Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av xsajt:

Har kollat upp lite andra trådar nu och hittat att de som beställt med en ipod har inte fått något trackingnummer ännu.
Då var den beställd! - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Troligen så paketeras de om i holland eftersom ipoden och macbooken inte komemr från samma ställe. Därefter får jag mitt trackingnummer.
Bara så ni vet!

Vi är i alla fall två i precis samma situation. Min har varit "Leverans utskickad" sedan i onsdags vid lunch. Jag har lite ordernummer från Apple, men inget som ger något resultat vid sökning på UPS hemsida.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 09:37
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Vi är i alla fall två i precis samma situation. Min har varit "Leverans utskickad" sedan i onsdags vid lunch. Jag har lite ordernummer från Apple, men inget som ger något resultat vid sökning på UPS hemsida.

Då kan vi nästan bekräfta att det är så för dem som har beställt ipod

Ursprungligen av xsajt:

Då kan vi nästan bekräfta att det är så för dem som har beställt ipod

Jag pratade nyss med Apple Stores telefonsupport.
Hon i telefonen (N) förklarade att jag kommer få ett trackingnummer från antingen UPS eller TNT publicerat på min kontosida när mina produkter kommer till Sverge.
På min följdfråga om detta beror på att ipoden och macbooken inte skickas från samma ställe, svara N tydligt ja.
Det kändes skönt att höra, men min fråga nu är snarare varför pengarna inte har dragits från mitt konto än, om den nu har skickats (22 okt).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 16:31
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Jag pratade nyss med Apple Stores telefonsupport.
Hon i telefonen (N) förklarade att jag kommer få ett trackingnummer från antingen UPS eller TNT publicerat på min kontosida när mina produkter kommer till Sverge.
På min följdfråga om detta beror på att ipoden och macbooken inte skickas från samma ställe, svara N tydligt ja.
Det kändes skönt att höra, men min fråga nu är snarare varför pengarna inte har dragits från mitt konto än, om den nu har skickats (22 okt).

Gött att höra! Då vet vi

Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Jag pratade nyss med Apple Stores telefonsupport.
Hon i telefonen (N) förklarade att jag kommer få ett trackingnummer från antingen UPS eller TNT publicerat på min kontosida när mina produkter kommer till Sverge.
På min följdfråga om detta beror på att ipoden och macbooken inte skickas från samma ställe, svara N tydligt ja.
Det kändes skönt att höra, men min fråga nu är snarare varför pengarna inte har dragits från mitt konto än, om den nu har skickats (22 okt).

Men vad värdelöst. Det innebär alltså att man kan söka leveransen först när den är under utkörning. Jag skulle behöva åtminstone en dags varsel så jag kan se till att hålla mig hemma. Visst kan man kolla på morgonen för att se om den är på väg ut för leverans men då får man ju ändå se till att hålla dagarna relativt fria så man kan stanna hemma vid behov...

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-24 17:28
Ursprungligen av mmmikael:

Men vad värdelöst. Det innebär alltså att man kan söka leveransen först när den är under utkörning. Jag skulle behöva åtminstone en dags varsel så jag kan se till att hålla mig hemma. Visst kan man kolla på morgonen för att se om den är på väg ut för leverans men då får man ju ändå se till att hålla dagarna relativt fria så man kan stanna hemma vid behov...

Själv har jag beställt min dator hem till min far, var min brorsa kommer vara under höstlovet nästa vecka och ta emot mitt paket medans jag är på jobbet. hehe

Ursprungligen av bolen:

Själv har jag beställt min dator hem till min far, var min brorsa kommer vara under höstlovet nästa vecka och ta emot mitt paket medans jag är på jobbet. hehe

Önskar jag kunde göra detsamma men min familj bor 30 mil bort så det blir svårt. Jag pluggar och kan egentligen lätt hålla mig hemma men jag pluggar bättre i skolan och har lite labbar i början av veckan. Dessutom salstenta på torsdag, tror inte jag skippar den för att få datorn så hoppas på leverans innan dess!

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-24 17:55
Ursprungligen av mmmikael:

Önskar jag kunde göra detsamma men min familj bor 30 mil bort så det blir svårt. Jag pluggar och kan egentligen lätt hålla mig hemma men jag pluggar bättre i skolan och har lite labbar i början av veckan. Dessutom salstenta på torsdag, tror inte jag skippar den för att få datorn så hoppas på leverans innan dess!

Ah okej. Lite jobbigt läge.. men du har ju iaf ändå möjlighet att stanna hemma. Jag har fått trackingnummer och lär kunna se precis vilken dag den kommer levereras, har inte du fått det?

Ursprungligen av bolen:

Ah okej. Lite jobbigt läge.. men du har ju iaf ändå möjlighet att stanna hemma. Jag har fått trackingnummer och lär kunna se precis vilken dag den kommer levereras, har inte du fått det?

