Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ah, pengar reserverade, let's gooo! Undrar när den skickas.

Ursprungligen av grenhall:

Men läs dina notiser istället!

Haha

Häftigt att ha en fjärr till iTunes (datorn) och TV alltid nära till hands eller säger man till arms i detta fall?

Tog nyss väck min order på AWS Blue Sportsband som jag beställde den 3e maj. Dum som man är ibland så beställde jag inte klockan då som jag helst vill ha utan gjorde nu i eftermiddags istället, nämligen den rymdgrå sportklockan. Får se ifall det händer något alls innan den officiella lanseringen här i Sverige. Den har juli som leverans men förhoppningsvis så kan Apple kanske dra igång med fler leveranser nu så den åker fram lite. Har inga förhoppningar just nu på att få den före mitten av juni åtminstone (förmodligen ännu senare).

Och där var min 38mm AWS WSB dispatchad.

Kul att det börjar rulla på med beställningarna nu

Edit: Funderade på en sak när jag låg och slötittade på en action-rulle. Hur ska producenterna nu slösa en 10-15 minuter på när hjälten och/eller skurkarna står och fibblar med en mobil när dom nu bara behöver kolla på handleden? Nåja nästan iaf

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-05-14 09:49
Ursprungligen av CekariYH:

Kul att det börjar rulla på med beställningarna nu

Edit: Funderade på en sak när jag låg och slötittade på en action-rulle. Hur ska producenterna nu slösa en 10-15 minuter på när hjälten och/eller skurkarna står och fibblar med en mobil när dom nu bara behöver kolla på handleden? Nåja nästan iaf

En liten trend jag tycker mig sett är att fler filmer börjar utspela sig på 90-talet eller tidigare för att slippa all modern teknik hehe

Fortf PFD, hur länge brukar det ta innan den skickas, pengarna är ju reserverade.

Ursprungligen av simulacra:

Fortf PFD, hur länge brukar det ta innan den skickas, pengarna är ju reserverade.

Samma dag

Ursprungligen av grenhall:

Samma dag

Jag såg att ordern blivit PFD:ad igår runt 18 och den har fortf samma status.

Ursprungligen av simulacra:

Jag såg att ordern blivit PFD:ad igår runt 18 och den har fortf samma status.

Det blev ju kväll runt 18 och idag är det ju helg, så troligen det som är orsaken.

Ursprungligen av CekariYH:

Det blev ju kväll runt 18 och idag är det ju helg, så troligen det som är orsaken.

De har väl inte helgdagar på samma (idiotiska) sätt som vi har i Sverige?

Inte vet jag men kyrkliga helger som tex Kristi flygare är ju samma i många länder.

Ursprungligen av CekariYH:

Inte vet jag men kyrkliga helger som tex Kristi flygare är ju samma i många länder.

Citat:

Ascension Day is neither a bank or public holiday in the United Kingdom. Offices, retail stores, educational institutions and public transit systems stick with their usual schedules.

Där ser man, jag får väl se vad som händer, vad som är klart däremot är att GB är ett mer civiliserat land än Sverige

Ursprungligen av simulacra:

Jag såg att ordern blivit PFD:ad igår runt 18 och den har fortf samma status.

Jag sitter också fast där

Ursprungligen av simulacra:

Där ser man, jag får väl se vad som händer, vad som är klart däremot är att GB är ett mer civiliserat land än Sverige

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag sitter också fast där

Apple verkar iaf inte tagit helg då app-uppdateringar både i iTunes och MAS dykt upp nu på eftermiddagen.

Då var en AWS beställd

Här går det undan, skickad igår kväll och anlände idag tidig förmiddag till Borderlinx. De har fått iväg den och ETA till Finland är imorgon!

Har haft min klocka nu i lite mer än 1 vecka. Kan säga att jag till största delen är nöjd med den. Det jag är mindre nöjd med är som tidigare nämnts, Siri på svenska. Även apputbudet, men det kommer nog fler snart :).

Dispatched! Då kan vi nog räkna med att ha den i handen på tisdag, jag ser till att Blinx skickar klockan till jobbet så att de inte skiter i att ens försöka lämna av den som de gör när de levererar till privatadresser.

Ursprungligen av simulacra:

Dispatched! Då kan vi nog räkna med att ha den i handen på tisdag, jag ser till att Blinx skickar klockan till jobbet så att de inte skiter i att ens försöka lämna av den som de gör när de levererar till privatadresser.

