Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mätte nyss och mina ha handleder, där jag tänkte ha klockan, är ungefär 165 mm. Är också lite kluven nu. Jag provade nyss att kolla med Apple Store-appen och det såg helt okej ut med båda. Dock så lockar ju 42ans skärm lite mer medan 38ans leveranstider också lockar en hel del. Svårt detta!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 14:23
Ursprungligen av marcushedenstrom:

4 mm är allt som skiljer, men det kanske upplevs som en större diff i verkligheten?

Det upplevs som en större skillnad, ja. Inte bara att de fyra millimetrarna utan även förhållandet mellan tjockleken och höjden (42:an är då lite "plattare") samt att 38:an är mer kvadratisk än vad 42:an är.

Ursprungligen av iAmFille:

Mätte nyss och mina ha handleder, där jag tänkte ha klockan, är ungefär 165 mm. Är också lite kluven nu. Jag provade nyss att kolla med Apple Store-appen och det såg helt okej ut med båda. Dock så lockar ju 42ans skärm lite mer medan 38ans leveranstider också lockar en hel del. Svårt detta!

Kolla inlägg #845 på sida 28. Där ser du bilder på mig när jag har kollegans 38mm och mina handleder mäter ca 160mm i omkrets samt ca 55mm i bredd. På bilderna kan jag tycka att det ser helt ok ut men i verkligheten så upplevs klockan som väldigt liten. Jag yttrar mig sedan inte om vad man gör av den infon, vissa vill ha den "looken" medan andra inte vill. Vissa tycker det ena, vissa det andra. Det enda som räknas är att man själv är nöjd.

Ursprungligen av zinned:

Kolla inlägg #845 på sida 28. Där ser du bilder på mig när jag har kollegans 38mm och mina handleder mäter ca 160mm i omkrets samt ca 55mm i bredd. På bilderna kan jag tycka att det ser helt ok ut men i verkligheten så upplevs klockan som väldigt liten. Jag yttrar mig sedan inte om vad man gör av den infon, vissa vill ha den "looken" medan andra inte vill. Vissa tycker det ena, vissa det andra. Det enda som räknas är att man själv är nöjd.

Tack för infon! Är också rädd för att det kan bli väl litet för mig också. Får väl bita i det sura äpplet och se vad som händer med min AWSBSB som har Juli(!) som leverans just nu. Kan bli att avbeställa helt och vänta tills leveranstiderna är kortare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 14:43
Ursprungligen av iAmFille:

Tack för infon! Är också rädd för att det kan bli väl litet för mig också. Får väl bita i det sura äpplet och se vad som händer med min AWSBSB som har Juli(!) som leverans just nu. Kan bli att avbeställa helt och vänta tills leveranstiderna är kortare.

Generellt sett är leveranstiderna kortare än vad som anges, som juli i ditt fall. Jag är 100 på att din beställning kommer under tidig juni.

Vi som väntar kan ju trösta oss med denna genomgång av Apple Watch från Conan O'Brien

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 16:41

Update

Någon som har en fin jämförelse mellan Apple Watch och iPod med LunaTik-armband?

Vad jag kan se på bilder rakt av så ligger LunaTik mitt emellan 38 och 42mm.
Har så svårt att välja.

Eftersom några har haft funderingar så finns det en "rådgivning" på Macrumors angående vad man kan tänka på när det gäller klockstorleken. Kan vara värt att titta på.

Personligen så är jag en "C" (men nära "B")

Macrumors - välja klockstorlek

Någon som har en bra gissning på när man kan beställa denna förb-ade klocka på svenska AppleStore - när den släpps här m.a.o.? Jag måste ha den. Största modellen. Mörka aluminium sport...eller vad den heter. Svart plastarmband. Måste ha den. Nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag ser modellerna som unisex där de är inriktade mot olika storlekar på handlederna oavsett kön. Och även om kvinnor ofta har smalare handleder än män så innebär det inte att det alltid är så på individbasis.

