Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-05-18 10:13
  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-06-08 21:03

Tjenare!
Jag undrar hur man kan göra detta:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/e526dfc493.jpg

Alltså att man har en speciell ikon för en webbsida som sedan öppnas i Safari.
Någon som kan hjälpa mig?

Angående Daminotemat:
Jag får inte vissa ikoner att byta sig, exempelvis inställningar och väder.
Jag har svenska menyer. Hur byter man till engelska på "skrivbordet" men svenska menyer? Kan man göra det utan att det blir alltför jobbigt att fixa?

Sedan undrar jag också angående barcelonafåtöljen, när man laddar hem den blir det en .bmp men det går inte att lägga in den kommer inte upp som "wallpaper" på telefonen trots att jag gjort om den till .png.

Man kan ju inte heller göra om ikonerna i Paint eftersom det bara kommer upp en svart ruta ?

Senast redigerat 2008-06-08 21:47
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-08 22:13
Ursprungligen av ReleX:

Tjenare!
Jag undrar hur man kan göra detta:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/e526dfc493.jpg

Alltså att man har en speciell ikon för en webbsida som sedan öppnas i Safari.
Någon som kan hjälpa mig?

Skapa en ikon med det namnet och lägg in i samma mapp som alla andra ikoner. Webclips antar jag att du vet hur det fungerar.

Ursprungligen av ReleX:

Angående Daminotemat:
Jag får inte vissa ikoner att byta sig, exempelvis inställningar och väder.
Jag har svenska menyer. Hur byter man till engelska på "skrivbordet" men svenska menyer? Kan man göra det utan att det blir alltför jobbigt att fixa?

Finns ett fix för det vid namn "Weather Icon Fix". Googla på det om du inte har rätt resource.

Ursprungligen av ReleX:

Sedan undrar jag också angående barcelonafåtöljen, när man laddar hem den blir det en .bmp men det går inte att lägga in den kommer inte upp som "wallpaper" på telefonen trots att jag gjort om den till .png.

Man kan ju inte heller göra om ikonerna i Paint eftersom det bara kommer upp en svart ruta ?

Hur har du gjort om den till PNG? Paint har väl inte stöd för att spara filer som PNG?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-06-09 22:28
Ursprungligen av lither:

Skapa en ikon med det namnet och lägg in i samma mapp som alla andra ikoner. Webclips antar jag att du vet hur det fungerar.


Finns ett fix för det vid namn "Weather Icon Fix". Googla på det om du inte har rätt resource.


Hur har du gjort om den till PNG? Paint har väl inte stöd för att spara filer som PNG?

Jag har ingen aning om hur Webclips fungerar Får ta och googla på det Jag har redan weather icon fix på min iPhone, så väderikonen funkar till chalkwork iaf.
Ikonen till inställningar går det dessvärre inte att ändra på alls.

Jag gjorde om bilden till PNG-fil genom att helt enkelt ändra namn på den så den hette "Wallpaper.png" . Går inte det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-15 14:39
Ursprungligen av ReleX:

Jag har ingen aning om hur Webclips fungerar Får ta och googla på det Jag har redan weather icon fix på min iPhone, så väderikonen funkar till chalkwork iaf.
Ikonen till inställningar går det dessvärre inte att ändra på alls.

Jag gjorde om bilden till PNG-fil genom att helt enkelt ändra namn på den så den hette "Wallpaper.png" . Går inte det?

Webclips på en iPhone betyder att du kan välja en sida på nätet och låta den bli en ikon på din "home screen", så att du snabbt kan nå den nästa gång (lite som ett bokmärke, mer än Webclip på en Mac).

Nej, att bara byta filändelsenamn på en fil funkar inte. Du måste konvertera via något annat program. Och som jag sa, jag tror inte att Paint klarar av att spara filer i PNG. Googla på en BMP till PNG-konverterare (eller spara som JPG och sök efter "JPG till PNG-konverterare").

