Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 13:57

Ok pågar o töser, håll i er nu...

Jag fick ÄNNU ett samtal från Apple Irland precis, det tredje på två dagar.

Killen jag talade med beskrev det "vanliga" och sedan började jag ställa lite frågor till honom. Jag tog upp detta med min andra order som först hade blivit avbruten, sedan återaktiverad efter ett samtal från Apple Irland igår och sedan idag avbruten igen (!). Han sa att där troligen hade skett ett misstag och att han direkt skulle se till att denna återaktiverades. Jag frågade honom hur det kunde komma sig att det har skötts på detta sätt och han beskrev då att efterfrågan hade varit enorm från alla, inklusive länder som den egentligen inte var tänkt för i denna lanseringsvågen. Han sa också att Apple initialt hade beslutat att inte tillåta "freight forwarding companies" och därför hade ordrar avbrutits. Nu var dock läget annorlunda, som han sa.

Han bedyrade att jag verkligen skulle få klockan i enlighet med de beställningarna jag hade gjort, båda två. Jag undrade då ifall man verkligen inte kunde vänta sig att denna oerhörda röra skulle fortsätta och att jag då kunde riskera att få mina ordrar avbrutna ännu en gång. Han sa nej, det är slut med det. De kommer att vara live tills jag har fått klockorna levererade.

Helt ärligt, detta är så snurrigt nu så jag kan knappt hålla reda på turerna själv längre...nu väntar jag bara på att få se min andra order återigen bli aktiverad, vilket han skulle ordna.

Rent generellt tror jag att alla turer med Watch beställningar etc beror på motsägande och kontra uppgifter från Apple själva, dom anställda har nog svårt att hänga med i svängarna.
Kanske för att bygga upp stämningen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 14:34
Ursprungligen av CekariYH:

Rent generellt tror jag att alla turer med Watch beställningar etc beror på motsägande och kontra uppgifter från Apple själva, dom anställda har nog svårt att hänga med i svängarna.
Kanske för att bygga upp stämningen

Jag skulle själv säga motsatsen, jag var sjukt taggad inför release men med alla turer som nu har varit så har den hypen hos mig verkligen fått sig en törn...fortsätter det så kommer den att försvinna helt.

Ursprungligen av zinned:

Jag skulle själv säga motsatsen, jag var sjukt taggad inför release men med alla turer som nu har varit så har den hypen hos mig verkligen fått sig en törn...fortsätter det så kommer den att försvinna helt.

Sista raden var ett skämt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 14:58
Ursprungligen av CekariYH:

Sista raden var ett skämt!

Du vet väl för fasen att man inte skämtar om sånt här?!

Ursprungligen av zinned:

Du vet väl för fasen att man inte skämtar om sånt här?!

Ursprungligen av zinned:

Ok pågar o töser, håll i er nu...

Jag fick ÄNNU ett samtal från Apple Irland precis, det tredje på två dagar.

Killen jag talade med beskrev det "vanliga" och sedan började jag ställa lite frågor till honom. Jag tog upp detta med min andra order som först hade blivit avbruten, sedan återaktiverad efter ett samtal från Apple Irland igår och sedan idag avbruten igen (!). Han sa att där troligen hade skett ett misstag och att han direkt skulle se till att denna återaktiverades. Jag frågade honom hur det kunde komma sig att det har skötts på detta sätt och han beskrev då att efterfrågan hade varit enorm från alla, inklusive länder som den egentligen inte var tänkt för i denna lanseringsvågen. Han sa också att Apple initialt hade beslutat att inte tillåta "freight forwarding companies" och därför hade ordrar avbrutits. Nu var dock läget annorlunda, som han sa.

Han bedyrade att jag verkligen skulle få klockan i enlighet med de beställningarna jag hade gjort, båda två. Jag undrade då ifall man verkligen inte kunde vänta sig att denna oerhörda röra skulle fortsätta och att jag då kunde riskera att få mina ordrar avbrutna ännu en gång. Han sa nej, det är slut med det. De kommer att vara live tills jag har fått klockorna levererade.

Helt ärligt, detta är så snurrigt nu så jag kan knappt hålla reda på turerna själv längre...nu väntar jag bara på att få se min andra order återigen bli aktiverad, vilket han skulle ordna.