Nä jag har ju inte det. Tydligen ska min ipod nano möta upp datorn i Holland för att sen skickas vidare i samma paket. Enligt någon i en annan tråd får den inget trackingnummer förrän den når Sverige, vilket jag iofs tycker låter väldigt konstigt. Borde ju få det i Holland vilket bör ge mig minst en dag i framförhållning...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 09:35

Det står skickad på apples sida när den lämnar kina tror ja. Min blev iallafall skickad på morgonen den 22 oktober så jag hoppas inte den är kvar i kina
Så det är nog när den paketeras med ipod i holland den får trackingnummer!

Kan också tillägga att det verkar inte vara något lustigt med qoms leveransgång, min har hittills blivit importskannad två gånger i Apeldoorn, NL och jag har en känsla av att den kommer skannas på flera andra sätt innan den lämnar Apeldoorn för att gå tillbaka till Köln för att sedan gå till Sverige

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-24 12:39

väntar fortfarande....

fick även mail från apple store att den är skickad med bud i Sverige i onsdags. Någon som vet om man måsste vara hemma eller om de ringer då de levererar ?
Fick en avi idag från posten, kan dock vara en annan sak med som jag beställt, men vet någon om man får en avi från posten om man inte är hemma ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 12:43
Ursprungligen av Morjas:

fick även mail från apple store att den är skickad med bud i Sverige i onsdags. Någon som vet om man måsste vara hemma eller om de ringer då de levererar ?
Fick en avi idag från posten, kan dock vara en annan sak med som jag beställt, men vet någon om man får en avi från posten om man inte är hemma ?

om du inte är hemma så skiter dom i att leverera bara. tyvärr är ups sämsta fraktföretaget servicemässigt. dom ringer inte ens innan och kollar läget som dom andra firmorna gör.
tror inte du får en avi, dom gör några försök. sen får du hämta den på deras central.

jag har haft status skickad ett bra tag nu men får inget spårningsnummer från ups :/

Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

jag har inte beställt någon ipod...

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-24 12:46

har inte ens fått ngt nummer att spåra med...
"Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort
Budfirma
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort "

står det på apple store. Samt att pengarna man betalat blivit tillbaka lämmnade till mitt konto. När dras dem i sånna fall och hur kan amn ta reda på vart mitt paket är ?

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-24 12:50

btw: kan man inte skriva sitt mobilnummer på dörren så uPS kan ringa om man inte e hemma ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 12:55

Morjas. nej "chaufförerna har inte telefon i bilen".

Som sagt. Ups leder bottenligan över dålig service. Tacka vet jag fedex.

Ni som har fått era Macbook Pro, har ni råkat ut för att batteriluckan glappar/är skev eller att den börjar göra det efter att ni tagit loss den och sedan satt dit den igen?

Please Post Here if your Aluminum Macbooks' Battery/HDD Cover is loose. - Mac Forums

Är det utbrett funderar jag skarpt på att avboka beställningen och att sedan invänta vidare fakta i ämnet...

Senast redigerat 2008-10-24 13:21
  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-24 13:46

Wooho! Min är skickad idag! SÅ skönt att den gick iväg innan helgen, hade varit ganska surt att vänta 2 dagar extra för inget. Enligt UPS är det beräknad leverans Måndag/Tisdag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 15:40
Ursprungligen av bolen:

Wooho! Min är skickad idag! SÅ skönt att den gick iväg innan helgen, hade varit ganska surt att vänta 2 dagar extra för inget. Enligt UPS är det beräknad leverans Måndag/Tisdag!

Buäh! Min har inte skickats=/

min har inte heller skickats inte ens förberedd för det

Ursprungligen av bolen:

Wooho! Min är skickad idag! SÅ skönt att den gick iväg innan helgen, hade varit ganska surt att vänta 2 dagar extra för inget. Enligt UPS är det beräknad leverans Måndag/Tisdag!

När lade du ordern? Och vad hade du då för förväntad leveransdag?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-24 17:18
Ursprungligen av zAjben:

Buäh! Min har inte skickats=/

Oh.. typiskt! Jag är dock hur nöjd som helst! hehe!

Håller tummarna för att dom får iväg din så snabbt som möjligt! O:-)

Ursprungligen av Forsgren:

När lade du ordern? Och vad hade du då för förväntad leveransdag?

Jag lade min 49 minuter efter Apple Store öppnade efter lanseringen den 14:e. Beställde en helt orginal Macbook Pro 2.53GHz-modellen.

Jag hade förväntad dag att skickas igår (7 arbetsdagar efter beställning), då den fick status "Förberedd att skickas" och idag fick den statusen "Skickad" och jag fick samtidigt trackingnumret. När jag lade beställningen så stod det beräknad leverans 31/10 -> 3/11.

Detta har dock ändrats nu och jag har fått Måndag 27/10 som beräknad dag av UPS och 28/10 av Apples status-sida.

Oh vad det känns bra nu!!

Hoppas att alla andra får iväg sina ordrar snabbt också så det blir många glada pojkar och flickor på 99.se framöver.

