som en slump att alla dessa tre telefoner ser rätt lika ut ändå, alltså oavsett vem som tittat på vem. En har ju till o med snott utseendet men frågan ifrån vem - Prada eller Apple.

Det är som när film ska släppas helt plötsligt kommer det flera titlar med liknande tema. Som tex. Madagaskar och Disney The wild.

Kan detta påverka Apple´s försäljning, kan intresset svalna eller är det så att Apple har något som ingen annan har nämligen iTunes.

vad tror ni.

Det Apple som ingen annan mig veterligen har är ett genomtänkt användargränssnitt. Att det yttre påminner om varandra är inte så konstigt även om vissa verkar rida på Apples våg lite. Stor pekskärm och vips är dom lika.

Det är väl ändå svårt att svara på idag.

Och även om det är stor pekskärm så tycker jag nog ändå det finns andra likheter.

1. hur stor skillnad kan det bli på PDA-liknande telefoner?

2. apple's USP ligger i implementering av mjukvara + multi-touch. PDAs har ju funnits länge - men iPhones "dynamiska" OS är ju det som gör hela skillnaden OCH integreringen med Mac kommer ju vara det som gör det extra smidigt.

Ursprungligen av el gringo:

1. hur stor skillnad kan det bli på PDA-liknande telefoner?

2. apple's USP ligger i implementering av mjukvara + multi-touch. PDAs har ju funnits länge - men iPhones "dynamiska" OS är ju det som gör hela skillnaden OCH integreringen med Mac kommer ju vara det som gör det extra smidigt.

Ja, det är väl just macvänligheten som är den stora skillnaden. Att synka mot mac har aldrig varit någon höjdare. Det är väl också det som är det som talar mest för apples telefon för oss macanvändare.

Ursprungligen av el gringo:

1. hur stor skillnad kan det bli på PDA-liknande telefoner?

2. apple's USP ligger i implementering av mjukvara + multi-touch. PDAs har ju funnits länge - men iPhones "dynamiska" OS är ju det som gör hela skillnaden OCH integreringen med Mac kommer ju vara det som gör det extra smidigt.

Jag tror den måste sticka ut för att kunna slå över den breda massan. Kommer det många liknande telefoner finns det risk att den försvinner i mängden - alltså hos den breda massan, inte hos oss. För även om vi kan tycka att ja men hur stor skillnad kan det vara är det kanske inte alltid så den övriga massan säger.

jo Multi-touch är unikt i Apples lur, detta är det oftast väldigt tyst om på de sidor som jämför den med vilken pda lur som helst. Jag tror också att deras erfarenhet kring mjukvara kommer skilja ut den bland de övriga. Ja Mac integreringen är ett för vår del stort plus.

Fast va fan bara Apple säljer såpass många att de inte lägger ner telefonen så är man nöjd. För jag kommer nog köpa en.

Tittar man på MS patent så verkar de antingen försöka luras såsom Apple brukar göra eller så var deras handskar helt nere.

Om Samsung F700 är en rip-off från Iphone så måste Iphone vara en ripoff från HTC 9100

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 14:59

Alltså, är det Elgiganten som klantat sig eller kommer Prada/LG snart för påhälsning av Apples advokater?

Elgiganten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 15:03

haha, what? LOL.

Alltså, min erfarenhet av Elgiganten är att en majoritet av deras anställda går på någon sorts drog, så jag är inte förvånad.

Men kul ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 15:43

hehe vilka tomtar..

Risigt... Skickade ett mail till deras webmaster.

Bevaka tråden