Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Nja, det lär vara samma sak för dessa kommande länder som de som nu var med i första vågen. Den åttonde maj så får de möjlighet till en pre-order online och sedan får de vänta ett antal veckor innan leverans.

Om det är som det har varit i första releasen så skulle folk kunna ha den i handen den 22/5 i princip i Sverige. Det är tidigare än många på detta forumet.

Det gör inget om Sverige kommer i en snabb andra våg. Jag har hela tiden sett UK som en backuplösning som är bra att ha ?

Update: http://9to5mac.com/2015/04/22/apple-watch-second-wave-launch-countries/

Senast redigerat 2015-04-22 17:57

Nu står det preparing for dispatch på min. Det står dock fortfarande 12-26/5 vilket känns konstigt om den snart ska skickas, eller?

Ursprungligen av westerlu77:

Nu står det preparing for dispatch på min. Det står dock fortfarande 12-26/5 vilket känns konstigt om den snart ska skickas, eller?

Har du beställt en 38mm eller?

Det lär inte komma någon "snabb andra våg" som är snabbare än US-marknaden iallafall, och där gäller Juni på det mesta nu.
Apples prioritet är nog mer åt kunder i US än Sverige.

Ursprungligen av westerlu77:

Nu står det preparing for dispatch på min. Det står dock fortfarande 12-26/5 vilket känns konstigt om den snart ska skickas, eller?

Apple har gjort ett uttalande:
"We’re happy to be updating many customers today with the news that their Apple Watch will arrive sooner than expected,"
Skulle tippa på att den skickas inom någon dag om du har den statusen

Är det någon som beställt Apple Watch via sitt företag från Tyskland/Storbritannien?

Ursprungligen av grenhall:

Är det någon som beställt Apple Watch via sitt företag från Tyskland/Storbritannien?

Jag har (UK)

Ursprungligen av simulacra:

Har du beställt en 38mm eller?

Nej! 42 mm. Silver Aluminium, vitt band.

Ursprungligen av Cindori:

Jag har (UK)

Via Borderlinx?

Ursprungligen av grenhall:

Via Borderlinx?

Yup

Min beställning behandlas fortfarande, får hoppas att jag får min tidigare också

Apropå köpa klocka. Jag lyssnar på en hel del podcasts (exvis ATP) och det är intressant att höra hur man kan analysera köpet i detaljer... Vilket band ska man ha... Hur undviker man att den stjäls... Hur mycker väger banden? Hur mycket väger det vita sportbandet jämfört med det svarta?

Jämrans, det enda jag kör efter är klocksamlarnas gyllende mantra: "Köp den som ler åt dig"

Ta den som du vill ha, risken är att du kommer att ångra dig annars.

Och allt funderande kring vilket band man ska ha? De är utbytbara - det är en feature!

Jag snålar mig lite och går på Sport 42 mm av två skäl.
1. Nybliven företagare. Håller hårt i stålarna just nu.
2. Detta är första generationen. När jag har lagt större summor (över 2500:-) på klockor har jag en förväntan om att bära dem i minst 20 år. Detta är sannolikt en produkt som kommer att uppdateras årligen och jag är inte den som trivs med något annat än senaste generationen prylar. Därför kommer jag att torska på Apple Watch 2 nästa år. Apple Watch 3 2017 osv. Om jag ska lägga närmare 10 000:- på en smart klocka måste jag ha någon form av garanti att den inte är 5 generationer gammal om 5 år.
Nu är ju Apple Watch inte bara en klocka, men jag har ändå svårt att se mig själv bära 2015 års version om 2 år.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag snålar mig lite och går på Sport 42 mm av två skäl.
1. Nybliven företagare. Håller hårt i stålarna just nu.
2. Detta är första generationen. När jag har lagt större summor (över 2500:-) på klockor har jag en förväntan om att bära dem i minst 20 år. Detta är sannolikt en produkt som kommer att uppdateras årligen och jag är inte den som trivs med något annat än senaste generationen prylar. Därför kommer jag att torska på Apple Watch 2 nästa år. Apple Watch 3 2017 osv. Om jag ska lägga närmare 10 000:- på en smart klocka måste jag ha någon form av garanti att den inte är 5 generationer gammal om 5 år.
Nu är ju Apple Watch inte bara en klocka, men jag har ändå svårt att se mig själv bära 2015 års version om 2 år.

Jag köper dina argument. Däremot så bör andrahandsvärdet vara högre på exempelvis ss nästa år (om version 2 kommer) så då kan du alltid sälja årets klocka och mellanskillnaden på en ss blir troligtvis ungefär vad du betalar för en sport idag.