Ja du, rörigt var namnet=)

Lägg gärna in ett inlägg när din abrutna klocka blir aktiverad igen för andra gången=)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 15:15
Ursprungligen av kafferast:

Ja du, rörigt var namnet=)

Lägg gärna in ett inlägg när din abrutna klocka blir aktiverad igen för andra gången=)

Ja, OM den blir det...jag tar inget för givet nu.

Apple ringde för 2 minuter sedan eftersom jag beställt en klocka av Apple UK. Den ordern avbröt jag och beställde av Apple DE istället. Euron ger lägre pris jämfört med pundet. De frågade om jag fortfarande inte ville ha klockan från UK.

Haha denna resa är inte slut än...

Nu ringde en snubbe från UK och frågade om en order jag faktiskt cancellat själv och ifall det var ett misstag (bytte lite mellan 38mm och 42mm). Jag bad han återaktivera den så cancellar jag min andra order som lades flera dagar senare. Så nu har jag förhoppningsvis en sjukt bra plats i kön. Det var en order till Borderlinx, så en sak verkar vara säker, de har backat och hävt sina begränsningar angående shipping companies.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 15:42
Ursprungligen av Cindori:

Haha denna resa är inte slut än...

Nu ringde en snubbe från UK och frågade om en order jag faktiskt cancellat själv och ifall det var ett misstag (bytte lite mellan 38mm och 42mm). Jag bad han återaktivera den så cancellar jag min andra order som lades flera dagar senare. Så nu har jag förhoppningsvis en sjukt bra plats i kön. Det var en order till Borderlinx, så en sak verkar vara säker, de har backat och hävt sina begränsningar angående shipping companies.

Ja, du har säkert läst mitt inlägg längre upp att jag fick samma samtal...

Har snubben från UK återaktiverat den aktuella ordern för dig än?

Ursprungligen av zinned:

Ja, du har säkert läst mitt inlägg längre upp att jag fick samma samtal...

Har snubben från UK återaktiverat den aktuella ordern för dig än?

Nej. Jag uppdaterar frenetiskt men inget än. Samma för dig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 15:45
Ursprungligen av Cindori:

Nej. Jag uppdaterar frenetiskt men inget än. Samma för dig?

Ja. Han ringde mig strax innan två och ännu ingen förändring.

E de bara jag som inte blivit kontaktad?
Har två UK/Borderlinx som fortfarande är inaktiva. Såg imorse att dom ville dra pengar på mitt paypalkonto som ej hade täckning. Ringde till UK numret och fick prata med nån datorröst som svarade att min order fortfarande var cancellerad.
Prata även med svenska Apple som sa att nä du har ju beställt genom forwarder och att det inte var ok samt att dom INTE kan återaktivera orders...
Sitter som på nålar och väntar på samtal från Apple... =(
DE order som fortfarande är aktiv men inte lev före juni på den i dagsläget.

Tror det krävs att du beställt genom ditt Apple-ID samt har angett korrekt telefonnummer i det.

Så ringde igen och knappade lite fel till datorrösten som då kopplade mig vidare till en människa.
Fick prata med nån amerikansk tant som sa att dom inte levererar via forwarders. Hon tyckte dock att jag skulle prata med sales i UK och kopplade mig dit. Där fick man samma svar att ALLA forwarder order kommer att cancelleras. (Igen?) Det var deras policy med klockan att inte köra på forwarders bla bla bla. Det gick för sig att ändra till en adress i UK men ej forwarder.
Tack och hej sa jag så lite intressant att följa alla som fått sina orders aktiverade igen, ni får gärna posta vad som händer framöver.
Allt hopp ligger nu på DE order med leverans i juni...suck. =(

Ursprungligen av Cindori:

Tror det krävs att du beställt genom ditt Apple-ID samt har angett korrekt telefonnummer i det.

Ah, shite...har ju satt Borderlinx nummer på båda UK ordranra...kan ju förklara att man inte blivit uppringd. Är dock mitt nummer i billing infon men där kanske dom inte kollar då.

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Ah, shite...har ju satt Borderlinx nummer på båda UK ordranra...kan ju förklara att man inte blivit uppringd. Är dock mitt nummer i billing infon men där kanske dom inte kollar då.

Jag hade samma upplägg som dig. Dom ringde mitt nr från Billing, så du får snart ditt samtal igen.

