Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av silverfang:

Någon vänlig själ som har lust o hjälpa mig beställa via borderlinx. Har skaffat konto där. Förstår inte riktigt hur jag fyller in sen på Apple store. Hittar uk adressen men vet inte vilka rutor ska fyllas i med vad på Apple store. Och vart är det snabbast leverans ifrån. Uk Apple store?

Jag har ett distinkt minne av att jag lagt upp en sådan här någonstans... Men här då:

Tror jag grejar det. En fråga bara. Ska jag logga in med mitt Apple id eller som gäst? Under delivery notifikations ska jag uppge både min mail o mobil nr?

Tack grenhall! Va nästan rätt som jag gjorde tur att jag hann se mallen

Ursprungligen av silverfang:

Tror jag grejar det. En fråga bara. Ska jag logga in med mitt Apple id eller som gäst? Under delivery notifikations ska jag uppge både min mail o mobil nr?

Det väljer du själv. Tänk bara på att inte spara "delivery" address som default för då blir det det generellt på Apple-onlinebutiker.

Mail och mobilnummer behövs inte där.

Ursprungligen av silverfang:

Tack grenhall! Va nästan rätt som jag gjorde tur att jag hann se mallen

Ja alltså du får ändra till rätt uppgifter om du inte har samma adress som jag.

Irriterande. Alla 38mm, utom Milanese och Link, har leveranstid 1-2 veckor i UK.

Och nu fick man detta på mailen:
Thank you for shopping at the Apple Online Store.

You provided a freight forwarder address as part of your billing information.

Due to banking security measures we are unable to process orders which do not contain accurate billing details and a valid telephone number.

Please provide correct billing and contact details by replying to this email. If we do not hear from you within the next 6 business days, your order will be automatically cancelled.

We apologise for any inconvenience caused.
Thank you for choosing Apple,

The Apple Online Store

Har ni kört på er riktiga svenska adress på billing-info?

Ursprungligen av Kamblad:

Och nu fick man detta på mailen:
Thank you for shopping at the Apple Online Store.

You provided a freight forwarder address as part of your billing information.

Due to banking security measures we are unable to process orders which do not contain accurate billing details and a valid telephone number.

Please provide correct billing and contact details by replying to this email. If we do not hear from you within the next 6 business days, your order will be automatically cancelled.

We apologise for any inconvenience caused.
Thank you for choosing Apple,

The Apple Online Store

Har ni kört på er riktiga svenska adress på billing-info?

Du ska ange din svenska adress, det är inte Borderlinx som betalar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 15:41
Ursprungligen av grenhall:

Ouch. Okej... Verkar som om Apple har gigantiska problem med 42mm SS och 42mm SG.

SS vet jag inte vad du menar, de flyter väl på om än kanske inte så snabbt då de är populära, samma sak med SG men möjligt att det kan vara någon anodierings-issue där.

Ursprungligen av grenhall:

Det väljer du själv. Tänk bara på att inte spara "delivery" address som default för då blir det det generellt på Apple-onlinebutiker.

Det kanske man vill?

Ursprungligen av grenhall:

Irriterande. Alla 38mm, utom Milanese och Link, har leveranstid 1-2 veckor i UK.

Ska du köpa en 38:a nu?

Ursprungligen av zinned:

SS vet jag inte vad du menar, de flyter väl på om än kanske inte så snabbt då de är populära, samma sak med SG men möjligt att det kan vara någon anodierings-issue där.

Det kanske man vill?

Ska du köpa en 38:a nu?

Om man ser till antalet levererade i spreadsheeten på Macrumors UK så verkar det inte flyta på så bra.

Nej jag tycker bara det är märkligt att det är så "god tillgång" på 38:orna med tanke på hur många som verkar beställa dessa.

Ursprungligen av keptang:

Du ska ange din svenska adress, det är inte Borderlinx som betalar.

Den strulade att få in när jag beställde så då blev det Borderlinx-adressen. Har svarat på deras meddelande och pratat med en på supporten så nu får man sitta på nålar i 48 timmar tills de svarar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 15:47
Ursprungligen av grenhall:

Om man ser till antalet levererade i spreadsheeten på Macrumors UK så verkar det inte flyta på så bra.

Nej jag tycker bara det är märkligt att det är så "god tillgång" på 38:orna med tanke på hur många som verkar beställa dessa.

Inte? Det har jag fått för mig.

38:ornat är väl kanske på upphällningen de också då många senaste två veckorna börjat beställa dessa bara för att de gick snabbare.

Ursprungligen av zinned:

Inte? Det har jag fått för mig.

38:ornat är väl kanske på upphällningen de också då många senaste två veckorna börjat beställa dessa bara för att de gick snabbare.

Njae det vete tusan. Förra veckan låg alla 38:orna på 3-4 veckors leveranstid.