Jag ska komma med mitt slutliga omdöme till veckan då jag hoppas få en Apple Watch live för första gången men jag tycker att man ska vara försiktig med subjektiva bedömningar som "bra mycket mindre än majoriteten av analoga herrklockor" eftersom innebörden blir så olika beroende på vad vi har för personliga referensramar.

Jag tror snarare att Apple watch är mer som en Rolex Oyster herrklockan (36 mm, den gamla traditionella storleken för herrmodeller - som är något mindre än trenden mot Submarinertyp av klockor). Apple 38 mm är då inte lika liten som den traditionella dammodellen (26 mm) utan någonstans i mitten mellan de två.

Men det vore roligt att få diskutera utifrån egen erfarenhet istället för gissningar.

Håller med till 100%. Min Rolex DJ är 36 mm utan kronan. Men då är den rund. Apple Watch är ju rektangulär - och borde upplevas större - även om den "bara" är 38 mm. Modet går ju mot större klockor - oavsett man behöver eller inte. Fördelen med Apple Watch 42 mm skulle vara större skärm - och ev större batteri.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 17:51
Ursprungligen av Demiurgen:

Någon som har en bra gissning på när man kan beställa denna förb-ade klocka på svenska AppleStore - när den släpps här m.a.o.? Jag måste ha den. Största modellen. Mörka aluminium sport...eller vad den heter. Svart plastarmband. Måste ha den. Nu.

Har du hängt med så har du sett min kvalificerade gissning på aug/sep för release i sverige.

Ursprungligen av Borttaget:

Någon som har en fin jämförelse mellan Apple Watch och iPod med LunaTik-armband?

Vad jag kan se på bilder rakt av så ligger LunaTik mitt emellan 38 och 42mm.
Har så svårt att välja.

Tänk på att du med de flesta band till Apple Watch inte har den utstickande biten för bandfästet från boetten. Inte på sportbandet, inte på läderloopen, inte på link bracelet, etc. Det får klockan att upplevas mindre också.

Senast redigerat 2018-07-23 13:17
Ursprungligen av zinned:

Har du hängt med så har du sett min kvalificerade gissning på aug/sep för release i sverige.

Tänk på att du med de flesta band till Apple Watch inte har den utstickande biten för bandfästet från boetten. Inte på sportbandet, inte på läderloopen, inte på link bracelet, etc. Det får klockan att upplevas mindre också.

Space Grey är dessutom en av de absolut populäraste modellerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 18:13
Ursprungligen av grenhall:

Space Grey är dessutom en av de absolut populäraste modellerna.

Dessutom, ja.

Ursprungligen av Borttaget:

Någon som har en fin jämförelse mellan Apple Watch och iPod med LunaTik-armband?

Vad jag kan se på bilder rakt av så ligger LunaTik mitt emellan 38 och 42mm.
Har så svårt att välja.

Apple Watch 42mm är lika stor som en iPod Nano utan armband:

Seriöst, Apple Watch är liten. Jämför dessa bilder på Asus Zenwatch:

Och dessa 3d-prints av Apple Watch:

Senast redigerat 2018-07-23 13:17
  • Medlem
  • 2015-05-09 19:55

Ja den känns och ser absolut mindre ut i verkligheten, jag har SG 38 och den ser helt okej ut på min arm

, men jag kommer nog att föredra 42mm ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-09 22:47
Ursprungligen av Cindori:

Apple Watch 42mm är lika stor som en iPod Nano utan armband:

Seriöst, Apple Watch är liten.

Håller med dig.

Jag tror det är helt omöjligt för en person som inte har hållit i en Apple Watch att förstå hur liten den faktiskt är.

Så diskussionerna framöver kommer bli att Apple måste komma med större klocka för att matcha androidklockorna ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-10 07:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Så diskussionerna framöver kommer bli att Apple måste komma med större klocka för att matcha androidklockorna ?

Det vet jag inte varför de måste, de är ju bra som de är. Det har dock inte samma storlek som en traditionell Seamaster.

Ursprungligen av zinned:

Det vet jag inte varför de måste, de är ju bra som de är. Det har dock inte samma storlek som en traditionell Seamaster.