Fick ett annat konstigt samtal idag. La även en order förra helgen från Apple i australien till en bekant där, jag makulerade själv den när jag fick tag på klockan från annat håll - Men idag ringde en engelsktalande representant och frågade om jag ville aktivera ordern igen...

Vet inte hur jag ska tyda det?

Ursprungligen av kafferast:

Jag hade samma upplägg som dig. Dom ringde mitt nr från Billing, så du får snart ditt samtal igen.

Fick ett annat konstigt samtal idag. La även en order förra helgen från Apple i australien till en bekant där, jag makulerade själv den när jag fick tag på klockan från annat håll - Men idag ringde en engelsktalande representant och frågade om jag ville aktivera ordern igen...

Vet inte hur jag ska tyda det?

Som en del andra sagt redan, högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör. En drös folk som ringer runt och aktiverar order samtidigt som ett annat gäng släcker dom igen.
Vet att jag inte fick till mitt nummer mot UK ordrarna men att det funkade på DE order utan problem.

Hoppas på samtalet som skall göra min dag. (För att sen bli nedskjuten igen?)

kafferast: Se mitt och zinneds inlägg ovan

zinned: NU ÅTERAKTIVERADES MIN ORDER! Delivery 24/4 !!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 16:29
Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Ah, shite...har ju satt Borderlinx nummer på båda UK ordranra...kan ju förklara att man inte blivit uppringd. Är dock mitt nummer i billing infon men där kanske dom inte kollar då.

Så har jag det också...det där 020xxx står med i shipping-infon och sedan mitt nummer i billing.

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Som en del andra sagt redan, högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör. En drös folk som ringer runt och aktiverar order samtidigt som ett annat gäng släcker dom igen.
Vet att jag inte fick till mitt nummer mot UK ordrarna men att det funkade på DE order utan problem.

Hoppas på samtalet som skall göra min dag. (För att sen bli nedskjuten igen?)

Ja, precis så känns det. Det är som i NileCity hela tiden - heaven and hell.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 17:03
Ursprungligen av Cindori:

kafferast: Se mitt och zinneds inlägg ovan

zinned: NU ÅTERAKTIVERADES MIN ORDER! Delivery 24/4 !!!

Se på fasen, min andra order är nu åter aktiverad (för andra gången) samt YTTERLIGARE en order!

Den ytterligare ordern var jag dock snabb på att avbryta så nu står jag återigen på två st 42mm SS med leverans i maj via Borderlinx

Ursprungligen av zinned:

Se på fasen, min andra order är nu åter aktiverad (för andra gången) samt YTTERLIGARE en order!

Den ytterligare ordern var jag dock snabb på att avbryta så nu står jag återigen på två st 42mm SS med leverans i maj via Borderlinx

Känner mig nästan lite mobbad nu då ALLA förutom jag är med i återaktiveringskalaset...

Hell yes! Båda UK aktiverade igen. Cancellera den med datum juni.
Då har man en UK (12-26/5) och en DE (juni) aktiva.
Hur länge håller det i sig är ju frågan nu?

Jag får väl ansluta mig till cirkusgänget... Bägge mina kvarvarande ordrar är aktiverade nu. Ångrar bara att jag inte sparade en skärmdump av varje status för ingen skulle ju tro på mig - om det inte var för att alla andra också råkat ut för nästan exakt samma sak...

Fast nu sitter jag still i båten och undviker att göra vågor?

edit: Innan den första har nått BLinx så gör jag ingenting, efter det så ser jag hur jag gör med den andra ordern.

Senast redigerat 2015-04-17 18:11
  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-17 18:07

Nu är även mina återaktiverade, så cancellade den med 4-6 veckor och behöll 24/4-8/5 b

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-17 18:16

Ingen som vill behålla en för leverans till mej?

Håller med dig kenjon, får någon över en så finns det spekulanter här.

<-- och där

Alltså är det någon som fått ett direkt uttalande av Apple som ringt er att man nu godkänner företag likt borderlinx? Eller var ni bara så glada och inte hörde mer efter "återaktiverad"??

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-17 18:24
Ursprungligen av kenjon:

Ingen som vill behålla en för leverans till mej?

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Håller med dig kenjon, får någon över en så finns det spekulanter här.

<-- och där

Har en från eBay som jag gärna blir av med... Silver sport med vitt band. Nackdelen är att den kostade 6800.

Bevaka tråden