Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 22:21
Ursprungligen av grenhall:

Gammal vana att prenumerera på veckodagar eller?

Oh jäss

Btw, jag la upp denna tråden så att vi kan dra ihop erfarenheten vi ägare samlar på oss så slipper vi sprida den i diverse andra trådar.

Ursprungligen av zinned:

Jo, korrekt. Jag som såg fel.

Dock så verkar inte kalenderevents från kalendrar man prenumererar på visas, åtminstone inte de jag har för varje dag (veckonummer och namnsdagar)...tur e väl det för de är ju heldagsevent och då hade man ju inte sett några av de övriga eventen

Hmmm, jag ser födelsedagar, veckoNr, namnsdagar och eventen i den ordningen i appen.
Skärmavbildning:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 23:00

Jag som var otydlig. Jag syftade till informationen som syns i Kalender-komplikationen i valfri Watch-face.

Ursprungligen av zinned:

Jag som var otydlig. Jag syftade till informationen som syns i Kalender-komplikationen i valfri Watch-face.

Där syns enbart nästkommande kalenderpost. Går inte att ändra såvitt jag vet.

Ursprungligen av zinned:

Jag som var otydlig. Jag syftade till informationen som syns i Kalender-komplikationen i valfri Watch-face.

Ah, då fattar jag

"komplikationen" vilket jäkla namn på ett tillägg, låter mer som problem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 23:15
Ursprungligen av grenhall:

Där syns enbart nästkommande kalenderpost. Går inte att ändra såvitt jag vet.

Det är korrekt men då min nästa post i kalendern är veckonummer imorgon bitti samt morgondagens namnsdagsbarn så tyckte jag att en av dem borde stå där men det gör det inte. Men, de är som sagt heldagsposter.

Ursprungligen av zinned:

Det är korrekt men då min nästa post i kalendern är veckonummer imorgon bitti samt morgondagens namnsdagsbarn så tyckte jag att en av dem borde stå där men det gör det inte. Men, de är som sagt heldagsposter.

Ja men det är inga möten. Tror de valt att bara flytta över relevanta saker och då med fokus på möte. Om du lägger in ett heldagsmöte så syns det garanterat.

Ursprungligen av CekariYH:

Ah, då fattar jag

"komplikationen" vilket jäkla namn på ett tillägg, låter mer som problem

Iofs men det är hämtat från den traditonella klockterminologin där de representerar problem att lösa som gör urverken mer komplicerade

Ni som fått den från UK Apple Store via Borderlinx, hur många dagar tog det från Borderlinx till ni hade klockan i handen? Hoppas att den skeppas från dem imorgon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-17 07:44

Min leverans är knappast representativ för ett normalfall så jag kanske inte borde svara, då min gick Birmingham -> Köpenhamn -> Örebro -> Leipzig -> Malmö

Går den korrekt så går den Birmingham -> Köpenhamn -> Spridningsort i sverige, dvs att leveransen från Borderlinx tar ca en dag. Går den ut från Borderlinx på måndagen så har du den under tisdagen.

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Grattis!
När la du din order? Ser att du är ett gäng ordernummer innan mig.
Har beställt samma, eller likadan iaf.

Jag beställde 10 min efter kl.9 då Apple Store i UK var uppe. Det verkar som att just klockan med Link Bracelet ligger sent
för leverans i jämförelse med många andra modeller...

Ursprungligen av Kamblad:

Ni som fått den från UK Apple Store via Borderlinx, hur många dagar tog det från Borderlinx till ni hade klockan i handen? Hoppas att den skeppas från dem imorgon.

Under ett dygn så hade jag den i handen.

Ursprungligen av Bayhazed:

Under ett dygn så hade jag den i handen.

Det går snabbt bara den kommer ut från Borderlinx men det verkar nästan vara omöjligt att få den att komma iväg snabbt (dvs samma dag som den kommer in)

Den anlände runt 10 tiden på torsdag morgon till Borderlinx och inom en timme hade jag möjlighet att betala, vilket jag gjorde. Därefter så hade DHL sorterat den runt 22 under kvällen. Så antar att bara man är snabb på att betala om paketet kommer in tidigt så går den iväg samma dag.

Ursprungligen av Bayhazed:

Den anlände runt 10 tiden på torsdag morgon till Borderlinx och inom en timme hade jag möjlighet att betala, vilket jag gjorde. Därefter så hade DHL sorterat den runt 22 under kvällen. Så antar att bara man är snabb på att betala om paketet kommer in tidigt så går den iväg samma dag.

Inttressant... Min landade garanterat vid samma tidpunkt på fredag och jag betalade mer eller mindre direkt (före kl 11 lokal tid UK) - inte fick de iväg min klocka så det är fler aspekter än hur snabb du är på betala som påverkar. Troligen beror det på slumpmässiga skillnader såsom vem som hanterar din order...

Edit: Skrev fel dag - det var fredag - inte torsdag

Senast redigerat 2015-05-17 10:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs men det är hämtat från den traditonella klockterminologin där de representerar problem att lösa som gör urverken mer komplicerade

Ah, hade jag ingen aning om. Tack för info!

Ursprungligen av BlackSmp:

Inttressant... Min landade garanterat vid samma tidpunkt på torsdagen och jag betalade mer eller mindre direkt (före kl 11 lokal tid UK) - inte fick de iväg min klocka så det är fler aspekter än hur snabb du är på betala som påverkar. Troligen beror det på slumpmässiga skillnader såsom vem som hanterar din order...

