Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simulacra:

Hur var det nu? Var man tvungen att skicka in fakturan till Blinx, hur gör man det?

Du måste skicka in fakturan till Borderlinx om inte det uppskattade värdet är korrekt. Annars riskerar man att inte få ersättning för det fulla värdet av den. Försäkringen ingår alltid över £200 så oavsett om värdet sätts till £20 000 så kostar det lika mycket.

Så, betalat och klart hos Blinx, får se när den går iväg nu. Supporten sa att deras cut off var 16:00 lokal tid. Man hoppas ju att åtminstone en del av skepandet sker under helgen så att paketet inte ligger kvar i ngn depå på måndag

Hmmm, Watch inte direkt stöldskyddad:
https://www.yahoo.com/tech/thieves-can-easily...

Citat:

Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.

Seeeegt, jävla röda dagar mitt i veckorna som fuckar upp det.. Kommer inte hämtas förens en Måndag kl 15.00 med andra ord. Dvs, kommer inte iväg förens Måndag kväll. DHL.... Kommer inte vara i Sverige förens Onsdag? :x

Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, Watch inte direkt stöldskyddad:
https://www.yahoo.com/tech/thieves-can-easily...

Jag har svårt att se detta som ett problem överhuvudtaget. Det finns gott om folk som har klockor värda betydligt mer än en Apple Watch utan att det blir rubriker om att de är lättstulna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har svårt att se detta som ett problem överhuvudtaget. Det finns gott om folk som har klockor värda betydligt mer än en Apple Watch utan att det blir rubriker om att de är lättstulna.

Tja, de flesta vanliga klockor har ju inget lösen vilket Watch har så vitsen om den inte funkar som på tex iPhone var snarast min min fundering. Just nu då efterfrågan är ganska stor kan jag tänka mig att en del riskerar att bli bestulna på den.

Ursprungligen av CekariYH:

Tja, de flesta vanliga klockor har ju inget lösen vilket Watch har så vitsen om den inte funkar som på tex iPhone var snarast min min fundering. Just nu då efterfrågan är ganska stor kan jag tänka mig att en del riskerar att bli bestulna på den.

Jag ser det mest som clickbait i samma nivå som när TouchId kom och det blev en himla uppståndelse kring hur man skulle kunna hacka TouchId och det därför var osäkert.

Jag ser den ökade risken för att bli utsatt för rån pga sin Apple Watch som totalt försumbar.

Sålänge den personliga datan och betalningsmedel skyddas så spelar det ingen riktig roll, visst ngra kommer att bli bestulna på sina klockor men det brukar försäkringen lösa.

Jag vill mest veta när jag får min, argh!

Ursprungligen av simulacra:

Sålänge den personliga datan och betalningsmedel skyddas så spelar det ingen riktig roll, visst ngra kommer att bli bestulna på sina klockor men det brukar försäkringen lösa.

Jag vill mest veta när jag får min, argh!

Jo, jag vill att de går till "shipped" från Borderlinx om ca 40 minuter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-15 17:14

Ingen som råkar ha ett gummi-strap över som de vill sälja? Får ju vänta evigheter på att mitt ska komma. Vill ju byta enkelt från Milanese Loopen efter jobbet

Ursprungligen av simulacra:

Så, betalat och klart hos Blinx, får se när den går iväg nu. Supporten sa att deras cut off var 16:00 lokal tid. Man hoppas ju att åtminstone en del av skepandet sker under helgen så att paketet inte ligger kvar i ngn depå på måndag

Kom din iväg? Min verkar sitta fast...

Äntligen lite updates på mina. (Hade visserligen hoppats på att få leveranserna framflyttade nu i slutet på maj)

- Apple Watch Sport 42mm Space Gray Aluminum Case with Black Sport Band , beställd 15:e april.
- Apple Watch 42mm Stainless Steel Case with White Sport Band, beställd 17:e april.
Tidigare bara juni på dessa, Nu; "Delivers: 22 Jun, 2015 - 29 Jun, 2015"

Ursprungligen av BlackSmp:

Kom din iväg? Min verkar sitta fast...

Nej, fortf being processed, vem vet hur de jobbar på dhl, jag hoppas att de får iväg saker även idag eller imorrn, vi har ju iaf betalt för expressleverans.

Ursprungligen av southtown:

Äntligen lite updates på mina. (Hade visserligen hoppats på att få leveranserna framflyttade nu i slutet på maj)

- Apple Watch Sport 42mm Space Gray Aluminum Case with Black Sport Band , beställd 15:e april.
- Apple Watch 42mm Stainless Steel Case with White Sport Band, beställd 17:e april.
Tidigare bara juni på dessa, Nu; "Delivers: 22 Jun, 2015 - 29 Jun, 2015"

Hm. Jag har:

- Apple Watch 42mm Stainless Steel Case with Milanese Loop

Beställd 28 April, Dispatched: June...