Dito men här i Luleå så brukar utkörningen fungera rätt bra så jag behåller leveransadressen till bostaden

Ursprungligen av BlackSmp:

Dito men här i Luleå så brukar utkörningen fungera rätt bra så jag behåller leveransadressen till bostaden

Ja, jag vill ju få hem den, men alltför många gånger så har jag sett bilen antingen stanna utanför min port och köra iväg utan att ens försöka kontakta mig eller helt enkelt stanna på fel ställe och SEN köra iväg.

Efter en natts laddning så har jag nu haft den på armen i ca 13h och laddningen är nere på 54%.
Använt den ganska normalt för en ledig dag, med lite tester etc under någon timme, samt kollat varje notis som kommit in och lite inställningar då det droppat in en massa appar från iPhonen som jag inte visste skulle till Watch också, många som inte känns nödvändiga och som jag inte vill ha i tex överblicks-listan.

En PDF manual på engelska finns att ladda ner här: https://support.apple.com/manuals/applewatch

Beställde en Apple Watch 42mm med link bracelet 5 min efter att preorder startade den 10 april. Någon dag senare var den cancelled för att sedan bli processing order efter någon vecka. Igår när pengarna skulle dras på kortet blev det något fel så jag ringde svenska supporten. Döm om min förvåning när killen beskriver att Apple inte tillåter att beställningar görs med hjälp av bl a Borderlinx från UK. "Så även om du uppdaterar din kreditkortsinformation så kommer inte orderna att släppas igenom av den anledningen..." Förklarade för honom att Apple ändrade policyn efter någon vecka kring detta och att många andra har kunnat och beställer på detta sättet. "Jag kan inte ta hänsyn till vad olika forum säger, utan vad Apple ger för instruktioner, och vi släpper inte igenom denna typ av beställningar.

Så nu 5 veckor senare står ordern på "Processing order" och inget händer. Vilken kovändning. De verkar inte på Apple ha någon gemensam syn på hur deras policy ser ut kring detta. Mycket märkligt.

Ursprungligen av Magnusalmgren:

Beställde en Apple Watch 42mm med link bracelet 5 min efter att preorder startade den 10 april. Någon dag senare var den cancelled för att sedan bli processing order efter någon vecka. Igår när pengarna skulle dras på kortet blev det något fel så jag ringde svenska supporten. Döm om min förvåning när killen beskriver att Apple inte tillåter att beställningar görs med hjälp av bl a Borderlinx från UK. "Så även om du uppdaterar din kreditkortsinformation så kommer inte orderna att släppas igenom av den anledningen..." Förklarade för honom att Apple ändrade policyn efter någon vecka kring detta och att många andra har kunnat och beställer på detta sättet. "Jag kan inte ta hänsyn till vad olika forum säger, utan vad Apple ger för instruktioner, och vi släpper inte igenom denna typ av beställningar.

Så nu 5 veckor senare står ordern på "Processing order" och inget händer. Vilken kovändning. De verkar inte på Apple ha någon gemensam syn på hur deras policy ser ut kring detta. Mycket märkligt.

Ring dem igen och uppdatera betalninginformationen, men ring till engelska supporten istället för den svenska. Haft samma problem med strulande betalning, men fick hjälp direkt och de brydde sig inte om att jag skickade via Borderlinx.

Ingen som säljer en klocka? Sugen på en 42mm sport.

Ursprungligen av _empty:

Ingen som säljer en klocka? Sugen på en 42mm sport.

Jag kommer göra så fort min SS-klocka har anlänt. Via företaget så det blir avdragbar moms.

Ursprungligen av grenhall:

Jag kommer göra så fort min SS-klocka har anlänt. Via företaget så det blir avdragbar moms.

Pris?

Hur var det nu? Var man tvungen att skicka in fakturan till Blinx, hur gör man det?

Ursprungligen av simulacra:

Hur var det nu? Var man tvungen att skicka in fakturan till Blinx, hur gör man det?

Jag behövde ej det åtminstone.
Nu anlände min klocka från Borderlinx, otroligt snabbt skött av dem.

Ursprungligen av _empty:

Pris?

Någonstans runt 7 000:- inkl. moms.

Bevaka tråden