Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 23:50

såååå -nu har jag ändrat mig...
det blev en ny 2,4 utan tillägg men med en stilig röd ipod med inskription. var i affären idag o kletade på nya styrplattan o indsåg att jag vill ha den. Så bort med den kloka beställningen på gamla 2,4:an för 15,500 o in med en ny på nya mbp. Å nån med studentrabatt hjälpte till lite...

man skall inte underskatt villhafaktorn. Särskilt som saken skall vara i knäet i flera år. det kallar jag intimt umgänge. Kul för mig. Jag fyller år imorgon (starx) o det här får bli min present.

Tipex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 08:18
Ursprungligen av Tipex:

såååå -nu har jag ändrat mig...
det blev en ny 2,4 utan tillägg men med en stilig röd ipod med inskription. var i affären idag o kletade på nya styrplattan o indsåg att jag vill ha den. Så bort med den kloka beställningen på gamla 2,4:an för 15,500 o in med en ny på nya mbp. Å nån med studentrabatt hjälpte till lite...

man skall inte underskatt villhafaktorn. Särskilt som saken skall vara i knäet i flera år. det kallar jag intimt umgänge. Kul för mig. Jag fyller år imorgon (starx) o det här får bli min present.

Tipex

Grattis på födelsedagen

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-21 08:33
Ursprungligen av Tipex:

/.../ Jag fyller år imorgon (starx) o det här får bli min present.
Tipex

... ja visst skall han leva ut i hundrade ååååååår!
Hurra hurra hurra hurraaaa!

Grattis Tipex på födelsedagen och till kloka beslut!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 08:31

Tänkte bara kolla med er som fått era datorer skickade. Får man något trackingnr så man ka nse vart den är? Min har inte blivit skickad ännu men har för mig att jag fick det för 2 år sen när jag beställde min macbook. Eller det kanske bara är en hägring nu när jag sitter med min varma gamla dator i knät!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-21 09:09

Jodå, trackingnummer får man. Min är just nu i Incheon, Korea enligt UPS. Sedan är ju det här med att tima in när UPS ringer på dörren. Samma veleri för mig varje gång jag beställt något från Apple:)

Ursprungligen av onnyt:

Jodå, trackingnummer får man. Min är just nu i Incheon, Korea enligt UPS. Sedan är ju det här med att tima in när UPS ringer på dörren. Samma veleri för mig varje gång jag beställt något från Apple:)

Ja, hur fungerar det där? Ringer de innan de kör ut och stämmer av att man verkligen är hemma etc.?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 13:14
Ursprungligen av onnyt:

Jodå, trackingnummer får man. Min är just nu i Incheon, Korea enligt UPS. Sedan är ju det här med att tima in när UPS ringer på dörren. Samma veleri för mig varje gång jag beställt något från Apple:)

Vet du hur lång tid det tar ungefär från det att det står att den har skickats tills de ringer på dörren? Runt en vecka? Var det den kraftigare Pro modellen du beställde?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-21 19:40
Ursprungligen av Amazon:

Vet du hur lång tid det tar ungefär från det att det står att den har skickats tills de ringer på dörren? Runt en vecka? Var det den kraftigare Pro modellen du beställde?

Skickat 20:de. Leverans 23:dje.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 19:54
Ursprungligen av onnyt:

Skickat 20:de. Leverans 23:dje.

Vilken version har du beställt?

Är det ingen som beställt en 2.8:a ?
Beställde via återförsäljare men hoppas den kan komma innan slutet av Oktober ändå

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 19:53
Ursprungligen av motif:

Är det ingen som beställt en 2.8:a ?
Beställde via återförsäljare men hoppas den kan komma innan slutet av Oktober ändå

Jag har beställt en 2,8 på Applestore samt en i standardutförande på Macforum här i GBG. Märker jag att 2,8an kommer att komma för sent så jag inte får den förrän jag ska ut till sjöss så får jag köpa den i butiken (2,53an).

