Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av boris91:

W00t! Via 99bonus hoppas jag?

Gjorde det först... men avbeställde ju sen och beställde från min kontakt istället.

glitchpunk: Hoppas du har rätt. Om du inte har det kommer jag att slå dig för att du fick mig att hoppas!

True, utan studentrabatt kan man lika bra handla i butik...

Ursprungligen av Archangel:

utan studentrabatt kan man lika bra handla i butik...

Nä för då får man vänta och vänta och...

Ursprungligen av Macaddict:

Nä för då får man vänta och vänta och...

Verkar ju som man kan få göra det även från Applestore...

glitchpunk: You better... Jag kommer bara att gråta om den inte kommer. Vad ska i så fall kunna stilla min hunger i helgen. Måste ju ha något att leka med!

Min tracker har inte uppdaterats sen i Fredags och jag börjar känna mig lite rastlös. Jag tror visserligen att datorn kommer den här veckan, men jag vill gärna se bevis på det.

Ursprungligen av glitchpunk:

Min tracker har inte uppdaterats sen i Fredags och jag börjar känna mig lite rastlös. Jag tror visserligen att datorn kommer den här veckan, men jag vill gärna se bevis på det.

I feel your pain! Jag är dock inte lika optimistisk till att våra kommer denna vecka. Är orolig för att de står i en container i Kina... Aaaaargh!

Archangel: Jag intalar mig själv att de ligger i en container i Holland och inte har blivit registrerade ännu. Men det räcker väl med att de kommer till Holland på Onsdag så borde vi kunna få dem på Fredag, om inte TNT's chaufförer känner sig lite arbetströtta på Fredag eftermiddag.

ojojoj vilken tur man får ha! fick ett samtal från en bekant som kan fixa en svart macbook med c2d och 2gb ram till på torsdag för ett jättebra pris. Så den som väntar på något gott väntar kort;) självklart avbröt jag beställningen av applestore direkt när jag fick beskedet.

Senast redigerat 2006-11-27 15:26

glitchpunk: Jag litar föga på TNT! Båda gångerna jag fått leveranser med dem (från Apple) så har de misslyckats rejält. Sagt att de ska komma men inte gjort det, sagt en tid men kommit en helt annan och en chaufför ljög till och med och sa att han varit här men ingen var hemma (jag var hemma och pratade inte ens i telefon). När en av leveranserna till slut kom så kom den i en "taxi 020"-bil!... Ska det vara så?...
Så jag är väldigt rädd för att sakerna inte kommer denna vecka.

Archangel: Jo, även jag har dåliga erfarenheter av TNT men jag försöker vara optimistisk och hoppfull. Det slutar ju säkert med att man surar på Fredag eftermiddag och hela helgen, men men

När jag inte kan handla med studentrabatt längre så kommer jag att sluta handla från Applestore, det är en sak som är säker.

Archangel: Jag kommer att slå mig själv om den inte kommer den här veckan, som straff för att intalat mig själv att den ska dyka upp.

Citat:

27 nov 2006 17:01 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 nov 2006 16:54 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Åh faan vad härligt, äntligen! Jag hoppas att din tracker också uppdaterats Archangel! Nu ska de ju behöva klanta sig å de grövsta för att man inte ska få datorn den här veckan.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 18:32

Min är också i arnhem hub nu.

Står estimated delivery på onsdag, får hoppas det stämmer.

jag beställde min macbook c2d 2ghz 1gb ram den 13:e november och fick den äntligen idag.

önskar jag hade köpt mer ram dock :/

har spenderat en liten stund nu att kopiera över all digital musik jag har samt installerat developer tools och skype och lite andra små grejor.

jag upplever datorn tyst och snabb, och själva byggkvaliteten är jag också nöjd med.

temperaturen nu när jag använder bara iTunes och safari är 58°C, fläkten hörs inte så vida man inte lägger huvudet mot datorn

jag köpte även till en wireless mighty mouse, den är däremot inget vidare, precisionen är okey, men att högerklicka är värdelöst iom att man måste lyfta på fingret och så vidare, sidoknapparna verkar lite problematiska också men man kanske vänjer sej.

glitchpunk: Nu är min också uppdaterad! Typ samma tid som du, så de var nog i samma container. Nu hoppas man bara på att TNT inte klantar sig.
Denna vecka börjar se ljusare ut.

Vit macbook mellanmodell beställd i lördags.:D

hmm, fungerar verkligen apecode.com? Får inte fram någonting när jag söker på mitt nr. Endast "Tracking status for 804543xxxx" osen blankt. Trodde det var en bättre tjänst en vad tnt erbjuder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 01:06
Ursprungligen av sallebasjan:

hmm, fungerar verkligen apecode.com? Får inte fram någonting när jag söker på mitt nr. Endast "Tracking status for 804543xxxx" osen blankt. Trodde det var en bättre tjänst en vad tnt erbjuder.

Har samma problem. Någon som har en lösning?

Har en liten fråga.. När det står såhär:
"Merge in Transit NL."
Vad betyder det?

Att den är påväg/befinner sig i Holland.

Archangel: Ja verkligen, mycket ljusare skulle jag säga! Tur att jag inte har några föreläsningar den här veckan så jag kan sitta hemma och vänta på TNT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 11:31

Det är ingen som har fått sin ännu??
Jag tänkte ge en vit liten macbook till min tjej i julklapp så då kanske man måste köpa en idag om man ska vara safe!?

/Fred

Ursprungligen av Fredric:

Det är ingen som har fått sin ännu??
Jag tänkte ge en vit liten macbook till min tjej i julklapp så då kanske man måste köpa en idag om man ska vara safe!?

/Fred

Jag har haft min i en vecka idag

Underbar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 12:03

Jag får inte heller fram något genom apecode.com, däremot genom TNT Express. Det står att min dator lämnat fabriken och bör vara i Stockholm i början av nästa vecka.

TNT's tracker är mer detaljerad med tider än vad apecode.com är.

Beträffande apecode.com så verkar det ju som att den håller koll på grejerna tills de landar i Europa sen är det TNT som tar över. Blir lite orolig när jag läser om att TNT verkar vara opålitliga, min dator var i Örebro den 27:e o det står att den ska komma idag. Hoppas bara de hittar upp till Umeå......:confused:

monkey_man: Som jag har förstått det så levererar inte TNT norr om Örebro, så Posten tar över paketet. Du lär med andra ord få en avi hem i brevlådad och får hämta ut den.

Ursprungligen av glitchpunk:

monkey_man: Som jag har förstått det så levererar inte TNT norr om Örebro, så Posten tar över paketet. Du lär med andra ord få en avi hem i brevlådad och får hämta ut den.

Ok Glitchpunk, tack då vet jag vem jag ska ringa om det dyker upp problem.
Posten ringde just på dörren...med skrivaren!!!!!!!!Ingen dator, AHHH! Blir galen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 14:30

"det här är ingen riktig post!"

Jag antar att man kan glömma att få Macbooken imorgon då trackern inte har uppdaterats på 24 timmar, fortfarande kvar i Holland med andra ord.

Varför ska man vara så jobbig och sitta här och gnälla, den lär ju dyka upp snart ändå.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-28 17:27

Jag har tänkt att beställa mellanmodellen, vit, 2Ghz Core 2 duo, 2 GB ram, 80 GB hårddisk (köpa till en 160GB sen löst).. Är det rätt tillfälle att inhandla MacBook nu?
Måste få det inpräntat i skallen
Jag bör inte vänta?=)

Bevaka tråden