Jag tror snarare att det är fredagar som är trista. @zinned fick ju iväg sin omgående på en annan dag medan jag betalde och hade min klar vid 11-tiden en fredag. Den gick inte heller iväg.

Ursprungligen av grenhall:

Jag tror snarare att det är fredagar som är trista. @zinned fick ju iväg sin omgående på en annan dag medan jag betalde och hade min klar vid 11-tiden en fredag. Den gick inte heller iväg.

Det skulle kunna vara det. Jag har fått iväg en Iphone direkt en gång men minns inte vilken dag det var. En annan kompis fick också vänta till på måndag trots snabb betalning på en fredag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det skulle kunna vara det. Jag har fått iväg en Iphone direkt en gång men minns inte vilken dag det var. En annan kompis fick också vänta till på måndag trots snabb betalning på en fredag.

Då kör de säkert halvdagar på fredagar inofficiellt.

Ursprungligen av grenhall:

Då kör de säkert halvdagar på fredagar inofficiellt.

Jag vill inte påstå att jag gillar det men det är alltid intressant att förstå hur saker och ting hänger ihop.

SvD hittar sin infallsvinkel...

Ursprungligen av BlackSmp:

SvD hittar sin infallsvinkel...

Eftersom alla andra klockor är så fruktansvärt säkra.........

Jag kollade upp mailen jag fick av blinx i september när jag beställde min iphone 6, och det såg ut som det gör nu. Den 19:e sep fick jag mail om den hade kommit, och den 22:a fick jag ett mail om att den var på väg. Och då kom den in på en fredag precis som klockan gjort nu och gick iväg på måndagen, fördelen var att jag hade den i handen dagen efter. dvs den 23:e.

Ursprungligen av BlackSmp:

SvD hittar sin infallsvinkel...

Ursprungligen av grenhall:

Eftersom alla andra klockor är så fruktansvärt säkra.........

Saxat:
Enligt CNN har säkerhetsfunktionerna en enorm inverkan på hur stöldbegärlig tekniken är. I San Francisco har telefonstölderna minskat med 40 procent på ett år, vilket enligt åklagare George Gascon kan kopplas direkt till mer avancerade säkerhetsfunktioner i telefonerna, skriver CNN.

Tror nog Apple kommer att fixa detta så småningom oavsett.

Ursprungligen av CekariYH:

Saxat:
Enligt CNN har säkerhetsfunktionerna en enorm inverkan på hur stöldbegärlig tekniken är. I San Francisco har telefonstölderna minskat med 40 procent på ett år, vilket enligt åklagare George Gascon kan kopplas direkt till mer avancerade säkerhetsfunktioner i telefonerna, skriver CNN.

Tror nog Apple kommer att fixa detta så småningom oavsett.

Antagligen. Det är ju bara att låsa ut serienumret på klockan som blivit stulen. Men det spelar väl ingen roll. Det är en fullständigt onödig artikel att skriva när det finns så mycket mer relevanta problem i världen. Att någon blir av med sin klocka är inte ett stort problem. Där finns inget personligt i den. Dessutom inte när alla andra klockor, analoga som Wear som Pebble inte har någon säkerhet alls att snacka om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-17 13:15
Ursprungligen av grenhall:

Jag tror snarare att det är fredagar som är trista. @zinned fick ju iväg sin omgående på en annan dag medan jag betalde och hade min klar vid 11-tiden en fredag. Den gick inte heller iväg.

Nej, jag fick min levererad till BL på måndagen, har jag för mig, vid 12-13 lokal tid men den gick inte iväg den dagen utan först dagen efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-17 13:18
Ursprungligen av simulacra:

Jag kollade upp mailen jag fick av blinx i september när jag beställde min iphone 6, och det såg ut som det gör nu. Den 19:e sep fick jag mail om den hade kommit, och den 22:a fick jag ett mail om att den var på väg. Och då kom den in på en fredag precis som klockan gjort nu och gick iväg på måndagen, fördelen var att jag hade den i handen dagen efter. dvs den 23:e.

Så lång tid tar det inte nu. Skulle BL få en leverans imorgon den 18:e så går den absolut senast iväg den 19:e och når då beställaren senast den 20:e. En dags leveranstid.

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag fick min levererad till BL på måndagen, har jag för mig, vid 12-13 lokal tid men den gick inte iväg den dagen utan först dagen efter.

Nu här jag valt bort Borderlinx till nästkommande ordrar till förmån för forward2me. Men annars kan jag tänka mig att de sköter det snabbt om paketet kommer och godkänns innan kl. 12 typ lokal tid.

Frågan är bara hur de löser det, förutom att den ska vara stöldsäker så måste den även vara återställningsbar av den riktiga ägaren. Och det måste fungera även om du t ex blir av med telefonen som klockan är parad till.

Bättre säkerhetsfunktioner är nog på väg men exakt hur de ska fungera är nog inte riktigt utrett.

Ursprungligen av zinned:

Så lång tid tar det inte nu. Skulle BL få en leverans imorgon den 18:e så går den absolut senast iväg den 19:e och når då beställaren senast den 20:e. En dags leveranstid.

Om det är en helg emellan som det är nu och var då så tar det 3 dagar för paketet att gå iväg. Och jag tycker att det är rätt surt att de inte kan putsa iväg ordrar som är betalda och klara tidigt på fredagen samma dag.

Bevaka tråden