Ursprungligen av simulacra:

Nej, fortf being processed, vem vet hur de jobbar på dhl, jag hoppas att de får iväg saker även idag eller imorrn, vi har ju iaf betalt för expressleverans.

Fortfarande Last tracking status: Being processed på Borderlinx? Där sitter min i alla fall. Glad i alla fall att den lämnat Apple då det varit så många turer kring den här beställningen, puh.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 00:29

Till er som har läst mina tidigare inlägg, vilket väl är de flesta av er, så har jag lite ny info.

Jag har äntligen fått min klocka levererad till mig...ÄNTLIGEN! Pheu...

Så här gick denna vansinniga storyn:

Jag beställde som de flesta andra den 10/4 och sedan var det väntan...lång väntan, som för alla andra. Efter avbrutna beställningar, återaktiverade beställningar och samtal från Apple Irland så fick jag till sist pengar reserverade på mitt kort. Äntligen, då närmade det sig! Kort därefter fick jag meddelandet om att det var något strul när Apple försökte belasta mitt kort med den korrekta summan och jag ringer banken, ringer Apple, ringer banken igen. Det visar sig att det är det omtalade "fraud detection" som har slagit till och jag måste då ringa Nordic Fraud Prevention. Givetvis hade klockan precis slagit 17 och de hade stängt så jag kunde inte göra annat än att vänta tills morgondagen.

Direkt när klockan slog 08.30 och de öppnade så ringde jag. Efter en kortare handläggning så hade de lyft spärren på mitt kort och jag kunde låta Apple försöka belasta mitt kort igen och då gick det kanon. Skönt, äntligen kan den komma iväg! Den blev "Preparing for dispatch" och kort därefter "Dispatched". Då var det givetvis fredag så där tog det stopp. Inget levereras under helgen.

Måndagen kom och klockan levererades till Borderlinx. Tyvärr kom den inte förrän precis efter lunch så då fanns det ingen chans att den skulle kunna gå iväg igen samma dag utan det fick vänta tills morgondagen. Jag mailade in kvittot på klockan så att de kunde uppdatera värdet på försändelsen till det korrekta (dvs £432, utan VAT) så att den skulle vara korrekt försäkrad och släppte därefter på försändelsen så att Borderlinx kunde skicka den snarast möjligt. Den hämtades av DHL direkt dagen därpå och började sin resa mot sverige.

Efter att den hade varit i Birmingham, på DHL:s hub där, så kom den till Köpenhamn och sorterades i deras spridningsterminal. Efter ett antal uppdateringar där så skulle den äntligen gå vidare över sundet och landa i Malmö. Men vad sker då? Jo, vid nästa uppdatering så ser jag att den inte har landat i Malmö. Den har landat i - VÄSTERÅS! Eller så trodde jag då det var vad det stod...

Nej, då var paketet i Örebro då det står fel på DHL:s hemsida då de inte längre har ett ställe i Västerås. Danskarna hade alltså sorterat den fel och istället för att bara skickas de få milen över sundet så hade den skickats över 50 mil fel! Detta upptäcktes av personalen i Örebro och rutten för paketet lades om. Dock var det onsdag och den skulle inte hinna mer än att skickas iväg innan de stängde för kvällen och dagen efter var det helgdag, då var allt inom DHL stängt...kontor, terminaler, depåer, transport på vägar - allt.

Well, jag sitter där och kan inte påverka ett dugg. Jag för dialog med personal på DHL där det i detta läget nu hanteras av speciellt personal som sitter på en egen avdelning. Kvinnan där försäkrar mig om att den nu kommer skickas om korrekt och sannolikt kommer den att landa i Köpenhamn igen för att sedan strax därefter nå Malmö och mig under fredagen. Jag inväntar fredagen genom att bara snabbt under torsdagen kolla försändelsen och om det kommit någon uppdatering. Visst hade det gjort det...nu var paketet i - Leipzig!

Tar tog mig för pannan och tänkte att denna historien kommer aldrig få ett slut. Fredagen kom och nästan direkt jag vaknade så kontrollerade jag status och tack o lov, den hade då skippat Köpenhamn och risken för att där bli felsorterad igen och istället gått direkt till Malmö. Jag fick då löfte av samma kvinna på DHL att den skulle ligga på det hon kallade för "nio-bilen", en bil med försändelser som var tvungna att levereras snabbt och det skulle vara hos mig innan 09.00, dessutom hade föraren mitt nummer och skulle ringa när han närmade sig. Klockan blev 09.30 och inget hade hänt, inga samtal och inget på dörren. Jag ringer DHL igen och undrar vad som sker, hon skulle då undersöka och återkomma. Först en halvtimme senare återkommer hon och säger att den har sorterats fel och ligger inte på "nio-bilen" utan på en vanlig bil som inte kommer att dyka upp i närheten av angiven tid.

Vid 11.30-tiden så får jag till sist ett samtal från föraren som inom 10 minuter är på plats och överräcker paketet till mig. Finally.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-16 00:44

Den ser stor ut...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 01:01
Ursprungligen av kenjon:

Den ser stor ut...

