Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 13:18
Ursprungligen av grenhall:

Hade jag kunnat köpa den och dra momsen hade jag gärna köpt den av dig.

Jag vet inte hur det där fungerar så det kan jag inte svara på

Ursprungligen av grenhall:

Hade jag kunnat köpa den och dra momsen hade jag gärna köpt den av dig.

Det där med momsen har slagit mig, men jag skulle få svårt att motivera för Skatteverket hur en Apple Watch skulle användas i företagets verksamhet.

Ursprungligen av pmarriott:

Det där med momsen har slagit mig, men jag skulle få svårt att motivera för Skatteverket hur en Apple Watch skulle användas i företagets verksamhet.

Ni kan väl utveckla en app för den eller något? Alla behöver appar.

Ursprungligen av pmarriott:

Det där med momsen har slagit mig, men jag skulle få svårt att motivera för Skatteverket hur en Apple Watch skulle användas i företagets verksamhet.

Jag har inte så svårt för det. Jag utvecklar ju appar och är IT-konsult. Inget konstigt alls.

Annars är det fortfarande billigare att förmånsbeskatta den än att ta ut motsvarande lön.

Har beställt den svarta sport modellen med svart band (juni) går det snabbare om man beställer en annan färg tror ni? annars om någon vill sälja en sport modell som kommer i maj så köper jag den gärna. Färg spelar ingen roll.

Senast redigerat 2015-04-26 15:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-26 16:23

Kollade Blocket precis - Killen som hade flera modeller i Stockholm sålde sin 42mm SS med Milanese för 20' igår - Stört vad folk är beredda att betala!

8/5 gick ju det rykten om att de skulle släppa "batch #2" för ex. Skandinavien. Men det demtenterades av Apple enligt 9to5mac. Undra när de släpper andra batchen....

Ursprungligen av j0hanSE:

8/5 gick ju det rykten om att de skulle släppa "batch #2" för ex. Skandinavien. Men det demtenterades av Apple enligt 9to5mac. Undra när de släpper andra batchen....

Gissningsvis när merparten av klockorna beställda i april/maj levererats. Annars blir det nog en hel drös sura miner. Gissar att Apple sålt slut på sitt initiala lager och fortsätter tillverkning i större skala nu inför leverans i juni. Så batch 2 kommer nog i juni.

Jo, antog det jag själv, att det lutar åt Juni/Juli. Men hade personligen hoppats på början av Maj.

Ursprungligen av j0hanSE:

Jo, antog det jag själv, att det lutar åt Juni/Juli. Men hade personligen hoppats på början av Maj.

Samma här. Får väl vara ute i pre-order tid nästa gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 17:06

Själv gissar jag som tidigare, aug/sep. Tidigare än det ska nog ses som ren bonus.

Ursprungligen av zinned:

Själv gissar jag som tidigare, aug/sep. Tidigare än det ska nog ses som ren bonus.

Varför tror du det blir så sent? Det är ändå fyra månader. Undrar när det ska släppas en ny modell. September 2015 eller april 2016.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 17:15
Ursprungligen av grenhall:

Varför tror du det blir så sent? Det är ändå fyra månader.

Enkelt, enorm efterfrågan och Kina är med i första vågen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-26 17:17
Ursprungligen av j0hanSE:

8/5 gick ju det rykten om att de skulle släppa "batch #2" för ex. Skandinavien. Men det demtenterades av Apple enligt 9to5mac. Undra när de släpper andra batchen....

Gissar på september... Att svenska inte finns med som språk nu känns som ett ganska tydligt tecken på att det inte blir i den närmsta framtiden.

Ursprungligen av zinned:

Enkelt, enorm efterfrågan och Kina är med i första vågen.

Jo men fyra månader känns som ett ganska stort avsteg från normala förhållande. Iofs så var det längesedan någon helt ny produkt lanserades. Vi får väl se.

Jag tror inte det kommer komma en "skandinavisk batch" helt ur det blå. Klockan har inte annonserats/lanserats för Skandinavien än. Apple har inte nämnt skandinavien ö.h.t. De gjorde tydligt på keynoten vilka länder som klockan lanseras för:

Hade Skandinavien varit planerad bara några veckor efter USA etc. så hade detta självklart nämnts på keynoten. Därför håller jag med zinned om att September för Sverige är rimligt. Troligtvis kommer det annonseras först på WWDC i Juni och sedan möjligtvis preorders med lansering i Augusti/September.

Vad gäller Watch 2 så tror jag 18 månader är rimligt. Det är lika lång tid som tog mellan iPhone 1 och 2 (3G), och tillåter rollout av första modellen i övriga världen. Huvudfokus framöver kommer ligga på utveckla mjukvaran i nuvarande modellen.

