Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av westerlu77:

I för sej, men jag tycker att det bara känns lite märkligt att Apple Watch appen är på svenska, om inte det redan nu finns svenska som default.

Ja det kan man ju tycka, inte så mycket att översätta i klockan. Dock verkar de som kollat upp inställningarna för språk etc bekräfta at svenska inte finns med. Har man tur så kanske det beror på vilket språk man satt telefonen till.

Med tanke på alla diskussioner som vi har haft angående vattenskyddet på klockan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-24 14:51

Fan nu är pulsen igång igen som vid alla andra släpp - Behövde tydligen bara se detta för att det skulle sätta igång mig:

Croydon, United Kingdom 24.04.2015 7:02 Ute för leverans

Nästan så jag funderar på att ta flyget i morgon och hämta upp den hos kompisen...

Videon var dåligt researchad, de blev överväldigade av att klockan klarade att duschas med, förutsatte de att den skulle dö på ngt mytiskt sätt eller?

Är det någon som beställt nu på senare tid med leveransdatum juni?

Min är framme hos Borderlinx nu.
Dock är ingen faktura med i paketet så Borderlinx vill att man skickar en kopia till dom för att "estimated value" på försändelsen ska bli korrekt. Annars kan den fastna i tull.
Bara en heads-up.

Ursprungligen av Cindori:

Min är framme hos Borderlinx nu.
Dock är ingen faktura med i paketet så Borderlinx vill att man skickar en kopia till dom för att "estimated value" på försändelsen ska bli korrekt. Annars kan den fastna i tull.
Bara en heads-up.

Tull? Inom Europa?

Det är vad som står.
Kan säkert vara parcel insurance grejer som hänger på värdet också. Värdet som sattes av Borderlinx var 600kr vilket inte är helt rätt.
Är ändå inte krångligare än att maila dom en pdf.

Total charges för Borderlinx blev SEK 306.36, med 2-3 business days delivery. Inte alls farligt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-24 16:51
Ursprungligen av Cindori:

Det är vad som står.
Kan säkert vara parcel insurance grejer som hänger på värdet också. Värdet som sattes av Borderlinx var 600kr vilket inte är helt rätt.
Är ändå inte krångligare än att maila dom en pdf.

Total charges för Borderlinx blev SEK 306.36, med 2-3 business days delivery. Inte alls farligt

Är det det angivna värdet på försändelsen som ger en full försäkring och efter detta sätts totalkostnaden på frakten eller hur är det? Behöver man köpa till speciell försäkring?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-24 17:11

Fortfarande out for delivery - Nervositeten är hög!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-24 17:17

Min från Ebay är skickad med Parcelforce nu, så hoppas på måndag. Beställningen från Apple har dock inte rört sig en millimeter, så cancellar den. Sport får duga.

Ursprungligen av dermike:

Min från Ebay är skickad med Parcelforce nu, så hoppas på måndag. Beställningen från Apple har dock inte rört sig en millimeter, så cancellar den. Sport får duga.

När beställde du den? Från Apple alltså.

Någon som lyckats lista ut om Siri på svenska kommer att fungera om klockan är inställd på engelska och telefonen/siri på svenska?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-24 18:42
Ursprungligen av grenhall:

När beställde du den? Från Apple alltså.

1 timme efter preorder... leverans 24/4-8/5. (SS med black classic)

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Någon som lyckats lista ut om Siri på svenska kommer att fungera om klockan är inställd på engelska och telefonen/siri på svenska?

Siri i klockan är bara en tunn klient till siri i telefonen så jag ser inte att det inte skulle gå.

Ursprungligen av Cindori:

Siri i klockan är bara en tunn klient till siri i telefonen så jag ser inte att det inte skulle gå.

Nej det borde ju vara så.

Min är skickad ifrån Glasgow i em. Har den på tis-ons tror jag.

Ugh. Kunde inte hålla mig mer. Beställde en jag också. 42mm SS med Milanese från UK.

  • Medlem
  • 2015-04-24 19:00

Någon som beställt Space grey sport som har fått sin skickad? Min beställning gick igenom några minuter efter apple store öppnade men det verkar stå stilla Vad har ni som köpt på ebay fått ge för era? de flesta verkar ha ett slutpris på minst 3000:- över apples priser men man vill ju inte vänta

Ursprungligen av pbstr:

Någon som beställt Space grey sport som har fått sin skickad? Min beställning gick igenom några minuter efter apple store öppnade men det verkar stå stilla Vad har ni som köpt på ebay fått ge för era? de flesta verkar ha ett slutpris på minst 3000:- över apples priser men man vill ju inte vänta

När skulle den skickas? Jag har beställt samma modell men jag får min tidigast den 12:e. Och den har inte rört på sig en millimeter :/

  • Medlem
  • 2015-04-24 19:19
Ursprungligen av simulacra:

När skulle den skickas? Jag har beställt samma modell men jag får min tidigast den 12:e. Och den har inte rört på sig en millimeter :/

Tidigast 12 maj här också, det verkar som många fått sina maj-ordrar skickade men det gäller nog bara silver aluminium, borde kört på en silver så länge :P, lätt att vara efterklok.