Som alltid på bilder...för mig som har provat 38:an så känns den bara aningen större. För mig - helt perfekt.

Ovan ett försökt till lite mer avstånd till handled och klocka. Jag tycker själv den sitter perfekt.

Ursprungligen av zinned:

Mkt text...

Fy fasen vilken resa!! Men den passar ju helt klockrent! Tur att du gick upp i storlek denna ser verkligen mycket bättre ut. Och stort grattis!

Ursprungligen av zinned:

Som alltid på bilder...för mig som har provat 38:an så känns den bara aningen större. För mig - helt perfekt.

Ovan ett försökt till lite mer avstånd till handled och klocka. Jag tycker själv den sitter perfekt.

Vad du spänner dig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 10:48
Ursprungligen av grenhall:

Fy fasen vilken resa!! Men den passar ju helt klockrent! Tur att du gick upp i storlek denna ser verkligen mycket bättre ut. Och stort grattis!

Ja, fasen vilken resa...jobbigt har det varit men nu är det lide gytt

Helt klart jättenöjd med 42mm. Nu när jag vet hur den ser ut och sitter så skulle jag aldrig gå ner till 38mm.

Tack, min vän

Ursprungligen av simulacra:

Vad du spänner dig

Haha, man kan faktiskt tro det när man ser bilden...jag reagerade själv Men, nej...jag spänner mig inte.

Dispatched...

Äntligen kan man väl säga efter 5 veckors väntan...

Ursprungligen av Magnusalmgren:

Äntligen kan man väl säga efter 5 veckors väntan...

Grattis!
När la du din order? Ser att du är ett gäng ordernummer innan mig.
Har beställt samma, eller likadan iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 20:00
Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Grattis!
När la du din order? Ser att du är ett gäng ordernummer innan mig.
Har beställt samma, eller likadan iaf.

Ordernumret kan du nog inte gå på då jag har sett dem ligga huller om buller, flera med tidigare ordernummer än mitt som fortfarande beställdes efter mig.

--------------------------------------------------------

En sak som jag antingen helt missar eller som ännu saknas i klockan är att kunna välja vilken kalender från telefonen som ska synas i klockan. Även om man speglar telefonen så får man inte med alla kalendrar, ännu mindre verkar det gå att välja en specifik kalender.

Någon som lyckas eller har tips?

Jäkla borderlinx att inte skeppa ut klockan under fredagen, jag tycker mig ha väntat länge nog nu...

Ursprungligen av zinned:

En sak som jag antingen helt missar eller som ännu saknas i klockan är att kunna välja vilken kalender från telefonen som ska synas i klockan. Även om man speglar telefonen så får man inte med alla kalendrar, ännu mindre verkar det gå att välja en specifik kalender.

Någon som lyckas eller har tips?

Alla kalendrar som man visar på iPhone speglas väl? Alltså de som är aktiva inte de man har inlagda.

Ursprungligen av zinned:

Ordernumret kan du nog inte gå på då jag har sett dem ligga huller om buller, flera med tidigare ordernummer än mitt som fortfarande beställdes efter mig.

--------------------------------------------------------

En sak som jag antingen helt missar eller som ännu saknas i klockan är att kunna välja vilken kalender från telefonen som ska synas i klockan. Även om man speglar telefonen så får man inte med alla kalendrar, ännu mindre verkar det gå att välja en specifik kalender.

Någon som lyckas eller har tips?

Är inte hundra, men i Överblickar visar den den som är aktuell, eller den som kommer näst. Trycker du på Överblicken så öppnas appen så man kan svepa upp eller ner för att se mer och även nästa dag osv, och där är iaf alla mina kalendrar med.

Kolla inställningar i Watch appen på iPhonen för Kalender, välj Anpassat och checka att allt är "på", sen kan du välja spegla igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 21:26
Ursprungligen av grenhall:

Alla kalendrar som man visar på iPhone speglas väl? Alltså de som är aktiva inte de man har inlagda.

Ursprungligen av CekariYH:

Är inte hundra, men i Överblickar visar den den som är aktuell, eller den som kommer näst. Trycker du på Överblicken så öppnas appen så man kan svepa upp eller ner för att se mer och även nästa dag osv, och där är iaf alla mina kalendrar med.

Jo, korrekt. Jag som såg fel.

Dock så verkar inte kalenderevents från kalendrar man prenumererar på visas, åtminstone inte de jag har för varje dag (veckonummer och namnsdagar)...tur e väl det för de är ju heldagsevent och då hade man ju inte sett några av de övriga eventen

Ursprungligen av zinned:

Jo, korrekt. Jag som såg fel.

Dock så verkar inte kalenderevents från kalendrar man prenumererar på visas, åtminstone inte de jag har för varje dag (veckonummer och namnsdagar)...tur e väl det för de är ju heldagsevent och då hade man ju inte sett några av de övriga eventen

Gammal vana att prenumerera på veckodagar eller?

Bevaka tråden