Ursprungligen av grenhall:

Om man ser till antalet levererade i spreadsheeten på Macrumors UK så verkar det inte flyta på så bra.

Nej jag tycker bara det är märkligt att det är så "god tillgång" på 38:orna med tanke på hur många som verkar beställa dessa.

Enligt arket på Macrumors så är det 61 mot 346 för 38 vs 42mm så det går ca 6 st 42mm per 38mm (om vi ska tro att det arket är representativt).

Ursprungligen av grenhall:

Njae det vete tusan. Förra veckan låg alla 38:orna på 3-4 veckors leveranstid.

Trots det så finns det exempel på Macrumors där någon beställt och fått sin (38mm) under en och samma vecka. Vi får hoppas att de talar sanning även om det aldrig finns någon garanti för det på nätet.

Visst är det väl så att AppleWatch köpt utomlands - går att uppgradera till svenska - när den släpps i Sverige ?
Någon som har koll på det ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 16:50
Ursprungligen av adress@mac:

Visst är det väl så att AppleWatch köpt utomlands - går att uppgradera till svenska - när den släpps i Sverige ?
Någon som har koll på det ?

Den kör ju Watch OS 1.0 nu och har de språkstöd som redan har nämnts. Precis som telefonens uppdateringar så kommer det uppdateringar till telefonens OS och där kommer de sprida ETT mjukvarupaket, inte flera olika beroende på var klockan är köpt. Precis som med telefonen alltså

Ursprungligen av BlackSmp:

Enligt arket på Macrumors så är det 61 mot 346 för 38 vs 42mm så det går ca 6 st 42mm per 38mm (om vi ska tro att det arket är representativt).

Jämför du sport eller SS?

Går det o köpa aw över disk tex i London? eller är det endast via nätet?

Ursprungligen av grenhall:

Jämför du sport eller SS?

Totalt, både Sport och SS men när jag tittar på sport vs SS så är trenden mot 42 något starkare för sport än SS. Fast jag tror att skillnaden är "inom ramen för felmarginalen" med den begränsade samplestorleken.

Sport: 33 / 214
SS: 28 / 132
Totalt: 61 / 436

https://docs.google.com/spreadsheets/d/tj1FOqCGYQgCE2EH0faxHeg/htmlview#

Men det är omöjligt att veta hur representativa siffrorna är.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 18:51
Ursprungligen av silverfang:

Går det o köpa aw över disk tex i London? eller är det endast via nätet?

Det går att köpa i sex butiker i världen, i London finns en och den heter Dover Street Market.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-11 21:42

Hur går det med Era leveranser? Sköter DHL sig?

Nån som vet hur mkt cash borderlinx tar för beställning från apple uk med leverans till sverige? Har en 42mm SS LB order liggandes och är lite nyfiken vad slutsumman kommer landa på. Har bara använt borderlix för beställningar från US tidigare.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Nån som vet hur mkt cash borderlinx tar för beställning från apple uk med leverans till sverige? Har en 42mm SS LB order liggandes och är lite nyfiken vad slutsumman kommer landa på. Har bara använt borderlix för beställningar från US tidigare.

@zinned vet nog.

För Apple Watch Sport tog de iaf runt 550:- med expressfrakt.

Kartongen för AW SS är 19,5x18,5x11,5 och väger 1,3kg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 22:58
Ursprungligen av the_karate_kid:

Nån som vet hur mkt cash borderlinx tar för beställning från apple uk med leverans till sverige? Har en 42mm SS LB order liggandes och är lite nyfiken vad slutsumman kommer landa på. Har bara använt borderlix för beställningar från US tidigare.

Detta var vad de debiterade mig för Express-frakt (för övrigt det enda fraktsättet de erbjuder från UK) :

Ursprungligen av grenhall:

Kartongen för AW SS är 19,5x18,5x11,5 och väger 1,3kg.

Min vägde in på 1,4 kg och var 7 x 7 x 4 inches.

Ursprungligen av zinned:

Detta var vad de debiterade mig för Express-frakt (för övrigt det enda fraktsättet de erbjuder från UK) :

Min vägde in på 1,4 kg och var 7 x 7 x 4 inches.

Sedär. SEB som bank också ser jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 23:18
Ursprungligen av grenhall:

Sedär. SEB som bank också ser jag.

Jajamen

Ursprungligen av silverfang:

Går det o köpa aw över disk tex i London? eller är det endast via nätet?

I Paris finns det i alla fall, en kollega kom tillbaka till jobbet idag med en 42mm köpt över disk i Paris.

Apple store i Paris? Fick en sån där upplevelse i julklapp, en weekend i Paris. Kanske man ska ta och nyttja den snart då

Skickad. Kommer till Hamburg imorgon, så skickar min vän över det till Sverige så har jag den till fredag förhoppningsvis.

Bevaka tråden