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-21 20:08

2,53 Ghz

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 20:10

Fint, då kanske de skickar min snart också

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 20:47

Är de någon av er som beställt från Apple Store förrut o vet hur de funkar med uthämtning? Saken är att jag är utomlands nu, o såg att de levereras med UPS, så kan min mor skriva på tex när den kommer eller så?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-21 20:50

Mor kan skriva på om hon är på adressen som datorn är beställd till. Jag har gjort det några gånger. Inga problem.

Jahopp, även jag har gått och blivit med Macbook Pro. Eller ja, jag är i väntans tider åtminstone. Prognosen säger den sjätte november, personligen hoppas jag verkligen att det blir snabbare än så.

Basversionen av 2.4 GHz-modellen blev det (bitvis i hopp om att det skulle leda till något snabbare leverans). Det blir lite skillnad mot min nuvarande Powerbook 12"...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-27 22:52
Ursprungligen av Forsgren:

/.../Basversionen av 2.4 GHz-modellen blev det (bitvis i hopp om att det skulle leda till något snabbare leverans). Det blir lite skillnad mot min nuvarande Powerbook 12"...

Tjenis Forsgren!

Dig kommer jag gärna höra mer av för jag sitter med en PB12"1,5GHz och undrar hur du upplever den nya warp-farten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 21:48

Tack för gratulationerna!

Tipex

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-21 22:27

Skönt att se att någons 2,53GHz-maskin har skeppats. Jag beställde min 49 minuter efter Apple Store öppnade efter lanseringen. Hoppas på att den kommer att skickas imorgon!

Denna väntan är värre än någon julafton någonsin varit!

Frågan är varför min inte skeppas tillsammans med era. hehe

Antar att det är lite naivt att hoppas på leverans innan helgen eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 22:52

bolen: Jag tror leverans innan helgen är lite optimistiskt ja Alltid när man väntar på något fårn apple så är det helgerna som ställer till det. Alltid någon jelg som ställer till det så att man får den på måndag, trist!

Skulle vilja påstå att julafton inte är något alls i jämförelse Förs väntar man några månader på att det ska släppas en ny MBP och sedan ytterliggare några veckor, tortyr är vad det är!

Ni som har fått era skeppade när ska ni ha dem enligt Apple? Har hört att man ofta får sin leverans några dagar innan det är tänkt, är det rätt?
Jag beställde iallafall den 15:e och har tänkt leverans mellan 4-5 November. Bytte hårddisk till en 7200 varvare så det tar väl lite längre tid. Men hoppas den skickas imorgon.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-21 23:03

Nu ligger min MBP i Polen:$

Hej,

Jag hade lagt en beställning på MB 2,4 men efter att ha varit och kännt på båda i butik så tyckte jag inte MBP var så himla mycket större så jag avbeställde min MB och funderar på om jag ska gå över till MBP istället. Tyckte min förra MBP var lite på gränsen till stor (ca 7mån gammal) men nya känns på något sätt mindre. Iof butiken håll på att stänga så jag har inte testa mer än 10-20 minuter men undrar om något har testat MB/MBP lite längre och kan berätta hur det känns i knät?

Det som lockar med MBP är grafik kortet + expansions möjligheten (tänker på framtida 3G kort som kanske kommer) + 6MB cache på intel chipet då jag funderar på 2,53GHz versionen.

Däremot är MB lite mindre och mer "bärbar". Som sagt jag har såååå svårt att välja fortfarande så alla kommentarer är välkomna
Hur upplever ni era MBP i jämförelse med gamla model (ni som har redan fått era eller testat längre)?

Alltså jag måste säga att Apple har verkligen skappat en VILL HA produkt IGEN

ps. jag vet att MB 2,4 är en del billigare än MBP 2,53 men jag kommer inte att byta på länge och vill inte ångra mig i efterhand.

Nån som har hört nåt om när inlife, humac, macoteket eller nån annan butik i sthlm förväntas få in MBP? Nu har det ju gått en vecka sedan dom släpptes...borde dom inte landa i butikerna snart?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-22 06:24
Ursprungligen av onnyt:

Nu ligger min MBP i Polen:$

Baaah! Du gör mig så ledsen! hehe

Jag som beställde en helt orginal 2,53GHz-dator för att Apple skulle tycka det var enklare att skicka min snabbt.