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-06-11 22:56

Tänkte bidra med min skärmdump , håll till godo...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-15 13:09

jag blir galen på de här...

jag har 1.1.4 och de vill fan inte funka..

har lagt min teman i rätt mapp, har ändrat alla ikoner till svenska, har SMB 1.1.3/4 fix och de funkar ändå inte..
varför kan de bara inte vara att ladda ner skiten så funkar de direkt..!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-15 18:51

Göööör snabba frågor:

1.) Hur får man reflective dock?
2.) Vart ska man SSH:a för att lägga till custom icons?

Är helt införstådd i hur SSH fungerar.

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2008-06-15 20:04

Ändra sina "ikoner"

Vet inte om det heter ikoner, men alla dessa "sms", "Klocka," "Mail" osv.

Ibland när man tar upp tlf ur fickan så darrar hela skärmen osså kan man ändra plats på alla "ikoner" som jag väljer att kalla det.
Men hur gör man för att ändra plats på dem? det sker som sagt ibland bara när jag tar upp den ur fickan..

Anar att det hör till detta ämne med skärmbilder..

Snälla hjälp!

Tack Linda

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-06-16 00:45
Ursprungligen av bambi7:

Vet inte om det heter ikoner, men alla dessa "sms", "Klocka," "Mail" osv.

Ibland när man tar upp tlf ur fickan så darrar hela skärmen osså kan man ändra plats på alla "ikoner" som jag väljer att kalla det.
Men hur gör man för att ändra plats på dem? det sker som sagt ibland bara när jag tar upp den ur fickan..

Anar att det hör till detta ämne med skärmbilder..

Snälla hjälp!

Tack Linda

När skärmen börjar skaka har du kommit åt läget där du kan ändra plats på ikonerna. Du gör så att ikonerna börjar skaka genoma att klicka på en ikon, och sedan hålla kvar fingret på ikonen tills alla ikonerna börjar skaka. Därefter kan du dra dem dit du vill ha dem genom att klicka och dra ikonen som du vill flytta på.
Hoppas du förstod

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2008-06-15 20:12

Ang dessa Theman

Man kan ju ta hem tex summerboard.
Om man gör det. kan man då välja vilket tema man vill ha, OCH kan man byta tillbaka till den som e standard som man har från början? Är det isåfall relativt enkelt?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-16 00:49
Ursprungligen av bambi7:

Man kan ju ta hem tex summerboard.
Om man gör det. kan man då välja vilket tema man vill ha, OCH kan man byta tillbaka till den som e standard som man har från början? Är det isåfall relativt enkelt?

Tack på förhand!

Yes!

Och såhär lätt är det: http://www.iphoneinfo.se/wp-content/uploads/2008/02/summerboard_3.jpg
Bara att trycka på temat du vill ha (Default=standard), gå ur programmet och vänta på några få sekunders laddning...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-16 14:04
Ursprungligen av wckd:

Yes!

Och såhär lätt är det: http://www.iphoneinfo.se/wp-content/uploads/2008/02/summerboard_3.jpg
Bara att trycka på temat du vill ha (Default=standard), gå ur programmet och vänta på några få sekunders laddning...

de händer ju inget när man byter där... kanske att nån ikon ändras...

sen har jag provat att döpa om alla ikoner till de svenska namnet.. funkar ändå inte:(

är man en kent-nörd så är man:

la till dom vita kanterna för att få Damino-temat's "former" att synas även mot svart/mörk bakgrund.

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2008-06-16 13:09

Utrymme när man lägger in teman..

När man ska lägga in exempelvis teman, elle något nytt spel eller så.
Så kommer det upp en varningsruta där det står ungefär "Det tillgängliga hårddiskutrymmet håller på att ta slut, radera ......."
Hur gör man för att få mer utrymme?


Tack för de senaste svaren! Bra!

Ursprungligen av danbrynefall:

är man en kent-nörd så är man:

la till dom vita kanterna för att få Damino-temat's "former" att synas även mot svart/mörk bakgrund.

RIKTIGT SNYGGT!
Lust att dela med dig av ditt tema? (Skickar även ett pm)

Ursprungligen av danbrynefall:

är man en kent-nörd så är man:

la till dom vita kanterna för att få Damino-temat's "former" att synas även mot svart/mörk bakgrund.

