Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2007: Apple lanserar iPhone

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-09 23:31

Äntligen en telefon som synkar bra med macen och den inte har 3g. Jag bor nämligen utanför 3g:s täckning. Att den dessutom ser snygg ut är naturligtvis ett plus.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-09 23:34

Den har en 3.5" Multi-Touch screen O_o

Förstår inte riktigt varför en del blir besvikna på avsaknaden av 3G och större uttrymme, då du inte vill ha en hårddisk i en sån här enhet (eftersom den då kommer att gå sönder) och 3G har dålig täckning och inte ger så mycket mer mervärde än att ringa dyra videosamtal (nu bor jag dock inte i Sverige, utan i annat europeiskt land där mobilteknologin ligger lite efter).

Men flashminne och GSM + WiFi är vad de flesta behöver.

Den kommer till sverige till hösten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-10 00:32

jag vill inte vänta till hösten! Buhu

Kan man inte tjyvtjacka den från USA?

Ursprungligen av tobot:

jag vill inte vänta till hösten! Buhu

Kan man inte tjyvtjacka den från USA?

haha jo det kan man säkert jag ska till NY i juni så ni kan ju gissa vad jag har tänkt ta hem då

Ursprungligen av tobot:

jag vill inte vänta till hösten! Buhu

Kan man inte tjyvtjacka den från USA?

Kan kan du... Men om den inte kan köpas olåst får du dras med ett tvåårsabonnemang hos Cingular och vetskapen att ingen kanske lyckas hacka bort operatörslåset - även om det låter otroligt att ingen skulle kunna få bort det.

Jag gillar den skarpt! Men några saker oroar mig MYCKET.

* Var är pennan?
* Varför får man inte se någon handstils-textinmatning?
* Var är kalendern?
* Har den glossyskärm? (hoppas inte)

Ursprungligen av Gustaf Haag:

Jag gillar den skarpt! Men några saker oroar mig MYCKET.

* Var är pennan?
* Varför får man inte se någon handstils-textinmatning?
* Var är kalendern?
* Har den glossyskärm? (hoppas inte)

* Vilken penna?
* Det kanske inte finns?
* Under "Calendar".
* Svårt att avgöra, men antagligen. Det hade redan min gamla Motorola A925. Vilken smartphone med tryckkänslig skärm har inte en blank sådan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-10 00:35

antonholmstedt:
Din lyckost!

Undrar om den har inbyggt språkstöd som vanliga osx.. eller det är klart att den har

Ursprungligen av tobot:

Din lyckost!

Undrar om den har inbyggt språkstöd som vanliga osx.. eller det är klart att den har

Hur fungerar det mengar du?
Jag har PC så jag är ovan vid MAC

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-10 00:40
Ursprungligen av antonholmstedt:

Hur fungerar det mengar du?
Jag har PC så jag är ovan vid MAC

I OS X kan du ställa in vilket språk du vill ha. Bara att logga ur och logga in igen. Förutsatt att man installerat de språken från början då.

hm det är sant :S men kan jag inte få den olåst så köper jag den inte utan väntar till hösten och köper den hemma, så desperat är jag inte att jag vill betala abbonemang i USA 2 år

Ursprungligen av antonholmstedt:

hm det är sant :S men kan jag inte få den olåst så köper jag den inte utan väntar till hösten och köper den hemma, så desperat är jag inte att jag vill betala abbonemang i USA 2 år

Nej, det skulle nog bli lite väl dyrt då. Inte ens säkert att du kan teckna abonnemang om du inte har amerikanskt ID.

Va glad jag blir

Tänk om den funkar riktigt bra, vad många fler positiva effekter som kommer. Mer konkurrans, på markanaden. Men framför allt om Apple tar marknadsandelar, så ser företag att det finns nya kunder osv...ni fattar vad jag menar.
Dessutom är det nog ganska lugnt att tjacka en Iphone med abbonemang i USA, skulle vilja se en räkning hitta till Sverige..Jag räknar klart med att ngn kommer hacka den innan den kommer till sverige, jag ska ha...haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 00:42

Länk till keynoten, för dom som inte har sett den ännu.

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Ursprungligen av Fredric:

Länk till keynoten, för dom som inte har sett den ännu.

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

"Due to exceptional demand, your request could not be completed at this time. Please try again at a later time."

Ursprungligen av Fredric:

Länk till keynoten, för dom som inte har sett den ännu.

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Har ni problem med att se den där teta här:
http://stream.qtv.apple.com/events/jan/j47d52oo/m_8848125_350_ref.mov

Funkar fin fint atm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-10 00:48

Keynoten kanske kommer samtidigt som telefonen, i q4.

Lite trist att man inte kan tanka låtar från iTunes Store trådlöst, eller synka trådlöst. Låter konstigt om man inte åtminstone kunde synka via Bluetooth. Jag förutsätter att det kommer att fungera. Synk via WLAN hade varit trevligt också, men men...

Senast redigerat 2007-01-10 01:46

F-n att man inte kommer in på keynoten då!

  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 01:59

*reality distortion field*

Wow. Wow. Såååå häftig och fantastisk... jag hade aldrig kunnat drömma om en så pass bra iPhone, trodde väl mest det skulle bli något i stil med alla andra musikmobiler. Hur som helst måste jag ha en, även om det känns surt att vänta tills hösten.

*reality distortion field*

  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 02:04

Man upphör aldrig att förvånas över Apples innovationsförmåga.

Keynoten går bra för mig nu. Grejerna på sidan är alltså ringsignal av och på, och volym.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 02:32

Men hur står det egentligen till med dubbla batterier?
5h taltid, 16h uppspelning.. Pratar man i 4h kan man då bara lyssna i nån timme?
Tyckte ju att de vore en grym idé med dubbla batterier.. Men man kan ju inte få allt

Best. Keynote. Ever. Från Umeå kan jag meddela att det blev en mycket lyckad kväll till slut, är hemkommen efter att ha sett hela keynoten på vår keynoteträff.

Jag har bara en sak att säga om iPhone: Ingen, och jag menar ingen, borde uttala sig om den innan de sett keynoten. Jag kan inte för mitt liv förstå hur många här som sitter och klagar på en sådan fantastisk produkt.

Eller jag har en sak till att säga: Nån som vill köpa en iPod 80 GB?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 03:22

Ja, fantastisk telefon verkar det som.

Det stämmer väl att de i USA inte använder mycket 3G. En bekant i New York sa att de inte ens brukar SMS, knappt nått. Alltså, så när den kommer till sverige så har den nog 3G?

Jag har bättre teckning i stockholm, med 3G än GSM, tillåmed tvättstuga och källare och jobb. Var nog 6 år sen jag hade en GSM.

Hm, hoppas den kanske kommer till Comviq Kompis - med Edge!

Bevaka tråden