Är din konfigurerad?

reza666: Jag grubblade på samma sätt jag med. Velade ett bra tag mellan MB och MBP (har för närvarande en Powerbook 12"). Det som till slut fick över mig till MBPn var den bättre skärmen, grafikkortet, skärmens arbetsyta samt även Firewiren (bitvis). Det skall bli min enda dator, så jag vill kunna lira på den med.

För min del blir det ju en relativt stor skillnad i storlek, men det är inget som skrämmer mig faktiskt. Funderar du mellan MBP och MB men har svårt att bestämma dig så är det bara att välja mellan en något mer bärbar dator och en med mer kraft. Du säger själv att du inte vill byta på länge, vore det inte trevligt med den extra kraften då?

Ursprungligen av Forsgren:

reza666: Jag grubblade på samma sätt jag med. Velade ett bra tag mellan MB och MBP (har för närvarande en Powerbook 12"). Det som till slut fick över mig till MBPn var den bättre skärmen, grafikkortet, skärmens arbetsyta samt även Firewiren (bitvis). Det skall bli min enda dator, så jag vill kunna lira på den med.

För min del blir det ju en relativt stor skillnad i storlek, men det är inget som skrämmer mig faktiskt. Funderar du mellan MBP och MB men har svårt att bestämma dig så är det bara att välja mellan en något mer bärbar dator och en med mer kraft. Du säger själv att du inte vill byta på länge, vore det inte trevligt med den extra kraften då?

Ju det är så sant och det är också lite därför det lutar åt MBP.
En sak som jag tänker tillbaka på är när min bror en gång kom till mig med sing MB och då kändes det så himla mycket mindre och då tänkte kunde jag känna att min MBP var lite väll stor men men man kan inte ha allt (menar lite, lätt o bästa prestanda).

Vore ändå shysst o få höra hur folk som haft förra och nya MBP upplever skillnaden.

ps. tack för svaret Forsgren.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-22 08:36

Nej. Inget extra utöver DVI-adaptern till Cinema Display. Jag kan säga att jag tryckte på köpknappen direkt efter presentationerna var klara. Fick upp en massa felmeddelanden först men trägen vinner:)

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-22 08:51
Ursprungligen av onnyt:

Nej. Inget extra utöver DVI-adaptern till Cinema Display. Jag kan säga att jag tryckte på köpknappen direkt efter presentationerna var klara. Fick upp en massa felmeddelanden först men trägen vinner:)

Okej, jag valde helt standard. Inget extra, lade min beställning 49 minuter efter Apple Store öppnade. Märkte dock att student-delen var betydligt mycket segare och mer oåtkomligt än den vanliga, jag kunde lätt lagt ordern långt innan om jag inte skulle haft studentrabatt. Verkar som den lilla tidsskillnaden på beställningen gav ett par dagar på försändelsen.

Ursprungligen av motif:

Det är inte alltid snabbast att få sin dator via Apple Store, så länge man inte kör en egen konfig förstår jag inte varför man inte köper över disk istället ?!
Min förra iMac 24" med tillägget för 3.06, 1TB disk osv beställde jag via ÅF och fick den före de som beställt via Apple Store så för mig finns ingen anledning!

Förväntar mig min 2.8:a MBP nästa vecka

Hade butikerna kunnat ge mig 10% studentrabatt istället för 6% så hade jag utan tvekan köpt i butik istället.

Sammanfattning: Jag borde köpt utan studentrabatt.

Det är inte alltid snabbast att få sin dator via Apple Store, så länge man inte kör en egen konfig förstår jag inte varför man inte köper över disk istället ?!
Min förra iMac 24" med tillägget för 3.06, 1TB disk osv beställde jag via ÅF och fick den före de som beställt via Apple Store så för mig finns ingen anledning!

Förväntar mig min 2.8:a MBP nästa vecka

Apropå Macfeber - Hur fungerade din leverans från AppleStore?

Vilken leveransadress har ni angivit? Jag ändrade precis till jobbet där jag är dagtid. Verkar klart bäst!

Bevaka tråden