Jag är ironisk, det har ju hela tiden varit argumentationen mot Apple jmf med Androidtelefoner. Apple är för små

Är det någon som beställt AWS 38mm från tyskland som vet hur lång tid det tar?

Ursprungligen av teodor2015:

Är det någon som beställt AWS 38mm från tyskland som vet hur lång tid det tar?

@j0hanSE har och vet nog.

Av alla Apple-produkter man väntat på är nog detta den jobbigaste. Har beställt en 42SSMilanese från England med leverans 12-26/5 och ingenting har hänt. Vill få pengarna dragna så man vet att något rör på sig i alla fall.

Känns som man uppdaterat orderstatusen så ofta att sidan borde paja:)

Jo, man tycker ju att nu så här 1 månad efter att man la ordern så skulle de åtminstone kunna kläcka ur sig ett mer precist leveransbesked än "juni". Detta är mäkta jobbigt.

Ursprungligen av pmarriott:

Jo, man tycker ju att nu så här 1 månad efter att man la ordern så skulle de åtminstone kunna kläcka ur sig ett mer precist leveransbesked än "juni". Detta är mäkta jobbigt.

Vad beställde du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 10:00
Ursprungligen av Kamblad:

Av alla Apple-produkter man väntat på är nog detta den jobbigaste. Har beställt en 42SSMilanese från England med leverans 12-26/5 och ingenting har hänt. Vill få pengarna dragna så man vet att något rör på sig i alla fall.

Känns som man uppdaterat orderstatusen så ofta att sidan borde paja:)

Vilken dag beställde du och vilket klockslag fick du din orderbekräftelse från Apple?

Ursprungligen av zinned:

Vilken dag beställde du och vilket klockslag fick du din orderbekräftelse från Apple?

Beställde 10/4 med orderbekräftelse 12:38. I yran när förbokningen öppnade beställde jag en 38mm som det tog ett tag innan jag upptäckte så den avbokade jag, annars hade jag haft den sedan någon vecka tillbaka.
17:05 fick jag meddelande att ordern var avbruten på grund av användning av vidarebefordringstjänst. Dagen efter var den dock åter aktiv. Och då jag ringt säger Apple alltid att "everything is in order, and it looks fine from our side". Det känner jag att jag vet först när den skickats:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-11 13:43
Ursprungligen av Kamblad:

Beställde 10/4 med orderbekräftelse 12:38. I yran när förbokningen öppnade beställde jag en 38mm som det tog ett tag innan jag upptäckte så den avbokade jag, annars hade jag haft den sedan någon vecka tillbaka.
17:05 fick jag meddelande att ordern var avbruten på grund av användning av vidarebefordringstjänst. Dagen efter var den dock åter aktiv. Och då jag ringt säger Apple alltid att "everything is in order, and it looks fine from our side". Det känner jag att jag vet först när den skickats:)

Ah, ok. Nu vet jag inte vad för modell du har beställt men så länge det inte är en 42SG eller 42:a med link bracelet så lär det nog inte dröja allt för länge innan din order kan börja behandlas, kanske en vecka med lite tur.

Om du läser denna tråden från start så ser du att vi är ett antal användare som har fått sina ordrar avbrutna från och till men som har följts av mottagna samtal från Apple på Irland där de har informerat om att de har återaktiverat ordrarna igen.

Ursprungligen av grenhall:

Vad beställde du?

En 42 mm space grey med svart armband från Apple DE den 14 april. Sen har jag en silver med vitt också som jag bara slängde in som test den 30 april, även den från DE.

Ursprungligen av pmarriott:

En 42 mm space grey med svart armband från Apple DE den 14 april. Sen har jag en silver med vitt också som jag bara slängde in som test den 30 april, även den från DE.

Ouch. Okej... Verkar som om Apple har gigantiska problem med 42mm SS och 42mm SG.

Någon vänlig själ som har lust o hjälpa mig beställa via borderlinx. Har skaffat konto där. Förstår inte riktigt hur jag fyller in sen på Apple store. Hittar uk adressen men vet inte vilka rutor ska fyllas i med vad på Apple store. Och vart är det snabbast leverans ifrån. Uk Apple store?

Bevaka tråden