Senast redigerat 2015-04-26 18:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-26 18:48
Ursprungligen av dermike:

Gissar på september... Att svenska inte finns med som språk nu känns som ett ganska tydligt tecken på att det inte blir i den närmsta framtiden.

Bekräftat att svenska inte finns i klockan?

Ursprungligen av phoricu:

Bekräftat att svenska inte finns i klockan?

Ja, Jacob har bekräftat att klockan (Siri) inte kan svenska. (http://www.99mac.se/forum/p/2235237)
Dessutom så såg jag nyss detta, vilket nog förklarar varför Siri i klockan inte kan svenska eftersom svenska lades till i 8.3

Diktering fungerar på svenska eftersom det fungerar sedan länge i telefonerna och långt innan IOS 8.2

Har försökt undvikt att läsa något sedan eventet i mars. Men, hur scratch resistant tror ni Sport modellen är? 4700 för en Watch Edition. och 3000 för en Sport. För mig så kan jag inte tycka att det är värt med 5000 kr för en smartwatch (just nu i denna gen.)

Ursprungligen av j0hanSE:

Har försökt undvikt att läsa något sedan eventet i mars. Men, hur scratch resistant tror ni Sport modellen är? 4700 för en Watch Edition. och 3000 för en Sport. För mig så kan jag inte tycka att det är värt med 5000 kr för en smartwatch (just nu i denna gen.)

Se denna tråd och inläggen efter detta: http://www.99mac.se/forum/p/2235363

Det var för övrigt en billig Watch Edition som du nämnde. Jag skulle köpa den direkt till det priset...

Ursprungligen av BlackSmp:

Se denna tråd och inläggen efter detta: http://www.99mac.se/forum/p/2235363

Det var för övrigt en billig Watch Edition som du nämnde. Jag skulle köpa den direkt till det priset...

Ja såklart, my bad

edit*

- Vilken modell är ni inriktad på?

Senast redigerat 2015-04-26 20:23
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 21:00

Ni som får levererad från UK, hur gör ni med laddaren? Den verkar ju inte ha en laddare med duckhead, sätter ni på en adapter eller hur gör ni?

Ursprungligen av zinned:

Ni som får levererad från UK, hur gör ni med laddaren? Den verkar ju inte ha en laddare med duckhead, sätter ni på en adapter eller hur gör ni?

Går det inte att använda en iPhone laddare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-26 21:06
Ursprungligen av zinned:

Ni som får levererad från UK, hur gör ni med laddaren? Den verkar ju inte ha en laddare med duckhead, sätter ni på en adapter eller hur gör ni?

Använder iPhone laddaren - Samma styrka som jag förstod det, läst i flera artiklar att det funkar kanon!

Ursprungligen av zinned:

Ni som får levererad från UK, hur gör ni med laddaren? Den verkar ju inte ha en laddare med duckhead, sätter ni på en adapter eller hur gör ni?

Vanlig USB

Ursprungligen av zinned:

Ni som får levererad från UK, hur gör ni med laddaren? Den verkar ju inte ha en laddare med duckhead, sätter ni på en adapter eller hur gör ni?

iPhoneladdaren, jag har ett gäng som ligger och skräpar häromkring, tror nog att jag även kommer att använda en iPadladdare tidvis som jag brukar ladda telefonen med.

Någon som vet något om reparation? Om min klocka går sönder här i Sverige, kan jag gå till Apple Store här och få hjälp? Läste att med Apple Care+ har man världsgaranti, vet någon hur detta fungerar?

https://www.apple.com/uk/support/products/wat...

Citat:

Local Apple hardware service when travelling within Europe

Borde väl fungera här i Sverige då?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-04-26 21:59
Ursprungligen av dermike:

Gissar på september... Att svenska inte finns med som språk nu känns som ett ganska tydligt tecken på att det inte blir i den närmsta framtiden.

Det här är kanske lite förhoppningar mer, men hur som:
Kan vi dra slutsatsen att iOS 8.4 kommer släppas en stund innan september? Är det möjligt att Apple även uppdaterar Watch i samma veva? Med då 8.3-grejerna. (eller ses Watch OS som helt skiljt från iOS?)
Du har antagligen rätt i att Watch OS kommer uppdateras först, precis som 8.3 som kom före klockan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 22:01

Ah, det är klart det sitter en vanlig USB i andra änden...då blir det iPhone-laddaren. Borde iofs ladda snabbare med iPad-laddaren.

Ursprungligen av zinned:

Borde iofs ladda snabbare med iPad-laddaren.

Beror helt på enheten, vad den accepterar, inte vad adaptern kan leverera.
Precis som iPhone/iPad eller annan valfri enhet som kan laddas via USB.

Bevaka tråden