Ska tillägga att jag även klarade min sista tenta idag med högsta betyget! Ingen dålig dag detta!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 17:10

Har nyss beställt nya MacBook Pro 2,53GHz från AppleStore. Den enda skillnaden från originalkonfigurationen är att jag valde den lilla HDD på 7200RPM istället för den stora på 5400RPM samt att jag la till en DVI-adapter. Kanske lite dumsnålt att dra ner på den lilla och snabbare hårddisken än att lägga till 500 kr och få den stora snabba. Men 1000 kronor är ju ändå rätt mycket att spara då man studerar och dessutom, idag, så är hårddiskar billigare att köpa vid sidan av istället för att köpa från Apple och nu, när det är så enkelt att byta på de nya MBP modellerna så gör jag gärna det om det skulle krisa.

Men gud vad lång väntatn! 16 November! Nästan en månad fram till beräknad leverans? Har dessutom vart "Redo att skickas om 8 dagar" i två dagar nu dessutom! Mysko.

Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge (än om det känns så just nu). VIlle bara delge er med detta! Trevlig kväll!

/Richard

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 17:42

Sj så hoppas jag få min under nästa vecka. Bokat i DS Store gjorde jag:)

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-24 18:37

Vilken resa min macbook får!! Shanghai till Incheon i Korea därefter till Warzawa Polen, Köln i Tyskland och nu är den i Appeldorn Holland. Det känns som den är hos mig på måndag

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-24 18:46
Ursprungligen av mmmikael:

Nä jag har ju inte det. Tydligen ska min ipod nano möta upp datorn i Holland för att sen skickas vidare i samma paket. Enligt någon i en annan tråd får den inget trackingnummer förrän den når Sverige, vilket jag iofs tycker låter väldigt konstigt. Borde ju få det i Holland vilket bör ge mig minst en dag i framförhållning...

Hmm, ja det låter underligt. Du borde ju få ett trackingnummer när den lämnar Holland och där efter se var den är.. men samtidigt verkar det vara så att den kommer dagen efter den har varit och vänt i Europa (Köln, Appeldorn).

Ursprungligen av jejjje:

Vilken resa min macbook får!! Shanghai till Incheon i Korea därefter till Warzawa Polen, Köln i Tyskland och nu är den i Appeldorn Holland. Det känns som den är hos mig på måndag

Hehe, ja det är en lång tur dom tar. Verkar vara samma rutt på alla försändelser. Du får säkerligen din på måndag. Enligt UPS så ska jag också få min på Måndag, men den är dock fortf. i Kina. Får se, Tisdag är inte så farligt, jag vet ju iaf att den är på väg nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 09:19
Ursprungligen av bolen:

Hmm, ja det låter underligt. Du borde ju få ett trackingnummer när den lämnar Holland och där efter se var den är.. men samtidigt verkar det vara så att den kommer dagen efter den har varit och vänt i Europa (Köln, Appeldorn).

Hehe, ja det är en lång tur dom tar. Verkar vara samma rutt på alla försändelser. Du får säkerligen din på måndag. Enligt UPS så ska jag också få min på Måndag, men den är dock fortf. i Kina. Får se, Tisdag är inte så farligt, jag vet ju iaf att den är på väg nu!

Det står 3 november (inte nu på utan nästa måndag) för min del. Men eftersom jag beställt iPod Nano och skrivare också får jag väl inget trackingnummer förän Holland eller Sverige när allt har packats ihop. Allt jag vet nu är att den skickats från Kina - och är rätt nyfiken på om den tar sig någonstans i helgen?

Å andra sidan eftersom den skickades samma dag som din bolen, så borde det ju inte ta mycket längre tid för min att ta sig till Holland/Sverige, och din leverens var ju på måndag? Det borde ju indikera att den rör sig på helgen också, eller tänker jag helt fel nu?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-25 10:00
Ursprungligen av zAjben:

Det står 3 november (inte nu på utan nästa måndag) för min del. Men eftersom jag beställt iPod Nano och skrivare också får jag väl inget trackingnummer förän Holland eller Sverige när allt har packats ihop. Allt jag vet nu är att den skickats från Kina - och är rätt nyfiken på om den tar sig någonstans i helgen?

Å andra sidan eftersom den skickades samma dag som din bolen, så borde det ju inte ta mycket längre tid för min att ta sig till Holland/Sverige, och din leverens var ju på måndag? Det borde ju indikera att den rör sig på helgen också, eller tänker jag helt fel nu?

Jag kan tänka mig att din kommer ta en dag längre än min p.g.a. ompackning.

Som jag förstår det enligt UPS så måste min röra på sig under helgen. Den skickades igår och har planerad leverans på Måndag, annars vet jag inte hur dom gör. hehe

Hur som helst så har dock inte statusen uppdaterats sen igår, får se hur det går. Jag vet som sagt att den är på väg nu - det är skönt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-25 11:07

"Förberedd för avsändning" MBP 2,8

Tror ni jag får den i nästa vecka?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-25 11:54
Ursprungligen av Amazon:

"Förberedd för avsändning" MBP 2,8

Tror ni jag får den i nästa vecka?

Ja, om dom får iväg den på Måndag så tycker jag det är rimligt om den kommer i slutet på nästa vecka.

Min fick status "Skickad" igår morse och har enligt UPS planerad leverans på Måndag, dvs. 3 dagar.

Bevaka tråden