Hur gjorde du för att ändra till vita kanter?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-17 11:49

Beror ju på vilket tema du ändrar till..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-17 14:18
Ursprungligen av wckd:

Beror ju på vilket tema du ändrar till..

jag har provat på hur många som helst

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-17 19:55

Väldigt fina teman!

Fattar absolut inte hur ni har lyckats med att få in dessa teman på era iphones, finns det någon guide som verkligen förklarar in i det minsta för att en helt nybörjare som jag ska kunna förstå?

Försöker fixa det genom datorn för att jag inte tycker det finns så jätta fina i installern,
http://www.gve.se/myphotography/theme.jpg <-- Det är detta temat jag försöker få in på telefonen men förstår inte rikigt,

Laddade ner det som behövdes från den här länken: DAMINO by *anjuna on deviantART

tacksam för all sorts hjälp!

tjomp

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-17 20:31
Ursprungligen av tjompaa:

Väldigt fina teman!

Fattar absolut inte hur ni har lyckats med att få in dessa teman på era iphones, finns det någon guide som verkligen förklarar in i det minsta för att en helt nybörjare som jag ska kunna förstå?

Försöker fixa det genom datorn för att jag inte tycker det finns så jätta fina i installern,
http://www.gve.se/myphotography/theme.jpg <-- Det är detta temat jag försöker få in på telefonen men förstår inte rikigt,

Laddade ner det som behövdes från den här länken: DAMINO by *anjuna on deviantART

tacksam för all sorts hjälp!

tjomp

Här har du bakgrunden i rätt storlek: http://interfacelift.com/wallpaper/downloads/01420_animpossibledream_320x480.jpg

Sedan skulle jag rekommendera iBrickr för att lägga in filerna i telefonen. Finns på iphone-hacks.com

Resten står i den medföljande readme-filen du fick när du laddade ner programmet (men där du hoppar över den krångliga 2:a punkten, och istället använder dig utav iBrickr).

För att sedan få det sådär cleant med få ikoner - ladda ned Xlaunch och Poof. Poof gömmer de ikoner du inte vill ha, Xlaunch använder du för att starta alla applikationer som Poof har gömt. Finns i installer, om du har rätt sources inlagda. Googla för dessa..

Lycka till!

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-06-19 17:10

Damino

Hej, är nybörjare på området, men och pallar inte lekarunt med ssh och grjejer, men jag har hittat "damino" temat i installer, om jag laddar ned det där ifrån, ändras temat direkt, eller hur gör jag egentligen då?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-06-22 22:28

finns det något "svenskt" tema i installer, så att man inte behöver gå in i ssh och ändra ikonnamn? (har en helförsvenskad telefon)

Här kommer några bilder från min iPhone..

Allt är i Svart, Rött och Krom (iPhonens Artwork)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-19 11:59

Min hemskärm & lås-skärm

Min hemskärm

Min lås-skärm

Välkommen hit B843186 ! Ser att du skriver ditt första inlägg. Hoppas att du ska få svar på dina frågor och kunna ge andra svar på deras frågor.

Vad föreställer fotot ? För mig ser det ut som en nalle med ett fyrkantigt hål i huvudet. Har nog för mycket fantasi....

Bifogar en "fusksida". Den är från min iPod Touch (och inte från iPhone) men de har ju många likheter. Har mycket inproppat i Touchen och detta är min nöjessida där jag kan rita/måla.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-20 17:44
Ursprungligen av KaRo:

Välkommen hit B843186 ! Ser att du skriver ditt första inlägg. Hoppas att du ska få svar på dina frågor och kunna ge andra svar på deras frågor.

Vad föreställer fotot ? För mig ser det ut som en nalle med ett fyrkantigt hål i huvudet. Har nog för mycket fantasi....

Bifogar en "fusksida". Den är från min iPod Touch (och inte från iPhone) men de har ju många likheter. Har mycket inproppat i Touchen och detta är min nöjessida där jag kan rita/måla.

Hehe bilden är en nalle ja fast egentligen en bakgrundsbild för dator

Ahh, så det var en lite tilltygad nalle. Tur att någon har sytt dit ett plåster då !;)

Ok, lägger upp min skärm här istället då!
http://i33.tinypic.com/21dlykh.jpg

Bevaka tråden