Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Hur menar du, "hade inte kommit någonstans"...?

Alltså, jag beställde ju via Borderlinx som alla andra här typ. Den gick ju inte igenom. Sen pratade jag med Apple på Irland och hon sa att om jag ändrade min delivery-adress till en UK adress så var det lugnt. När hon godkände detta så hade inte klockan skeppats iväg än.
Är det svar på frågan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 14:50
Ursprungligen av westerlu77:

Alltså, jag beställde ju via Borderlinx som alla andra här typ. Den gick ju inte igenom. Sen pratade jag med Apple på Irland och hon sa att om jag ändrade min delivery-adress till en UK adress så var det lugnt. När hon godkände detta så hade inte klockan skeppats iväg än.
Är det svar på frågan?

Aha, då förstår jag vad du menar.

Dock så visade det ju sig inte spela någon roll senare, ifall man använde Borderlinx-adress eller ej, men bra för dig att du får den nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-23 14:53

Konstigt nog är jag inte så stressad denna release - Vet inte vad det beror på, kan jag innerst inne kanske vara lite tveksam till min användning av en Smartwatch? I vanliga fall brukar min puls vara betydligt högre inför produktsläppen...

Men ska bli mycket intressant och "få reda på" om detta är en produkt man verkligen behöver eller inte. Nu är jag normalt sett en tokig klocknörd så jag ser att det ska mkt till för att lägga mina andra klockor på hyllan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-23 17:18

Sådär Dispatched två timmar sen!

Ursprungligen av phoricu:

Konstigt nog är jag inte så stressad denna release - Vet inte vad det beror på, kan jag innerst inne kanske vara lite tveksam till min användning av en Smartwatch?

Tror du behöver lite inspiration:

LMAO!

Ursprungligen av phoricu:

Konstigt nog är jag inte så stressad denna release - Vet inte vad det beror på, kan jag innerst inne kanske vara lite tveksam till min användning av en Smartwatch? I vanliga fall brukar min puls vara betydligt högre inför produktsläppen...

Men ska bli mycket intressant och "få reda på" om detta är en produkt man verkligen behöver eller inte. Nu är jag normalt sett en tokig klocknörd så jag ser att det ska mkt till för att lägga mina andra klockor på hyllan...

Om du är så lugn så kan vi ju byta beställningar, jag får din expressklocka och du får min "när-den-nu-kommer"-modell

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 19:57

Nu har AppStore för klockan gått live också, se Apple Watch-appen.

OBS, du måste logga in i vanliga AppStore med t ex ett amerikanskt Apple-ID för att den ska synas.

Ursprungligen av zinned:

Nu har AppStore för klockan gått live också, se Apple Watch-appen.

OBS, du måste logga in i vanliga AppStore med t ex ett amerikanskt Apple-ID för att den ska synas.

Det blir ju intressant om man måste ha ett amerikanskt konto för att komma in där i början. Samma med språket, kommer det finnas på svenska?

Ursprungligen av westerlu77:

Det blir ju intressant om man måste ha ett amerikanskt konto för att komma in där i början. Samma med språket, kommer det finnas på svenska?

Svenska spelar ingen roll eftersom översättningarna är töntiga.
Men vad gäller appar så ser det ut som att du måste ha ett konto i ngt av de länderna där klockan är släppt, men det spelar ingen roll eftersom det är vanliga appar och kan hittas genom vanliga appstore.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 20:42
Ursprungligen av simulacra:

Svenska spelar ingen roll eftersom översättningarna är töntiga.
Men vad gäller appar så ser det ut som att du måste ha ett konto i ngt av de länderna där klockan är släppt, men det spelar ingen roll eftersom det är vanliga appar och kan hittas genom vanliga appstore.

Precis.

Listan i Apple Watch-appen är upplagd på samma sätt som i Passbook, att den listar ett antal appar som har stöd för tjänsten/hårdvaran. Alla apparna finns ju som vanligt i AppStore.

Ursprungligen av simulacra:

Svenska spelar ingen roll eftersom översättningarna är töntiga.
Men vad gäller appar så ser det ut som att du måste ha ett konto i ngt av de länderna där klockan är släppt, men det spelar ingen roll eftersom det är vanliga appar och kan hittas genom vanliga appstore.

Det kan hända att det är töntigt med svenska, men frågan är hur det blir med Siri då? Om det är inställt svenska på telefonen men inte på klockan..

Det lär vi märka, personligen tror jag inte att andra språk än släppländerna kommer att finnas i klockan utan det kommer i en mjukvaruuppdatering när klockan kommer hit. Jag vet att man kan definiera snabbsvaren själv så de kan man ju fylla på med grejer som "Vi ses där" och annat eftersom den funktionen inte finns alls på svenska än.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Det ser ut som att vi som beställde den gråa sportmodellen får vänta ett tag till.