Vem blir först i tråden med sin nya klocka? Spännande race.

Min är hos min gamla skolkamrat för 15 år sedan i England. Han hann tyvärr inte skicka den idag, utan har bokat upphämtning på måndag för leverans tisdag (förhoppningsvis). Kom på mig själv kolla billiga flyg till England... Men nu får det räcka ? Den är snart här. Kul för er alla, hoppas på en del rapporter på måndag för er som mottagit den. Trevlig helg!

Jag väntar mest på ngn gate om klockan, just nu verkar det som om plastbanden tappar formen lite så det blir väl "bandgate" eller ngt annat som belackarna kan hetsa upp sig över.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-24 21:11
Ursprungligen av simulacra:

När skulle den skickas? Jag har beställt samma modell men jag får min tidigast den 12:e. Och den har inte rört på sig en millimeter :/

Ursprungligen av pbstr:

Tidigast 12 maj här också, det verkar som många fått sina maj-ordrar skickade men det gäller nog bara silver aluminium, borde kört på en silver så länge :P, lätt att vara efterklok.

Efter att ha läst lite varstans så har jag fått intrycket att de som beställt klockor, oavsett modell, med svart sportband får vänta längre.

Är det inte så att de flesta här inne som fått sina ordrar att röra på sig redan har beställt med vita sportband eller i alla fall icke svarta band?

Ursprungligen av zinned:

Efter att ha läst lite varstans så har jag fått intrycket att de som beställt klockor, oavsett modell, med svart sportband får vänta längre.

Är det inte så att de flesta här inne som fått sina ordrar att röra på sig redan har beställt med vita sportband eller i alla fall icke svarta band?

Det ser ut som det, men samtidigt så har jag sett att flera på Reddit som beställt klockor med svarta sportband har fått sina på utsatt tid, så att de vita banden gick ut tidigare var ju det ovanliga i sammanhanget. Som värst så får vi nog vänta så länge som butiken säger att det ska ta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-24 21:33
Ursprungligen av simulacra:

Det ser ut som det, men samtidigt så har jag sett att flera på Reddit som beställt klockor med svarta sportband har fått sina på utsatt tid, så att de vita banden gick ut tidigare var ju det ovanliga i sammanhanget. Som värst så får vi nog vänta så länge som butiken säger att det ska ta.

Ja, så kan det ju vara.

Om vi tar ett steg bakåt o sansar oss lite så är det ju inget fel i detta. Det är den 24:e april och vi ska inte få rörelse på våra förrän om tidigast två veckor egentligen. Sedan är det klart att man gärna vill vara med i samma gäng som de övriga som får sina så pass tidigt men det är vi som är hialösa, inget konstigt i sig

Om jag skulle lägga en gissning så tror jag att våra börjar röra på sig i början av maj, från den fjärde och framåt.

Ursprungligen av zinned:

Ja, så kan det ju vara.

Om vi tar ett steg bakåt o sansar oss lite så är det ju inget fel i detta. Det är den 24:e april och vi ska inte få rörelse på våra förrän om tidigast två veckor egentligen. Sedan är det klart att man gärna vill vara med i samma gäng som de övriga som får sina så pass tidigt men det är vi som är hialösa, inget konstigt i sig

Om jag skulle lägga en gissning så tror jag att våra börjar röra på sig i början av maj, från den fjärde och framåt.

Mjo, det är ju ett ganska stort spann även för de som har sina i första vågen, och jag har inte sett ngra datum som sträcker sig från den 9:e och framåt utan nästa planerade spann är 12:e oc framåt och så har jag sett ngra som har 13 och framåt och efter det så är det juni som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-24 23:07

Min klocka är levererad till kompisen i London, hoppas på att hon får iväg den med DHL Express så den är här runt tisdag. Bara skönt att veta att den är framme och nu ska jag njuta av att se fram emot att den kommer och läsa på massa tips och tricks! Trevlig helg alla!

Jag blir mer och mer nyfiken på Apple Watch (trots tidigare tvivel). Tror ni klockorna är känsliga för repor? Då tänker jag inte främst på displayen utan själva kroppen. Apple Watch Spac Gray bör väl - likt iphone 5 och ipad mini 1 - vara extra känslig?

Bevaka tråden