Så har jag resonerat för att ursäkta min relativt dyra investering?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag snålar mig lite och går på Sport 42 mm av två skäl.
1. Nybliven företagare. Håller hårt i stålarna just nu.
2. Detta är första generationen. När jag har lagt större summor (över 2500:-) på klockor har jag en förväntan om att bära dem i minst 20 år. Detta är sannolikt en produkt som kommer att uppdateras årligen och jag är inte den som trivs med något annat än senaste generationen prylar. Därför kommer jag att torska på Apple Watch 2 nästa år. Apple Watch 3 2017 osv. Om jag ska lägga närmare 10 000:- på en smart klocka måste jag ha någon form av garanti att den inte är 5 generationer gammal om 5 år.
Nu är ju Apple Watch inte bara en klocka, men jag har ändå svårt att se mig själv bära 2015 års version om 2 år.

Jag har resonerat på ungefär samma sätt även om jag tror att jag kan överleva generationsbyten:)

Jag går på sportmodellen eftersom den är billigast utan några väsentliga nackdelar. Det går alltid att komplettera med band i efterhand och jag räknar med att det kommer "adapters" som gör det möjligt att använda vanliga 22mm band. Det finns redan några på gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 12:02
Ursprungligen av Cindori:

Du svarade aldrig på inlägg #388, om du också hade leveransdatum satt till 24/24 - 8/5...?

För övrigt, jag vill också så sådana meddelanden

Jag hade 24/4-8/5 ja. Lade ordern typ 30 minuter efter att preorder gick live.

Min status nu:

Est. del. till Borderlinx redan imorgon, då lär den vara här nästa vecka

Min är framme hos min kusin imorrn! Hej och hå vad det gick fort helt plötsligt!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 12:09
Ursprungligen av westerlu77:

Min är framme hos min kusin imorrn! Hej och hå vad det gick fort helt plötsligt!!

Grattis!

Inte dåligt när du hade leveransdatum 12-26 maj. Vad var klockan egentligen när du fick igenom din order på siten?

Börjar byggas upp ett bra ångtryck nu. Min ska dessvärre ta en omväg via San Diego först så jag lär inte vinna racet här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-23 13:03

Min har inte blivit dispatched än, står fortfarande i preparing for dispatch. Hoppas dock på att den landar i London i morgon så man har den måndag eller senast tisdag!

Min är inte på väg nånstans alls än :/

Här säger man köp med leverans 28 april.
http://www.telefonshoppen.se/apple-watch-spor...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 14:07
Ursprungligen av adress@mac:

Här säger man köp med leverans 28 april.
http://www.telefonshoppen.se/apple-watch-spor...

Du menar "planerad leveransstart"? Klart de skriver så, för att hålla ryggen fri trots de vet att det kommer dröja.

----------------------------------------

@phoricu och @westerlu77

Vad var det för modeller ni hade beställt? Ser att @cindori hade beställt en 38mm, går kanske snabbare med de modeller det inte var lika hårt tryck efter...

Ursprungligen av zinned:

Grattis!

Inte dåligt när du hade leveransdatum 12-26 maj. Vad var klockan egentligen när du fick igenom din order på siten?

Den hade inte kommit nånstans när den godkändes igen.
Men tjejen som hjälpte mej på Irland tog upp min order igen.
Jag beställde Aluminum Sport 42 mm, vit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-23 14:09
Ursprungligen av zinned:

Du menar "planerad leveransstart"? Klart de skriver så, för att hålla ryggen fri trots de vet att det kommer dröja.

----------------------------------------

@phoricu och @westerlu77

Vad var det för modeller ni hade beställt? Ser att @cindori hade beställt en 38mm, går kanske snabbare med de modeller det inte var lika hårt tryck efter...

42mm SS med Milanese Loop här! Ja 38mm är väl mest för midgets

Ursprungligen av adress@mac:

Här säger man köp med leverans 28 april.
http://www.telefonshoppen.se/apple-watch-spor...

Till ett rejält ockerpris dessutom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 14:24
Ursprungligen av westerlu77:

Den hade inte kommit nånstans när den godkändes igen.
Men tjejen som hjälpte mej på Irland tog upp min order igen.
Jag beställde Aluminum Sport 42 mm, vit.

Hur menar du, "hade inte kommit någonstans"...?

Ursprungligen av zinned:

Du menar "planerad leveransstart"? Klart de skriver så, för att hålla ryggen fri trots de vet att det kommer dröja.

----------------------------------------

@phoricu och @westerlu77

Vad var det för modeller ni hade beställt? Ser att @cindori hade beställt en 38mm, går kanske snabbare med de modeller det inte var lika hårt tryck efter...

Menar ingenting. Tror heller inte på någonting - när det gäller den annonsen. Vill bara visa på hur man marknadsför Apple Watch.

Bevaka tråden