Är det någon mening med att lägga in en beställning nu från UK genom Borderlinx (juni som leveransdatum) eller vänta och hoppas på att den kommer till svenska apple store innan dess?

Den kommer inte komma till Sverige innan dess.

Ursprungligen av simulacra:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Det ser ut som att vi som beställde den gråa sportmodellen får vänta ett tag till.

96 sidor...

Men trots allt, jag har svårt att se att det är tillverkningen av banden som är den trånga sektorn. Det finns två sportklockor att tillverka, aluminium och grå. Att aluminiummodellen fördelas på fyra olika band spelar ingen roll - det är ändå bara två olika klockor.

Även om grå/svart är den populäraste kombinationen så innebär det inte att den gråa klockan är mest populär - även om det givetvis kan vara så att den grå modellen är större än alla andra ihopslaget.

Jag hade kunnat tänka mig aliminium såväl som grå - men problemet var valet mellan vitt, blått, grönt eller rosa band. Nej tack

Ursprungligen av zinned:

Nu har AppStore för klockan gått live också, se Apple Watch-appen.

OBS, du måste logga in i vanliga AppStore med t ex ett amerikanskt Apple-ID för att den ska synas.

Nu verkar det gå bra att komma in med ett svensk konto, jag kunde det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu verkar det gå bra att komma in med ett svensk konto, jag kunde det.

Japp, fungerar här med. Dock verkar inte Svenska finnas med i klockan än iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-24 09:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu verkar det gå bra att komma in med ett svensk konto, jag kunde det.

Japp, det verkar fungera med svenskt ID nu.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Japp, fungerar här med. Dock verkar inte Svenska finnas med i klockan än iaf.

Eller så är där fler än vad som syns på bilden så man får scrolla.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag hade kunnat tänka mig aliminium såväl som grå - men problemet var valet mellan vitt, blått, grönt eller rosa band. Nej tack

Du glömde det grå, det som jag valde.

Jag såg väldigt flyktigt spanska som val i en video. Och Spanien är ju inte med i första releasevågen.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag såg väldigt flyktigt spanska som val i en video. Och Spanien är ju inte med i första releasevågen.

Nä, men fler än 10% av befolkningen i USA talar ju spanska...

Ursprungligen av CekariYH:

Du glömde det grå, det som jag valde.

Vilket gråa sportband? Det fanns väl bara fyra färger på sportbandet tillsammans med aliminiummodellen av sportklockan? Eller har jag missat något?

Men det är rätt kul att de har sex sportband som man kan köpa separat. Två svarta varianter med minimal skillnad.

Ursprungligen av Cindori:

Jag hade 24/4-8/5 ja. Lade ordern typ 30 minuter efter att preorder gick live.

Min status nu:

http://i.imgur.com/eoTc9ol.png

Est. del. till Borderlinx redan imorgon, då lär den vara här nästa vecka

Vet du vad Borderlinx använder för transportör och hur lång tid det brukar ta från England till Sverige?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-24 10:38

2-3 dagar har jag för mej.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Vet du vad Borderlinx använder för transportör och hur lång tid det brukar ta från England till Sverige?

DHL (de är ett DHL företag). Det går på dagar beroende på var i Sverige du bor. De säger 2-5 dagar

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket gråa sportband? Det fanns väl bara fyra färger på sportbandet tillsammans med aliminiummodellen av sportklockan? Eller har jag missat något?

Men det är rätt kul att de har sex sportband som man kan köpa separat. Två svarta varianter med minimal skillnad.

Jag missuppfattade kanske dig om att det var med alu-modellen, men den här tycker jag är snygg:

Ursprungligen av suddgummi:

Nä, men fler än 10% av befolkningen i USA talar ju spanska...

I för sej, men jag tycker att det bara känns lite märkligt att Apple Watch appen är på svenska, om inte det redan nu finns svenska som default.

Ursprungligen av CekariYH:

Jag missuppfattade kanske dig om att det var med alu-modellen, men den här tycker jag är snygg: https://farm8.staticflickr.com/7705/16632814583_2c2f8535c1_o.jpg

Spacegray och svart band är utan tvivel den snyggaste kombinationen av sportmodellen (och den som jag väntar på)

Det som jag menade var bara att om aliminium modellen hade packats ihop med det svarta bandet så kunde jag mycket väl ha köpt den kombinationen om det hade gett snabbare leverans (eftersom det hade varit tillräckligt snyggt)

Bevaka tråden